Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne


Midna

Anbefalte innlegg

Oppdatering fra dagen i går. Må bare si at jeg var utrolig dårlig til å spise i går. Så nå må det skjerpes.

05.45 - Vekkerklokken ringer og jeg står opp noen minutter senere kjempetrøtt! Frokost - en vaffal fra i går. Kjempedårlig frokost men det eneste som fristet...

06.30 - Går til jobb. Flink som gikk da! Lunsj: Pøle (ikke greit når man jobber på bensinstasjon...gr..)

14.40 - Går hjem fra jobb.

15.00 - 17.30 - Pc, sette ut kanin, ta inn matskåler og gjøre klart til frokost i morgen, gi nytt vann, måke bur osv...

17.30-1830 - Kjørte søstra mi til en veninne. Spiste to grove knekkebrød med et kokt egg etterpå. Gikk 15 minutters tur med begge kaniner. Leste Harry Potter og koste meg med en Cappuchino til kjæresten hentet meg og vi dro til han.

ca 19.30 - 20.30 Jogge tur på 25 minutter i skogen. Jogget mest på skogssti, men litt på grusvei med en kjempebratt, lang bakke. Tok situps og pushups etterpå.

Etter det sov jeg litt og leste litt mer Harry Potter og spiste knaske gullerøtter mens typen var å spilte fotball. Etterpå lagde vi taco. La meg rundt halv ett.

Fin dag, men som sagt dårlig mat her altså..være flinkerei morgen!

MÅLENE

Tur med kaniner: 4/5 - kjempebra, håper på å gå over det!

Trening august: 9/10 - kjempefornøyd med det å.

Ikke drikke burs: OK - selvom det fristet til tacoen!:)

3 frukt/grønt om dagen: 1/3 - dårlig. Vært i butikken og kjøpt epler og så har jeg gulerøtter også skal pappa kjøpe kiwi. Så da hjelper det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jobbet natt hele helgen, så lite å skrive om den... Var flink og gikk 40 minutter tur med MF i går så da klarte jeg målet mitt med 5 turer denne uken:) Nå står hun jo også i lufteburet hele dagen siden hun er den eneste kaninen jeg har nå.

Måtte jobbe alene natt til søndag, det var IKKE morsomt! Men overlevde. Men må si jeg var skikkelig glad for at det var den siste faste helgevakten min før jeg begynner på hotellet : D

Skal jobbe i dagen i morgen også, og så har jeg sånn halveis ferie.

For å klare 10 treninger denne måneden er jeg nødt til å jogge etter jobb i morgen, men det skal jeg klare :tommel: Gleder meg til ferie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her. Har føt at jeg ikke har hatt så veldig mye å skrive om i det siste. Har liksom vært skikkelig lei av jobben osv... Men nå har jeg heldigvis sluttet og trives SKIKKELIG med å jobbe på hotell!

Nå begynner også skolen snart, og jeg gleder meg faktisk! Det er jo liksom det som er livet mitt akkurat nå så like greit å komme i gang å bli ferdig med siste året. Men først så skal jeg til syden! Snart ett døgn igjen!

Skal jobbe på hotellet fra 07-15 i morgen. Gruer meg litt til å stå opp men. Har lagd meg eggerøre til matpakken i morgen, blir godt med litt ekstra god matpakke. Det blir servert var mat til oss som jobber på hotellet også, som er helt fantastisk god, men må prøve å spare litt penger ;) Fornuftigheten selv jeg...

Går bra med treningen også. Skal prøve å svømme hver dag i syden så jeg holder meg i gang og klarer å fortsette når hverdagen slår inn med en gang jeg kommer hjem:)

Huskeliste for morgendagen:

- Pakke kofferten.

- Gå en litt lang tur med kaninen.

- Klippe klør på kaninen.

- Kjøre kaninen til en veninne som skal passe den mens jeg er borte.

- Jogge, og prøve meg på litt intervaller. Ta noen styrkeøvelser etterpå.

- Betale semesteravgift

- Sende mail til skolen angående studentkortet mitt.

- Klippe negler på føttene og ta på blank neglelakk. (må jo shine opp kroppen litt før sydenturen!)

Ser ut som om jeg har nok å ordne i morgen. Best jeg går å legger meg! Nå gleder jeg meg SKIKKELIG til å dra! *sommerfugler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Amalie! :vinke:

Takk! Skal bli så sinnsykt deilig å reise bort nå. Gleder meg som en liten unge jeg nå... hehe

Studerer hotell- og relasjonsledelse på Norsk Reiselivshøyskole. Kjempespennende :D Jobber som ekstrahjelp på et hotell i tillegg, så føler at jeg er på rett vei i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var kjempedeilig med en uke i syden! :D Men akkurat nå er de tlitt deilig at det vanlige livet med skole, jobb og trening er i gang igjen.

