Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne


Midna

Anbefalte innlegg

Plan for torsdag

I morgen har jeg fri, så da trenger jeg en plan!

- Lese ferdig siste artikkel i artikkelhefte.

- Gå tur med dyret.

- Trene en time pilates.

- Begynne på læringsmål til blokk 4.

- Pakke inn 3 julegaver

Kom vist ikke på noe mer... men dette tar jo en stund så får jo bare se hvor langt jeg kommer å finne på noe mer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TORSDAG

Plan for torsdag

I morgen har jeg fri, så da trenger jeg en plan!

- Lese ferdig siste artikkel i artikkelhefte.

- Gå tur med dyret.

- Trene en time pilates. Ble en time og ti minutter faktisk!

- Begynne på læringsmål til blokk 4.

- Pakke inn 3 julegaver

- Måke kaninbur

Nå er jeg ferdig med artikkelheftet! :danser:

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en deilig dag i dag. Har følt meg litt sliten og trøtt men ellers greit. Fikk jo gjort nesten alt på listen. Det eneste er det læringsmålene... Vurderer å gjøre litt nå før jeg sovner.

Har fått vært på en liten shoppingrunde i dag også. Ble bare en liten julegave til kjæresten også en øyenskyggepalett fra H&M. Hadde tenkt til å kjøpe Isadora men syntes ikke noen av de de hadde passet meg så godt i fargene så da ble det en billigere en isteden;)

Fikk tittet litt på klær og fant en rød strikket tunika som jeg likte veldig godt. Prøvde den ikke, men mulig jeg vurderer det en annen gang:)

Frukt og grønt

- Pære

- Banan

- Gulrot

Har ikke vært så flink til å drikke vann i dag:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FREDAG

Jobbet fra 07-15. Kjempeartig! Vi var fire folk i alvdelingen på jobb på likt og det var veldig sosialt og hyggelig, og ikke minst en del å gjøre. Var også mange koselige folk på jobb i restaurangen og da blir det bare ekstra gøy å jobbe!

Dro nesten til kjæresten ganske raskt etterpå, og sov hos han. Koselig:) Han har brennkopper ogfår antibiotika, så holder meg langt unna da : = )

- Gikk også tur med dyret mitt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LØRDAG

Jobbe dag de luxe! Jobbet fra 07:00 til 18:30, så må si jeg er passe sliten nå! Men har vært en grei dag. Har ikke skjedd så mye spennende og har brukt mye av dagen til rigging til mandagen, og det var en del.

Nå skal jeg bare slappe masse av før jeg skal på jobb igjen i morgen. Skal bare jobbe fra 08:00 til kanskje halv tre tiden. Det er jo kjempedeilig. Så i morgen skal jeg prøve å få trent eller gjort noe fornuftig i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg i senga og skal sove! Er så sykt trøtt og sliten nå, og det er utrolig deilig at klokken skalskrus en time tilbake!

Tok meg en deilig dusj i stad, filte føtter, klipte negler både på hender og føtter, smurte inn føttene med fotkrem og resten av kroppen med Mango Body Butter fra Body Shop. Herlig!

Nå har jeg lagt i sengen en liten stund. Har sett litt på hva jeg bør kunne i blokk 4 og har skrevet inn det på pcn. I morgen etter jobb skal jeg begynne å skrive inn notater til det som er viktig å kunne.

Planer i morgen etter jobb:

- Gå tur med dyret

- Måke bur

- Trene (litt usikker på denne, er jeg veldig sliten etter jobb lar jeg heller være)

- Begynne å skrive notater til blokk 4

- Gjøre klar veske og klær til "skolemandag"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jenna88

Hei Miss Ariel.

Takk for hyggelig hilsen. :)

Kjempefin dagbok. Forstår det sånn at du studerer hotellfag utifra et av de første innleggene dine?

