Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne


Midna

Anbefalte innlegg

TORSDAG

Føler at jeg har vært tiltaksløs i dag, men i følge listen under har jeg jo fått gjort litt. Tror jeg bare blir så rastløs av tredje dagen med fri at jeg føles tiltaksløs ut... :fnise:

Dette har jeg gjort:

- Ryddet, støvsuget og vasket rommet mitt

- Organisert bokhyllen og fått vekk noen gamle TL bøker

- Måket kaninbur

- Gått 20 min luftetur med kanina. Den har stått tolv timer ute i utelufteburet=)

- Jobbet bittelitt med blokk 4 og repetert litt fra blokk 1.

- Vært i stallen og trent 1 time dresur med hesten.

Var godt å få trent litt dresur igjen. Siden han hadde fri på grunn av tannraspingen i går og ble ridd tur mandag og tirsdag var det abolutt på tide. Han var litt stiv, men syntes han var bedre enn forventet<3 Han har også fått et kutt på beinet så renset det og sprøytet inn salve i flengen. Han var hverken varm eller hoven, så blir nok ikke noe problem med det:) Måket over boksen hans og tok inn en trillebår med ren flis.

Har også fått lest ut Engler i LA av Marian Keyes. Syntes den var helt ok men har lest bedre:)

Også var det jo dette bilstyret da... Men alt i alt en grei dag!

Frukt og grønt:

1. Eple

2. Honningmelon

3. Glass med grapefruktjuice med 100 % grapefrukt i

4. Grønnsaksblanding til middag (fiskekaker)

5. Gulrot

Klarte 5! Dette er det beste jeg har klart hittil så er kjempefornøyd!!

I morgen er det opp klokken seks og er ikke hjemme fra skolen før 16.00. Må dra rett i stallen etter det, og når jeg kommer hjem derfra skal jeg slappe av til Idol og legge meg tidlig. Skikkelig jobbehelg til helgen så trenger å lade opp litt først:)

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Jenna! Koselig at du titter innom :klemmer:

Nå er jeg så trøtt at jeg holder på å sovne... og klokka erl itt voer halv ti :fnise: Skal bare se på resultatet av idol og så skal jeg sove.

I dag stod jeg opp seks og dro på skolen litt over sju. Kom hjem igjen fire. Da jeg kom hjem løp jeg nesten å skiftet til hesteklær og kjørte til stallen. Planen var nemlig å ri på tur FØR det ble mørkt... Red rundt en time og det ble mørkt nesten med en gang vi begynte å ri:P Hesten var skikkelig tett innmellom. Skvatt for alt mulig rart og rygga ned i grøfta så han holdt på å tryne en gang vi møtte på en bil. Tullehest :fnise: Fikk kost oss litt å med noen friske galopper og sånn så er veldig fornøyd. Tok meg god tid til å stelle han da vi kom hjem igjen så han ble så ren og pen og nydelig<3 Elsker den hesten! Jeg har han hele uken og halve neste uke fordi at hun som eier han har reist vekk, så det er ganske koselig. I helgen så jobber jeg jo masse så har fått søsteren min til å ha ham da. Greit å ha en søster som er hestejente!

I morgen skal jeg jobbe fra sju på morgenen til minst sju på kvelden. Blir en laaaang dag, men jeg gleder meg! Har flere hundre konferansegjester så det blir en stor utfordring, men det har jeg bare godt av. Så nå får jeg bare vise at jeg takler en utfordring. På søndagen jobber jeg fra rundt sju til tre, og det er VELDIG ok.

Har fremdeles masse energi i kroppen, og håper dette fortsetter. Har ikke vært så sosial denne uken men neste helg har jeg fri og da skal jeg i bursdagsfest til en veninne. Gleder meg skikkelig masse! Er foresten veldig sosialt å koselig i stallen for tiden da... masse hyggelige folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sliten som jeg er i beina nå tror jeg at jeg aldri har vært! Har jobber fra sju på morgenen til ni på kvelden og jeg har gnagsår og vannblemmer under føttene. Har hatt over 300 personer alene i dag og det har gått i ett! Jeg har nesten løpt rundt i hele dag, og det er ikke å overdrive...

