Gå til innhold

Endelig er det vår tur


Wit

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Har ikke vært så aktiv her inne hos deg. Glemmer liksom at det er andre klubber enn min egen... :oops: Jaja, jeg skal prøve å gjøre opp for meg nå da. Vi har jo termin sånn ca likt jo! Jeg er tre dager etter!!

Håper at alt går greit med salg og flytting og bekkenet og rekkehus (sååå misunnelig). Vi har 45 kvm vi og her bor vi nok en god stund til. Det er jo så billig å bo her...

Lykke til videre, så ses vi nok i novemberklubben og jeg lover at jeg skal bli flinkere her inne hos dere!!

Klem fra Magnhild :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen Magnhild :D Vet det er vanskelig å passe på de som hører hjemme andre steder her ja... :oops:

Og da var siste UL gjennomført :D Vi fikk beholde terminen som var 6/11-03 og fikk vite at det var "lille" Ida som ventet på å bli stor nok til å komme ut :D Hun hadde vokst helt fint. Legen lo når vi sa at barnet ikke ville vise frem om det var gutt eller jente så langt, og sa at da var det sikkert en liten jente. De var gjerne sånn :hoho: Og, det stemte....

Tallene ellers tror jeg var:

BPD: 59

AC (eller AL):L 18,2

Femur: 41

Vekt 590 g

Termin: 6/11-03

Overtid fra 20/11-03

Ble så glad at jeg dro fra sykehuset uten å få bekreftet hvilken avd jeg skulle føde på :oops: Skulle få vite det når terminen var endelig.... Vel, har ringt tilbake og de skulle finne ut av det og sende meg den informasjonen i posten.... Litt stressa er det vel lov å bli da...

Navnet Ida ble vi enig om på lørdag. På gutt har vi hatt Kristian klart lenge, men jentenavn var det verre med. Vel, vi er helt enig om at Ida blir det, og nå passet jo det bra da :D

Klem fra Wit 23+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hei Wit- du er så søt som kommer med oppmuntring og hilsning til meg! Tusen takk!!!

Gratulerer masse med hus- det er sååå deilig å ha sitt eget som man kan pusle med :D

Og så leste jeg at dere skal ha ei lita jente.. :hjerte: å det blir kos vettu! Ei lita jente du kan kose deg med. Ja det er igrunnen ikke så fryktelig lenge igjen for deg heller nå. Selv om det kanskje føles sånn... Uke 24 allerede- ja jeg husker jeg var så glad da jeg endelig var kommet så langt. Nå er det store muligheter for at hun vil leve om hun skulle bli født. DET er en hærlig tanke!!!

Håper formen din er god og at du har en fin sommer- magen din er vel blitt ganske rund nå.. Jeg syns det er så flott med gravidemager, og jeg går gjerne på stranda i bikini jeg... Er så stolt av magen min atte.....

Du må ha en fortsatt fin sommer iallfall..

Masse klemmer fra viwi. ( T-14)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Wit!

Og takk for velkomsthilsen i dagboka mi. Virkar som du kosar deg med graviditeten. Håpar det ikkje bli så lenge til eg og blir gravid!

Eg håpar jo at vi skal klare det på eiga hand, men prøver også å forberede meg psykisk på at vi kanskje må ha litt hjelp utanifrå. Hadde nemlig ein periode for eit år sidan med VELDIG uregelmessige syklusar og unormalt hormonnivå på blodprøver. Fekk beskjed om at det kunne vere eggstokksvikt :o , men at det og kunne vere forbigåande. Legen sa at eg måtte ta hormontilskudd dersom ting ikkje stabiliserte seg i løpet av nokre månader. No er syklusen min tilnærma normal (26-31 dagar), så eg håpar at alt er normalt igjen no. Har ikkje turt å ta fleire blodprøver (strutsen som stikk hovudet ned i sanden).

Kvifor måtte du bruke IVF? Eller er det frekt å spørre om sånt? :oops:

Er bittelitt nysgjerrig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for koselig hilsen i dagboken min. :kysse:

En liten prinsesse å dolle opp i søte klær... :lol::hjerte:

Har en god kamerat som har bursdag 6,november - så det blir lett å huske... :wink:

Hvordan går det med salget av leiligheten deres da?

Kjekt når en har fått solgt og bare kan konsentrere seg om nytt hus...

Når flytter dere da?

Spennende å høre mer.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Maya. Det er alltid så koselig å få hilsen fra deg :D

Vi skal overta 15. september, men håper å få solgt nå så fort som mulig. Dersom vi får solgt tidligere kan vi også overta tidligere....

Vi gleder oss noe helt vanvittig til å få bedre plass. Lille Ida vil der også få masse tumleplass.

I helgen skal vi på hytta. Gleder oss til å komme litt bort før hele greia med visninger og sånt starter. Det starter opp neste helg.

Vi krysser uansett fingrene :D

Klem fra Wit 23+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Ha en strålende helg på hytten nå da.

Reiser til Stord om en liten stund.

15 september er jo ikke så lenge til da...

Skal dere på noe ferie i år?

Her blir det litt hit og dit i ferien.

Men tid nok til å stikke innom KG og SM innimellom... :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg vil gratulere deg med huskjøpet og lykke til med salget.

Det var artig å lese dagboka de. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann wit :sjarmor:

Lenge siden jeg har vært innom deg nå :oops: ,men ser

ut som du har det bra.

Tenk en liten prinsesse :hjerte: åh det blir sikkert kjemestas

og Ida var et bra valg av navn.

Lykke til med salg av leilighet!!

Klem fra pIa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen som har skrevet hilsen til meg :D

Har vært en helg på hytta og bare slappa av. Mannen min har jobba masse, men jeg har bare vært administrator :hoho:

I ferien skal vi også være litt på hytta. Hva vi gjør mer er helt avhengig av hvordan min form er. Vi skulle egentlig reise til Syden, men pga bekkenløsning droppet vi det. Det blir nok noen småturer, ellers får vi se. Det viktigste er nå å få solgt leiligheten :D

Er utrolig trøtt idag. Har sovet dårlig i natt. Håper det går bedre utover uken....

Klem fra Wit 23+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Wit :D

Tusen takk for hilsen i dagboka alltid like koselig når du er innom :sjarmor:

Hvordan gikk det hos JM i dag?? Alt sto bra til med lille Ida??

Du da sover du om nettene nå eller blir det lite??

Uff ja ikke like lett å sove i denne varmen,men vi kan

jo ikke klage når endelig varmen har kommet.

klemmer fra pia :briller::briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen igjen Pia :D Kos at du følger med meg.

Jo igår gikk det greit hos JM, men hun er ikke fornøyd med vekten min. Hadde stått på stedet hvil siden forrige kontroll for 4 uker siden.... Vel, vel. Det går ikke nedover ihvertfall :-? Første gang jeg blir mast på for at jeg skal legge på meg :hoho:

Ellers hadde Ida det veldig bra. Hun sparket JM på hånden hele tiden når hun skulle kjenne på livmoren :D Liker ikke sånn plukking sikkert :hoho:

Ellers var tallene (tallene i parantes er sist kontroll):

Uke 24 (20)

Vekt som sist (totalt - 6 kg)

Blodtrykk 120/70 (115/65)

Hb 12,7 (-)

Urin antydning til protein..... (negativ)

Fosterlyd 140 (130)

Arbeid 50% sykemeldt (50% sykemeldt)

Ellers: Dårlig matlyst (er det så rart i 30 grader???), fin form foruten bekkenløsning, bra med liv

Vel, vel. Totalt sett var det jo ikke så ille da :D

Klem fra Wit 24+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det info fra barnimagen.com :D

UKE 25: Babyen har begynt å etablere sitt eget søvnmønster

Babyen er nå ca 31cm lang og veier rundt 750 gram. Det du kanskje vil kunne begynne å merke er at babyen har noen perioder hvor den er roligere enn andre, det er fordi den sover. Ofte er det mer aktivitet når du skal slappe av selv.

Dette er en kombinasjon av at du ikke merker babyens bevegelser så godt når du er i aktivitet selv og at babyen faktisk dysses i søvn av dine bevegelser fordi du fungerer som vuggen dens. Derfor våkner nurket når du legger deg.

Man vet at anleggene for allergi også arves, men babyen behøver ikke å få de samme allergiene som du har. Man mener at amming i minst ett år etter fødselen utsetter allergiutbrudd hos babyen din. Før trodde man at det hindret allergi. Uansett er det jo en fordel å få utbruddet så sent som mulig, det blir enklere å takle jo eldre barnet ditt er.

At du er oppe og tisser om natten, er kroppens måte å venne seg til nattevåk. De aller fleste babyer skal ha mat 1-3 ganger hver natt og det er slitsomt, men en vanesak. Noen blir selvfølgelig begavet med gullunger som sover hele natten allerede etter noen få uker, men det er definitivt unntakene!

Er du plaget med såre føtter kan skiftende varme og kalde fotbad hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Wit!

Syns det var fine tall fra kontrollen din jeg. Det at JM var bekymra for vekta di skal du bare ta helt med ro. Jeg tror ikke jeg la på meg før i 7 mnd jeg...hvis jeg ikke husker feil. Uansettt så vil din lille magebeboer ta alt den trenger fra din kropp. Det kommer seg nok skal du se. Og som du sier: hvem har vel matlyst i denne varmen? Det viktigste er å få i seg nok drikke- så går det bra.. Tenk 25 uker nå... Deilig!

Det viser vel godt nå tenker jeg... Gravidemager er så flotte!!!

