Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Selv om det er en stund frem til bryllupet, så trenger jeg et sted å få utløp for ideene mine og få inspirasjon fra andre kommende bruder, da ingen i vår vennekrets planlegger bryllup ennå, så da er det min tur til å opprette en bryllupsdagbok:)

Først litt om meg: Jeg er en jente fra Bergen som blir 21 senere i år og planlegger bryllup med min kjære lørdag 27.06.09. Nesten 2 år til, virker som en evighet, men hvis jeg ser to år tilbake så går jo tiden egentlig ganske fort! Jeg er student og har tre år igjen ved UIB. Samboeren min er 23 år og er ferdig utdannet lærer om et og et halvt år:)

Vi har vært sammen siden november 2003, samboere siden oktober 2005 og forlovet siden april 2006:) Vi tenkte først å gifte oss i juni 2008, men siden begge er studenter utsatte vi det til juni 2009. Har alltid ville ha et sommerbryllup, og greit å være ferdig med jobb og studier en ukes tid før den store dagen;) (samboeren min er ferdig utdannet lærer et halvt år før vi gifter oss). Derfor satte vi datoen 27.06.09, så får vi heller sende invitasjoner litt tidlig og håpe at ikke altfor mange har tenkt å dra på ferie allerede den helgen...

Jeg er så utrolig glad i kjæresten min, snart 4 år sammen og vi er fortsatt forelsket. Gleder meg veldig til å vise alle at vi skal være sammen resten av livet:)

Vi har bestemt oss for humanistisk vielse og tenkte å kontakte HEF allerede i august (de har sommerstengt i juli) for å sette av datoen, siden HEF vielser bare blir mer og mer populære.

Dagen skal feires med familie og venner, om alle kommer blir vi nok 60-70 stykker.

Synes Legenes hus virker som et fint sted både for vielse og fest, men må først finne ut om det går an å ha vielsen der og om vi kan ha med egen drikke. Har ikke vært på omvisning der heller, bare sett bilder på internett og gått forbi der, synes det ser fint ut:) Andre som har erfaringer derfra? Vet om man kan ha vielse der, ha med egen drikke og når man må avslutte festen?

Vi vurderer andre lokaler også, men før vi har vært på visning noe sted er nok Legenes hus favoritten.

Dersom noen har tips om et fint lokale, gjerne med hage, og gjerne et sted man kan ta med egen drikke, hvor det er plass til 60-70 personer, så blir jeg glad om dere sier fra! Så lenge det ikke er grendahus, er ikke helt sånn jeg ser for meg å ha festen:P Lokalet må være i Bergen sentrum eller sentrumsnært!

Dersom vi ender med et lokale hvor det ikke er mulig å holde vielsen trenger jeg også tips til hvor vi kan holde vielsen, men her regner jeg med at HEF har endel innspill også.

Nå har vi enkle, glatte 4 mm forlovelsesringer i gult gull, men tenkte å foreslå for kjæresten at vi smelter de om til 3-3,5 mm ringer som er mer "firkantet" i stedet for buet, og at jeg får fem små diamanter i ringen min:) Har vært inne på www.lykkeringene.no og eksprimentert litt, så kjempefint ut!

Jeg har bestemt meg for forlovere også. Har en bestevenninne som har vært lovet oppgaven siden før vi begynte på skolen, og en annen god venninne jeg visste også gjerne ville være det, så det ble vanskelig å velge. Derfor sa jeg like godt ja takk begge deler, og har to forlovere.