Jeg elsker fortsatt jobben min og jeg fikk masse ros av markedssjefen, og det var hyggelig! Men nå skal det tas opp at sjefen min må ansette fler eller komme på jobb selv. For det går ikke an at jeg står alene i 14 timer med så mange personer å ta meg av. Koferansene ble ganske velykkede selvom 2 forskjellige foreninger på hver sin konferanse ble sinna på hverandre :P

Nå ligger jeg i senga og skal sove. Skal jo opp sju i morgen.Så i dag har jeg ikke fått gjort mer enn å jobbe også dro jeg rett til kjæresten og han hadde lagd kyllingvinger og omes frites til oss :rødme: Ble der bare en time da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØNDAG

Har ikke så mye å si om dagen i dag, for har jobbet! Jobbet bare fra 07:00 til 16:00 men det er jo 9 timer og jeg var helt pumpa etter gårsdagens 14 timer. Så jeg sovnet med en gang jeg kom fra jobb. Nå sitter jeg i sovaen og føler meg skikkelig jævlig egentlig.

Sjefen ringte i stad og sa at siden jeg hadde vært så flink skulle jeg få en overaskelse neste gang jeg kom på jobb! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive litt før jeg sovner. Merker nå at jeg savner jobben min alt... er helt utslitt og har ikke gjort noe annet enn å jobbe i helgen men sitter fremdeles igjen med en god følelse! Skal ikke jobbe før neste fredag. og jeg gleder meg allerede masse!

Ulempen med mye å gjøre er at jeg ikke får tid til andre ting jeg har lyst til. Har ikke trent siden onsdag for eksempel. I morgen drar jeg hjemmefra litt over sju og kommer ikke hjem før rundt fem-seks tiden på ettermiddagen. Har hesten også så da blir det rett i stallen og etter det drar jeg til kjæresten. Håper jeg kommer meg igjennom hele skoledagen altså. Vi skal ha om yield management og jeg er skikkelig interessert i hvordan man finner riktig pris på hotellrom.

Nå skal jeg lese litt i Drageløperen av Khaled Hosseini som jeg har begynt å lese nå. Syntes den har vært bra hittil. Etter det ser jeg frem til litt søvn før en tung mandag etter en meget tung helg...

På tirsdagen SKAL jeg trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MANDAG

Mandagen startet med en lang dag med Revenue Management. Første forelesning om det temaet, og det var utrolig spennende! Jeg var utrolig trøtt og sliten men kom meg faktisk greit igjennom hele skoledagen. Vi hadde forelesning fra halv ni til to, så ble ikke så ille som det kunne vært. Foreleseren vi har er utrolig flink, og når temaet i tillegg er spennende blir det bra å være på skolen.

Da vi var ferdige var det en time til neste tog gikk så da satt jeg meg på en café på Oslo S, bestilte meg en kopp te og satt å koste meg med Drageløperen. Syntes den boken er veldig bra så langt, og det var deilig å bare sitte å koble av med en bok før den en times lange togturen.

Da jeg kom hjem leste jeg første kapittel i boken om Yield/Revenue Management og slappet av litt før jeg dro i stallen.

Hadde ikke så fryktelig god tid i stallen fordi kjæresten skulle hente meg klokken ni. Måket over boksen og pusset og salte på hesten. Red 40 minutter dresur i ridehuset, og han gikk bra! Selvom det ble litt kort trening så gikk han så bra at jeg følte vi fikk noe positivt ut av det allikevel.

Resten av kvelden og natten tilbragte jeg hos kjæresten min som er verdens beste! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIRSDAG

I dag hadde jeg fri!! Jeg sov helt til klokken ti, men har vært helt grusomt trøtt i hele dag. Øynene mine føles røde og smale ut og det svir og jeg føler meg generelt veldig trøtt. Kanskje jeg ikke har godt av å ha fri? :fnise: Også mulig at all "slitenheten" kommer når jeg endelig får tid til å slappe av og roe ned.

Kjæresten hadde også fri i dag så har vært sammen med han store deler av dagen. Først var vi hos han, og så dro vi til meg. Lagde oss middag og bare slappet av...

Fikk trent litt på kvelden selvom det ikke fristet. Gikk meg en halvtimes tur ute i den skarpe luften, og det kvikket meg veldig opp. Etterpå gjorde jeg litt tøyeøvelser, spensthopp og situps. Etter det så jeg på jakten på kjærligheten og nå sitter jeg her og er like trøtt og jævlig som jeg har vært i hele dag...

