Gå til innhold

Lenes bryllupsdagbok


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Er det forresten greit om jeg låner noen av musikk ideene dine? Du hadde så mye bra :sjenert:

Selvfølgelig ;) Jeg har ikke akkurat personlig copyright på å bruke dem i bryllupet mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SynneMarie: Angående å få ting på plass så er det jo bare lokalet og forloverene som er helt på plass da, veldig mye som ikke er bestilt ennå, men har masse ideer da :) Og regner med vi får litt mer på plass nå som vi vet hva slags lokale vi skal ha også, lettere å planlegge da. Men er jo endel vi nesten må vente litt med å bestille også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vurderer vi også løper på bordet, men da en grønn som ligger helt "flatt". Men for øyeblikket så har jeg gått bort fra ideen, så får vi se hva jeg finner ut neste uke ;)

Jeg har tenkt litt på en ting, hvor mange lys og blomsteroppsatser trenger man? Setter man lys og oppsats på annethvert bord? Har prøvd å studere bilder, men er så vanskelig å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vurderer vi også løper på bordet, men da en grønn som ligger helt "flatt". Men for øyeblikket så har jeg gått bort fra ideen, så får vi se hva jeg finner ut neste uke ;)

Jeg har tenkt litt på en ting, hvor mange lys og blomsteroppsatser trenger man? Setter man lys og oppsats på annethvert bord? Har prøvd å studere bilder, men er så vanskelig å se.

Hmm, det lurer jeg på også! Men spørs vel litt hva slags lysestaker og blomsterdekorasjoner og evt. annen pynt man har også da, så blant annet et bilde av et bord hvor de hadde små telysestaker og ganske beskjedne blomsteroppsetninger, og da stod telysestakene som et "dryss" hele veien langs bordet hvis du skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skrev mail til HEF på søndag og har ikke fått svar, så prøvde å ringe dem nå (litt utålmodig ja, hehe), men de tok ikke telefonen pga internseminar :( Er så spent på om de har noe innendørs alternativ, for ute blir som sagt litt risky, og har ikke så lyst å leie partytelt og sånt. Tinghuset er bare HELT uaktuelt, og det blir stress å bruke lokalet både til vielse og fest, så hvis ikke HEF har noe innendørs så vurderer jeg nesten å melde meg inn i statskirken igjen bare for å få en fin innendørs ramme rundt vielsen...JA, det er hyklerisk, og samboeren min er hvertfall helt i mot det, men er jo mange andre som gjør det da, gifter seg i kirken uten å være kristne bare på grunn av den fine rammen....

Vi får se, vi får se...hvis ikke de svarer på mailen til i morgen får jeg prøve å ringe dem igjen da.

Er litt utålmodig med å få reservert datoen for vielse også, er liksom det som er det viktigste nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, selvsagt må man se på hvilken pynt man har :) Har lyst på kubbelys, gjerne slik som ble forklart her, i 3 ulike høyder :)

Da holder det gjerne å ha det på annethvert bord, men spørs litt hvor lange bordene er og...hehe, skal ikke være lett... Tror du nesten må se litt selv hva som passer for ditt lokale. Du kan jo søke litt på nettet og se om du finner noe lignende det du har tenkt å bruke...jeg søkte litt etter borddekorasjons-bilder i går, men fant lite egentlig, så jeg er nok ikke til så stor hjelp akkurat der dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et bildesøk på google, og skriv "weddingtable" eller noe sånt, da dukker det opp mye :)

Liker når det ligger roseblader rundt lys også, men ser for meg at det kan bli litt kjedelig. Kanskje vi kan ta det på småbordene til kaffen/festen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et bildesøk på google, og skriv "weddingtable" eller noe sånt, da dukker det opp mye :)

Liker når det ligger roseblader rundt lys også, men ser for meg at det kan bli litt kjedelig. Kanskje vi kan ta det på småbordene til kaffen/festen :)

Takk for tipset, det skal jeg gjøre :) Jeg også liker roseblader. Blir ikke nødvendigvis kjedelig det, spørs hva annet man pynter med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ;) Jeg har ikke akkurat personlig copyright på å bruke dem i bryllupet mitt ;)

Tusen takk :klemmer:

Syns alt virker bare så mye mer i orden så fort lokalet og sånn er i orden. Jeg har trossalt bare planer i orden,men ikke bestilt no. Det må nesten gjøres no med kjenner jeg ;) kjolen er forresten i orden,den er bestilt ihvertfall :) Virker som om vi tenker ganske likt angående pynt av bord o.l. Blir nesten mer spesielt å ha et nesten helt hvitt bryllup,for nå for tida er det så mange som bruker en del farger,så det er litt moro :jepp: Angående hvor mye bordpynt,så har jeg tenkt til å ha det slik; to personer sitter overfor hverandre,3 kubbelys i forskjellig størrelser mellom dem,blomster,lys osv... :jepp: Eller blir det kanskje for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på Ikea nå og fant noen hvite linservietter som så fine ut...tenkte at det var jo supert, kanskje jeg kan dra å se på dem en dag, og så har de bare den typen servietter i Oslo :( Jaja, har god tid ennå...