Derfor må nesten kjæresten min også ha to forlovere, men han har bare bestemt seg for en av dem foreløpig. Vi har nå ganske god tid å finne ut av ting da;)

Kan ikke vente med å komme i gang med å finne ut av konkrete ting: Lokale, hvor vi skal ha vielsen, menyen...dette er nok ting som faller på plass utover høsten/vinteren, men andre ting, som kjole, invitasjoner, pynt og sånn er liksom for tidlig å kjøpe nå, ganske frustrerende egentlig, for jeg har liksom alt sånn noenlunde oppe i hodet mitt:P

Vi greier heller ikke helt bestemme oss for om vi skal velge et sted som er i prisklasse Legenes hus (ca 600 for tre-retters per person), og kanskje der vi også må betale "restaurantpris" for drikken, og bare ha familie og forlovere til middag og øvrige venner til kaffen, eller om vi skal leie et lokale hvor vi kan ha catering (ca 300 for treretters) og egen drikke og invitere alle til middag. Er egentlig i mot å dele gjestene opp i "A"- og "B"-gjester, men er litt viktig for meg å ha et fint lokale, og med mindre foreldrene våre bestemmer seg for å bidra endel så blir det for dyrt for oss å ha alle på middag og vi skal betale 1000 kr/per person for mat og drikke, kanskje litt mer til og med...

Tenkte å opprette en bryllupskonto i høst da, hvor vi sparer til bryllupet, og hvor foreldrene våre kan sette inn penger hvis de ønsker, men vil liksom ikke legge noe press på dem til å betale noe. Men kan tenke meg de vil bidra litt da.

Både kjæresten og jeg elsker å reise, så vi håper å få til en bryllupsreise til Italia. Jeg har vært i store deler i Europa, men aldri Italia, likevel er jeg sikker på at jeg vil like meg der, og kjæresten har likt de stedene han har besøkt der. Hvis vi drar på bryllupsreise til Italia blir det nok noen dager i Roma først, før vi drar til Toscana:) Vi har tenkt å ønske oss finservise til bryllupet, men også penger til bryllupsreisen. Har imidlertid inntrykk av at det ikke er særlig vanlig, og kanskje tilogmed litt "frekt" å ønske seg penger i bryllupsgave i Norge?

Bryllupsnatten skal vi hvertfall ha på hotell, virker litt "nedsig" å dra hjem til seg selv etter en sånn stor dag. Har hørt mye positivt om First Hotel Marin på Bryggen, men fikk ikke vite pris. Noen som har erfaringer/vet pris på bryllupssuite der? Eller var fornøyd med andre tilbud i sentrum?

Mange spørsmål og mye å bestemme seg for, men heldigvis har vi god tid ennå:)

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen inn hit, og hipp hurra for at du er en 2009 brud!! Jeg er ikke lenger sistemann :ler::danser:

Vi skal gifte oss uken før dere, så det blir spennende å planelgge sammen med deg. Vi har også begynt å tenke endel rundt de store tingene, og både kirke og lokaler nærmer ser i orden. Fikk litt sjokk når jeg fikk vite at det lønte seg allerede nå å bestille slik fordi det er så få lokaler på plassen jeg er fra :overrasket: Men jeg liker planlegging, så dette skal nok gå bra.

Snakker om bryllupsreise i Italia vi også, men alt kommer an på familiestatusen på den tida ;) Men vi var i Italia sammen ifjor, og det var nydelig! Skal uansett tilbake dit.

Ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og Velkommen til oss! :)

Vi ble forlovet for 2 år siden og skal love deg at selv om det virker lenge til at du skal gifte deg, så går tidensupersonisk fort! :overrasket: Jeg kan ikke tro at disse 2 årene har gått forbi og at jeg skal gifte meg om dager... ikke år eller måneder, men dager :ler:

Nyt den tiden du har til planlegging og jeg kan jo anbefale å lese igjennom bøkene våre som tips og ideer, mange kreative bruder her inne!

Lykke til med forbredelsene!

:sol: Kath

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

:hallo:

Gratulerer med bryllupsdagbok! :)

For ca. ett år siden satt vi også dato - to år fram i tid. Det siste året har gått utrolig fort og jeg kan ikke se for meg noe annet enn at det kommer også dette til å gjøre! Så før du vet ordet av det skal du gifte deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

:velkommen: hit til oss KG-jenter :)

2 år virker kjempeleeenge, men går utrolig fort.

