Gå til innhold

Endelig er det vår tur


Wit

Anbefalte innlegg

Tusen takk for koselige hilsener Kipa, Marilyn, Maya og Lillen. Glemmer helt å takke her jeg :oops:

Tror hodet mitt har fått litt for mange nye hormoner å sortere... :-?

På jobben er det helt utrolig for tiden. Brukte hele gårsdagen på å lete etter noen papirer jeg fikk i forrige uke... Trodde jeg visste hvor jeg hadde lagt dem, men....... :lol:

Vel, vel. Forhåpentligvis blir det bedre. Mannen min ler av meg hjemme også.... Jeg husker ingen ting lenger. Kan gå på kjøkkenet for å hente noe, og komme inn i stuen igjen uten noen ting.... :rodme:

Godt å lese her at jeg ikke er den eneste.

Wit 13+2 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Hei Wit !

Takk for hilsen i dagboka mi !

Er ikke så flink til å stikke innom de som ikke ligger på samme siden. :oops:

Du kan søke om ekstra tid på eksamen, så får du mer tid til å ta pauser underveis !

Klemmer og lykke til på eksamen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann Wit

Var innom og så på magebildene dine på SM. Du har jo allerede fått en flott liten kul du :D Denne magen skal jeg følge spent med på så godt jeg kan jeg :wink: Tusen takk for hilsen i dagboka mi. Håper at formen din er bra. Kjenner til det med glemsel - fra å være ganske oppegående har jeg blitt helt fjern til tider :oops:

Kos deg masse nå da :blunke:

35+1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Uff og uff - ser at du er innom hos "oss" hele tiden... :oops:

Jeg tror dere må kalle det "HWIT" og "HWIWI" sine dagbøker... :ler:

Klem fra Maya30 :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo helt glemt å skrive at mitt tannlegebesøk i forrige uke gikk kjempebra :D

Hun tok ikke røntgen bilde siden jeg var gravid, men det ble desto mer "pirking" i tennene... :-?

Uansett: NULL HULL, og det var det for dette året :D

Nå har mannen min reist en uke på kurs (igjen) og jeg sitter hjemme med PC'n. Skal lese til eksamen også... Har litt bedre tid siden jeg er sykemeldt 50% .

Wit 13+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann WIT!!!

Tusen takk for hilsning i dagboka mi :D

Jeg er i live enda. HAr bare ikke hatt ork til å skrive så mye den siste tida.

Ser at du har det ganske bra- bortsett fra bekkenløsningen da :( Håper ikke at den blir noe verre. Det kan være lurt å ha noe glatt å ligge på i sengen slik at du lettere snur deg uten å få så vondt. Det kan være et glatt laken eller en slik sklimatte..... Huff ja alt man skal slite med :(

Håper du får et fint svangerskap iallfall!

Fine bilder av magen forresten- tydelig en liten kul der ja :P

klem fra viwi 29+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hwit! Hwit!

Tusen takk for hilsen i dagboka mi...

Senga hjelper helt sikkert, for vi blir vel gravide en eller annen gang, og da har vi den å takke for det... :wink:

Har du sett på www.barnimagen.com i det siste? På forsiden er det nå en del stoff om bekkenløsning som kanskje kan være nyttig å se på!?

(selv om du har annen lesing å konsentrere deg om...)

Grattis med null hull!

Og igjen; hvorfor blir gravide rådet til å besøke tannlegen?

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Lillen :D

Som svar på tannlegespm svarte jeg i dagboken din...

Nå er det nok en halv dag på jobb. Det nærmer seg eksamen og nervene kommer for fullt.... :-?

Ellers er jeg nå i gang med min 15. uke, og barnimagen.com skriver:

Babyen er nå 14 centimeter lang og veier 105 gram, omtrent like mye som en vanlig brødskive (for de av oss som har gått på Grethe Roede kurs).

Halsbrann er en velkjent plage. Dette kommer av at lukkemuskelen som befinner seg mellom spiserøret og magesekken også blir slapp av hormonene. Den gir også litt etter for det økte presset etter hvert som maven vokser.

Mange opplever dette som ille særlig om natten. Det kan da hjelpe å ligge med hodet litt høyere enn vanlig. Enten ta en litt stor god pute opp i sengen og/eller bygg opp hodeenden av sengen litt med bøker eller klosser slik at det blir høyere.

Halsbrann kan kjennes ut som sår hals, bare at du ikke har noen andre forkjølelsessymptomer, eller en kraftig svie ved brystbenet. Kanskje du våkner en morgen og tenker at du har snorket voldsomt fordi du er så sår i halsen. Hvis kjæresten din ikke klager spesielt over mye bråk den natten kan det rett og slett være halsbrann. Snorkingen kommer som oftest litt senere i svangerskapet når du har blitt litt stor og tung...

Hudforandringer er normalt i svangerskapet. Fordi pigmenteringen øker vil du kanskje bli så brun som du aldri har vært før om sommeren eller i syden.

Noen får noe som heter leverflekker og dette er pigment forandringer i ansiktet som nærmest ser ut som skjolder i ansiktet. Får du disse bør du holde deg unna solen. De gir seg som oftest etter fødselen.

Du vil også få fargeforandringer på brystvortene og kjønnsorganene dine. Det aller meste av det går tilbake etter fødselen.

Linea negra er den svarte linjen som begynner rett over bekkenbenet og går opp midt på magen og forbi navlen. Den mørkner nå i graviditeten men blir lysere igjen etterpå.