I dag har jeg vært på felleskjøpet og kjøpt pellets og en ny vannflaske til MF. Jeg har også vært flink og jogget meg en tur. Er fremdeles sliten... hehe. Er så deilig å trene! I alle fall etterpå.

Nå skal jeg snart ut å ri en tur. Er lenge siden jeg har ridd nå pga at hesten jeg rir har vært bortlånt i sommer:( Men han kommer tilbake om en ukes tid så vidt jeg vet så da blir det dressur og tur ridning igjen! I dag skal jeg ri en hest til en dame på stallen. Den står fremdeles på sommerbeite men driver å blir ridd opp igjen nå så blir bare en rolig tur.

I morgen skal jeg jobbe på hotellet fra klokken ni. Skal bare gjøre i klart noen møterom så blir nok ikke så lenge. Men det er jo deilig. Og resten av dagen i morgen skal jeg prøve å gjøre skolearbeid og jogge en tur. Også stelle med MF selvfølgelig! Har g ått tur med henne i dag 25 min ca. Eller dvs jeg slipper henne løs i hagen og passer på så hun ikke gjør noe dumt : P Uten om dette så står hun døgnet rundt i "utelufteburet" som er 1.5x2 meter så syntes ikke hun skal klage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei Alou! :Hehe: Koselig med besøk! Er vist altfor lenge siden jeg har skrevet her nå igjen...

Hatt en veldig produktiv dag. Lest MASSE, fått vært litt ute i hagen med lille spretten min, kost meg med film osv... Herlig dag! Elsker når man får gjort masse uten å stresse! Elsker foresten høst været. Blader i masse fine farger, skarp god luft og lukt av høst. Den mest stemningsfulle årstiden uten tvil!

Nå sitter jeg og koser meg meg en kopp god varm urte-te, og skal snart hoppe til køys. Kan sove helt til åtte i morgen. Har forelesning fra kvart på tolv til halv tre, og føler jeg er ganske godt forberedt. Når jeg kommer hjem skal jeg kose meg med en fartsfyllt ridetur før jeg skal ha en rolig fredagskveld sammen med kjæresten:)

Livet er godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

lenge siden jeg har vært her men jeg ser det ikke var skrevet så alt for mye siden sist så jeg orka jo å lese alt ;)

Kjenner til den å spise pølse, usj, syns jo ikke det er noe godt heller, men er jo ikke noe flink til å ta med meg mat når jeg skal på jobb. Men av og til glimter jeg til! Nesten så jeg skulle ønske at vi hadde noe annet enn bare pølser på jobben.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amalie :vinke: Koselig med besøk fra deg, lenge siden jeg har sett deg her inne! Har ikke akkurat skrevet så mye i dagboken heller som du ser:P

I dag har jeg hatt en skikkelig dritt dag! For det første har håret mitt vært helt på bærtur, og resten av meg har ikke akkurat sett så fin ut heller... Hater sånne dager hvor man rett og slett ser helt håpløs ut, har liksom bare lyst til å bli hjemme. Men kom meg på skolen og hadde 3 timer med verdens kjedeligste forelesning. Glad det er helg nå for å si det sånn!

Nå skal jeg snart i stallen og ri hesten. Frister ikke det heller lenger siden det har begynt å blåse og regne. Men det finnes jo ikke dårlig vær, bare dårlige klær! :regn:

Nå skal jeg slappe av og spise litt mat aller først. Så håper jeg at dagen utvikler seg i positiv retning når timene går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri helger er så deilige! Tar det helt med ro og bare koser meg i dag. Jeg lest en artikkel i relasjonsledelse om kulturelt mangfold i team, og tror jeg lar det bli med det. Må ta meg litt fri fra lesingen også!

Har også endelig fått ut fingeren og trent. Ble 21 minutter på trimsykkelen (1 mil) og litt situps og bevegelighet etterpå. Har blitt så dårlig til å trene så må bare få meg til å gjøre noe! Etterpå tok jeg meg en god dusj, smurte meg med mange body butter og bodylotion etterpå og klipte negler. Så nå føler jeg meg god og avslappet i kroppen:)

Nå tenkte jeg å lage meg litt mat, lese en god bok og bare kose meg! Senere i kveld skal jeg og kjæresten ut å spise.

Føler foresten for en shopppingtur etterhvert også... hadde vært supert med noen svarte ankel-støvletter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behagelig dag i dag også! Jeg sov hos kjæresten natt til i dag. Stod opp litt før ni og kjørte hjem rundt halv ti. Han lå fremdeles og sov, og jeg tenkte jeg skulle hjem å få noe ut av dagen. ;) Orker liksom ikke å sitte å vente på at han skal våkne heller. Blir så sinnsykt rastløs på søndager, og får jeg ikke gjort noe blir jeg skikkelig gretten. Må ikke gjøre så mye liksom, men noe må jeg føle at jeg har gjort.