Du får kose deg med planleggingen, for plutselig er alt over :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige svar alle sammen:) Finner nok endel tips her inne ja tenker jeg!!

Tror jeg skal lage invitasjonene og kanskje bordkort og program selv også, det er sånt som jeg liker å holde på med, og da kan jeg jo begynne på det litt tidlig også, bare vente med å skrive noe på invitasjonene etc til det begynner å nærme seg.

Noe av det jeg gleder meg aller mest til er å finne brudekjole. Har hørt at det er nesten halv pris på brudekjoler i Danmark i forhold til Norge, høres utrolig ut, men har hørt flere si det så da er det gjerne sant? I såfall tror jeg jeg tar med meg forloverne mine til København før jul neste år for å finne kjole, da får vi tur + kjole for prisen av kjole her hjemme liksom:P

MellonCollie: Wow, dere planlegger bebis eller? Hehe...jeg har veldig lyst på barn, men må nesten vente til jeg er ferdig med studiene om 3 år! Ha en fin helg du også, blir greit å ha noen som er ca samme sted i løypen som oss ja, som man kan snakke med;)

Kath, Ballerina og Susiepia: Kan tenke meg at tiden går fortere enn man aner ja!! :)

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er endel tips om forskjellige nettbutikker her inne. Noen som har kjøpt noe fra Everythingbutthevows Fant den siden selv når jeg googlet wedding, men er litt skeptisk til å kjøpe fra en side med mindre andre har gjort det før.

Noen tips om gode sider dere har erfaringer fra?

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har sommerjobb nå og jobber nesten hver dag, og hva bruker jeg fridagen min til? Parkerer meg selv foran dataen, hehe...burde heller kommet meg ut en tur, men tror det blir en liten shoppingrunde med en venninne om en time eller to i det minste:) Nå føler jeg meg fryktelig masete, men er så mye jeg vil få skrevet ned eller få svar på nå!! Kunne sittet flere timer om dagen foran dataen og planlegge bryllup jeg, og ennå er det 2 år til den store dagen, hehe...

Ble litt inspirert av andre sine lister over hva som er klart og ikke. Vi har jo ingenting utenom dato og vielsesform bestemt, men kan jo skrive en liste over ting vi skal ha og hvordan jeg ser det for meg:

Invitasjoner: Lage selv?

Vielse: I regi av HEF, helst utendørs, i hagen til festlokalet hvis vi ender opp med et lokale med hage

Lokale: Foreløpig virker Legenes hus som en veldig bra mulighet, men ingenting er bestemt, er imidlertid et kriterie at lokalet ligger i Bergen sentrum eller sentrumsnært

Maten: 3-retters, ellers ikke bestemt

Drikke: Vi vil helst ha festen et sted vi kan ta med drikke selv, men hvis det ikke er mulighet for det på det stedet vi vil ha og det ellers er perfekt så får det gå å kjøpe drikken der også:P

Kakene: Vil ha en tradisjonell hvit bryllupskake, men dersom vi velger en 3 eller 4-etasjers tradisjonell kake vil vi gjerne få til at vi får forskjellige kaker bare med glasur som ser lik ut, da det ikke er så mange som er fryktelig glad i marsipankake. Synes det er mange fine kaker på DinKake

Forlovere: To hver, jeg har bestemt mine, kjæresten litt usikker ennå

Toastmaster: Kanskje min søster, blir hvertfall en som er invitert i bryllupet, vil ikke leie inn noen

Gjester: Ca. 60-70. Om alle blir invitert til middag eller om vennene bare kommer til kaffe spørs litt hvilket lokale vi velger og om vi får noe hjelp av foreldrene våre til å betale festen

Musikk: En venn av kjæresten er utrolig dyktig på sax, så vi får nok han til å spille litt, ellers kan nok svigerfar skaffe et bra anlegg