Stria er hvite striper som noen av oss får. De dukker opp på magen, lårne og brystene. De går noe tilbake etter fødselen, men forsvinner aldri helt. Noen mener at å smøre seg inn med olje hjelper, men det er ikke bevist. En annen ting er at det kan være fint å smøre seg inn litt og bli god og myk i huden og kjenne litt på de forandringene som faktisk skjer med oss underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei WIT!!

Stilig at du og er nordlending :D Det er jo mange av oss etterhvert som er flytta fra landsdelen...

Vi skal reise hjem etter babyen er født og det gleder vi oss kjempemasse til!! Uansett hvor man flytter så er man en nordlenning :D

Hvordan går det med bekkenløsningen da? Håper at du ikke har fått det så hardt da.. Klart at man biter tenna sammen og tenker at det er verdt det- emn det er tungt når det står på...

God bedring iallfall!!

klem fra viwi 29+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wit :D

Takk for koselig hilsen i dagboka..

Og GRATULERE med spiren til deg også, samt en flott mage...

Vi går spennende tider i møte.

Klem fra jente 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Har ikke vært inne på KG så mye den siste uken.

Vært oppe hver natt og kastet opp... :-?

Ville bare ønske deg og dine en riktig fin 17 mai.

Klem fra Maya30 :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt sammendrag fra barnimagen.com:

UKE 16: Nå kan du kjenne din egen livmor

Fosteret ditt veier nå ca 135g og er ca 16cm lang. Nå er livmoren omtrent så stor som hodet til en nyfødt baby, når det bare er ett barn der. Du vil kunne kjenne din egen livmor godt med hendene utenpå maven, særlig hvis du ligger.

Det er veldig forskjellig hvordan vi reagere fysisk på en graviditet, men alle får endringer i kroppen som de merker i større eller mindre grad.

Hår er noe av det vi merker det mest på. Mange blir mørkere for hvert barn, noen blir tynnere andre blir tykkere i håret. Noen får krøller og andre mister dem, så her er det fritt frem!

Ja, fremover går det jo :-)

Wit 15+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Så du er nordlending?? jeg bor for tiden i bodø, men er helgelending!!

Vet ikke om jeg rakk å skrive i dagboka di, men her er iallefall en hyggelig hilsen!!

Ja, min deilige datter har nå rukket å bli 3 1/2 mnd. Du har noe virkelig stort i vente.

Jeg tror nesten jeg holder på å bli gal, for når jeg leser dagbøkene deres, får jeg lyst til å bli gravid igjen!!!

Du får ha en fantastisk tid fremover, og ta vare på hvert sekund. Om noen mnd er de glemt!!

Klæm fra Vera og lille Rikke, f. 7.februar -03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei- Hvordan går det med deg og bekkenløsningen?

Håper at det ikke er så ille, men at det går over..

Du får ha lykke til- det går jo framover :blunke:

Klem fra viwi 32+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor

Nå er det lenge siden du har oppdatert dagboken din, Wit. :fy: :ler:

Håper alt står bra til med deg og babissen. :kysse:

Riktig god helg.

Klem fra Mayamor (skiftet nick til et mer tidløst...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og takk for koselige hilsener :D

Med bekkenløsningen går det som før. Blir veldig sliten etter halve dager på jobb, men vil jobbe litt. Ellers har jeg ingen ting å gjøre, og det er jeg ikke laget for.... Legen lo også litt av det og sa at det visste han for så vidt.

Ellers har jeg også hatt masse ting å tenke på. Noen fridager og mye besøk. Har derfor blitt lite skriving her. Får prøve å rette på dette nå.

På torsdag skal jeg til UL. Gruer meg som bare det. Drømmer at jordmora sier at her er det ikke noe liv... :( Nå håper jeg bare at alle meldinger derfra er positive og jeg på nytt kan tenke positivt....

Det er ingen grunn til at jeg skal tenke sånn, for jeg har ikke vondt andre steder enn i ryggen og jeg har ikke blødninger, men...... Det er vel hormonene mine som spiller meg et puss eller tre.... :-?

Er liksom inne i en fase i graviditeten som liksom gjør at jeg tenker og tenker. Har jo ingen kvalme lenger (og det er jo helt normalt). Brystene er ikke like ømme (og det er også helt normalt). Magen min vokser, selv om den siste uken ikke har vokst så mye (og det er også helt normalt), så jeg bare gleder meg til UL er over...

Nei, dette ble mye sutring. Kommer sterker og mer positivt tilbake håper jeg. Når vi har vært på UL skal vi også reise direkte på en ukes ferie til Bergen. Blir deilig å komme litt bort :D

Klem fra Wit 17+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

wow Wit nå er du kommet langt i svangerskapet. jeg vet akkurat hvordan du har det nå før UL. Tenkte de samme negative tankene, men når jeg kom dit så fikk jeg se den lille spiren som ikke var så liten lenger og da var det bare som om alt slapp tak. Alt skal gå bra med deg og den lille du bærer på - jeg bare vet det :D

Tvi tvi og lykke til på torsdag - gleder meg til å lese rapporten :wink:

T-6 :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå er du kommet langt Wit!

Skjønner skrekkfølelsen din mtp UL, men det kommer nok til å gå så fint skal du se. Gled deg til å se en liten som boltrer seg inni magen din-det er en fantastisk opplevelse!!!

Lykke til iallfall- jeg skal tenke på deg :D

klem fra viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...