Gå til innhold

Endelig er det vår tur


Wit

Anbefalte innlegg

I går var det nok en time hos JM. Tallene er fortsatt kjempeflotte:

Uke 38+1 (36+3)

Vekt som sist (totalt - 3 kg)

BT 120/70 (120/75)

Urin neg (neg)

Ødem 0-1 (0-1)

Leie/beveg H/F (H/F)

Fl/min 155 (140)

SF mål 35,5 (34)

Ellers så anbefalte nå JM meg å prøve akupunktur siden jeg sover dårlig og har vondt i bekkenet. Dette kan også føre til hurtigere modning av livmorshals og FØDSEL!!! Tenk tre ting på en gang :D

Har bestilt time og skal dit 30/10.

Klem fra Wit T-14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er det torsdag 23. oktober. Du går nå i 39. svangerskapsuke og har 14 dager (2 uker) til termin torsdag 6. november 2003.

UKE 39: Utrolig at det går an å bli så svær uten at man sprekker!

Babyen er nå 49 cm lang og veier ca 3200 gram. Alle babyer blir født med blå øyne, det kan ta opptil ett år før de blir brune på de som har arvestoff til det.

Du selv er nå høyst sannsynlig ganske klar til å føde fordi du er lei av den store magen som du må ha med overalt. Det er ganske utrolig å stå og se på seg selv og at det går an å bli så svær uten at man sprekker! At babyen er så stor og faktisk også skal ut. Hvordan, bekymrer deg kanskje ikke så mye lenger for du har egentlig bare lyst til å bli ferdig. "Jada, det gjør litt vondt, men det skal jeg tåle bare jeg blir kvitt magen!" Mange drømmer om å skulle sove på magen om natten igjen, snart blir det en realitet!

Ha fokus på denne lille fantastiske personen som snart skal ligge i armene dine og som du skal bli kjent med utapå også.

Jeg skal ikke påstå dette, men jeg innbiller meg at om du er av dem som ikke er helt klar til å føde ennå, så gjør du det ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at alle prøver fremdeles er bra.

3 ting på en gang - Det går jo ikke!!! Nesten som kinder egg det der :ler:

En venninne av meg fikk akupunktur og laser behandling etter fødselen for bekkenløsning (og for å få fart på melkeproduksjonen) så det er nok noe i det.

De beste ønsker for helgen. :blomst:

Klem fra

Ziant :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lei, Lei, LEI!!!!

Sliter med vondt i bekken og vonde kynnere :(

Innimellom tror jeg nesten at Ida aldri vil komme ut derfra..... Hver kveld når jeg legger meg håper jeg at nå i natt vil alt starte... Så får jeg ikke sove, ligger der og vrir meg og ingen ting skjer.... :(

Nei, nok klaging for idag.

Klem fra Wit T-10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:ler: Tror imidlertid ikke du slår meg med klagingen din... :ler:

Vet det - men "kan" ikke la være... :oops:

Ser du ikke har oppdatert inne på SM enda i dag...

Følger med deg, vet du... :wink:

Det blir liksom så soennende i disse innspurttider...:hoppe:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi deler førsteplasse i klaging Maya :D Jeg var litt sen på SM idag. Sover så utrolig dårlig for tiden, så jeg tilbringer starten på dagen i sengen og prøver å sove litt ekstra. Har TV på soverommet, så frokost TV surrer i bakgrunnen :lol:

Følger med deg også vettu :D Nå nærmer det seg heldigvis med storm skritt. Ryggen verker som bare det, og jeg tenker hver natt at NÅ..... Men skjer det noe??? Neida!!!! I morgen skal jeg til akupunktur. Kanskje det hjelper litt....

Ellers så er jeg da altså nå i uke 40. Her er ukas godbit fra barnimagen.com:

UKE 40: Nå kan du pakke bagen, hvis den ikke allerede står klar

Babyen din er nå i snitt 50cm lang og veier ca 3500g.

Livmoren ligger tre til fem centimeter nedenfor nedre del avbrystbenet og det er litt bedre å puste. Det at hodet enten har festet seg eller står godt nede i bekkenet gjør at de med bekkenløsning får det bedre nå fordi bekkenet stabiliseres av at hodet står som en propp der.

Har du ikke gjort det før, så er tida inne for å pakke en liten bag med det du vil trenge på føden og barsel. Det du trenger er:

Hårbørste og sjampo

Tannbørste og pasta

En stor skjorte eller t-skjorte

Penger til å ringe for eller telekort

Fuktighetskrem til ansikt og kropp (luften er tørr og varm på sykehus)

Klær som babyen kan reise hjem i, alt ettersom tid på året.

En liten notisbok dersom du har noen tanker du vil huske. Enten tanker som minner eller spørsmål til personalet.

Klem fra Wit T-8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Wit :vinke:

Jammen nærmer fødselen seg med stormskritt spennende håper du

får en fin og lett fødsel :enig_animasjon:

Trist å høre formen ikke er bra håper Ida skjønner at hun nå kan komme og hilse på mammen og pappen :sjarmor:

GOD BEDRING :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, Wit! Håper at formen har kommet seg, og at Ida snart kommer ut. Det skjer nok veldig snart! Kan tenke meg at det er slitsomt, og du er nok veldig glad når du befinner deg på sykehuset for å føde den lille jenta. :tommel:

Er bagen klart pakket? Det har den vel kanskje vært en stund....

Uansett, lykke, lykke til videre, gleder meg til å lese oppdateringen din!

Masse klemmer fra

Ruby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener Ruby og Pia :D

Ja Ruby bagen er pakket for flere uker siden. Nå venter den bare på å bli brukt :D Formen er som før egentlig. Bare vondten i halebenet har flyttet seg til nedover bena.... Ellers sover jeg mye bedre. Tror nok akupunktur hjalp meg :D

Her er tallene fra JM kontroll igår:

Uke 39+3 (38)

Vekt som sist (totalt -3 kg)

BT 115/80

Ødem 0-1 (0-1)

Urin neg

Fl/min 157 (155)

SF-mål 34,5 (35,5)

Ellers alt bra Kanskje dette var siste kontroll???

Klem fra Wit T-5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Ja vi får håpe dette var siste kontroll for ditt vedkommende... :wink:

T-4 i dag... :o

Lurer på hvem som får den første "ordentlige" novemberbabyen...?

Kanskje en av oss?

* håpe-håpe*...

Søndagsklem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor
"Nå er lille Ida født. Alt bra med oss alle tre. Hun ble født ca 10.10."

Klippet inn fra SM...

:hjerte: GRATULERER SÅ MASSE MED PRINSESSEN... :hjerte: :blomst_opp:

Skikkelig glad på dine vegner... :kysse:

Så da slapp du at jeg snek i køen... :ler:

Gleder meg til oppdatering og kanskje et bilde...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen: TIL VERDEN LILLE IDA :hoppe:

ÅHHH du er heldig endelig er ventetiden slutt gleder meg masse til å høre hvordan fødselen gikk :sjarmor:

:sjarmor: GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi hjemme igjen :) Jeg ville ikke ligge lenger på sykehuset. Slapper mer av her hjemme....

Hadde vært på akupunktur mandag 3/11. Litt over halv ett om natten sto jeg opp siden jeg følte meg litt uggen. Hadde kommet ned i stuen, og ca kl 0045 gikk vannet med et "smell". Siden vannet var gul/grønt fikk jeg beskjed om å komme til sykehuset med en gang. Dette siden det da var avføring i vannet og det kunne føre til infeksjon hos barnet. Ca 0140 var vi på Ullevål. Jeg hadde nå hele tiden rier med ca 3-4 min mellom hver, og vannet fosset fortsatt. Jeg hadde 3 cm åpning og ble etter at babyens hjertelyd var registrert lagt rett på fødestuen. På grunn av fostervannet ville de at denne fødselen skulle gå fort. Jeg fikk epidural kl 0430. Åpningen var da på ca 5 cm. Jeg ble i tillegg satt på hormoner for å øke riene. Gjett om det økte på. Jeg hadde rier hvert minutt, og epiduralen virket ikke :( Lystgassen kastet jeg opp av, så i 2 timer lå jeg der uten smertestillende og med rier hele tiden. Åpningen var å også på 10 cm og de ventet på at hodet skulle komme helt ned.

Narkoselegen kom for å sette epidural en gang til, og nå hjalp det :) Fikk nå noen timer uten smerter. Deilig. Nå fikk jeg også slappet litt av.

Kl 0930 skulle jeg begynne å presse. Det gikk for så vidt greit, men å begynte hjertelyden til Ida å bli vel rask så kl 1000 bestemt de seg for at legen skulle ta henne ut med vakum. DET kjennes veldig godt. Kl 1011 var hun født. Siden hun hadde drukket dette vannet pustet hun dårlig og ble tatt fra meg med en gang. Mannen min fikk følge med under undersøkelsene, men så ble hun flyttet direkte til intensiv avd på barneklinikken.

Heldigvis begynte hun fort der å puste av seg selv igjen. Jeg ble trillet i seng inn dit og fikk sitte med henne hele tiden i to timer.

Deretter dusjet jeg mens de tok flere prøver. Kl 1600 ble hun erklært helt frisk igjen og jeg fikk henne med meg på barsel avd.

Hun var 50 cm og veide 3150 gram.

Etter dette har alt gått kjempefint. Ida er en utrolig søt jente som sover masse og spiser masse. Ammingen går over all forventning. I dag ble hun undersøkt av barnelege igjen, og hun er helt frisk. Jeg ville ikke ligge lenger på sykehuset og fikk lov å reise hjem. På lørdag skal vi ned en tur kun for å ta Føllings test og veie henne.

Så nå koser vi oss bare med henne her hjemme :D

Min form er kjempefin, og jeg har fått masse skryt på sykehuset.

Legger også ved et lite bilde av henne.

Klem fra Wit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

VELKOMMEN HJEM IDA OG WIT :sjarmor::sjarmor:

Så bra å høre at alt gikk bra til slutt uff fødselen hørtes litt skremmende bra dere har det bra nå.

Ha en super helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Wit, endelig er Ida kommet til verden, gratulerer så masse! Er så glad på dine vegne! Sender dere masse klemmer! :tommelsmil: Så bra at alt gikk bra til slutt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Men åh, nu har jag missat vad som hänt... :oops:

Gratulerer Wit och välkommen Ida. Så skönt att hon är ute nu och att allt gick bra.

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...