Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette var det jeg tenkte på egentlig:

Sommerfugler

Men var visst en som hadde dårlig erfaring med denne siden...

Ååå,mer som en øyenstikker? De var skikkelig nydelige... Hvorfor ble du ikke anbefalt den siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå,mer som en øyenstikker? De var skikkelig nydelige... Hvorfor ble du ikke anbefalt den siden?

Ja, kanskje mer som en øyenstikker... :sjenert: Nei, var visst en her inne, Irmelinn, som hadde fått så dårlig service av dem, måtte vente 3 måneder på noe hun hadde bestilt...hørte det når jeg spurte om siden kunne anbefales...men det MÅ ikke være sånne, har sett lignende sommerfugler et sted også, bare husker ikke helt hvor... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg printet ut bilder av kjoler jeg synes er fine og har tenkt å vise dem til mormor i dag, så får vi se hva hun sier, om hun tror hun greier å sy en sånn som jeg har lyst på. Vil ha en stroppeløs kjole med a-form og litt slep, snøring bak. Litt perledetaljer oppe og drapering i livet tror jeg :) Blir spennende å se hva hun synes. Vet ikke om det blir noe særlig billigere å sy enn å kjøpe, men blir hvertfall litt mer spesielt, da skal jeg virkelig ta godt vare på den etterpå og altså. Mamma sin brudekjole henger fortsatt på loftet til besteforeldrene mine, men den er altfor 80-talls med puffermer og masse tyll og stæsj, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt bestemt meg ang. kjolen ennå, kommer litt an på om mormor virkelig orker å sy den kjolen jeg vil ha, men fikk vist litt bilder av hva jeg kunne tenke meg og mormor og mamma likte det, spesielt den ene kjolen :)

Har lånt en skikk og bruk-bok av mamma, tenkte å se litt i den ang. bordplassering etc. Foreldrene sitter jo nærmest brudeparet, men forloverene må jo også sitte ganske nærmt...og jeg vil gjerne ha søsken og besteforeldre nærmt også...puh! Lurer på hvordan vi skal løse det, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Nå har jeg sett på siden deres på bryllupsdagen og vet du hva? Dere ble jo kjærester seks dager før oss dere ;) Sånn offisielt iallfall :) Stilig :)

Så spennende at mormoren din kanskje skal sy kjolen din! Det må jo bare være såå spesielt! Tenk å gå mot din kjære i en kjole sydd av dine kjære :love:

Og... bordplassering er noe dritt!! :kjefte: Men man finner nok ut av det til slutt :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og... bordplassering er noe dritt!! :kjefte: Men man finner nok ut av det til slutt :)

:Nikke: Det skal ikke være lett... jeg synes det er så vanskelig å få dem til å sitte med folk de kan komme overens med, for det er jo veldig viktig.. men da blir det til at noen kusiner og fettere blir sittende mye nærmere enn onkler og tanter.. og det er jo 'feil' ifølge skikk og bruk... men tror liksom det blir litt kjipt for min kusine å sitte ved siden av en onkel fra hans familie liksom.. selv om det er 'skikk og bruk'.... nei.. og jeg kommer heller ikke til å splitte par, selv om det også er skikk og bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg at det skal bli så store problemer med å plassere folk hos oss (Så får dere evt ta meg på den når jeg sliter med bordplanen i juni ;)). Men vi har tenkt å sette folk der vi synes det passer, uansett hva "skikk og bruk" sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Men vi har tenkt å sette folk der vi synes det passer, uansett hva "skikk og bruk" sier.

Vi også, men noen må vi jo plassere fordi de skal være der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett på siden deres på bryllupsdagen og vet du hva? Dere ble jo kjærester seks dager før oss dere ;) Sånn offisielt iallfall :) Stilig :)

Så spennende at mormoren din kanskje skal sy kjolen din! Det må jo bare være såå spesielt! Tenk å gå mot din kjære i en kjole sydd av dine kjære :love:

Og... bordplassering er noe dritt!! :kjefte: Men man finner nok ut av det til slutt :)

:klemmer:

Morsomt da, at du ble sammen med din kjære omtrent samtidig som jeg ble det med min :) Og vi skulle egentlig giftet oss neste år, men så utsatte vi det fordi vi vil spare mest mulig selv... *misunnelig på dere*

Ja, blir gøy om hun syr den :) Får snakke litt mer med henne om det, men viste henne noen bilder i går og da kom hun med forslag om hvordan den kunne syes og bli ENDA finere... :)

Nå har nå vi god tid å tenke over ting på, men det er liksom 12 stk vi vil ha nærmest mulig oss...og så blir det spørsmål om hvor evt kjærester til forlovere og søsken skal sitte, men de må kanskje tåle å bli flyttet litt lengre vekk fra oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke: Det skal ikke være lett... jeg synes det er så vanskelig å få dem til å sitte med folk de kan komme overens med, for det er jo veldig viktig.. men da blir det til at noen kusiner og fettere blir sittende mye nærmere enn onkler og tanter.. og det er jo 'feil' ifølge skikk og bruk... men tror liksom det blir litt kjipt for min kusine å sitte ved siden av en onkel fra hans familie liksom.. selv om det er 'skikk og bruk'.... nei.. og jeg kommer heller ikke til å splitte par, selv om det også er skikk og bruk.