Body Shop er fantastisk etter dager med hektisk jobbing. Håper du har hatt en fin, og forhåpentligvis litt roligere søndag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenna! :vinke: Enig med deg at Body Shop er perfekt etter en lang og slitsom dag! <3

I dag har dagen vært ganske rolig, men har da skjedd litt også. Begynte ikke på jobb før kvart over åtte og det var veldig greit. Det første ejg gjorde var å gjøre ferdig salen til 160 personer som skal brukes på mandag. For å gjøre meg ferdig måtte jeg åpne opp salen, fordi den kan deles inn av skillevegger og den ene var igjen. De platene er kanskje 3-4 meter høye og det er tolv stykken av de som går i spor i takeT. Selvfølgelig så klarte jeg å smelle den ene plata hardt inn i veggen der sporet slutten men hånda mi imellom. Kjempevondt!! Så nå har jeg litt oppskrapa knoker og hoven finger og det gjør vondt å bevege fingrene : ( Fristet ikke mye å sette opp stoler og bord etter det akkurat, men det gikk det å:)

Har bare hatt en gruppe i dag, og de var det ikke noe mas med så sånn sett så var resten av dagen ganske kjedelig. Har ruslet rundt og fylt opp med ting her og der, og vasket bak disken vår så det ble fint. Har vært veldig sosialt og har hengt en del på kjøkkenet. Det er jo så utrolig mange koselig folk der, så må jo prate og tulle litt!:D

--------

Har slappet av mest hjemme men fikk gjort skolearbeid også! Har skrevet notater om endringsledelse og åtte punkter fra en engelsk artikkel. Senere så kom kjæresten min til meg og det var kjempekoselig!! Nå har han dratt og jeg skal sove. Er trøtt og sliten etter en lang helg så det skal bli godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenna88

Skal si du er produktiv. :jepp:

Er enig med deg i at ambisiøse mennesker er mye mer interessante enn de som driver gjennom livet uten mål og mening. Jeg hadde tusenvis av den typen personer i klassen min på vgs.

Til slutt ble jeg så lei av hele opplegget, at jeg sluttet på videregående og leste fagene som privatist. Det gikk kjempefint, samtidig fikk jeg også mulighet til å skape en omgangskrets med mennesker som faktisk brenner for noe.

For meg er det veldig viktig at noen brenner for noe. Hvis folk ikke eier egne meninger er de som regel kjedelige å omgås... synes jeg.

Koselig at du har fått være sammen med kjæresten, da.

Det er et fint lyspunkt midt oppi alt stresset. I kveld skal jeg på kino med mamma og bare slappe av. Føler jeg fortjener det nå.

Håper du får en strålende kveld.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener garantert å slappe av etter en så lang og slitsom helg :klemmer: Hvilken film så du?

----

MANDAG

Mandag ble faktisk en ganske produktiv dag. Stod opp seks og dro på skolen litt over sju - kom hjem igjen rundt ett. Deilig med litt kort skoledag!

Da jeg kom hjem trente jeg en time pilates, noe som var ganske morsomt! Jeg er faktisk litt støl i dag. Merker at jeg har blitt mykere og det er jo ikke å forakte:)

I halv fem tiden dro jeg i stallen, planen var å ri en tur. Da jeg kom dit stod fremdeles alle hestene ute og det begynte å bli mørkt så jeg var snill og hjalp til med å ta inn alle sammen. Det tok såppas lang tid at når jeg endelig skulle begynne å sale opp var det helt bek mørkt ute. Bestemte meg for å ta en liten tur allikevel. Jeg red bare 40 minutter og så nesten ingen ting og hadde nesten ingen steder å ri på grunn av mørket, men fikk da luftet han litt i alle fall!

Senere på kvelden satt jeg meg ned for å jobbe med litt skolearbeid, og fikk skrevet litt flere notater om endringsledelse. Snart skal jeg begynne å skrive om kriseledelse, og det blir spennende!

Halv elleve kom kjæresten å hentet meg, og jeg sovner nesten med en gang jeg kom til han. Det var ikke helt planen man var vist veldig trøtt!=)

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIRSDAG

Nå ligger jeg i senga hjemme hos kjæresten, selvom klokken er litt over ti. Har gått i ett siden forrige uke, så må utnytte fridagen min til å være litt lat!

