Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Det blir kjempegøy med visning!! Kjempespennende :hoppe:

Ja hva er det å spørre om... jeg er veldig dårlig på å ramse opp ting, men kan jo kanskje klare å skrape sammen noe av det jeg hadde på listen min for lenge siden: dekketøy (servise, duker, glass, bestikk), romplass (sånn om plass til u-bord, langbord), kjøkkenkapasitet hvis dere trenger det, kjøleskap/fryseplass (til kaker og sånt), måle størrelsen på bord (tips: ha med tommestokk) så dere kan leke dere litt og etterhvert planlegge videre hvis dere velger det stedet... hmm... så husker jeg ikke mer!

Gleder meg også til å høre om HEF!

Håper alt ordner seg og dere finner det lokalet dere har lyst på :klemmer:

Lykke til imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir kjempegøy med visning!! Kjempespennende :hoppe:

Ja hva er det å spørre om... jeg er veldig dårlig på å ramse opp ting, men kan jo kanskje klare å skrape sammen noe av det jeg hadde på listen min for lenge siden: dekketøy (servise, duker, glass, bestikk), romplass (sånn om plass til u-bord, langbord), kjøkkenkapasitet hvis dere trenger det, kjøleskap/fryseplass (til kaker og sånt), måle størrelsen på bord (tips: ha med tommestokk) så dere kan leke dere litt og etterhvert planlegge videre hvis dere velger det stedet... hmm... så husker jeg ikke mer!

Gleder meg også til å høre om HEF!

Håper alt ordner seg og dere finner det lokalet dere har lyst på :klemmer:

Lykke til imorgen!

Takk for tips Tassie!! Ja, kan nok ta noen uker hvertfall før vi bestemmer oss, vil liksom se mer enn et sted før vi slår til ;)

Ja, blir spennede å komme i kontakt med HEF, tror de er veldig flinke til å få personlige, fine vielser. Skal dere ha humanistisk eller kirkelig vielse? Glad HEF har kommet som alternativ, Tinghuset ville ikke vært aktuelt for oss, synes det virker nitrist! Vi funderer jo litt også på om vi skal ha innendørs eller utendørs vielse. Litt risky med utendørs vielse i Bergen så vi håper HEF kanskje har lokaler/vet om lokaler til innendørs vielse, for det blir jo mye stress om vi skal ha vielsen INNE i selskapslokalet, hvis det i det hele tatt lar seg gjøre... Finner vel på noe lurt :) Går jo an å leie partytelt, men synes ikke det blir det samme, skal vi ha utendørs vielse må det være skikkelig, sånn at man ser de vakre omgivelsene ordentlig og sånn da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Tassie!! Ja, kan nok ta noen uker hvertfall før vi bestemmer oss, vil liksom se mer enn et sted før vi slår til ;)

Det er veldig lurt å ikke slå til på det første stedet ja.. for plutselig dukker det opp noe finere som dere heller har lyst på! Vi ble kjempeforelsket i det første stedet vi så på, men det ble ikke til det likevel, det kom et ennnda finere :rødme:

Vi skal ha kirkelig vielse, så jeg vet ikke så veldig mye om HEF, men har jo hørt at de kan ta vielser så å si alle steder? Det er jo litt sånn som de gjør i USA... mange tips på det bryllupsprogrammet som gikk på tv2 med vielser andre steder. Går fullt an å ha det inne uten å 'ødelegge' selskapslokalet! Har ingen konkrete bilder, men så det på det programmet på tv og det var mange fine både utendør og innendørs, så det tror jeg dere skal få fint til uansett hva det blir til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lurt å ikke slå til på det første stedet ja.. for plutselig dukker det opp noe finere som dere heller har lyst på! Vi ble kjempeforelsket i det første stedet vi så på, men det ble ikke til det likevel, det kom et ennnda finere :rødme:

Vi skal ha kirkelig vielse, så jeg vet ikke så veldig mye om HEF, men har jo hørt at de kan ta vielser så å si alle steder? Det er jo litt sånn som de gjør i USA... mange tips på det bryllupsprogrammet som gikk på tv2 med vielser andre steder. Går fullt an å ha det inne uten å 'ødelegge' selskapslokalet! Har ingen konkrete bilder, men så det på det programmet på tv og det var mange fine både utendør og innendørs, så det tror jeg dere skal få fint til uansett hva det blir til :)

Ja, vi var på visning i dag og var egentlig godt fornøyd med stedet. 3500 i leie inkl vask, de har alt mulig dekketøy, stereoanlegg og prosjektor, lyst og fint med store vinduer, bra utsikt og forholdsvis nært sentrum.

Men skal likevel ringe det andre alternativet i morgen og avtale en visning. Det andre alternativet er litt mer "gammelt og ærverdig", men litt dyrere, så vi får se hva det blir til ;)

Du har helt rett i at det ikke nødvendigvis "ødelegger" lokalet å ha både vielse og fest der, men blir mye styr med rydding og man må sende gjestene ut (evt ned i kjellerstuen her hvis det er dårlig vær)... Får se hva HEF sier når får svar fra dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skrev jeg nettopp her til Tassie at vi skulle nok se på hvertfall et til lokale, men så snakket jeg med både mamma og mormor som var veldig positive. Kjæresten og hans familie har jo dessuten villet ha det lokalet hele tiden, har liksom litt tilknytning til det. Og jeg og mine to forlovere likte det også, så da bare bestemte vi oss, spesielt siden jeg har hørt at det andre alternativet er litt gammeldags og nedslitt.

Ringte til bestefaren til kjæresten nå, som har tilbudt seg å leie lokalet i sitt navn fordi han får medlemspris, og han ble kjempeglad :)

Etterpå ringte jeg til mormor, hun var og helt i hundre, spurte om jeg hadde begynt å tenke på brudekjole og om jeg ville hun skulle sy for meg!! Det hadde vært fint da, hun er kjempeflink, har sydd sin egen brudekjole, søstrenes, sydd masse selskapskjoler og bunadene til meg, min søster og seg selv. Damen er 75 år og kjempesprek!! :) Såå gøy at alle er så glade og spente og vil hjelpe til, selv om det ennå er en goood stund til!!

Pappa blir nok vin/alkoholeksperten, mamma er flink med pynting og sånn, og svigerfamilien hjelper nok til med kakebaking og musikk (skal ha stereoanlegg, men de spiller gitar og har venner som er musikalske, så blir nok noen andre innslag også). Hadde vært veldig fint og spesielt om mormor sydde kjolen min da, hun er jo såå flink!! Mormor og morfar er generelt fantastiske mennesker, resten av familien også, både min og hans!! Jeg er SÅ heldig :)

Deilig å komme i gang med ordentlig planlegging og ikke bare drømming :)

Husker ikke om jeg har skrevet noen gjesteliste her inne før, men til middagen blir vi følgende:

Brudeparet

Brudens foreldre

Brudens søster (+kjæreste?)

Brudens mormor og morfar

Brudens tante B og onkel T

Brudens tante E og samboeren

Brudens kusine (+ kjæreste?)

Brudens fetter (+kjæreste?)

Brudens mors kusine + hennes sønn

Brudgommens foreldre

Brudgommens bror (+ kjæreste?)

Brudgommens mormor

Brudgommens farfar (og hans venninne?)

Brudgommens tante og onkel

Brudgommens onkel T

Brudgommens 4 fetre/kusiner (+ kjærester?)

Forlovere (4) (+ kjærester?)

Vanskelig å si antallet til middagen ennå. Mange unge som ikke har kjæreste ennå. Akkurat nå er det bare min søster og ene forloveren som har kjæreste. Vi må jo nesten invitere kjæresten til dem som har vært i et forhold en liten stund når vi sender ut invitasjonene. Hvis jeg regner med at de to fortsatt har kjærester om et drøyt år så blir vi mellom 30 og 44 til middag, hehe...

