Pauline Skrevet 20. juli 2007 #141 Skrevet 20. juli 2007 Huff, jeg har visst gjort meg skyldig i samme "synd" som kona til ex-en, og det flere ganger. Er tante til ei jente som er ett år yngre enn min datter. Foreldrene hennes gikk hver til sitt da hun var baby. Da hun var liten og var hos far (min bror), hendte det ofte at jeg passet henne. Mer enn en gang har jeg funnet klær fra min datter og tatt på henne når: Hun har kommet uten uteklær / regntøy, i pentøy når de skulle leke ute eller i joggedress når vi skulle i selskap til bestemor. Til hans forsvar ar han meget ung på den tida, og hans egne barn som er mye yngre enn denne nå 12 år gamle jenta går helt "normalt" kledd. Mulig ex-en hans og ble sur når jentungen kom hjem i Lises arvede lue og jakke? Hun sa i allfall aldri noe. Jeg tenkte heller ikke at min bror var en dårlig far, bare at han ikke hadde husket å ta med klær for anledningen. Tror ikke kona til ex-en din heller tenker det om deg. Gled deg over at hun inkluderer barna dine og kjøper klær til dem. Trolig vil hun utstyre dem med luer om de har glemt det en kald vinterdag eller ny pyjamas om den de har er for liten. Det viser at hun liker jentene dine og ønsker å spille en rolle i livet deres. Jeg hadde aldri tilbudt meg å betale for klærne. Du hadde sendt med dem klær, du. Hun mente noe annet og skaffet dem klær hun mente var passende. Det vil alltid variere hva ulike folk mener er passende, og det er ikke alltid sikkert at noe er rett eller galt heller. Personlig mener jeg at en bør gå i mørke klær eller svart i begravelse, men jeg føler ikke det er hovedproblemet her. Hovedproblemet, slik jeg opplever det, er at stemora har kledd dem opp. Det kunne like gjerne vært snakk om en annen anledning, tror jeg. Det er verken lett å være ex-kone eller stemor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå