Gå til innhold

Endelig er det vår tur


Wit

Anbefalte innlegg

Et lite tips...

Hvis du skal ha epidural må du si fra i god tid..

Det tar lang tid å sette det..

Først må kroppen få tilsatt væske og div..

(bare det tar en halvtime)

+ at man vet aldri hvor lang tid det vil

ta for anestesilegen å komme til fødeavd..

Å det tar også en stund før den virker,

etter at den endelig er satt..

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Wit

Ja nå er vi igang med oppussing begge to.

Nå har du snart bare en måned igjen, spennende dette her. Håper at jeg er i dine sko snart.

Fortsatt lykke med med den lille og nytt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her mens min kjære er i vårt nye krypinn og legger lister i stue og kjøkken :)

Jeg er ganske flink til å dirigere Maya :D Har blitt det nå mener jeg :D

Min svigermor holder meg også i ørene hele tiden. "Ikke gjør ditt og ikke gjør datt" :-? Jeg blir faktisk sliten av å gjøre ingen ting også... Skjønner ikke helt dette men.... Skal opp i nytt hus senere idag og hjelpe til med å få opp noen gardiner og sånt. Ble kjempefint med ny maling og nytt gulv i stua og på kjøkkenet. Vi har flere ting som skal ordnes, men tar det litt etter litt... Kjenner at jeg blir sliten bare av å tenke på det :hoho:

Takk for råd Jinx vedr epidural. :D Visste at det tar lang tid. JM forklarte meg det sist jeg var der. Det jeg mente egentlig var at jeg jo ikke vet hvor vondt det er å ha en ri så jeg må på en måte først finne ut hva jeg klarer/orker eller ikke. Føder jeg på dagen var visst også sjansen for en ledig anestesilege større...

Snart mor til to, misunner ikke deg som står midt oppi flytting og oppussing også. Det er morsomt, men utrolig slitsomt også :oops:

Bare vent, snart er det du som bare har noen uker igjen til fødsel :D

Klem fra Wit 33+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har vi ukens oppdatering fra barnimagen.com :D

I dag er det torsdag 18. september. Du går nå i 34. svangerskapsuke og har 49 dager (7 uker) til termin torsdag 6. november 2003.

UKE 34: Alt er ferdig utviklet - nå er det bare "modningen" som står igjen

Babyen er nå rundt 42 cm lang og veier ca 1900 gram. Proporsjonene mellom babyens hode armer, ben og kropp er nå slik de skal være. Den har til og med begynt å få litt underhudsfett og det er stort sett ren modning som gjenstår frem til termin.

Det kan komme forskjellige hudforandringer hos deg i svangerskapet fordi fargestoffet melanin avleires . Dette kommer av forandringene som skjer i binyrene fordi du er gravid. Det kan gi såkalte leverflekker som ofte kommer som skjolder i ansiktet eller andre steder som blir utsatt for sollys. Får du slike bør du ikke være så mye i sola. De forsvinner etter fødselen.

Som tidligere nevnt blir det også fargeforandringer rundt brystvortene og kjønnsorganene, de blir aldri helt like lyse igjen, men en del av fargen går tilbake etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du passer på meg... :kysse:

Jeg har imidlertid blitt nektet av Mayamannen å være med til Hønefoss i helgen.

Så det blir en rolig helg på Stord for min del...

Godt å høre om svigermor som passer på...

Lykke til i helgen...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har vi flyttet. Rot over alt :o Men, heldigvis er nå alle tingene våre bare ett sted..... Var utrolig slitsomt, og selv om jeg ikke gjorde så veldig mye var jeg bare totalt utslitt. Blir godt å slappe av nå fremover.. Skal bare pakke litt ut og kose meg masse med Ida magen :D

Skjønner faktisk ikke at man kan bli så sliten av å gjøre INGEN ting :-? Men det er vel kanskje bare sånn???

Nå begynner jeg også å kjenne at jeg er litt lei... Vil gjerne at Ida skal komme ut, selv om jeg også vil at hun skal være der til hun er stor nok til å møte verden :-? Slitsomt?? JA!!!!

Imorgen har jeg ny time hos JM. Greit nok, for da skjer det ihvertfall noe :)

Klem fra Wit 33+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med vel overstått flytting...

Og jo-det er av å gjøre ingenting en blir sliten...

Dårlig samvittighet sliter mer enn arbeid... :wink:

Men ikke ha dårlig samvittighet... :fy:

Alle forstår hvorfor du ikke er med... :kysse:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for trøst Maya :D Trengte det nå.

I går var jeg hos JM igjen, og nå hadde hodet festet seg

Hadde en liten anelse selv siden jeg hadde kjent "noe" i bekkenet og magen har sunket en liten anelse.

Vel, vel. Her er tallene:

Uke 34+0 (32+0)

Vekt +0,5 kg (-1,5 kg totalt)

BT 115/80 (125/75)

Hb 10,2 (10,0) holder denne nå i sjakk

Urin blodspor (blodspor) men helt normal

Ødem 0-1 (0)

Leie/bevegelse H/F (H/B)

Fl/min 150 (148)

100 % sykemeldt (100% sykemeldt)

SF mål 31 (29)

JM var MEGET godt fornøyd med kontrollen. Alt er helt i rute, og lille Ida sparker som bare det. Nå når hun ligger litt lenger ned sparker hun mest opp i ribbena mine. Er utrolig ømt der for tiden, men nå er det greit liksom

Klem fra Wit 34+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var over i uke 35 :D :

UKE 35: Nå gjelder det å tenke kreativt i seksuallivet!