Resten av vennene inviterer vi til kaffe. Det blir samme der, få som har kjærester nå, så vi må beregne noen ekstra.

Hvis det ikke er så mange som har fått kjæreste blir vi vel rundt 60 totalt, kan komme opp mot nærmere 70 hvis ikke tror jeg...

Siden jeg nå vet at vi skal ordne pynt og sånt selv skal jeg surfe nettet etter gode ideer :) Gleder meg til In Style Wedding boken kommer i posten nå snart, sikkert masse tips der og, leste i anmeldelsen at det var masse fine bilder i den boken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg her også, grattis med å ha bestemt lokale!! :juhu: Vil gjerne se bilder om det er mulig, altså!

Så koselig at familiene er så gira selv om det er lenge til, du er heldig ja :) Kjenner til det, min familie er også sånn - pappa snakker om bryllupet hver gang jeg er hjemme på ferie. Svigerfamilien er ikke så gira, men de er vel egentlig generelt ikke så entusiastiske som meg og min familie, haha :ler:

Jeg blir inspirert av deg her, på tide at jeg skriver litt bryllup i boka mi snart igjen også!

:klemmer: Klem fra den andre juni-2009 bruden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lokalet!! :juhu:

Så godt å få den herlige magefølelsen om at man har valgt riktig :) Skulle akkurat til å si det igår før du sa dere gikk for det, at magefølelsen betyr mye!

Kjempekoselig med familie som er engasjert og gleder seg de og! Det er noe av det beste som fins å kunne dele gleden med de man er glad i :klemmer:

Nå er det bare å drømme i vei..... :love: Heeerlig å drømme! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puselabb

Så deilig å ha fått lokalet på plass! Det kommer sikkert til å bli kjempebra. Og det finnes jo ikke noe bedre enn at andre også engasjerer seg selv om det er en stund til, koselig at de viser at de bryr seg og gleder seg like mye som dere (eller kanskje ikke SÅ mye som dere da ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her!

Men du har kanskje vært flinkere enn meg og kommet deg i seng? ;)

Jeg gikk og la meg ja, var flink for en gangs skyld og kom meg i seng når klokken passerte midnatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg her også, grattis med å ha bestemt lokale!! :juhu: Vil gjerne se bilder om det er mulig, altså!

Så koselig at familiene er så gira selv om det er lenge til, du er heldig ja :) Kjenner til det, min familie er også sånn - pappa snakker om bryllupet hver gang jeg er hjemme på ferie. Svigerfamilien er ikke så gira, men de er vel egentlig generelt ikke så entusiastiske som meg og min familie, haha :ler:

Jeg blir inspirert av deg her, på tide at jeg skriver litt bryllup i boka mi snart igjen også!

:klemmer: Klem fra den andre juni-2009 bruden :)

Takk, skal få se om jeg får lagt ut noen bilder snart :)

Ja, kjempekoselig at folk bryr seg :) Hadde ikke vært like gøy om jeg følte alle var likegyldige til det...

Du får skrive litt i boken din ja, synes ikke du har vært så aktiv der i det siste...men merker det går litt i bølger for min del også, siden det ennå er såpass lenge til...

:klem: til deg også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med lokalet!! :juhu:

Så godt å få den herlige magefølelsen om at man har valgt riktig :) Skulle akkurat til å si det igår før du sa dere gikk for det, at magefølelsen betyr mye!

Kjempekoselig med familie som er engasjert og gleder seg de og! Det er noe av det beste som fins å kunne dele gleden med de man er glad i :klemmer:

Nå er det bare å drømme i vei..... :love: Heeerlig å drømme! :hjerte:

Ja, jeg stoler som oftest på magefølelsen, tror ikke vi kommer til å angre :) Jeg er veldig heldig som har så mange som bryr seg og vil hjelpe til, kjempekjekt!