Siden jeg har hatt litt lite tid til kanina mi den siste halve uken så måket jeg buret og tok inn masse ren flis og lot henne stå i uteburet hele dagen. Burde ha gått en tur med henne å men det får heller være..:/

Vært litt usunn i dag... men følte at jeg trengte det. I helgen har jeg løpt rundt og jobbet kjempehardt men vært utrolig dårlig til å spise. Siden jeg prøver å legge på meg så er ikke det så veldig positivt. Derfor har jeg unnet meg litt ekstra i dag bare for å kunne kose meg og for å faktisk få i meg mat. Føte at jeg hadde fortjent det:) I stad spiste jeg dip og gulrøtter og brokkoli. Så har fått i meg litt grønt også!

Nå skal jeg slappe av videre og prøve å lese ut kapittel to i Yield Management boken. Pøanen er å lese et kapittel om dagen helt til jeg har kommet meg gjennom det som er pensum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenna! Alltid koselig at du titter en tur innom :klemmer:

Nå ligger jeg i sengen og tenkte at jeg trenger å skrive en plan for morgendagen før jeg sovner. Har også lest ferdig kapittel 2 i Yield Management boken.

Planer:

- Ta toget til Oslo klokken ti. Skal møte gruppen og vi skal lage en problemstilling til bacheloroppgaven. Vi ligger fryktelig dårlig an med det altså...

- Kjøpe bursdagsgave til en veninne.

- Lese kapittel 6 i Yield Management.

- Gå tur med kaninen.

- Trene dresur med hesten.

- Rydde 15 minutter på rommet. (trenger å rydde på plass litt klær blant annet...)

Holder vel egentlig i lange baner dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONSDAG

- Ta toget til Oslo klokken ti. Skal møte gruppen og vi skal lage en problemstilling til bacheloroppgaven. Vi ligger fryktelig dårlig an med det altså...

- Kjøpe bursdagsgave til en veninne.

- Lese kapittel 6 i Yield Management.

- Gå tur med kaninen.

- Trene dresur med hesten.

- Rydde 15 minutter på rommet. (trenger å rydde på plass litt klær blant annet...)

Fikk gjort alt unntatt å gå tur med Foxy, men hun har stått i utelufteburet i over tolv timer. Men i morgen da blir det tur!!

Kom meg ikke i stallen før rundt åtte i dag, fordi jeg hadde ikke noe bil før det. Det første jeg gjorde var å måke ut av boksen, tok ut to trillebårer :( Pleier å ta ut en halv så tydelig at det ikke ble måket i går. Irriterendes. Da jeg var ferdig tok jeg inn en full trillebår med flis og så var det ordentlig rent og koselig der! Etterpå pusset jeg og salte på hesten og trente en times dresur i ridehuset. Jobbet med cavalettier med litt høyde i trav og galopp og han jobbet seg virkelig bra i dag!! Syntes han bærer seg bedre og bruker mer av ryggen, og det er absolutt positivt. Jobbet masse galopp i dag.

Da jeg var ferdig tok jeg av han salen og hodelaget og slapp han i ridehuset. Det første han gjorde var å rulle seg og han var så søt! Etterpå leide jeg han rundt som avkjøling siden han ikke gadd å gå selv. Han var blitt svett også selvom det var minusgrader så tror han hadde fått jobbet seg litt. Etterpå børstet jeg skikkelig over han mens han stod å spiste maten sin. La til slutt på han dekkenet, og så var han klar til å legge seg :fnise:

Elsker den hesten!

-------

Nå sitter jeg å ser på 60 minutes. Handler om USA sine angrep i Afghanistan. Ayntes det er så trist det som skjer der nede. På nyhetene i stad så viste de hvordan de som bodde der hadde det, og jeg ble skikkelig lei meg. :tristbla: Nå intervjuer de en unge som har mistet hele familien sin i luftangrep. Jeg tror ikke USA sin innblanding gjør situasjonen der nede noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens frukt og grønt

- Gulrot

- Gulrot

- Wokede grønnsaker; mais, paprika, vårløk og gulrot

- Salatblanding med paprika i.

- Glass med rosa grapefruktjuice.

Ble litt mye gulrot, men hadde dip og det var så godt, også var gulrøtter det eneste jeg hadde ;D Har vært flink i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til jul jeg...

