Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Har jobbet i helgen, så da har det ikke vært mye tid å tenke på andre ting, har mildt sagt vært travelt. Sommerferie og sommerferie, hehe...

Har fått en idé til bordkort, nemlig å skrive navnene til gjestene på vinglassene vi skal ha til middagen. I min kusine sin konfirmasjon gjorde de dette, og det var ganske hyggelig å kunne ta med seg et minne fra dagen, blir på en måte bordkort og "favor" i ett:) Tenkte å kjøpe glass på Ikea (45 kr for 6) og male et hjerte i gull eller sølv på, og så skrive gjestens navn i svart på, og kanskje navnene våre og datoen med liten skrift nede rundt stetten:)

Har fri i dag, herlig!! Tenkte å låne noen bøker om borddekking m.m. på biblioteket i dag, gøy å få noen ideer...tenkte først å kjøpe en sånn type bok, men de de hadde på Norli var jo kjempetynne og dyre, 300 kr for en bok på sikkert hundre sider, da er det nok bedre å kjøpe en "komplett" bryllupsbok...

Kjæresten overrasket meg forresten med å ta meg med ut og spise på Big Horn i går, veldig koselig, selv om jeg var trøtt etter å ha jobbet sent-tidlig og nesten ikke sovet imellom...etterpå leide vi en film og lå og slanget oss på sofaen, og i dag fikk jeg sovet lenge:) mm, herlig:)

Kjenner forresten jeg er misunnelig på de som skal gifte seg neste år, dagen vår virker sååå langt unna...hehe. Men men, tiden går vel fort, som flere andre har påpekt ;)

Bare vi får bekreftet at vi får datoen og vi får valgt lokale (håper begge deler faller på plass i august/september), så blir det liksom litt mer konkret å gå etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått en idé til bordkort, nemlig å skrive navnene til gjestene på vinglassene vi skal ha til middagen. I min kusine sin konfirmasjon gjorde de dette, og det var ganske hyggelig å kunne ta med seg et minne fra dagen, blir på en måte bordkort og "favor" i ett:) Tenkte å kjøpe glass på Ikea (45 kr for 6) og male et hjerte i gull eller sølv på, og så skrive gjestens navn i svart på, og kanskje navnene våre og datoen med liten skrift nede rundt stetten:)

Det høres veldig fint ut! Skulle gjerne gjort noe sånt jeg også, men skriver ikke så pent...så det kunne fort blitt mye frustrasjon ut av det :ler:

Jeg skal heller ikke begynne å prøve kjoler ol før om minst ett år. Men er jo veldig morsomt å drømme seg bort på nett så lenge.

KOse deg på resten av fridagen din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig fint ut! Skulle gjerne gjort noe sånt jeg også, men skriver ikke så pent...så det kunne fort blitt mye frustrasjon ut av det :ler:

Jeg skal heller ikke begynne å prøve kjoler ol før om minst ett år. Men er jo veldig morsomt å drømme seg bort på nett så lenge.

KOse deg på resten av fridagen din :klem:

Takk:) Jeg synes det er gøy å lage ting selv, prøve å være litt kreativ ;) Du kan jo få en venninne til å hjelpe deg? Du kan male hjertene og hun skrive? Det går jo an...men er jo mange andre gode ideer når det gjelder bordkort også :)

Takk for det, ha en fin dag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Og :velkommen: hit til KG gjengen! Håper du kommer til å trives her de kommende årene :)

Vi har pekt ut og drømt om datoen for da vi skal gifte oss i mange år, men jeg skal love deg tiden flyyyyyyr! Helt sant! Men det virker lenge, det synes jeg også som har 11 mnd igjen å planlegge, gruble og få i stand bryllupet! Det er mye jobb også da, ser for meg det blir godt å ha god tid! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Og :velkommen: hit til KG gjengen! Håper du kommer til å trives her de kommende årene :)

Vi har pekt ut og drømt om datoen for da vi skal gifte oss i mange år, men jeg skal love deg tiden flyyyyyyr! Helt sant! Men det virker lenge, det synes jeg også som har 11 mnd igjen å planlegge, gruble og få i stand bryllupet! Det er mye jobb også da, ser for meg det blir godt å ha god tid! :tommel:

Takk, er nok greit med god tid ja, vite at man får datoen man vil ha, ha god tid til å pusle med alle detaljer! Men virker lenge i blant...har lånt noen bøker om bryllup på biblioteket nå da, som jeg skal kose meg litt med:) Og har funnet så mange fine kjoler som jeg lengter etter å prøve, men har bestemt meg for å vente litt med det!

Har én venninne som er gift, de planla bryllup på 6 mnd, det synes jeg er litt kort tid igjen, hadde vært stresset for å ikke få lokalet jeg ville ha, kanskje ikke riktig kjole heller, siden noen merker har lang leveringstid...nei, er litt godt å ha tid også, men ett år hadde holdt egentlig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående lokaler:

Var med ene forloveren min i dag, og hun jobber på Verftet, sa hun trodde man kunne ta med egen drikke der, og de har 3 retters fra 345 kr!! Høres jo supert ut. Servering kommer i tillegg, men var visst ikke så dyrt.

Fordeler med de forskjellige lokalene vi vurderer så langt:

Legenes hus: Koster 585 pr pers for tre-retters, men et stort pluss at dette inkluderer husleie, servering og pynt. Dessuten reserveres hele huset til bryllupsfesten. De mente imidlertid hagen kunne være litt skrånende i forhold til å ha vielse der. (har ikke vært og sett selv ennå, bare på internett). Må kjøpe drikke av dem, hvilket blir dyrt.

Villa Skjoldnes: Fin beliggenhet. Har aldri vært der oppe, men har hørt andre skryte av det. Litt gammelt/slitt? Vet ikke priser ennå. Kan ha vielse der

Kronstad Hovedgård: Ser fin ut utenfra, men har hørt den ser litt gammeldags og slitt ut inni. Dyr leie, kan ha vielse der, men det koster tilsammen 3000 ekstra, og koster 6500 hvis vi skal reservere hele huset. Billig catering og kan ta med egen drikke

Verftet/Sardinen: Ikke superfine lokaler (gammel fabrikk), men blir ifølge venninnen min ganske fin når de blir pyntet opp. Billig servering og mat. Hun mente man kunne ta med egen drikke, stor fordel. Kan ikke ha vielsen der, men det er jo ikke noe must. God mat (venninnen min jobber der så bør vel ha peil), 3-retters fra 345 kr. Kan ta med egne kaker

"Badstuen": Klubbhuset til Varegg. Kan fikse alt selv, vet ikke leien, men den er ikke så dyr. Dette er det billigste alternativet. Samboeren min kunne tenke seg å ha det der, spesielt siden han har hatt en tilknytning til klubben tidligere, men jeg synes egentlig det blir litt simpelt.

Uten å ha vært på visning der tente jeg litt på Verftet, virket som en god deal. Men greier fortsatt ikke helt forlate Legenes hus, og er litt interessert i å sjekke ut Villa Skjoldnes. Ellers er vi vel fortsatt åpen for andre alternativer hvis noen har gode ideer. At Verftet ikke er så ideelt for vielse gjør ikke så mye, var en som foreslo Museehagen, noe jeg ikke synes var så dumt. Ellers har vel HEF endel forslag:) Samboeren min vil gifte seg på Fløyen, hehe...vet ikke om jeg vil det, altfor mange ukjente som tar del i seremonien da på en måte, sikkert 1000 turister som vil ta bilder og sånt....

Var på Moliere med to venninner i dag, det stedet er bare så fantastisk. De lager "håndlagete" bryllupskaker, tror jeg vil ha kake derfra:) Bare jeg får bestilt i tide, er visst veldig populært, og de lager bare to om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg får link til bryllupsdagboken min som signatur? Gikk inn på kontrollpanel og kopierte inn adressen fra dagboken og la inn som link, men det funket ikke...hva har jeg gjort feil? Jeg er ikke den med størst teknisk innsikt nei:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett det med å velge lokaler nei, DET vet jeg alt om :) Men, det ordner seg nok!