Jeg kommer heller ikke til å følge skikk-og-bruk slavisk, f. eks skal jo egentlig mamma sitte ved siden av min kjære, og så ha brudgommens far på andre siden, men tror vi gjør det sånn at foreldrene våre får sitte med hverandre. Tror også onkler og tanter som er gift får sitte ved siden av hverandre. Men som nevnt har vi 12 stk, nei vent, faktisk 14 som blir naturlig å plassere nærmt: Foreldre, forlovere, søsken og besteforeldre. Foreldre og forlovere er vel det viktigste da, men...hmm, nei, er ikke lett...mamma har sikkert noen ideer til hvordan vi kan løse det, og det er jeg egentlig glad for, få hjelp av en som har laget bordkart noen ganger før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg at det skal bli så store problemer med å plassere folk hos oss (Så får dere evt ta meg på den når jeg sliter med bordplanen i juni ;)). Men vi har tenkt å sette folk der vi synes det passer, uansett hva "skikk og bruk" sier.

Jeg er ikke veldig opptatt av skikk og bruk jeg heller, tror ektefeller vil få hverandre til bords for eksempel, men synes bordplasseringen er vanskelig selv om man ikke tar hensyn til skikk-og-bruk reglene også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. G spurte i dagboken sin hva folk har tenkt å gjøre med hensyn til navneendring når de gifter seg. Dette er det jeg skrev til svar i hennes dagbok:

Jeg har grublet endel på dette. Jeg har et dobbeltnavn OG to etternavn, så blir ikke aktuelt å ha tre etternavn akkurat. Mamma beholdt sitt navn da de giftet seg (veldig sjeldent og pappa har et veldig vanlig). Grunnen til at jeg fikk dobbeltnavn var at jeg bare skulle ha mamma sitt etternavn, men så ombestemte pappa seg og ville ha med navnet sitt også, som mellomnavn. Navnet er et sen-navn, finnes 1000-vis som heter det og jeg føler ingen tilknytning til det. Derfor vil jeg gjerne kutte navnet fra alle offisielle papirer uansett, jeg bare håper pappa ikke blir lei seg. Dermed kunne det bli aktuelt å ta kjærestens navn som mellomnavn, jeg har nevnt dette for ham og sagt at da kan barna våre hete det samme, hans navn som mellomnavn og mitt som etternavn, men det er ikke han helt enig i, hehe...

Kjæresten sitt etternavn er veldig flott, men jeg kommer høyst til å ta det som mellomnavn av følgende grunner:

1. Mitt etternavn er veldig sjeldent, bare 25 stk som heter det. Det er også slektsnavnet til min morfar, noe som gjør at jeg føler tilknytning til navnet

2. Jeg tror det ville blitt rart å skifte navn sånn identitets-messig

3. Jeg bruker mest første fornavn. Dersom jeg hadde tatt kjærestens navn ville jeg blitt hetende det samme som en dame som er litt lokalkjent i Bergen, og det ville irritert meg grenseløst, siden jeg er vant til å ha navnet mitt for meg selv :)

Så, konklusjonen blir at jeg enten beholder mitt eget og evt i samme slengen sløyfer mitt eget mellomnavn. Eller så tar jeg kjærestens etternavn som mellomnavn i stedet for det jeg har som mellomnavn nå.

Problemet blir jo da hva fremtidige barn skal hete ;) Jeg mener de må få samme etternavn, altså enten mitt som mellomnavn og hans som etternavn eller omvendt, mens kjæresten mener vi kan dele det slik at ett barn heter hans navn som mellomnavn og mitt som etternavn og det andre barnet omvendt. Jeg har ikke helt sansen for dette, mener søsken bør ha samme mellom- og etternavn. Har venner hvor foreldrene har valgt denne løsningen, men for meg blir ikke dette naturlig, hva synes dere?

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg venter forresten fortsatt på "InStyle Weddings"-boken... nå må den da vel være her snart? Gleder meg til å få litt flere ideer til borddekking, selv om jeg allerede har en noenlunde forestilling i hodet mitt av hvordan det skal se ut :)

Ikea har forresten billige tøyservietter i både bomull og lin, men de er selvfølgelig bare tilgjengelig hos Ikea Oslo :sur: Ene forloveren min mente det måtte gå an å bestille dem, men hva om de ikke er noe fin i virkeligheten? Går jo an å høre om de planlegger å ta dem inn snart da, er jo lenge til jeg MÅ ha ordnet sånt...

Av samme grunn har jeg fortsatt ikke bestilt noe på diverse nettsider..."tenk om det ikke ser sånn ut som jeg vil ha det i virkeligheten"..."tenk om jeg ombestemmer meg i mellomtiden"...litt noia allerede ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dere gjøre når det kommer til musikk forresten? Så det var litt diskutert i noen andre dagbøker og at mange kom til at live musikk var for dyrt.