Har lyst å dra på Løiten lys en dag og, kanskje jeg får litt borddekkingsinspirasjon der :) Men føler egentlig det er litt tidlig å finne ut av alle sånne småting ennå da...

Kan skrive noen lister til i allefall:

Kakeliste: (foreløpig)

- Bryllupskake (vi har tenkt å bestille enten en hjertebro eller en tre-etasjers kake. I stedet for den tradisjonelle marsipankaken vil vi ha f eks et lag marsipankake, et lag fruktkake og et lag sjokolade, bare med hvit glasurdeig utenpå alt.

- Kransekake

- Skogsbærkake (nøttebunn, vaniljekrem, skogsbær med gelédekke)

- Brownies

- Ostekake

- Gulrotkake

Det var det jeg kom på av kaker nå, svigermor og forskjellige andre kommer sikkert med flere forslag etterhvert, må vel ha 2-3 kaker til.

Drikke:

Alkoholfritt:

- Munkholm

- Mozell (velkomstdrikk til de som er under 18/sjåfører)

- Cola

- Solo

- Sprite

- Farris

- Isvann

Alkohol:

- Champagne (velkomst)

- Vin (for det meste rødvin, evt. hvitvin til forretten)

- Øl

- Cognac

- Baileys

Vi har ikke bestemt oss for om vi skal ha noe mer alkohol å tilby enn dette. Skal selvfølgelig ha rikelig med øl og vin, cognac og baileys utover kvelden, men vet ikke om jeg vil ha vodka og at vi skal begynne å blande drinker og sånt, f. eks. kjøpe inn Cointreau, Limoncello, Barcardi etc, må jo ha isbiter, masse blandevann og sitrusfrukter, blir så mye søl. Pappa mente vi burde ha fri bar, men lokalet har ingen bar, så da må vi i såfall lage til en, og synes det blir litt mye styr å leie inn en bartender... Hvordan skal dere andre gjøre det og hva mener dere er det beste? Jeg var i et bryllup i fjor sommer som gjorde det sånn som jeg har tenkt på nå, og jeg synes det var ganske greit egentlig...men det kommer jo endel folk som er glad i en drink eller to, så vet ikke om folk "forventer" fri bar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :klemmer:

Syns alt virker bare så mye mer i orden så fort lokalet og sånn er i orden. Jeg har trossalt bare planer i orden,men ikke bestilt no. Det må nesten gjøres no med kjenner jeg ;) kjolen er forresten i orden,den er bestilt ihvertfall :) Virker som om vi tenker ganske likt angående pynt av bord o.l. Blir nesten mer spesielt å ha et nesten helt hvitt bryllup,for nå for tida er det så mange som bruker en del farger,så det er litt moro :jepp: Angående hvor mye bordpynt,så har jeg tenkt til å ha det slik; to personer sitter overfor hverandre,3 kubbelys i forskjellig størrelser mellom dem,blomster,lys osv... :jepp: Eller blir det kanskje for mye?

Ja, kjempefint å ha fått bestilt lokalet, jeg og kjæresten bare satt og smilte til hverandre i går kveld på grunn av det :)

Jeg tror det blir litt mye, tror jeg ville hatt det for annenhver person...men går jo an å prøve på et mindre bord hjemme bare for å få litt inntrykk av hvordan det blir...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol:

- Champagne (velkomst)

- Vin (for det meste rødvin, evt. hvitvin til forretten)

- Øl

- Cognac

- Baileys

Vi har ikke bestemt oss for om vi skal ha noe mer alkohol å tilby enn dette. Skal selvfølgelig ha rikelig med øl og vin, cognac og baileys utover kvelden, men vet ikke om jeg vil ha vodka og at vi skal begynne å blande drinker og sånt, f. eks. kjøpe inn Cointreau, Limoncello, Barcardi etc, må jo ha isbiter, masse blandevann og sitrusfrukter, blir så mye søl. Pappa mente vi burde ha fri bar, men lokalet har ingen bar, så da må vi i såfall lage til en, og synes det blir litt mye styr å leie inn en bartender... Hvordan skal dere andre gjøre det og hva mener dere er det beste? Jeg var i et bryllup i fjor sommer som gjorde det sånn som jeg har tenkt på nå, og jeg synes det var ganske greit egentlig...men det kommer jo endel folk som er glad i en drink eller to, så vet ikke om folk "forventer" fri bar...

Hmm, dette var interessant. Samboer og jeg også tenker mye på hvordan vi skal løse dette, nemlig. Siden vi har lokale uten noe inkludert, så står vi jo for drikke selv. Hmm, dette var slett ikke dumt forslag. Ønsker uansett ikke noe fyllefest (1/3 av gjestene våre ca er ant avholds...), og så lenge folk har fri tilgang på de typene alkohold dere skal ha, så holder jo egentlig det.

