Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte jo ikke øyenstikkerne fra KK Designs siden jeg hadde hørt at andre brukere har hatt dårlige erfaringer med dem. Nå har jeg funnet noen skjønne øyenstikkere på en annen nettside : Øyenstikker

Problemet er at jeg aldri har hørt om siden før, så vet ikke om jeg tør bestille derfra heller. Det er vel ingen av dere som leser dagboken min som har bestilt noe derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballerina
Problemet er at jeg aldri har hørt om siden før, så vet ikke om jeg tør bestille derfra heller. Det er vel ingen av dere som leser dagboken min som har bestilt noe derfra?

Øyenstikkeren var iallfall helt nydelig!! :) Om du ikke kjenner noen som har bestilt derfra, så må man jo innimellom bare prøve.. du får jo varene tilslutt, og siden du har så god tid så hadde jeg ikke brydd meg så mye om det..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat svar fra HEF ang vielse nå. De har ingen innendørs lokaler. De kunne heller ikke sette av datoen for oss, men svarte at vi kunne ta kontakt igjen på denne tiden neste år... Vet at vi fortsatt har endel tid igjen på det tidspunktet, men nå har vi jo allerede bestilt lokale og da er det ganske viktig å vite at vi får vielse samme dagen også...synes det var litt skuffende...og når det gjaldt forslag til vielse var det eneste at vi kunne jo ha det i Muséhagen. Hmm... Jeg kjenner jeg blir litt usikker igjen nå... og hvis vi skal ha det i kirken må det bli Mariakirken eller Domkirken. Helst Mariakirken...de er så populære at de booker hvertfall laaang tid på forhånd...hadde vært så kjekt å få vielsen på plass også, er liksom lokalet og vielsen som er viktig å få på plass, de andre tingene kan vente litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øyenstikkeren var kjempesøt! Veldig kreativ idé med dem må jeg si :)

Jeg er også litt sånn usikker på ukjente nettsider... så hos meg så går det isåfall på impulshandling! ...med en gang jeg begynner å tenke så blir jeg usikker og velger det bort :ler: men har jo hørt at mange her inne har vært kjemmpefornøyde med ting de har handlet på nett! :)

Hmm hørtes ikke akkurat ut som HEF var så behjelpelige...? Det var litt dumt.. skjønner godt at du vil få på plass vielsen og lokalet, det er jo som du sier de to store og viktige tingene og som man absolutt er nødt til å ha samme dag! Sender litt :klemmer::klemmer: i mellomtiden... det løser seg nok til det beste for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øyenstikkeren var kjempesøt! Veldig kreativ idé med dem må jeg si :)

Jeg er også litt sånn usikker på ukjente nettsider... så hos meg så går det isåfall på impulshandling! ...med en gang jeg begynner å tenke så blir jeg usikker og velger det bort :ler: men har jo hørt at mange her inne har vært kjemmpefornøyde med ting de har handlet på nett! :)

Hmm hørtes ikke akkurat ut som HEF var så behjelpelige...? Det var litt dumt.. skjønner godt at du vil få på plass vielsen og lokalet, det er jo som du sier de to store og viktige tingene og som man absolutt er nødt til å ha samme dag! Sender litt :klemmer::klemmer: i mellomtiden... det løser seg nok til det beste for dere :)

Takk skal du ha, tenkte å enten "strø" noen utover bordet eller legge en oppå hver tallerken, oppå servietten...

Nei, var kort og nesten litt avvisende svar følte jeg. De mente at det ikke skulle by på store problemer å bestille om et år, og det er sikkert sant, regner med de sier det samme til andre som vil være tidlig ute, men jeg har ikke lyst å gå rundt i ett år å være stresset rundt det med vielsen. Kjæresten mener det kommer til å gå bra (han er sånn som tar ALT med ro, alltid...nesten i allefall), men jeg vil ha vielsen den dagen, og helst kl 14, og så tenker jeg "hva hvis noen andre booker det før oss".

Kjolen, dressen hans, invitasjoner, mat etc kan jo godt vente et år, selv om jeg nok kommer til å tenke endel på det og gjøre noen småinnkjøp som bordpynt, tiara og sånt... men jeg vet jo at kirken ville ha booket det med en gang. Og selv om det føles litt hyklerisk så er det jo en veldig fin ramme da, og en ramme uten mye stress... med HEF er alt så nytt for oss, og vi må bestille lokale uavhengig av HEF, så tenker liksom "hva hvis vi ikke finner et fint lokale som er ledig samtidig som vi har booket vigsler" etc. Puh, skal ikke være lett...nå heller jeg mest mot kirkelig vielse, mens kjæresten mener det vil ordne seg fint med HEF også...skal ikke være lett nei...

Så foreslo kjæresten tinghuset, men det er hvertfall uaktuelt. SÅ upersonlig. Får ha med 2 vitner inn, 5-10 min der inne og ut igjen... Det skjer bare ikke altså, hehe...

Men takk for klem! :klemmer: tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i et tinghusbryllup. Var plass til flere enn det brudeparet hadde trodd på forhånd, så vi var faktisk en hel gjeng der. Men kjære og jeg ble enig om at vi aldri skulle ha et sånt bryllup. Der snakker vi bryllup på rullebånd...Dette passer selvsagt for mange, og venneparet vårt er veldig fornøyd, men ikke noe for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svært så lettvinne HEF var da.. :klaske:

hvorfor skulle det være noe problem å bestille såpass lenge på forhånd der, det går jo fint med kirka liksom?

den øyenstikker'n var kjempesøt da!

har ikke vært borti den siden før, men jeg pleier hvertfall alltid å spørre hvor mye frakta blir før jeg bestiller noe...

det pleier jo som regel å gå iorden, sånne ting da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i et tinghusbryllup. Var plass til flere enn det brudeparet hadde trodd på forhånd, så vi var faktisk en hel gjeng der. Men kjære og jeg ble enig om at vi aldri skulle ha et sånt bryllup. Der snakker vi bryllup på rullebånd...Dette passer selvsagt for mange, og venneparet vårt er veldig fornøyd, men ikke noe for oss.

Ja, absolutt ikke min stil... Vi har diskutert det litt i kveld og det ser ut som det blir kirkebryllup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svært så lettvinne HEF var da.. :klaske:

hvorfor skulle det være noe problem å bestille såpass lenge på forhånd der, det går jo fint med kirka liksom?

den øyenstikker'n var kjempesøt da!

har ikke vært borti den siden før, men jeg pleier hvertfall alltid å spørre hvor mye frakta blir før jeg bestiller noe...

det pleier jo som regel å gå iorden, sånne ting da :)

Nei, jeg skjønner det ikke, i statskirken tror jeg man som oftest kan bestille veldig lang tid på forhånd. Har hørt at man ikke kan bestille i sjømannskirkene før samme året, men da har de i allefall en dato hvor man kan begynne å sende inn reservasjoner, mens her var det bare sånn "jaja, dere kan nå ta kontakt om et års tid". Mens på human.no står det at man bør være ute i god tid...så ble litt forvirret ja!!

Takk :) Har hørt litt blandete ting om den siden, blant annet lang leveringstid, at de krangler på returer og sånt, så tror jeg venter og ser om jeg finner det på en litt mer anbefalt nettbutikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som sagt diskutert vielsesproblematikken litt i kveld, og selv om vi ikke regner oss som kristne ser det ut til at det blir kirkelig vielse. I dag har jo brudeparet selv ganske store muligheter til å øve innflytelse på vielsen, så tror nok vi skal få gjort det personlig og uten altfor stort fokus på Gud. Jeg er døpt og konfirmert i kirken i motsetning til kjæresten min, så er jeg som må "krype til korset" og melde meg inn igjen i kirken. Mener du må være døpt for å være medlem. Mamma kommer sikkert til å innta en "hva-var-det-jeg-sa"-holdning, for da jeg meldte meg ut rett etter konfirmasjonen sa hun at jeg kom til å angre når jeg skulle gifte meg ;) Hehe...