En god helg og sommer :klem: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg får link til bryllupsdagboken min som signatur? Gikk inn på kontrollpanel og kopierte inn adressen fra dagboken og la inn som link, men det funket ikke...hva har jeg gjort feil? Jeg er ikke den med størst teknisk innsikt nei:P

Du går inn på kontrollpanel og endrer signaturen og setter inn dette eksempelet men uten mellomrom: [ url= link til dagboken ] Min dagbok [ /url]

'link til dagboken' er den linken som du antageligvis kopierte og satte inn.. den som er for dagboken din rett og slett og 'min dagbok' er tittelen det får i signaturen din.. min bryllupsdagbok eller dagbok eller hva enn du har lyst til å skrive som tittel :) håper det går nå?

Endret av Tassie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett det med å velge lokaler nei, DET vet jeg alt om :) Men, det ordner seg nok!

En god helg og sommer :klem: fra meg!

Nei, det er sant. Nå viser det seg at venninnen min tok feil ang drikke på Verftet, jeg synes det var litt rart at man kunne ha med egen drikke når det er restaurant, så den blir dyr, selv om maten var OK pris. Så nå tror jeg Legenes hus er favoritt igjen:P

Takk, vi begynner nok å gå på visninger i august, blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går inn på kontrollpanel og endrer signaturen og setter inn dette eksempelet men uten mellomrom: [ url= link til dagboken ] Min dagbok [ /url]

'link til dagboken' er den linken som du antageligvis kopierte og satte inn.. den som er for dagboken din rett og slett og 'min dagbok' er tittelen det får i signaturen din.. min bryllupsdagbok eller dagbok eller hva enn du har lyst til å skrive som tittel :) håper det går nå?

Takk skal du ha, jeg får prøve igjen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassie: Jeg gjorde som du sa (mener dette var slik jeg gjorde sist også), men når jeg prøver linken etterpå så kommer det opp at siden ikke kan vises :sur: Lurer på hva jeg gjør feil...?? Hmm, får kanskje spørre kjæresten om han greier å fikse det senere:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder lokaler så ser også Gamle Bergen tracteursted veldig fint ut utenifra, vet ikke hvordan det er inni, men innbiller meg det er ganske dyrt der, noen som vet? Kanskje vi kan ha vielsen i Gamle Bergen, sånn som Pernille Sørensen og Dagfinn Lyngbø, hehe;)

En liste som nok vil bli stadig oppdatert er hvilke oppgaver som skal fordeles til hvem:

Mamma: Mamma er veldig effektiv og flink til å organisere, så har tenkt litt på å gi henne ansvaret for gavebordet, men det blir vel litt feil når hun er moren til bruden, tar mye tid og sånt...så dette må nok gjerne fordeles til noen andre. Men finner nok på noen oppgaver til mamma etterhvert og:P

Pappa: Følge meg til "alters" (selv om vi har humanistisk vielse). Har også tenkt å gi han ansvaret for å kjøpe inn alkoholholdig drikke hvis vi ender med et lokale hvor vi kan ta med egen drikke, pappa er kjempeflink med viner og sånt:)

Søster: Mest sannsynlig velger vi henne til toastmaster. Tenne lys/innslag i vielsen?

Svigermor: Flink å bake kaker, så skal hvertfall be henne bake en kake:)

Svigerfar: Spille gitar enten under vielsen eller på festen, ta med musikkanlegg!!

Svoger: Spille gitar enten under vielsen eller på festen

Min kusine: Sette opp håret mitt (frisør)

Min fetter: Være kjærestens ene forlover? (de er artig nok venner fra "gamle dager")

Tantene mine + kjæresten sin tante: Bake kaker

Kjærestens kusiner: Ansvar for gavebordet?

Kjærestens ene forlover: Spille sax under vielsen eller på festen

Mamma sin kusine: Ta bilder/filme dagen i tillegg til de proffe bildene som blir tatt

Kommer sikkert på flere oppgaver til folk her etterhvert, de fleste synes sikkert det er kjekt å hjelpe til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tassie: Jeg fikk forresten til linken nå, dumme meg hadde bare ikke sett at det stod http:// to ganger, det var derfor det ikke virket først:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at supermedlemskapene skal avvikles, så nå har jeg fått meg ticker også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musica

Sier som folk sa til meg for et år siden: to år går fort!

Jeg trodde de ikke da, men det siste året har gått kjempefort. Og nå er det bare et år igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott at du fikk til linken :) Det er alltid selvfølgelig sånne småting man ikke klarer å se som ødelegger... jaja, fint at det funker nå også så moro at du også har fått deg nedteller! Det syns jeg er veldig kjekt å se på, føler det er litt bedre kontroll da av en eller annen rar grunn :ler:

Ser du har mange tanker om personer som skal være involvert i bryllupet :) Du har jo nesten mer på plass på den fronten enn meg, eller.. du har faktisk det! og tiden kommer til å gå utrolig fort når du først er i gang, ikke lenge til det bare er et år igjen og så er du plutselig der du og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som folk sa til meg for et år siden: to år går fort!

Jeg trodde de ikke da, men det siste året har gått kjempefort. Og nå er det bare et år igjen...

Ja, ett år går jo egentlig fort, og om ett år er det jo mange detaljer man kan sette i gang med, som å finne kjole, fargevalg når det gjelder borddekking, menyer, programmer og sånt:) Men er litt misunnelig på dere 2008-bruder da;) Men, men, tenker det er verdt å vente et år ekstra og få det bryllupet vi vil ha...vet det er mange som kritiserer at det blir for kommersielt (sånn generelt), vi skal ikke ha noe overdådig, bare et litt fint lokale og 3-retters middag med alkohol, men blir dyrt nok det! men er liksom en gang i livet, og da vil jeg ha det litt fint:) Få prinsesse-feelingen;) Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk til linken :) Det er alltid selvfølgelig sånne småting man ikke klarer å se som ødelegger... jaja, fint at det funker nå også så moro at du også har fått deg nedteller! Det syns jeg er veldig kjekt å se på, føler det er litt bedre kontroll da av en eller annen rar grunn :ler:

Ser du har mange tanker om personer som skal være involvert i bryllupet :) Du har jo nesten mer på plass på den fronten enn meg, eller.. du har faktisk det! og tiden kommer til å gå utrolig fort når du først er i gang, ikke lenge til det bare er et år igjen og så er du plutselig der du og :)

Ja, det er så gøy med ticker!! Hehe...jeg er ikke den mest tekniske personen, men fant nå ut av det uten hjelp fra kjæresten, hehe...var jo egentlig helt idiotisk :P

Vil liksom prøve å få folk til å føle seg litt involvert :) Hvis de vil selvfølgelig, men tenker det kan være koselig om folk får være litt med i planleggingen, vet hvertfall at enkelte gleder seg over å få hjelpe til, og det er jo kjekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten svar fra Villa Skjoldnes i dag. Tre-retters middag uten drikke koster fra 580 kr til 705 kr. I og med at man ikke kan ta med egen drikke heller synes jeg det var litt dyrt. Men har hørt det er vanvittig fint der da. Blir omtrent samme prisnivå som Legenes hus. Eller, kommer litt an på hva de tar for mineralvann/alkohol også da.

Vi har på en måte tre alternativer her da:

- Bestille Legenes hus eller Villa Skjoldnes og bare ha familie og forlovere + deres kjærester til middag (40-45 stk) og resten av vennene våre til kaffen

- Bestille Kronstad hovedgård eller Badstuen og invitere alle til middag (ca 70 stk)

- Bestille Kronstad hovedgård eller Badstuen og invitere familie og forlovere + kjærester til middag og resten av vennene våre til kaffe

Hvilket alternativ vi velger kommer litt an på bl a det økonomiske. Alternativ 1 og 2 blir ca like dyre, men vi har ikke bestemt oss i såfall om vi vil ha alle på middag eller ikke. På en måte litt koselig å ha alle, men blir gjerne ikke så intimt? Dessuten er det noen som vi vil invitere, men som vi ikke har så mye kontakt med, og som kan bli litt rart gjerne å invitere til middag, men samtidig kan vi ikke invitere 6 kaffegjester av et selskap på 70, det synes jeg blir litt feil, blir på en måte alle vennene til middag eller ingen, føler det er mest "rettferdig".

Det siste alternativet blir det billigste, og er nok noe vi må vurdere dersom vi ikke får noe særlig hjelp av foreldrene våre. Tenkte å ta en prat med dem om hvor mye de evt kan tenke seg å bidra i august før vi begynner å dra på visninger til lokaler. Håper vi får til alternativ 1 eller 2, men tror det blir fint uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...