Planer for dagen:

- Dra til banken

- Kjøpe meg svarte strømpebukser

- Skrive ferdig om endringsledelse og kriseledelse

- Lufte dyret mitt

Dette er ting jeg skal klare å få gjort. Andre ting jeg har lyst til er å gå meg en tur på kvelden og pakke inn en julegave. :)

Siden kjæresten også har fri skal jeg jo være masse sammen med han også da! <3

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIRSDAG

Planer for dagen:

- Dra til banken

- Kjøpe meg svarte strømpebukser

- Skrive ferdig om endringsledelse og kriseledelse

- Lufte dyret mitt

Dette er ting jeg skal klare å få gjort. Andre ting jeg har lyst til er å gå meg en tur på kvelden og pakke inn en julegave. :)

Siden kjæresten også har fri skal jeg jo være masse sammen med han også da! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenna88

Hei :klemmer:

Ser ut til at du har mye å gjøre for tiden. Blir rett og slett imponert, jeg.

Morsomt at du rir. :D Jeg elsker hester. Eller, jeg elsker dem litt mindre etter at moren til eksen min presenterte meg for en gal hingst. Personlig er jeg overbevist om at hun gjorde det med vilje. Jeg er også overbevist om at psyken hennes er godt grunnlag for min kommende mesterroman. :D

Å pakke inn julegaver er kjempekoselig. :) Jeg elsker juuul. Snart november og da er det bare en måned igjen til den store dagen.

Håper du har hatt en ellers fin dag. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TIRSDAG

Planer for dagen:

- Dra til banken

- Kjøpe meg svarte strømpebukser

- Skrive ferdig om endringsledelse og kriseledelse

- Lufte dyret mitt

- Gå tur 45 minutter

Ble ferdig med planene i dag også.:) Fikk ikke pakket inn den ene julegaven, men det kan jeg jo gjøre en annen dag! Det er jo bare koselig! Var foresten utrolig deilig med gåtur i stad!

Nå sitter jeg i sofaen og ser på Medium og har spist litt kveldsmat og drukket hvit te. Kjempegodt!

Dagens frukt og grønt:

- Gulrot

- Brødskive med gul tomat og salat

- Honningmelon

Bør klare å få i meg mer altså, men det er da bedre enn ingenting! Har foresten bare drukket brus i helger, og har ikke drukket så mye i helgene heller så det er veldig bra. Spiste derimot litt potetgull i stad hos kjæresten da... men hadde jo fridag og det var godt! Men skal prøve å ikke gjøre det igjen;)

-----------

Må bare si at jeg har det utrolig bra om dagen! Føler at jeg har masse energi og føler at jeg rett og slett er veldig glad! Deilig følelse:) Tror det kan ha litt med trening å gjøre og et litt sunnere kosthold. Så jeg må derfor virkelig fortsette i dette sporet! <3

-------------

Hei Jenna! Koselig at du er innom! Hester er herlige dyr ja! Så dumt av henne å presentere deg for en gal hingst da. Skjønner godt at du ikke syntes det er noe særlig. I stallen der hesten jeg rir står har vi sjeldent hingster. Det er rett og slett ikke trygt siden det er så mange barn der, og det er jeg veldig glad for! Har du ridd noe selv? Det er absolutt å anbefale:)

Jeg eeelsker også jul! Det er så utrolig koselig, og jeg er allerede i julestemning :sjenert: I julen er liksom alt så stemningsfult og det skal så lite til før man blir glad:) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg foresten en ny ansiktskrem i stad. Vichy Oligo 25 for tørr hud. Jeg har brukt samme krem for narmal/blanet hud, men nå har jeg fått skikkelig tørr vinterhud så trengte en litt annerledes krem. Er så langt fornøyd:)

Har fri i morgen også faktisk, men har planer for det! Har tenkt til å bruke ekstra tid på hesten i morgen.

Planer:

- Trene dresur med hesten

- Pusse salen

- Pusse hodelaget

- Shine over hesten ordentlig med showshine osv

- Trene pilates

- Gå tur med kanina

Har tenkt til å komme meg tidlig i stallen, og bruke god tid der. Etterpå skal jeg trene før resten av familien kommer hjem så jeg får brukt trenings dvden. Kvelden skal nok brukes på noe skolegreier. Når jeg først har fri må jeg jo nesten bruke litt tid på det også!