Får bare håpe at presten godtar at bare en av oss er medlem i statskirken, ellers får vi et lite problem, hehe... Står på www.kirken.no at som oftest er det bare en formalitet at presten skal godkjenne vielsen dersom ikke begge er med i statskirken, men at det er opp til hver enkelt prest. Får vel ta kontakt med menighetskontoret i morgen. Håper at det heller ikke blir noe problem å vies i Mariakirken eller evt. Domkirken, for kirken vi egentlig sogner til er rett og slett veldig lite pen, både innvendig og utvendig. Har ikke sansen for "moderne" kirker.

Tipper familien til kjæresten min blir overrasket over at det blir kirkebryllup. Vennene våre også sikkert. Mens mamma og besteforeldrene mine nok har ønsket det. Vi vil uansett ikke ha noen diskusjon rundt det, så tror vi venter med å avsløre det til vi har fått booket dato, klokkeslett og sted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha sett et eller annet sted at bare en behøver å være medlem av den norske kirke... hos oss er bare min kjære medlem, fordi jeg er medlem i et annet kristelig trossamfunn, og vi har aldri hørt at det er noe problem 'så lenge han er medlem'... så det skal nok gå helt fint! :)

Veldig greit at man kan gjøre så mye selv med vielsesseremonien nå, man kan jo kutte ut nesten alt bortsett fra selve ekteskapsinngåelsen. Selvfølelig blir det jo kristelig når dere skal bli bedt for... og kirken vil nok ha et relativt greit innhold på det andre... men hva som godtas og ikke er jo opptil hver enkelt prest....

Det var så synd at HEF var sånn, men har dessverre veldig dårlig erfaring med dem selv... men så er det jo folk som roser dem opp i skyene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha sett et eller annet sted at bare en behøver å være medlem av den norske kirke... hos oss er bare min kjære medlem, fordi jeg er medlem i et annet kristelig trossamfunn, og vi har aldri hørt at det er noe problem 'så lenge han er medlem'... så det skal nok gå helt fint! :)

Veldig greit at man kan gjøre så mye selv med vielsesseremonien nå, man kan jo kutte ut nesten alt bortsett fra selve ekteskapsinngåelsen. Selvfølelig blir det jo kristelig når dere skal bli bedt for... og kirken vil nok ha et relativt greit innhold på det andre... men hva som godtas og ikke er jo opptil hver enkelt prest....

Det var så synd at HEF var sånn, men har dessverre veldig dårlig erfaring med dem selv... men så er det jo folk som roser dem opp i skyene også

Ja, satser på at det går fint :)

Nei, vi kan jo ikke forvente en sermoni rensket for kristendom, vet vi må knele ved alteret blant annet, at det er forbønn og salmer...men mange prester snakker jo mye mer personlig om brudeparet nå enn tidligere, at det er mer fokus på brudeparet enn Gud, og det synes jeg er bra :)

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men mange prester snakker jo mye mer personlig om brudeparet nå enn tidligere, at det er mer fokus på brudeparet enn Gud, og det synes jeg er bra :)

Ja det er det som er så herlig med statskirkens fornyelse, at man kan gjøre så mye personlig i hele seremonien. Egentlig kan man jo gjøre hvert eneste punkt i vielsen til noe personlig og som man velger selv :)

De salmene vi har tenkt på er ikke typiske bryllupssalmer og ikke nevnt på kirken.no .... men det er jo helt vanlige kristelige salmer, det er bare det at de ikke blir sett på som 'typiske' for bryllup. Men det ville vi heller ikke ha, vi ville ha vårt eget :) Herlig å få kunne velge sånn hva man selv vil ha og ikke bare følge standard-program!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg litt dum nå, for jeg er alltid sånn som bestemmer meg uten noe særlig vingling...

Men uansett, vi diskuterte vielsen mer, og spesielt kjæresten følte det unaturlig å gifte seg i kirken, og jeg fikk også litt sånn ekkel følelse i magen når jeg begynte å lete etter utmeldingsskjema for HEF og innmeldingsskjema i statskirken igjen. Selv om kirken er en fin ramme, så blir det feil. De står for mye jeg ikke kan si meg enig i dessverre.

Dessuten ringte samboer HEF i dag og snakket med en veldig hyggelig fyr som holdt av datoen for oss og skal sende oss bekreftelse om noen dager. De hadde allerede fått inn en annen forespørsel for dagen, men det var fra noen som ikke var medlemmer, så da stiller vi foran dem i køen. Bra vi er tidlig ute ja!! Grunnen til at de hadde sagt at vi måtte ta kontakt igjen om et år er fordi de ikke vet hvem vigsleren er før den tid, men det er jo ikke det som er viktig i første omgang, det viktigste er at vi vet at vi får datoen og klokkeslettet vi vil ha.

Så da blir det humanistisk vielse kl 14, lørdag 27.06.09.

Da gjenstår det bare å finne lokale, for selv om HEF jobber med saken har de ikke et egnet lokale for vielse i Bergen. Tror jeg skal sende en mail til Kjøttbasaren nå.

Kjæresten fikk kjempebra inntrykk nå når han snakket med HEF, så kanskje jeg bare var litt rask til å dømme...er litt kontrollfrik, hvertfall når det gjelder en stor dag som denne... men nå har jo egentlig det meste løst seg sånn som vi ville :)

HEF foreslo også Mon Plasir som et sted for vielse, kjæresten har faktisk foreslått det samme...hehe...er et søtt lite lysthus da, på toppen av en bratt gressplen i Sandviken. Hadde vært kjempefint sted dersom noen kunne garantere oss bra vær, men jeg vil ikke ha en vielse hvor tilskuerne må stå å hutre under et partytelt, så siden været i Bergen er så varierende tror jeg det må bli innendørs et sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje vi bare var litt uheldig med den som svarte på mailen eller vi tolket det feil.

Blir spennende å se hva vi finner ut av når det gjelder sted for vielsen ja :)

Venter fortsatt på bryllupsboken min fra amazon, den skulle komme en gang mellom 5. og 15. september, håper den er her snart :)

Veldig kjekt å ha vielsesdato og tid på plass selv om vi mangler lokalet :) Nå gjelder det bare å finne et passende sted for vielsen, og så trenger jeg egentlig ikke "stresse" med resten, har jo god tid, og det er en bra følelse egentlig, selv om jeg noen ganger tenker at jeg heller ville vært 2008-brud ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig at dere har fått satt av dato, en ting mindre å bekymre seg for :rosasmil: Den dagen jeg selv skal gifte meg blir det humanistisk vielse, så jeg synes det er spennende å følge med på noen som skal det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere fulgte magefølelsen ifht type vielse og fant ut at HEF var tingen for dere. Det høres veldig fornuftig ut synes jeg i allefall! Vil tro dere har god tid på å finne lokale for vielsen, så det ordner seg skal du se. Vi satte av bryllupsdatoen for 3-4 år siden (først som et utgangspunkt, men har holdt oss til datoen) og min erfaring er at selv om bryllupet virker fjernt nå, så flyger tiden og år blir til måneder og tilslutt dager... :) Så nyt det å ha god tid.

Håper du får en fin-fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at dere har fått satt av dato, en ting mindre å bekymre seg for :rosasmil: Den dagen jeg selv skal gifte meg blir det humanistisk vielse, så jeg synes det er spennende å følge med på noen som skal det samme.

Ja, veldig deilig :) Nå blir det plutselig med en gang mye mer virkelighet utav planene :) Koselig at du følger med!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere fulgte magefølelsen ifht type vielse og fant ut at HEF var tingen for dere. Det høres veldig fornuftig ut synes jeg i allefall! Vil tro dere har god tid på å finne lokale for vielsen, så det ordner seg skal du se. Vi satte av bryllupsdatoen for 3-4 år siden (først som et utgangspunkt, men har holdt oss til datoen) og min erfaring er at selv om bryllupet virker fjernt nå, så flyger tiden og år blir til måneder og tilslutt dager... :) Så nyt det å ha god tid.

Håper du får en fin-fin helg! :klemmer:

Jepp, er egentlig veldig fornøyd med det begge to :) Vi har god tid ennå ja!! Men alle sier at tiden egentlig går fortere enn man tror...er jo et og et halvt år siden vi forlovet oss snart og snart bare et og et halvt år igjen til den store dagen, så da er vi halvveis i ventetiden :)

Ha en fin helg du også!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...