Kjole: Ser for meg en stroppeløs kjole som er litt åpen i ryggen, med snøring bak, og med litt slep. Kjolen skal være hvit, men kanskje med litt broderi. Ikke for mye da, skal være ganske enkel og klassisk. Ikke altfor ulik den som Ballerina har postet bilde av i sin dagbok. Men kan jo hende jeg ender opp med noe annet når jeg begynner å prøve;)

Sko: Hvite, ikke altfor høyhælte, siden jeg bare er noen cm lavere enn min kjære

Tiara/Hårpynt: Usikker på om jeg skal ha slør, men vil i allefall ha tiara/hårpynt. Bare ikke en altfor overdådig tiara

Hår7sminke: Vil ha håret satt opp og bli sminket av en proff, men ikke være oversminket

Brudebukett: Ser egentlig for meg en enkel bukett, med calla-liljer, de er så fine...må være noe mer og, men vet ikke helt hva

Bordpynt: Dette kommer litt an på lokalet. Legenes hus står for pyntingen (inkludert i prisen) hvis vi velger å ha festen der

Brudgommens klær: Mørk dress eller smoking. Vest innenfor jakken?

Fotografering: Kan spørre faren til ene forloveren min, som er ganske flink å ta bilder og har proft utstyr, men er hobbyfotograf.

Men tror egentlig vi ender opp med proff fotograf

Bryllupsnatten: First Hotel Marin?

Bryllupsreise: Italia?

Skal dere ha engangskameraer liggende fremme? Har sett i norsk nettbutikk "bryllups-engangskameraer" til 69 kr, men har hørt at det blir mange dårlige bilder og dyrt å fremkalle, så litt usikker på om vi skal ha det... I tillegg til bilder av profesjonell fotograf tenkte jeg å få pappa til å filme/ta bilder resten av dagen, han er ganske flink for å være amatør, har endel bra utstyr:)

Hmm, har sikkert glemt noe på listen

Budsjettet vårt er forøvrig på 80 000, kan bli litt mer eller litt mindre avhengig av hvilket lokale vi velger, og om alle kommer til middag eller halvparten bare til kaffe...de 80 000 er uten bryllupsreise, så vil egentlig ikke bruke noe mer, synes det er ganske mye penger allerede, men samtidig er det noe man gjør en gang i livet og da vil jeg at alt skal klaffe og være fint og sånn som vi har forestilt oss det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er endel tips om forskjellige nettbutikker her inne. Noen som har kjøpt noe fra Everythingbutthevows Fant den siden selv når jeg googlet wedding, men er litt skeptisk til å kjøpe fra en side med mindre andre har gjort det før.

Noen tips om gode sider dere har erfaringer fra?

Disse sidene har jeg brukt med stor suksess:

http://www.haircomesthebride.com/index.htm

http://www.us.weddingstar.com/ RASK levering på dør!

http://www.favorfrenzy.com/ Favorit!

http://www.beau-coup.com/

http://www.coloriffics.com

http://www.weddingaccessories.net/

http://ebay.co.uk

http://www.confetti.co.uk/ Favoritt!

:sol: Kath

Endret av Kath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjole: Ser for meg en stroppeløs kjole som er litt åpen i ryggen, med snøring bak, og med litt slep. Kjolen skal være hvit, men kanskje med litt broderi. Ikke for mye da, skal være ganske enkel og klassisk. Ikke altfor ulik den som Ballerina har postet bilde av i sin dagbok. Men kan jo hende jeg ender opp med noe annet når jeg begynner å prøve;)

Denne passer beskrivelsen tror jeg, se ryggen på bildene nederst ;)

http://www.kreativtbryllup.no/index.php?ma...products_id=257

Endret av kathrine79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei og :velkommen: hit til bryllupsdagbøkene! Ser du har masse på plass allerede :tommel: Blir spennende å følge med videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto

Hei du og velkommen hit til oss :velkommen:

Så hyggelig med enda en Bergens brud, vi gifter oss 16.08.08 og jeg har doktograd i selskapslokaler i Bergen :ler: Vi har vært i kontakt med mange steder og vært på like mange visninger. Har vært på visning på Legenes hus på Kalfaret og har både menyer og priser derfra. Har også masse info om andre selskapslokaler som du kan få hvis du vil, jeg trenger det ikke lenger.

Jeg tror de fleste stedene kan leies til HEF vielse, enten innendørs eller utenførs. Mange lokaler har det som en egen del i prislisten, de pleier å ta ca. 1000,- for å ha vielse i hagen der vi har sjekket. Men vi ente opp med kirkebryllup så jeg vet ikke så mye om det. Eller så er det jo mange som bruker muséhagen ved universitetet, du vet sikkert hvor den er siden du studerer der.

Det virker lenge med flere år, det var sånn for min del også. Men jeg synes ikke det var lenge siden vi snakket om hvor lenge det var med over 2 år til vårt. Nå er det bare noen uker til vi plutselig bare er 1 år unna.. Tiden går kjempe fort, og hvis man vil kose seg med dette prosjektet så trenger du den tiden du har.

Du er ikke den eneste som har giftet deg med Internett først :ler: Jeg satt konstant foran pcen de første ukene etter at det var "lov" å snakke om det og se på sånne ting. Selv om jeg skal innrømme at det hadde vært litt sniktitting på nettsider før det også :sjenert:

Vi var innom First hotell Marin om de virker veldig proffe, men ganske dyre for rommene. Vi tenkte på det til gjestene våre, men droppet det når det var så høy pris, men man må tross alt betale for å sove ved bryggen. Sjekk ut SAS hotell bryggen også, der er det veldig fint.

Det var litt hjelp fra meg, men kan bidra med mer hvis du vil det altså. Drar på ferie i morgen tidlig, men er tilbake for fullt om tre uker. Bare gi et vink om du vil ha litt info om selskapslokalene i Bergen, jeg har som sagt ikke bruk for den lenger, vi har funnet det vi skal ha :) Der vi skal ha det kan du ta med drikke selv foresten, finnes ikke mange av de lenger. Ha noen fine uker i sommerbyen vår, vi snakkes! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, spurte deg akkurat i din dagbok uten å sjekke min først, men er nok mange gode tips her, takk snille du:) *skynde seg å sjekke ut*;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne passer beskrivelsen tror jeg, se ryggen på bildene nederst ;)

http://www.kreativtbryllup.no/index.php?ma...products_id=257

Ja, var ikke så verst den, takk for tipset. Vurderer som sagt å dra til Danmark før jul neste år for å kjøpe. Synes blant annet denne var fin: Lilly kjole

Drømmekjolen jeg har funnet på nettet er fra Ronald Joyce og koster 13 000, vet ikke engang om den føres i Norge...synes det var litt dyrt jeg. I Danmark er det jo halv pris på brudekjoler i forhold til Norge. Men er nok villig til å betale litt ekstra om jeg finner den perfekte kjolen og den er dyrere enn jeg hadde tenkt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei og :velkommen: hit til bryllupsdagbøkene! Ser du har masse på plass allerede :tommel: Blir spennende å følge med videre! :klem:

Tusen takk! Virker som det er mange hyggelige og hjelpsomme folk her inne, spennende å følge med på dere andre og hente tips fra dere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du og velkommen hit til oss :velkommen:

Så hyggelig med enda en Bergens brud, vi gifter oss 16.08.08 og jeg har doktograd i selskapslokaler i Bergen :ler: Vi har vært i kontakt med mange steder og vært på like mange visninger. Har vært på visning på Legenes hus på Kalfaret og har både menyer og priser derfra. Har også masse info om andre selskapslokaler som du kan få hvis du vil, jeg trenger det ikke lenger.

Jeg tror de fleste stedene kan leies til HEF vielse, enten innendørs eller utenførs. Mange lokaler har det som en egen del i prislisten, de pleier å ta ca. 1000,- for å ha vielse i hagen der vi har sjekket. Men vi ente opp med kirkebryllup så jeg vet ikke så mye om det. Eller så er det jo mange som bruker muséhagen ved universitetet, du vet sikkert hvor den er siden du studerer der.