Dette skal jeg snakke med samboer om i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres veldig fint ut å holde en ren stil uten for mange farger og for mye stæsj :) Jeg synes egentlig 'jo lysere det er, jo mer bryllup er det' for min del, men jeg er litt gammeldags sånn da.... :sjenert:

Jeg har også lurt litt på hvor mye man trenger av den pynten... sånn som annenhver bord, tredje hver bord e.l. Nå er vi jo ikke helt klar på hva som skal være pynten sånn totalt sett, vi vet bare noen av småtingene, men tenker ofte på hvor mange man skal ha av hver pynt på bordet... det har jo noe å si for utgiftene for vår del.. menmen, finner vel ut av det :)

Syns forresten det var kjempegrei løsning på drikken! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også leid lokale der vi må ordne med alt selv. Kokk, servitører, pynting +++

Når det gjelder alkohol så gjør vi det så enkelt at vi stiller med vin til maten og cognac/baileys til kaffe, også får folk ta med det de vil ha av drikke til festen :) Har luftet tanken blant en del av de vi skal invitere, og de synes det høres greit ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere synes det hørtes fornuftig ut ang. drikken. Kan kanskje kjøpe noen cider/smirnoff ice og, siden vet endel, spesielt av mine venninner, liker det. Men da dropper vi vodka og andre typer sprit samt blandevann :) Blir nok med drikke uansett, så blir jo på en måte "fri bar", bare mindre utvalg enn det som kanskje er vanlig om man kaller det "fri bar". Tror vi går for det sånn jeg har listet opp nå, samboer er nemlig helt enig i at det er en fornuftig løsning han også :)

Tassie: Ja, jeg er litt minimalistisk men samtidig litt klassisk av meg, så synes det passer godt med hvitt og duse farger. Så et "Hjelp vi gifter oss" med asiatisk tema: Knæsjrosa, rødt, svart, lilla, etc om hverandre. Var ikke akkurat stygt, var jo gjennomført og sånt, men ikke akkurat hva jeg forbinder med bryllup.

Har lyst å kjøpe hvite sommerfugler til pynt, så noen på KK Designs, men så ble jeg anbefalt å ikke kjøpe noe i nettbutikken deres, har hørt om dårlige erfaringer derfra, så er det noen som vet om det er andre steder man kan kjøpe dem? Hvis dere skjønner hva jeg snakker om da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tassie: Ja, jeg er litt minimalistisk men samtidig litt klassisk av meg, så synes det passer godt med hvitt og duse farger. Så et "Hjelp vi gifter oss" med asiatisk tema: Knæsjrosa, rødt, svart, lilla, etc om hverandre. Var ikke akkurat stygt, var jo gjennomført og sånt, men ikke akkurat hva jeg forbinder med bryllup.

Har lyst å kjøpe hvite sommerfugler til pynt, så noen på KK Designs, men så ble jeg anbefalt å ikke kjøpe noe i nettbutikken deres, har hørt om dårlige erfaringer derfra, så er det noen som vet om det er andre steder man kan kjøpe dem? Hvis dere skjønner hva jeg snakker om da ;)

Ja nei sånne knæsjfarger holder jeg meg unna også! Jeg får ikke følelsen av bryllup dag jeg heller, og ikke min kjære heller :) Skal gå mest i hvitt hos oss, hvitt og glass, og lyyyselyserosa detaljer her og der, orker ikke mer farger......

Har sett sommerfugler på Kid faktisk! Men vet ikke om de kan brukes til det du skal bruke dem til... men det går jo an å se. Ellers så har jeg sett mange forskjellige små lokale interiørbutikker ha hvite sommerfugler, så det går jo an å sjekke det om du vet om noen i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også tenkt til å ha noen sommerfugler innimellom,for å bryte opp perlene og diamantene litt :9 Har noen sommerfugler som pynt hjemme også,og de har jeg kjøpt på vanlige gavebutikker. Er ikke noen spesiell kjede jeg har kjøpt dem i,men har sett de har hatt på Nille (hvite med litt glitter),pluss,som sagt,i forskjellige butikker hvor de selger annen pynt :jepp: burde ikke være så vanskelig å oppdrive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei sånne knæsjfarger holder jeg meg unna også! Jeg får ikke følelsen av bryllup dag jeg heller, og ikke min kjære heller :) Skal gå mest i hvitt hos oss, hvitt og glass, og lyyyselyserosa detaljer her og der, orker ikke mer farger......

Har sett sommerfugler på Kid faktisk! Men vet ikke om de kan brukes til det du skal bruke dem til... men det går jo an å se. Ellers så har jeg sett mange forskjellige små lokale interiørbutikker ha hvite sommerfugler, så det går jo an å sjekke det om du vet om noen i nærheten :)

Tenkte å kanskje ha litt hvite sommerfugler rundt på bordet og kanskje en oppå servietten/tallerkenen til hver gjest... Får ta en tur på Kid og se, men de må være forholdsvis små...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...