---------------------------

da snøen knirket under støvlene mine

knegget hesten og bjellene klirret

ildtreet lyste opp natten

og snøenglene ble levende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg i bursdag til en veninne. Koselig og gøy, men litt redusert i dag... Formen er ganske bra nå, så skal ikke klage da. Dro inn til byen etter at vi hadde vært hos veninnen min, men var ikke der så veldig lenge. Er ikke så fryktelig glad i å gå ut på byn, så det var mye mer koselig når kjæresten min kom og hentet meg:)

I kveld skal jeg og kjæresten på date;) Vi skal på kino å se SAW 4. Gleder meg masse! Syntes saw er veldig bra, selvom jeg alltid får mareritt en uke etterpå...

Nå skal jeg ta meg en dusj, spise litt mer og rydde. Skal også gå en tur med aknina også skal jeg sitte å lese Ligge i grønne enger <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syyyk! Er så kvalm at jeg bare ligger isenga. Skulle jo på kino og ut og spise men det ble det ikke noe av:(

Håper jeg er bedre til i morgen, for da er det obligatorisk skole og jeg MÅ dit. Men er jeg så kvalm som nå er det bare å glemme. Men da må jheg til legen å få legeerklæring...

Kanina har fått dobbelt så stort bur i dag!! 2 meter langt og 1 meter bredt. Så nå har kanina det luksus, og det har hun virkelig fortjent også. Heldige kanina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg så forferdelig at jeg har mest lyst til å gråte:( Har vært konstant kvalm i over et døgn nå, og begynner å føle meg ganske langt nede. Det går liksom i bølger. Brått så føler jeg meg litt bedre noen minutter men så kommer kvalmen tilbake for fullt. Kaster ikke opp eller noe, kanskje det som er problemet. Hvis jeg bare hadde fått opp noe hadde det kanskje hjulpet...

Har fått i meg litt mat men ikke mye. Til middag spiste jeg en halv liten potet og en liten edisterpølsebit. Nå har jeg fått i meg en appelsin.

Det dumme var at jeg har hesten i dag. Men jeg trodde da at jeg kom til å bli bedre frem mot kvelden, men har bare blitt værre. Så nå klokken åtte måtte jeg bare ringe hun som eier hesten å si at jeg ikke kunne komme. Kjipt, skulle jo tenkt på det før men jeg hadde jo bestemt meg for å klare det.

Skal til legen i morgen, men håper jeg er bra innen den tid ellers så vet jeg ikke hva jeg gjør :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå føler jeg meg så forferdelig at jeg har mest lyst til å gråte:( Har vært konstant kvalm i over et døgn nå, og begynner å føle meg ganske langt nede. Det går liksom i bølger. Brått så føler jeg meg litt bedre noen minutter men så kommer kvalmen tilbake for fullt. Kaster ikke opp eller noe, kanskje det som er problemet. Hvis jeg bare hadde fått opp noe hadde det kanskje hjulpet...

Har fått i meg litt mat men ikke mye. Til middag spiste jeg en halv liten potet og en liten edisterpølsebit. Nå har jeg fått i meg en appelsin.

Det dumme var at jeg har hesten i dag. Men jeg trodde da at jeg kom til å bli bedre frem mot kvelden, men har bare blitt værre. Så nå klokken åtte måtte jeg bare ringe hun som eier hesten å si at jeg ikke kunne komme. Kjipt, skulle jo tenkt på det før men jeg hadde jo bestemt meg for å klare det.

Skal til legen i morgen, men håper jeg er bra innen den tid ellers så vet jeg ikke hva jeg gjør :spy:

:tristbla: uff, god bedring snuppa! får håpe du snart blir bedre.. føler meg ikke helt i form selv jeg, men har heldigvis bare vondt i halsen så kan vel ikke klage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge to :klemmer:

Er fremdeles kvalm. Vet snart ikke hva jeg gjør :tristbla: Skal til legen etterpå, og håper at jeg får noe for det. Er nå over på min tredje kvalme dag. I tillegg har jeg fått dotter i begge ørene som komer og går. *klage*

Hadde frisørtime nettopp. Hadde tenkt til å avbestille i går men tenkte at jeg kunne da ikke være kvalm i dag også. Skulle egentlig klippe og stripe/farge håret men mens hun klippet ble jeg bare mer og mer kvalm så jeg måtte bare droppe å farge det. Fikk ny time til torsdagen så håper jeg er frisk til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...