Det virker lenge med flere år, det var sånn for min del også. Men jeg synes ikke det var lenge siden vi snakket om hvor lenge det var med over 2 år til vårt. Nå er det bare noen uker til vi plutselig bare er 1 år unna.. Tiden går kjempe fort, og hvis man vil kose seg med dette prosjektet så trenger du den tiden du har.

Du er ikke den eneste som har giftet deg med Internett først :ler: Jeg satt konstant foran pcen de første ukene etter at det var "lov" å snakke om det og se på sånne ting. Selv om jeg skal innrømme at det hadde vært litt sniktitting på nettsider før det også :sjenert:

Vi var innom First hotell Marin om de virker veldig proffe, men ganske dyre for rommene. Vi tenkte på det til gjestene våre, men droppet det når det var så høy pris, men man må tross alt betale for å sove ved bryggen. Sjekk ut SAS hotell bryggen også, der er det veldig fint.

Det var litt hjelp fra meg, men kan bidra med mer hvis du vil det altså. Drar på ferie i morgen tidlig, men er tilbake for fullt om tre uker. Bare gi et vink om du vil ha litt info om selskapslokalene i Bergen, jeg har som sagt ikke bruk for den lenger, vi har funnet det vi skal ha :) Der vi skal ha det kan du ta med drikke selv foresten, finnes ikke mange av de lenger. Ha noen fine uker i sommerbyen vår, vi snakkes! :klem:

Lurer på om man kan ha vielse på Legenes hus, hva det evt koster, når man må avslutte festen og om man kan ha med egen drikke. Har sett meny og priser fra en annen, men stod ingenting der om hvorvidt man måtte kjøpe alkohol av Legenes hus eller ta med selv...fint hvis du kan svare på det, men hadde uansett tenkt å ta kontakt med dem.

Takk for hjelp så langt, tar en kikk i dagboken din for tips, spesielt nyttig siden vi bor samme sted:) Hvilket lokale har dere endt opp med da?

God ferie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orket ikke skrive så mye i går da jeg kom hjem, var ganske trøtt, men var veldig koselig hos venninnen min i går. Vi har kjent hverandre siden vi var 2 og 3 år gamle, det vil si over 18 år allerede!! :) Kjempekoselig å ha en venninne som kjenner deg så godt med på planleggingen. Skulle gjerne hatt med den andre forloveren min også, men hun er på ferie. Får ta en jentekveld til snart tenker jeg:)

Vi så på kjoler i går, fant to fine jeg likte på Lilly, tror som sagt det blir tur til Danmark for å kjøpe kjole. Tenkte å drøye til et halvt år før med å kjøpe kjole da, selv om jeg ser mange gjør det allerede et år eller et og et halvt år i forveien. Jeg vil gjerne gå ned 5-10 kg før bryllupet, har gått ned 2-3 kg allerede, så vil vente en stund så jeg slipper å sy kjolen inn/ut mer enn en gang. Er det vanlig å kjøpe kjolen mye før eller? Jeg kunne godt tenke meg å begynne å prøve allerede nå, men som sagt kjipt hvis man må sy den ut/inn eller den ikke passer senere...

Vi fant også ut at forloverne til kjæresten min skal ha slips som matcher kjolefargen til forloverne mine:)

Viste henne ringene jeg har "designet" på Lykkeringene. Hun synes de var kjempefine:) De skal være i gult gull, 3mm, blank overflate, og så skal jeg ha fem små diamanter i "stjernedryss", samt vi skal ha en litt mer "firkantet" kant, nå har vi 4 mm ringer i gult gull, med buet utforming og ingen diamanter...synes de er litt enkle, og litt for brede, vil ha litt smalere ring:) viste kjæresten hvordan jeg har tenkt meg det, og han synes også det ble fint:)

