Gjest Embla s Skrevet 17. mars 2003 #21 Del Skrevet 17. mars 2003 Embla: hva er Dim Sum(?) ? mmmm,DimSum, det er små retter som du bestiller (litt ala tapas, men det er orientalsk/kinesisk). Det er et sted i Torggt. Som serverer DimSum (og også ordinære orientalske retter). Fra en liste med kanskje 20 ulike, plukker du ut noen. (For to stykker holder 7 + ris). Jeg har en fast liste (1,2,5,7,13,16. I dag også 14). nr 1 er fire små pakker fylt med reke/svin/vannkastanje/+, nr 2 er fire reker i risdeig, nr 5 er to vårruller m/dip, nr 7 og 16 er rismelpakker (fire på hver) med ulik fyll, nr 14 er en liten skål med blekksprut biter i en grønn karri. Andre varianter er tofu-boller, liten skål med oksekjøtt i sterk saus, liten skål med ribbe i sortbønnesaus, etc etc, De aller fleste rettene er dampkokt. Så sitter man med alle disse ulike rettene på bordet, også forsyner man seg litt her og der. Ris til. Og veldig viktig: Chilisaus (tørket chili på olje) og soyasaus. Og gjerne en øl til Det er så godt, jeg er helt hektet, spiser DimSum minst annenhver uke! Bare MÅ HA!! (og: det er relativt billig. MEN på dette stedet i Torggt. er det ELENDIG service, skjønt, de er veldig hyggelige). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 18. mars 2003 #22 Del Skrevet 18. mars 2003 I dag skal vi ha hjemmelagde sei-burgere med pommes frites og råkostsalat. Tirsdag er fiskedag hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 18. mars 2003 #23 Del Skrevet 18. mars 2003 Det blir vel bare noe pastagreier idag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 18. mars 2003 #24 Del Skrevet 18. mars 2003 Vi har hatt sånt glass m Swet & Sour fra Uncle Ben m oppskåret svinekjøtt (nakkekoteletter er veldig fint å bruke til d) og Basmati-ris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 18. mars 2003 #25 Del Skrevet 18. mars 2003 Tok en grillet kylling, og rev den i små biter (uten skinn og ben) og wokket den med rød parika, hvitløk, krydder, fersk champignon, masse olje, og en dæsj appelsinjuice.. Kokte ris som jeg blandet oppi, og lot det surre litt sammen... Mmmmmm .... Skulle hatt salat til, men den var blitt brun :o over natten... Man tager det man haver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 19. mars 2003 #26 Del Skrevet 19. mars 2003 tomatsuppe med revet parmesan og godt brød. Lettvindt i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. mars 2003 #27 Del Skrevet 19. mars 2003 Lettsaltet torsk med gulrotstuing og kokte poteter. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 19. mars 2003 #28 Del Skrevet 19. mars 2003 Kjøttkaker med brun saus, kålstuing poteter og gulerøtter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 19. mars 2003 #29 Del Skrevet 19. mars 2003 I dag jobber min samboer sent. Jeg ser at mange dermed bare "lager noe enkelt til seg selv". Vel, jeg lager også noe enkelt, sånnsett, karbonader og ris. Karbonadene er sånne ferdige, frossne, helt rå som er kjøpt på Rema, med litt fantasifult krydder blir disse svært så gode, og ris med stekefettet over, det er jo deilig tilbehød (og litt ekstra krydder på risen da ) Men maten, den serveres klokken 7. Siden sambo altså jobber til halv 7. Jeg spiser ikke middag alene selv om han jobber sent. Enkelte dager når han har vært svært opptatt har jeg servert middag etter klokka 9 også jeg. For det er så kjedelig å spise middag alene! Joda, jeg spiser selvsagt noe når jeg komemr hjem fra jobb da, tok meg en tallerken havregryn i dag. Men middagen, den serveres til når han kommer hjem, uansett om det er tre eller ti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 19. mars 2003 #30 Del Skrevet 19. mars 2003 Kjøttkaker med brun saus, poteter, løk, erter og rørte tyttebær. Banan med fløte & melk, sukker og kanel til dessert. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 19. mars 2003 #31 Del Skrevet 19. mars 2003 Dessert ja... skulle jeg funnet på noe spennende og servert som dessert? DA hadde min samboer blitt passe overrasket ja... Men jeg har allerede vært på butikken en gang i dag, jeg gidder ikke gå (nei, jeg har ikke bil!) en gang til... Dessert får bli en annen dag... Han kan jo få et kyss som dessert, eller noe i den retning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 19. mars 2003 #32 Del Skrevet 19. mars 2003 Lasagne med salat til. Har aldri dessert. L-B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnitaS.E Skrevet 19. mars 2003 #33 Del Skrevet 19. mars 2003 Stekt laksefilet med rømme, grønnsaker og poteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 19. mars 2003 #34 Del Skrevet 19. mars 2003 Har aldri dessert vi heller, men det hørtes jo godt ut likevel. (Egentlig er jeg ikke tilhenger av dessert på hverdager i alle fall, for det blir så lett noe søtt, og søtsaker har vi mer enn nok av. Vi slanker oss slett ikke, men ser ingen grunn til å få i oss ENDA mer søtsaker likevel...) Men et kyss som dessert, det tåler vi nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 19. mars 2003 #35 Del Skrevet 19. mars 2003 I dag blir det rester av lasagne og en brødskive inntil. Er vi mer sultne, kommer vi vel til å lage litt suppe eller orden oss en pølse i brød. Begynner å bli sulten ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. mars 2003 #36 Del Skrevet 19. mars 2003 Idag lagde jeg pastitsio, og sambo var veldig fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 19. mars 2003 #37 Del Skrevet 19. mars 2003 idag hadde vi poteter, blomkål med hvit saus og muskattnøtt over og fiskepinner til meg og grillet pølse til ham. i morgen blir det det samme som idag men da skal vi bytte ut kjøttet med panerte svineschnitzeler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 19. mars 2003 #38 Del Skrevet 19. mars 2003 Pizza og Kina Expressen - kylling med sursøt chilisaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 19. mars 2003 #39 Del Skrevet 19. mars 2003 Fikk servert svinekoteletter, surkål og kokte poteter da jeg kom hjem fra trening ikveld! Akkurat som en god, gammeldags søndagsmiddag! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mars 2003 #40 Del Skrevet 26. mars 2003 I dag tidlig ringte jeg min bestevenninne som er student ved UiO og inviterte henne på Big Horn Steak House på Majorstuen i kveld- så i kveld blir det biff med alt tilbehør og banansplit til dessert :D Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå