Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne


Midna

Anbefalte innlegg

Hei Ada!! Så utrolig koselig å høre fra deg igjen! :klemmer: Håper alt er bra med deg. Du har vel fullt kjør foran eksamen nå kan jeg tenke meg!

Koselig å høre at dere syntes jeg er produktiv. Jeg føler meg egentlig ganske lat på slike fri/lesedager ;)

Når det gjelder frukt og grønt målet mitt så går det litt opp og ned for meg også. Men i dag klarte jeg faktisk 5!! Derfor passet det jo perfekt at du spurte meg nettop i dag ;)

---------------

Resten av kvelden viste seg å bli ganske produktiv. Etter middag startet jeg å lese kapittel 17 i yield management og har bare 6 sider igjen. De leser jeg lett ut på toget til Oslo i morgen tidlig.

I halv åtte tiden kom jeg meg i stallen. Før jeg red ut måket jeg over boksen.Syntes det er greit å bli ferdig med det først. Trente 1 time i ridehuset. I dag fokuserte vi på versader og sjenkelvikninger. Hadde fra første stund en fin og samlet galopp og det er jeg veldig fornøyd med! Etterhvert slet jeg litt med at han ble veldig urolig med hodet. Hen gikk liksom og nikket det opp og ned og det ble ganske forstyrrendes. Men alt i alt vil jeg si meg veldig fornøyd, og han beveger seg mer og mer til å bli en fin dresurhest.

Jeg var ferdig med å ri klokken halv ti. Etter at jeg hadde salt av og puttet på han stalldekkenet sitt tok jeg inn en stor trillebår med flis. Etterpå fikk jeg det brått for meg at istedenfor å dra hjem så skulle jeg pusse over hodelaget hans. Plukket fra hverandre alle delene og skrubbet i vei med salsåpe. Etterpå smurte jeg inn hele med lærbalsam og satt det sammen igjen. Klokken 22:10 var jeg klar til å dra hjem. Ble en sen kveld i stallen men det var bare deilig for da fikk jeg gjort det jeg skulle og litt til;=)

---------------

I morgen har jeg skole fra halv ni til kvart på fire. Vi må også begynne på gruppeeksamen i kvalitative forskningmetoder. Morgendagen blir altså lang! Derfor legger jeg meg nå for skal opp klokken seks :( :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forelesningen i dag ble avlyst! Litt kjedelig å stå opp å komme seg helt inn til Oslo så tidlig da for å ikke ha noe forelesning men det kom noe godt ut av det også! I går fikk vi nemmelig gruppeeksamen i kvalitativ og den skal leveres om to uker. Så da begynte vi å jobbe med den på skolen og fikk lagd forskningsspørsmål, formål, forskningsdesign, utvalgsstrategi, kriterier for utvelging og intervjuguide! Er utrolig deilig å komme i gang. Nå må jeg bare finne en person å intervjue før helgen.

Kom hjem klokken to og har vel ikke gjort så fryktelig mye. Jeg og søstra mi dro i butikken og kjøpte poteter, paprika, brokkoli og sukkererter. Så nå står det en form i ovnen med oppskårne grønnsaker og koteletter. Gleder meg til å spise! Elsker kjøtt og grønnsaker som har lagt i ovnen.

Etterpå skal jeg og søstra mi bake boller så de er klare til jakten på kjærligheten! Jeg er desverre ikke flink til å bake, fordi jeg har aldri hatt noen interesse av det. Men nå begynner interessen å melde seg så nå skal hun lære meg! Hadde nok klart det selv med en oppskrift, men hun har studert til kokk og kan sikkert noen smarte triks så jeg slipper å gjøre noe feil ;) Gleder meg til å få mitt eget sted der jeg kan lage masse god mat, bake osv... Har også lyst til å lære å lage sauser fra bunnen av og slikt. Så nå skal jeg og søster bruke litt tid på kjøkkenet fremover :fnise:

-----------------

Har bestemt meg for å prøve å leve et litt mer miljøbevisst liv. Et sted må man begynne så dette skal jeg gjøre:

- Ikke kjøpe klær/sko fra 1. desember 2007 til 1. mars 2008. Dette blir spennende! For det første har jeg mer enn nok klær og for det andre så hadde det vært gøy å prøve. Vi forbruker jo bare mer og mer og det er kanskje greit å ta noen pauser innimellom. Etter denne perioden skal jeg prøve å ikke ha et altfor stort forbruk heller.

- Bare kjøpe hudpleie, sminke og hårting når det er tomt og jeg trenger mer. Dette er jeg veldig flink på fra før så er nok ikke noe problem.

- Ikke kjøpe blader/aviser hele 2008. Man finner jo mye av det samme på internett.

- Være mer bevisst på å ikke bruke produkter testet på dyr.

- Bruke handlenett

Blir spennende å innføre disse tiltakene. Det er jo ikke så mye men alle monner drar ;) Og hvis jeg føler at dette fungerer for meg kan man jo legge inn flere tiltak etterhvert. Men noen ting kan man ikke gi slipp på... Men hvis alle reduserer forbruket på noe så bør det vel hjelpe i den store sammenhengen? Håper dette inspirerer flere til å gjøre små ting i hverdagen som hjelper på miljøet!

Jeg tar gjerne i mot tips om andre ting jeg kan gjøre i hverdagen. Økologisk mat, sortering osv... er ikke aktuelt nå da jeg fremdeles bor hjemme men når jeg flytter ut skal jeg prøve å bli litt bevisst på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fri! Jeg skal benytte fridagen til å dra i stallen på dagen i dag. Det frister ikke så mye siiden det regner og sånn men skal bli godt å få hele kvelden fri!

Bollene i går ble veldig gode. Og jeg skal kose meg med en nå til frokost :kaffe: Ikke så sunt men boller er jo så godt! Neste gang skal jeg bake noe sunt - kanskje sunne muffins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet meg hjem fra stallen. Det var en ganske så våt hest som ventet meg i dag. Selvfølgelig stod han så langt vekk fra grinda til jordet som det gikk an nesten så jeg ble ganske våt på turen selv ; ) Han hadde på seg dekken så der var han tørr men eller så bare rant det av han.

Haddde store planer om en tur i dag men slo det fort fra meg siden det pøste ned. Red igjen 1 time dresurridning i ridehuset. Hesten var veldig skvetten og anspent på grunn av alt regnet som trommet på taket og gikk og prusta hele tiden. Fikk han til å slappe av etterhvert og igjen så gikk han veldig fint. Elsker når det er fremgang! Hadde allievel litt motstand i dag og han skvatt litt til alle kanter innimellom men det får jeg bare tåle. Hadde noen herlige galoppfatninger fra skritt og holdt hvor han reagerte på sekundet og gikk rett i en samlet galopp flere ganger. Da ble jeg stolt! Kom meg ganske fort hjem igjen halvvåt og kald. ;)

Stopper i butikken på vei hjem og kjøpte brokkoli og babymais. Kjæresten min kommer til meg i tre tiden pgo da skal jeg ha kyllingwok klar! Tenkte å ha i brokkoli, babymais, paprika, gulrøtter og løk. Skal ha ris til. Dette blir godt!

Må forte meg å ta en dusj også begynne på maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Innom og sniker litt i dagboka di :)

Så flink du er som tenker på miljøet! Har og tenkt mange ganger at jeg må slutte å kjøpe pose hver gang jeg er på butikken, det samler seg jo så utrolig fort opp masse. Skal kjøpe meg et handlenett, og bli flink å ta det med hver gang :)

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marihan! Koselig med besøk ;)

Prøver å bli litt mer miljøbevisst, selvom det ikke er så mye jeg gjør så er det jo noe... Men nå som jeg ikke skal shoppe klær før mars får jeg dobbelt så lyst til å shoppe da :sjenert: Men jeg har jo masse fra før, også håper jeg jo at jeg kanskje får litt til jul...

-----------

Woken med kylling i stad ble kjempegod!! Spiste is med sjokoladesaus til dessert da. Ikke like sunt som middagen men ;) Etter middagen spilte jeg og kjæresten nintendo wii - super mario galaxy. Det var faktisk ganske morsomt.

Gikk også 45 minutters tur i stad, så føler meg litt flink. Men har ikke vært så flink siden jeg bare har trent 5 ganger denne måneden her :( Får prøve å være flinkere i desember.

Nå skal jeg bare slappe av/være lat, spise og lese litt ringenes herre før jeg legger meg.

:søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is med sjokoladesaus :spise: Namnam :)

Jeg har også vært dårlig til å trene denne måneden.. Synes ikke jeg har gjort annet enn å lese de siste ukene, også har jeg spist mer i tillegg.. Ikke bra! Men desember skal bli bedre! ;)

NÅ skal jeg gå å se i den grønne shoppingdagboka. Hehe, var egentlig på vei ista, men så måtte jeg innom her først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Hei,

Jeg skal jammen også prøve ut å leve mer miljøvennlig. Det er absolutt mye å "spare" (både miljømessig og økonomisk) på mer planlagt handling. Jeg må ærlig innrømme at jeg egentlig ikke tenker så mye på miljøet til det dalige, men likevel tror jeg ikke jeg er den største trusselen med min livsstil og forbruk.

Blir resten av uken travel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så bra at du blir med Marihan!! Da kan vi backe hverandre opp underveis ;) Jeg har heller ikke så stort forbruk så tror ikke det blir noe veldig stort problem egentlig.

Mer mat og mindre trening er en litt dårlig kombinasjon ja :fnise: Men det er vel ikke akkurat unormalt i eksamensperioder det nei... :fnise:

-----

Hei Hei Ada! :klemmer: Koslig at du stikker innom midt i eksamenslesingen! Har nok å gjøre resten av uken men det blir vel ikke sååå fryktelig travelt. Skole fra kvart på tolv til kvart på seks i morgen. Også skal jeg prøve å få inn en trening etterpå. På fredag skal jeg på skolen og i stallen og lørdag og søndag jobber jeg. Også lese til eksamen og jobbe med gruppeeksamen i tillegg da... Ble vist litt allikevel det!

Jeg tenker egentlig lite på miljøet jeg også. Men så leste jeg den grønne shoppingdagboka til Tabris og fikk meg en liten vekker. Men det kles greiene gjør jeg kanskje mest for å utfordre meg selv litt, og spare penger i tillegg til at det skal være bra for miljøet ;) Kanskje det får meg til å fokusere mindrepå materielle verdier og mer på andre mer viktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så bra at du blir med Marihan!! Da kan vi backe hverandre opp underveis ;) Jeg har heller ikke så stort forbruk så tror ikke det blir noe veldig stort problem egentlig.

Mer mat og mindre trening er en litt dårlig kombinasjon ja :fnise: Men det er vel ikke akkurat unormalt i eksamensperioder det nei... :fnise:

-----

Hei Hei Ada! :klemmer: Koslig at du stikker innom midt i eksamenslesingen! Har nok å gjøre resten av uken men det blir vel ikke sååå fryktelig travelt. Skole fra kvart på tolv til kvart på seks i morgen. Også skal jeg prøve å få inn en trening etterpå. På fredag skal jeg på skolen og i stallen og lørdag og søndag jobber jeg. Også lese til eksamen og jobbe med gruppeeksamen i tillegg da... Ble vist litt allikevel det!

Jeg tenker egentlig lite på miljøet jeg også. Men så leste jeg den grønne shoppingdagboka til Tabris og fikk meg en liten vekker. Men det kles greiene gjør jeg kanskje mest for å utfordre meg selv litt, og spare penger i tillegg til at det skal være bra for miljøet ;) Kanskje det får meg til å fokusere mindrepå materielle verdier og mer på andre mer viktige?

Jeg joiner gjerne dette miljøprosjektet deres. Det høres fint ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra Jenna!! Det blir jo nesten litt morsomt når vi er flere! :juhu:

I dag har det blitt altfor mye internett på meg så nå tar jeg kvelden. God natt alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sliten etter en laaang skoledag! Sjefen min ringte i stad og lurte på om jeg hadde lyst til å komme å jobbe litt i natt. Tenkte at det kunne jo bli morsomt så nå skal jeg jobbe fra tre på natta til sju på morgenen. Ikke så lenge men :P Jeg og sjefen skal rigge møterom sammen til 200 personer så er jo ganse greit det. Litt spesielt å gjøre det på natten men :fnise: Slik blir det når det er mye å gjøre...

På formiddagen på fredag etter at jeg har sovet skal jeg til Oslo å gjøre et intervju til gruppeeksamen i kvalitativ også skal jeg besøke en kamerat som jeg ikke har sett på en stund. Det er foresten han jeg skal intervjue også ; D Har egentlig hesten i morgen å men fikk søsteren min til å ta han siden jeg sikkert er veldig trøtt på ettermiddagen!

Skal jobbe masse i helgen også. Så resten av uken blir litt slitsom. Men snart så er det jo jul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg kommet hjem fra jobb og er både trøtt og sulten. Fristet ikke akkurat å dra på jobb da jeg våknet litt over to i natt. Har sovet 2 timer på et døgn nå :fnise:

Jobben i natt gikk greit og det var behagelig å være på hotellet på natten. Fikk også høre en veldig koselig ting! Han som er i baren kom til sjefen min å sa at istedenfor en flaske rødvin (fikk jo det for noen uker siden) så hadde jeg fortjent en hel kasse fordi han og så mange andre han hadde snakket med syntes jeg var så flink og sto på som bare det. Og de kunne ikke skjønne hvor jeg fikk alle kreftene fra siden jeg ikke akkurat har noen stor kropp :P Litt flaut å stå å høre på men er jo utrolig glad for at jeg får så mye ros på hotellet. Hver gang jeg hører det så føler jeg liksom at veien mot målet mitt blir litt enklere.

En liten negativ ting også; et bord som stod klappet sammen intill veggen sklei ned og traff meg først bak på rumpa og så smalt det inn i leggen min bak. Så nå er jeg skikkelig hoven bak på leggen og det begynner å bli blått. Også har jeg vondt i rumpa da :fnise: Det gjør vondt, men jeg er jo ganske vant til å slå meg siden jeg er så klønete så ;)

Nå skal jeg få meg litt frokost også sove litt. Skal jo til Oslo utover dagen, men må si det frister LITE nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ så trøtt jeg er!!!

Kunne tenkt meg å sove mange timer til, øynne går jo helt i kryss. Men nå skal jeg opp å få i meg en kopp te og litt mat, og så en dusj. Det håper jeg hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å komme meg med fire toget inn til Oslo i stad. Møtte K i Oslo også dro vi hjem til han. Jeg har jo ikke fått besøklt han siden han flyttet fra hjemstedet vårt så var morsomt å få sett leiligheten hans. Den var kjempe fin!!

Vi var sultne så gikk for å finne oss noe mat først. Jeg endte opp med burger og han med sushi. Pratet og tittet litt på tv før jeg måtte i gang med intervjuet mitt. Det tok bare en halvtimes tid eller noe. Litt over ni tok jeg bussen tilbake til Oslo S og kom meg på 22:00 toget. På toget begynte jeg å renskrive intervjuet og hittil har jeg fått 5 sider! Det blir nok noen sider til, så jeg tror det blir bra.

Fikk også gått igjennom litt pensum på vei til Oslo i dag. Tok med meg en bok som jeg har lest og streket over viktige ting i alle kapitlene tidligere og leste igjennom det jeg hadde streket under på. Kom halveis så skal prøve å gå igjennom den andre halvdelen i løpet av helgen.

-----------------

Før jeg dro til Oslo måket jeg kaninburet og gikk en kort tur med kaninen. Lot henne stå i utelufteburet etterpå og tok henne inn da jeg kom hjem fra Oslo.

Begynner på jobb åtte i morgen så nå skal jeg legge meg. Merker at jeg er litt susete i hodet siden jeg jobbet i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...