Ellers har jeg begynt å sette opp spilleliste for bryllupet, er noen selvsagte sanger som betyr noe spesielt for oss, har vel en 20-30 kjærlighetssanger på listen nå, men må jo ha andre ting og, sikkert ikke så gøy for de andre å høre på kjærlighetssanger hele kvelden, hehe...tenkte å ha litt dansbar musikk etterhvert, men vanskelig å finne noe som ikke er for rolig og samtidig ikke for "heavy"/"masete" (for besteforeldrene våre, hehe), skal jo være folk fra 13 til 80 år tilstede:P

Har også tenkt på hvilken vals vi kan bruke, men har ikke bestemt meg...er ikke sikker på om vi skal ha en tradisjonell vals heller eller bare en kjærlighetssang vi liker, men vet forloverne mine har veldig lyst at vi skal ha ordentlig vals og gå på dansekurs sammen, forloverne skal jo danse sammen og i den andre dansen for kvelden er det vel, etter tradisjonen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten funnet et antrekk jeg tror kjæresten min ville kle også:

Lilly herretøj

Den dressen var fiiin!! Har lyst han skal ha vest også, han føler ikke det er helt "han", men kan jo håpe han liker det hvis han prøver;) Sååå stilig jo:D Kjæresten gleder seg til å se meg i brudekjole (som han forøvrig ikke får se før den store dagen;)), men jeg gleder meg virkelig til å se han så elegant kledd også:D Den dressen han har nå er ikke på langt nær like fin...kanskje kjæresten og kan være med på den Køben-turen. Han har bestemt seg for en av sine to forlovere, og han bor faktisk i Køben, så da kan vi bo kjempebillig på studentcampusen hvor han bor:) Så får heller guttene holde seg langt unna når vi går og prøver kjoler, hehe...

Gleder meg til vi har bestemt lokale så jeg kan begynne å tenke på fargevalg når det gjelder bordpynt og sånt:) Har tenkt å kjøpe glass på ikea eller noe, male et hjerte i gull eller annen farge på og så skrive navnet til gjestene på glassene, det blir jo et koselig minne de kan ta med seg hjem og bordkort i ett:)

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å kjøpe kjolen mye før eller? Jeg kunne godt tenke meg å begynne å prøve allerede nå, men som sagt kjipt hvis man må sy den ut/inn eller den ikke passer senere...

Når man kjøper kjolen kommer litt an på tålmodigheten ( :sjenert: ) og hva slags kjole du vil kjøpe... Brukt kjole får man jo med en gang så den kan man jo nesten vente med helt frem til bare et par mnd før bryllupet og lilly-kjolene har jo bare en leveringstid på 1 mnd ca (maks 3 mnd) så de kan også kjøpes relativt sent, mens Pronovias, Maggie Sottero og de har gjerne en leveringstid på 4-6 mnd så de må kjøpes tidligere.. pluss at du bør legge på litt tid for tilpasning av kjolen om det er nødvendig :)

Det er nok en fordel å kjøpe ikke så altfor tidlig hvis man prøver å gå ned i vekt og ikke er helt sikker på hvilken størrelse man skal ha, men det er jo også mulig å kjøpe en størrelse som er sånn ca også bare vente med tilpasning av kjolen til like før :)

Alt ettersom hva du ønsker! :) ...og hvordan tålmodigheten er.. hvis du først begynner å prøve kjoler så blir du hekta :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg man blir hektet hvis man begynner ja!! Hehe...har ikke tenkt på at noen har så lang leveringstid som et halvt år, det er jo et poeng. Men tror jeg venter med å begynne å prøve dem til det er et år igjen i allefall, ellers blir jeg bare enda mer utålmodig etter å gifte meg enn det jeg allerede er!! *hoppe*, hehe... Får nøye meg med å sikle på kjoler på nettet så lenge:P

Gleder meg til å være med å finne forloverne mine sine kjoler og min søster sin kjole og jeg:) Ser for meg en i blå, en i rosa og en i grønn (grønt høres stygt ut, men spesiell grønnfarge som jeg synes er fin:)), men de må jo bestemme selv til syvende og sist da, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...