Synd med den bekkenløsninga di- håper ikke det blir for ille iallfall. Du får bare slappe masse av når du kan. Godt du er halvt sykemeldt... Får bare krysse fingrene for at du ikke blir verre...

Nå skal jeg tusle ned på stranda og få litt sol på kroppen..

Takk for hilsninger i dagboka mi forresten-kjempekoselig!!!!!

Klem fra viwi- T-7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Enig med viwi:

Babyen tar til seg det den trenger den... :wink:

Skal ta med meg barna ut på stranden og bade nå.

De skal se om de klarer å fange mini-flyndrer og krabber i bøtte.

Ville bare vente til etter kl.14.00. - for da er ikke solen like sterk...

I morgen tidlig reiser vi på vår "ferie"...

Blir offline i 11-12 dager.

Hvordan skal dette gå? :roll::ler:

Ha en strålende sommer.

Sommerklem fra Mayamor :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener Maya og Wiwi. Jeg er egentlig enig i at den lille tar til seg det den trenger.... Det er bare JM som stresser meg litt :)

Dette var ikke min vanlige JM, hun har ferie. Og hun sa at jeg bare ville bli fin og tynn etter fødselen :D

Jeg synes bare det er litt unødvendig å stresse meg på det så lenge lille Ida vokser som normalt inni der...

Wiwi: Ja, magen vises godt nå :D Kan liksom ikke skjule at jeg er gravid nei. Bekkenløsningen sliter jeg fælt med for tiden. Tror jeg skal la legen sykemelde meg 60% neste gang sånn at jeg får en hel fridag i uken. Ellers misunner jeg deg som orker å være så mye ute i varmen :briller: Jeg sitter/ligger på sofaen med en vifte rett foran meg...

Maya: Fin ferie da :D blir rart å ikke høre fra deg på så lenge.........

Kos deg masse og nyt tiden sammen med mann og barn.

Klem fra Wit 24+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og så fra i morgen starter vi på uke 26 :D Herregud nå går det fremover...

Her er hva som står på barnimagen.com:

UKE 26: Knip igjen, jenter! - Positivt for seksuallivet, forhindrer søl, forebygger hemorider og fjerting.

Babyen er nå ca 32 cm lang og veier ca 850 gram, nesten en sukkerpose! Du kan noen ganger "hilse" på babyen ved å støte lett imot den delen som sparker ut av magen din, gni litt og gi litt kontakt til bake.

Mange syns det er koslig å synge for babyen sin, og den kan faktisk visstnok kjenne igjen både sanger og stemmer når den kommer ut. Dette gjelder både mor og fars stemme fordi den har hørt dem så mange ganger.

Har du ikke begynt å trene på knipeøvelser før, så kan det være på tide. Dette er for å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen slik at du ikke vil lekke urin etter fødselen (eller siste del av svangerskapet). Når du først har trent opp disse musklene behøver du ikke å gjøre så mange knip om dagen.

Måten du "finner" dem på er enten ved å stoppe urinstrålen når du sitter på do, holde igjen litt rett og slett og så slippe. Dette skal du ikke gjøre til noen vane fordi du kan risikere å ikke få tømt urinblæren skikkelig og det kan gi problemer som blærekatarr.

En annen måte å gjøre det på kan være å sette en finger opp i skjeden og knipe rundt den. Når du så kjenner hvilke muskler det er du skal bruke er det bare å sette i gang å trene.

Hvis du i løpet av dagen kan gjøre fem knip i burde du ganske snart ha en mye bedre kontroll.

Knip musklene sammen og liksom løft skjedebunnen litt opp, gjerne mens du teller til fem, hold så litt og slipp så sakte ned igjen.

Rett etter fødselen vil det være vanskelig å kjenne disse musklene igjen, men det er bare å begynne og så kommer det seg etter hvert.

Det har også en positiv innvirkning på seksuallivet fordi det øker følsomheten og kontrollen din inni skjeden.

Knipeøvelser kan også hjelpe og forebygge hemorider, og ufrivillig fjerting.

Gode bekkenbunnsmuskler er også med på å stabilisere bekkenet ditt og gir deg derfor også en bedre holdning og sterkere rygg.

Knipeøvelser kan du gjøre hvor som helst og når som helst, det er ingen som kan se det på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare fortelle her at nå vet Wit :skjegg: at lille Ida kan sparke hardt :ler:

I går kveld gjorde han som han gjør hver kveld. La seg ned og snakket med Ida gjennom navelen min. Mens han lå der stille og rolig var det plutselig noen som sparket veldig hardt rett på kinnet hans :ler:

Han skvatt skikkelig, men snakket fortsatt og Ida fortsatt å sparke..

Tror hun liker å høre stemmen hans jeg :D

Uansett så er det koselig da.

Klem fra Wit 25+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Ja nå var det jammen lenge siden jeg har tittet innom her ! :oops:

Blir litt lite når jeg ikke er på gravide dagbøkene selv lenger.

Flott mage !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...