Mamma mener vi må ha livemusikk. Svigerfar har mange kamerater som spiller, så tror ikke det skulle være noe problem å få dem til å spille uten at det koster altfor mye, men jeg vet liksom ikke helt om det er vår stil, utover kvelden kommer jo vennene våre, og ser for meg at det kan bli litt "kjedelig" med live band utover kvelden, innbiller meg at det begrenser utvalget endel, men kan jo hende det bare er jeg som har dårlig erfaring med live musikk fra før (har opplevd det bare en gang og da synes jeg ikke det var noe særlig).

Det skal sies at kameratene til svigerfar har spilt i mange anledninger før, så jeg har ikke noen grunn til å tro at de ikke er bra...

Vi (jeg og kjæresten) hadde egentlig blitt enig om at hans bror og ene forlover kunne stå for noen musikalske innslag under vielsen (de spiller sax og piano, gitar), hvis de var villige til å gjøre dette. Har ikke snakket med dem om det ennå, men vil tro de stiller villig opp :) Ellers hadde vi tenkt å ha stereoanlegg og forsøke å spille endel musikk som passer for flest mulig av aldersgruppene som er i bryllupet.

Kan tenke meg at de eldre setter mer pris på live musikk, men jeg hadde f eks tenkt å spille flere sanger som synges av damer, og blir evt bare menn ved live musikk om vi skal bruke noen vi kjenner...

Hva tror dere? Jeg tror jeg og kjæresten blir mest fornøyd med den løsningen vi har snakket om sammen, men samtidig kan det hende jeg nedvurderer live musikk. Tror de eldre/familien ellers foretrekker live musikk, mens vennene våre ikke bryr seg eller foretrekker stereoanlegg... Samtidig er det jo vår dag, så er jo egentlig opp til oss... hmm

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærestens far er også ganske flink å spille gitar, så både han, kjærestens bror og ene forlover kunne nok ha hatt noen musikalske innslag underveis på festen også, men de har såpass mange oppgaver fra før på en sånn dag at jeg synes det blir feil om de skal spille i tillegg...

Så festen blir vel bare stereoanlegg egentlig, hvis ikke noen som er invitert i bryllupet (de eller noen av vennene som kommer til kaffe) har planlagt noen innslag. Selv om de ville stilt opp synes jeg det blir feil at noen som er såpass viktig for oss på den dagen skal være opptatt med å spille.

Så da er alternativene å ha stereoanlegg eller leie inn noen. Kan jo evt leie inn noen for så og så mange timer og ha stereoanlegg etterpå.... hmm, vanskelig å bestemme seg. Spørs jo litt hva prisen er også. Stereoanlegg står i lokalet, så det er gratis. Musikere vil jo koste litt uansett, og det er nok verdt litt ekstra om det drar opp stemningen... Synes virkelig det er vanskelig å bestemme seg for dette også altså... for har jo satt opp endel sanger som synges av damer som jeg ikke ser for meg blir gjort like bra av mannlige musikere :fnise:

Endret av _lene_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om navneendring så ser jeg problemet.. vi har nesten det samme problemet! Sånn ca...

Jeg har vurdert å ikke ta hans i det hele tatt for jeg vil ikke ha det han har sist.... men vil gjerne ha det andre etternavnet hans da!

Vi har ikke kommet så langt med samtalen om navn enda... og derfor ikke med fremtidige barn heller...

Men vet om et par som har fornavn, sitt eget personlige etternavn, et felles etternavn (-sen navn). Så har guttebarna fått morens mellom-etternavn og -sen navnet til sist, også har jentebarna fått farens mellom-etternavn og -sen navnet til sist. Synes det er ganske stilig! Men spørs om jeg ville likt -sen navn... :sjenert: men nå er ikke det noe problem hos oss da siden ingen har det...

Navn er bare rett og slett komplisert og vanskelig nå som man har så mange muligheter....

Takk for tips om servietter på IKEA forresten! De må jeg jo selvfølgelig sjekke ut :klemmer: Tror noen nevnte noe på bryllupsforumet at det gikk an å bestille? Men så er det jo noe med det du sier å se det i virkeligheten... derfor har ikke jeg klart enda å bestille noe fra f.eks ebay..... men hører jo at mange har gode anbefalinger da, men man kan jo gå på en smell og..

Angående musikk så har vi egentlig ikke lagt noen tanker inn i det... vi har verken råd eller lyst på det. Eller altså vi har jo ikke snakket noe om det så ... kan jo hende vi hadde hatt lyst, men det er uaktuelt. Litt pga det er ikke noe 'oss' og fordi mesteparten av de vi skal ha der er unge på vår alder som vi vet ikke bryr seg om live-musikk, og da ser vi ikke helt vitsen i å betale masse for det.... Familien på min side ville forresten heller ikke synes at det var normalt, heller det motsatte...

Jeg synes dere skal gjøre som dere vil! Ikke høre på hva alle andre mener og sier og hva dere bør eller ikke bør osv. Dere skal få en god dag som dere skal kunne se tilbake på og glede dere over! Det skal ikke alle gjestene.. det er dere som kommer til å huske og feire denne dagen resten av deres liv, og da synes jeg dere bør gjøre dagen til noe som dere synes er spesielt og fint for dere personlig!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...