Begynte med å skrive notater til 2 læringsmål i blokk 2, som handlet om konflikter og mobbing på arbeidsplassen. Ikke tungt stoff, men veldig interessant! Internettsiden www.jobbingutenmobbing.no er veldig bra, og jeg vil anbefale andre å ta en titt hvis man opplever mobbing på arbeidsplassen. I følge en undersøkelse føler 1 av 5 seg mobbet/trakassert på arbeidsplassen, og det er ganske mye altså!

Tok fotbad, filte føttene med fotfil og smurte med fotkrem i stad. Kjempedeilig! Tok på rød neglelakk, og det ble ikke like velykket! Men tenkte å gå sånn til i morgen, og heller ta på litt blank neglelakk:) :filer: Har hatt en uke jeg ikke har følte meg så veldig fresh. Mye stress pga intervjuer + at jeg hadde veldig mye å gjøre gjorde at jeg fikk litt hudkrise, noe som er det værste jeg vet! Ikke at det var så ille, men det skal lite til for at jeg føler at jeg ser helt forferdelig ut. Men nå føler jeg meg mye mer fresh igjen!:D

Planen nå er å gjøre litt mer skole, og så tenkte jeg å dra til kjæresten igjen. Dette har vært en utrolig deilig og avslappendes helg! Ikke noe stress. Føler at jeg ligger godt an med skole arbeid og alt er bare supert!

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei :vinke:

føler jeg har blitt littegranne kjent med deg i pensum-tråden så følte jeg måtte ta en tur innom dagboka di.

ser vi er fra samme område og ca samme alder. :fnise:

håper du har hatt en fin dag miss ariel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Adonia! Er alltid så koselig med besøk! Har merket at det er koselig å titte i dagboken til dere i pensumtråden!

I dag har det regnet skikkelig her! :regn: Har hatt fri idag så var å trente dresur med hesten tidligere på dagen. Siden de driver å bytter ut bunden i ridehuset måtte jeg ri på uteridebanen i regnet. Banen var et gjørmehull og både jeg og hesten ble våt, men treningen gikk overaskende bra så jeg er egentlig bare fornøyd jeg! Det var veldig godt å komme hjem til en varm dusj etterpå da!

Nå sitter jeg å prøver å skrive notater om HMS, er fryktelig umotivert merker jeg. Har bare lyst til å lese. Leser "En sak har minst tre sider" av Marian Keyes. Jeg trodde virkelig ikke at de bøkene var noe for meg, men må si at jeg er positivt overasket! Men jeg kan virkelig ikke begynne å lese bøker når jeg skulle ha gjort skolearbeid. Det frister ikke med skolebøker når man heller kan drømme seg bort i bøker som handler om langt mer spennende ting!

Nok fra meg denne gang. Tilbake til skolearbeidet. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: BØKER :hjerte:

- Charlotte Bronte - Jane Eyre

- Jane Austen - Overtalelse - Stolthet og Fordom - Emma.

- Paulo Coelho - Alkymisten - Zahir - Elleve minutter - Pilegrimsreisen.

- Anne B. Ragde - Berlinerpoplene - Eremittkrepsene. Gleder meg til å lese å lese den siste.

- Dan Brown

- Henning Mankell

- Jo Nesbø

- Marian Keyes - De desperates kafe - en sak har minst tre sider

- J.K Rowling - Harry Potter bøkene

- Tolkien - Ringenes Herre

- Narnia (har ikke lest bøkene på mange år, men elsket de da jeg var mindre)

- Den trettende fortellingen. Husker ikke forfatteren for øyeblikket.

- Kate Mosse - Labyrinten.

Bøker er herlig! Jeg liker det meste av bøker - alt til sin tid! De trenger ikke å være av super kvalitet. Så lenge jeg føler at de gir meg leseglede er det nok for meg. Lurer på hva jeg skal ønske meg av bøker til jul jeg...

Mamma har også en del bøker av forskjellige forfattere som jeg elsker. De er skikkelig klisje, skrevet på rundt 70-tallet og handler mye om det samme. Man vet hvordan bøkene ender nesten med en gang man åpner boken. De handler ofte om en dyster mann med svart hår, muskuløs og høy og selvfølgelig ganske kjekk. Selvfølgelig bor han på en herregård og skal arve hele "kongeriket". Selvfølgelig kommer det tilfeldigvis en jente med i bildet. Og til slutt; selvfølgelig gifter de seg!! Først må det et mord eller to til, men gift det blir de i alle fall! Selvom det er ganske tragisk, så må jeg si at det også er noe fengende ved disse historiene. Hvem lengter ikke etter et liv på en herregård med en høy, flott, mørk og spennende mann? Tja... jeg er helt fornøyd med hvordan jeg har det jeg altså, men det er vel lov å drømme seg bort litt i denne bokverdenen en gang i blandt?;) :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg så støl! Mage, rygg, bein. Klarer knapt å gå. Utrolig at man kan bli så støl av å ri, men deilig følelse å da! Har jo knapt ridd på 2,5 måneder, og når jeg nå begynnre å ri masse er det ikke så rart at jeg merker noe.