Kjempegøy å begynne å se for seg hvordan vi skal pynte og dekke der da, nå som vi vet hvor vi skal ha det. Det eneste jeg tenker på er matchingen i forhold til kjolen også, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha fått lokalet på plass! Det kommer sikkert til å bli kjempebra. Og det finnes jo ikke noe bedre enn at andre også engasjerer seg selv om det er en stund til, koselig at de viser at de bryr seg og gleder seg like mye som dere (eller kanskje ikke SÅ mye som dere da ;) )

Ja, vi snakket om det i går, at endelig begynner vi å få på plass ting, vi skal faktisk gifte oss :) Nesten litt uvirkelig på en veldig god måte, kjente jeg fikk litt sommerfugler i går og det tror jeg samboer fikk også :)

Tror ingen gleder seg mer enn oss ;) Men det er jo supert at familie og venner gleder seg med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har tips til borddekking tar jeg gjerne imot tips :) Jeg tenker litt klassisk, hvite duker, krystall-lysestaker (hører med utleielokalet), sølv og kanskje noe lime/grønt.

Er åpen for andre fargeforslag også, men vil holde det noenlunde enkelt. Tenker litt på krem og gull også, men tror jeg vil ha hvit kjole og da står det best i stil med hvitt og sølv...hmm...ville dere ventet med å bestemme fargevalg i lokalet til dere hadde kjøpt kjole? Jeg har jo forsåvidt god tid...

Vi får lokalet fredag ettermiddag og pynter selv. Får hjelp av foreldrene våre og forloverne. Vi må skaffe duker, servietter og bordpynt selv, mens lokalet har dekketøy. Jeg liker å være kreativ, så er egentlig litt gøy å bestemme det selv også :) Så må vi gjerne kjøpe litt blomster å pynte med :) Kanskje Calla-liljer og noen andre hvite blomster, og hvite eller kanskje røde roser :) (hvertfall hvis vi går for krem og gull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig med deg Fint med farger i andre type lag,men akkurat i bryllupet mitt så vil jeg ha alt så "rent som mulig". Kan jo fortelle deg hvordan vi skal pynte bordene/lokalet;

Vi skal ha bordene i E-form,og først skal jeg ha lange,enkle,hvite duker. Over dem skal jeg a en laaang løper over hvert bord,som skal ligge litt "bølgete" og ha et slags mønster. Gjestene sitter jo overfor hverandre,så for at blomsterdekorasjonene ikke skal stå i veien,så blir det 3 kubbelys i forskjellige størrelser overfor gjestene og blomsterdekorasjonene mellom lysene igjen. Blomstene skal være høyest i midten og "gli" utover på hver side (roser,liljer og kanskje no annet,men ikke helt bestemt meg for hva). Jeg skal strø "diamanter" utover løperen,så det sklir inn i dekorasjonene,sånn at alt blir en helhet på en måte. Skal også ha ståltråd med diamanter og perler på som tvinnes rundt lysene. Har også tenkt til å ha bitte små perler innimellom blomstene. På vinglassene skal jeg ha en liten,fake rose som tvinnes rundt "halsen" . Bordkortene skal være små rammer,som står i stil med pynten (som gjestene selvfølgelig får). På tallerkene skal det ligge serviett med våre navn og dato,pluss en hvit rose meg hvitt silkebånd. I vinduene skal det henge telys holdere. Blir en del lys,syns det passer fint,siden vi skal ha vinterbryllup. Sånn er det jeg har tenkt det,blir en veldig romantisk og ren stil :rødme: (skrev dette i bryllupsforumet,men limte det likesågodt inn her også :sjenert: ). Har ikke vært her inne,men lest litt nå. Jammen har du fått en del på plass. Vi har verken kjøpt eller bestilt noen ting vi,men bør visst gjøre det snart ser jeg. Gratulerer med lokalet :hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig:

- Lokale

- Mine forlovere

- En av samboeres forlovere, han er ikke helt sikker ennå på hvem den andre blir

Ikke ferdig:

- Invitasjoner

- Vielse (vil ha kl 14, men vet ikke hvor det blir ennå)

- Innslag i vielsen (tror ene forloveren til kjæresten skal spille sax)

- Transport mellom vielsen og festen (veteranbil?)