Babyen er nå 43,5 centimeter lang og veier 2250 gram. Seksuallivet er ikke alltid like greit å opprettholde med en stor mage, det gjelder å tenke kreativt. Selve skjeden kan være litt tørr fordi hormonen har endret slimhinnene, da går det an å kjøpe glidekrem på apoteket eller rett og slett bruke litt olje uten parfyme.

Ikke hell det rett inn i skjeden, men smør godt på de indre kjønnsleppene slik at noe av det føres inn sammen med penis og smører samtidig. Det går an å ha samleie ved at mannen din ligger bak deg i "trapp" isteden, eller at du sitter øverst oppå ham. Det er ingenting i veien for en vanlig "misjonærstilling" så lenge det ikke er ubehagelig for deg, barnet tar ikke skade av det, men for de fleste er det liksom ikke helt plass.

Å stå på alle fire kan også være en løsning, eventuelt med en dyne/pute under magen for å støtte opp litt ( har noen flere gode forslag er det bare å komme med dem).

Det er slett ikke alle som syns det er gøy med sex nå og da får man respektere den andre part for det, og hjelpe seg selv som best man kan, dersom det ikke er gjensidig.

Trøsten er at dette er forbigående. En venninne av meg sa en gang at det var akkurat som om de ikke var alene lenger, som om babyen liksom også var med. For noen er det da bedre å la være kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like glad i sex enda jeg... :oops:

Men klart det er jo vanskeligere nå - men dog ikke umulig... :wink:

Hodet fester seg tidligere på nummer 1 enn nummer 2 etc...

Men da er nå alt som det skal være ... :kysse:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Tilde, var ikke jeg som hadde laget den infoen da men... har det nok ikke helt som Maya nei :oops:

Ellers er jeg UTROLIG sliten for tiden og sliter med vonde kynnere. I natt hadde jeg flere vonde og litt murring i ryggen, men det gikk over heldigvis :D

Ellers er Ida ganske rolig om natten, men om dagen sparker hun i vei.. Hun vet nok at mamman hennes trenger søvn :hoho:

Nå har vi faktisk snart pakket ut alle eskene våre her, og det er bra... Var dritt lei esker over alt, og rot over alt. Nå er det bare vasking som gjenstår og det skal Wit-mannen ta meste delen av. Snill han :D

Ellers GLEDER jeg meg nå til å bli ferdig med svangerskapet. Kjenner meg tung og uformelig... Slitsom faktisk... Men tenk den gleden når Ida endelig er der da...

Det eneste positive er at jeg nå klarer å spise igjen uten at magen føler som en ballong. Tror det kommer av at hodet nå ligger lenger nede. Men, når vi er ute og kjører og det er en liten dump i veien kjenner jeg noe som presser fælt i bekkenet... Uansett... bare litt over 5 uker igjen.....

Klem fra Wit 34+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det uke 36....:

UKE 36: Er du førstegangsfødende, så vil antakelig hodet feste seg nå

Babyen veier nå i gjennomsnitt 2500g og er ca 45cm lang. Nå er som regel livmoren på sitt aller høyeste og det er ganske vanskelig å puste dypt ned i lungene. Trøsten er at livmoren snart synker ned i bekkenet.

På en førstegangsfødende er det normalt at hodet snart fester seg nå. Hos deg som har født tidligere er det litt bedre plass i bekkenet så det er ikke sikkert at hodet fester seg i det hele tatt før fødselen.

Hodet kan allikevel gå ganske langt ned i bekkenet slik at du kan føle et ganske kraftig press ned mot skjeden. Jeg har hørt flere si at det er akkurat som om de sitter på hodet til barnet. Vær ikke bekymret: Hodet ligger meget godt beskyttet nede i bekkenet!

Det gjør ikke så mye om baby blir født nå, de greier seg bra, men vil kanskje trenge litt ekstra tid på barsel fordi de ofte ikke er så flinke til å suge fra brystet.

Leveren er oftere litt umoden og sjansen for at de får litt gulsott og må lysbehandles er større. Babyen vil regnes som for tidlig født og det vil derfor ofte være en barnelege tilstede ved fødselen, sånn for sikkerhetsskyld.

Nå stemmer jo dette ikke helt på meg da siden hodet allerede har festet seg... Men, men :D

Skal ALDRI mer skrive at jeg sover godt om natten :( I natt har jeg hatt kynnere og murring i ryggen + 1000 dobesøk... Håper på en bedre natt i natt. Heldigvis har jeg jo nå fri hele dagen sånn at jeg kan slappe masse av allikevel.

Klem fra Wit 35+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten helt glemt å skrive her at jeg og min kjære ligger som mnd brudepar i september 2001.... Så hvis noen lurer på hvem vi er så kan dere finne dette her. Bare merk årstallet.. Altså ikke i år eller i fjor, men 2001...

Klem fra Wit 35+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for koselige hilsner i dagboken (som alltid... :kysse: )

Nå må jeg inn og smugkikke på månedens brudepar fra september 2001... :P

Er spent nå...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Fant ikke noe bilde fra september 2001... :roll:

Er ikke så flink å søke og slikt jeg... :oops:

Gidder du og legge ut en link...?

Er så spent vet du...

Klem fra Mayamor :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant det ikke igjen nå jeg heller :( Var der sist jeg sjekket, men husker ikke helt hvor liksom... Beklager feil info da. Og her kan jeg jo ikke legge ut ett bilde så vidt jeg forstår. Eller???

Klem fra Wit 35+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...