Gleder meg til morgendagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten forandring i planene i dag. Hesten skal raspes tennene på, og blir derfor dopet ned. Da får jeg ikke ridd. Men da skal jeg i hvert fall bruke god tid på å pusse over utstyret og bruke lang tid på han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ONSDAG

Planer:

-Pusse salen til hesten

- Pusse hodelaget til hesten

- Shine over hesten ordentlig med showshine osv

- Trene pilates

- Gå tur med kanina

-Måke kaninbur

- Pakke inn en julegave

Ble ferdig med alle planene i dag! Det er bra, for har følt meg skikkelig trøtt og lat. Synd jeg ikke fikk ridd da. Men hesten ble kvitt flere tannspisser, så det var absolutt verdt det:)

Trening: Ble 10 minutter oppvarming på trimsykkelen, litt over 5 km. Etterpå trente jeg 1 time pilates (med oppvarminsdel først der også.

Frukt og grønt: Ikke så flink... drakk et stort glass grapefruktjuice av 100% grapefrukt uten tilsetning og en stor gulrot. Må være flinkere i morgen!

Nå drar jeg til kjæresten min for å sove der!

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ nå er jeg så frustrert!!! Sov hos kjæresten i natt og skulle dra hjem rundt ni på morgenen. Vel... bilen ville ikke starte! Eller først så startet den men da lagde den masse rare lyder og jeg klarte nesten ikke å skru den av igjen!(er med start knapp ikke nøkkel) Så kom det opp et rødt varslingsbilde hver gang jeg prøvde å starte bilen og det gikk ikke. Sjekket i instruksjonsboken og da stod det at starteren er deffekt. Så var bare å glemme å komme meg hjem.

Så må sitter jeg hjemme hos kjæresten og venter på Viking... Det som er mest irriterendes er at siden jeg bare skulle hjem med en gang gadd jeg ikke å ta med meg noe toalettgreier. Så nå sitter jeg her i en pysjaktig bukse, fleecegenser, bustete på håret osv... herlig!

Hadde jo planer om å komme meg tidlig hjem, dra i stallen osv... Men neida! :kjefte:

Tror vi får leiebil, men da må jeg jo være med inn på verkstedet... og jeg ser ikke ut:( Men må jo komme meg hjem også... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er foresten støl etter pilatestreningen i går! Bak på låra/rumpe og armer. Er ikke noe spesielt støl i mage men... trodde det var der jeg kom til å bli mest støl? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg dobbelfrustrert! Tror dere ikke at da Viking endelig kom så bare bestemte bilen seg for å funke igjen??? :kjefte:

Det var skikkelig flaut. Bilen kom jo opp med feilmeldinger, lagde rare lyder og nektet å starte. Men han viking mannen sa at det var ganske vanlig at sånt skjedde med slike moderne biler med elektronisk datasystem (eller hvad et nå heter). Så i morgen skal bilen inn på verkstedet og få lest av etter feilmeldinger også skal pappa prøve å overtale dem til å bytte det startegreiene fordi at bilen har tullet med det mange ganger før, bare ikke like ille som i dag.

Det positive er at nå har jeg fått kjørt hjem da, men kommer ikke til å kjøre noe sted før den har vært på verksted, så må vente med å dra i stallen til pappa kommer hjem så jeg kan låne hans bil isteden.

-------

Det er ikke bare bilen som har klikket. Mobilen min OG pappa sin har klikket på likt. For det første så ringe de fra Viking hele tiden i stad men jeg fikk ikke tatt den fordi jeg hørte ingenting - bare summing. For det andre var jeg ganske frustrert fordi jeg prøvde å ringe pappa fordi det er jo hans bil men jeg kom ikke til pappa! Den første gangen kom jeg til en mann som het Jan og den andre gangen til en utenlandsk dame! Jeg har ikke trykket feil fordi jeg trykket bare på nummeret som jeg hadde lagret fra før, og jeg dobbeltsjekket av det var riktig og det var det. Andre ganger jeg prøvde å ringe så gikk det ikke i det hele tatt. Men det var vist fordi mobilen til pappa levde sitt eget liv å skrudde seg av og på.

I tillegg så står det på mobilen til pappa hele tiden at jeg ringer han og så tar han den og da er det ingen der. Men da ligger mobilen min ved siden av meg og den ringer absolutt ingen... og sånn holdt det på kjempelenge!

Skjønner ikke hva som skjer jeg... har jeg en slags negativ energi som bare slår ut på alt elektronisk i dag eller noe? Merkelig i alle fall;)

Uff dette ble rotete skrevet men måtte bare få av meg litt frustrasjon. Men det var ekkelt det at mobilen min bare ringte andre steder! Håper den ikke gjør det igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...