I dag har jeg nesten bare lest skole. Har vært veldig flink, men merker at jeg begynner å bli litt lei nå! Tror jeg skal gi meg med å lese, og heller prøve å få gått meg en passe lang tur i det fine høstværet. Føler meg altfor rastløs nå. Det er det som er kjedelig med studieuke uten forelesninger.

I morgen skal jeg jobbe fra 07-15:30. Skal bli deilig å jobbe litt igjen, selvom jeg føler for å gjøre noe morsomt! Har liksom blitt lite morsomheter i det siste. Men det kommer vel! Er bedt på bursdagsfest til helgen, men skal jobbe og han som har bursdagen bor så langt vekk at jeg ikke kommer meg hjem derfra på kvelden, så da blir det ikke noe av:( :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg gått en 45 minutters tur ute i mørket. Fullmåne, nesten skyfri himmel, og HERLIG høstluft! Elsker høsten når været er slikt! Skal prøve å få meg en gåtur i morgen også etter at jeg har vært i stallen. Gleder meg alt!

Ble foresten nettop bedt i innflytningsfest til lørdagen. Men har ikke bestemt meg om jeg skal enda. Skal, skal ikke? Er i hvert fall like ved meg, så selvom jeg ikke kan dra i bursdagen jeg er bedt i, så kan jeg jo dra på innflyttingsfest for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så sinnsykt trøtt til morgenen i dag! Trodde jeg skulle dø, og tanken på jobb gjorde meg bare helt kvalm! Heldigvis så våkner man litt mer ut over dagen!

Hadde hesten i dag også, og følte egentlig ikke for å ri i det hele tatt. Men det ble faktisk til at jeg red 1 time og 10 min. Trente dressur, og red på oppvarmingstur i skogen først. Treningen gikk ganske dårlig til å begynee med fordi han var veldig ukonsentrert. Men etter iherdig jobbing ved å prøve å rette på både meg selv og han gikk det til slutt supert, og vi samarbeidet veldig fint. Så nå er jeg fornøyd over at jeg bet tenna sammen og gjorde det jeg viste at jeg burde gjøre. Elsker den herlige hesten, selvom jeg virkelig ikke blir helt klok på han noen ganger.

Nå skal jeg legge meg, og det skal bli sykt godt! Har fri fra skolen i morgen og skal ikke jobbe før halv tre, så skal tillate meg selv å sove til i hvert fall 09:00. Skal lage en plan over hva jeg skal gjøre når jeg står opp i morgen.

:søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg i senga, og er ganske klar for å sove. Blir en lang dag på jobb i morgen, så best å være våken og klar for det! Søndagen blir også en litt lang dag. Men da kommer faktisk Rosenborg og skal ha spillemøte hos oss før kamp, og det blir jo litt spennende da!

I morgen kveld blir det en tur til veninna mi som skal ha innflyttningsfest. Hadde først ikke tenkt til å dra, for orket liksom ikke tanken på noen fest i helgen med masse folk. Men så viste det seg at det til slutt ble et lite vorspiel med noen veninner, så det blir jo koselig å ta seg en tur dit da.

I dag har jeg vært i stallen hos hesten igjen. Ble bare en liten skrittetur fordi han har sloss litt og fått hovent fram bein. Men beinet var nesten ikke hovent når vi hadde skrittet litt, så han er nok snart klar for trening igjen!:) Nappet foresten litt man også siden den begynner å bli litt lang. Fikk ikke gjort så mye fordi han begynner å riste på hodet etter fem minutter men, er i gang i alle fall! Viktig med velfrisert hest;) Og den hesten er så nydelig å! Finnes ingen mer herlig og tullete hest :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke blitt noe skolearbeid på meg i helgen akkurat. Men tjent penger, det har jeg! I tillegg har jeg hatt det vanvittig morsomt på jobb. Er så utrolig godt arbeidsmiljø, og jeg føler at det gir meg ganske mye å være der!

I morgen begynner alvoret igjen. Opp klokken 06:00 og rett på skolen. Vi skal jobbe med oppgaven i REL, og etterpå skal jeg og en veninne jobbe med læringsmål sammen. Etter det så må jeg trene dresur med hesten, og jeg skal også prøve å trene. Sakl virkelig skjerpe meg med treningen i oktober. Har også bestemt meg for å lese en artikkel i morgen. Så blir nok å henge fingrene i!

Nå skal jeg ta meg en dusj og sooove<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...