- Catering (hvis vi bestiller der vi har tenkt fikser de servitører og kokk)

- Alkohol

- Alkoholfri drikke

- Kaker (skal lage en kakeliste og få folk til å bake utenom selve bryllupskaken og en kake til)

- Snacks

- Kjole m/tilbehør

- Sminke og hår

- Dress m/tilbehør

- Fotografering

- Duker

- Servietter

- Bordpynt

- Brudebukett + annen blomsterpynt

- Kurver til å sette på toalettene

- Brudevals

- Bryllupssuite

- Bryllupsreise

Ja, dette var bare en kort oversikt for min egen del, har sikkert glemt et eller annet nå... hm, dere får si fra hvis det er noe dere tror mangler, skriver nok en mer detaljert liste senere. Blir greit å se når flere og flere av tingene blir flyttet over på "ferdig" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Fint med farger i andre type lag,men akkurat i bryllupet mitt så vil jeg ha alt så "rent som mulig". Kan jo fortelle deg hvordan vi skal pynte bordene/lokalet;

Vi skal ha bordene i E-form,og først skal jeg ha lange,enkle,hvite duker. Over dem skal jeg a en laaang løper over hvert bord,som skal ligge litt "bølgete" og ha et slags mønster. Gjestene sitter jo overfor hverandre,så for at blomsterdekorasjonene ikke skal stå i veien,så blir det 3 kubbelys i forskjellige størrelser overfor gjestene og blomsterdekorasjonene mellom lysene igjen. Blomstene skal være høyest i midten og "gli" utover på hver side (roser,liljer og kanskje no annet,men ikke helt bestemt meg for hva). Jeg skal strø "diamanter" utover løperen,så det sklir inn i dekorasjonene,sånn at alt blir en helhet på en måte. Skal også ha ståltråd med diamanter og perler på som tvinnes rundt lysene. Har også tenkt til å ha bitte små perler innimellom blomstene. På vinglassene skal jeg ha en liten,fake rose som tvinnes rundt "halsen" . Bordkortene skal være små rammer,som står i stil med pynten (som gjestene selvfølgelig får). På tallerkene skal det ligge serviett med våre navn og dato,pluss en hvit rose meg hvitt silkebånd. I vinduene skal det henge telys holdere. Blir en del lys,syns det passer fint,siden vi skal ha vinterbryllup. Sånn er det jeg har tenkt det,blir en veldig romantisk og ren stil :rødme: (skrev dette i bryllupsforumet,men limte det likesågodt inn her også :sjenert: ). Har ikke vært her inne,men lest litt nå. Jammen har du fått en del på plass. Vi har verken kjøpt eller bestilt noen ting vi,men bør visst gjøre det snart ser jeg. Gratulerer med lokalet :hoppe::hoppe:

Takk for tips :) Høres nydelig ut! Jeg har også tenkt litt på å kjøpe noe stoff, f. eks. organza og legge litt bølgete som en løper midt på bordet, bare håper det ikke kommer til å se rotete ut da, men hvis det er i hvitt det også så tror jeg den enkle stilen blir holdt. Tror vi ender med hestesko-utforming av bordet.

Takk for det :) Veldig gøy å komme i gang med konkret planlegging :) Jeg ville bestilt lokale så fort som mulig om jeg var dere, men dere må vel bli enige om datoen først ;) Får håpe dere kommer til enighet snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...