Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Takk for det, Belle.

Joda, jordmorkontrollen gikk da på et vis.

Bortsett fra at hun ikke hadde lest hele journalen min, så det første hun spurte om var hvordan det føltes å være gravid igjen med en baby på 8 mnd hjemme.

Fikk forklart litt hva som egentlig skjedde, og følte vel egentlig ikke at vi hadde noen spesiell god kjemi.

Dette var noe jeg frykta på forhånd, ettersom jeg skal gå på kontroller på sykehuset og møter forskjellige jordmødre hver gang.

Vil helst unngå å fortelle historien vår på hver eneste kontroll...og det fikk jeg egentlig lovnad på at ikke skulle skje på første ul vi var på. Men det forutsetter jo at jordmødrene vi møter, leser journalen min på forhånd.

Deretter målte hun blodtrykk, som var helt ok.

Opp på benken for å finne hjertelyden, hun lytta først med sånn gammeldags "horn" og visstnok fant hun den etter ca. 5 sek. Så skulle hun prøve med doppler'n, og da hørte hun ingenting.

Ikke tok hun seg særlig god tid heller, og sa bare at det kunne være vanskelig å finne hjertelyden i uke 15.

Akkurat der og da ble jeg ikke så bekymra, men i løpet av dagen har det plaga meg litt...for jeg synes hun var litt for lettvint.

Ikke veide hun meg, noe som er svært viktig ifb PCOS-oppfølging osv. Og ikke spurte hun noe særlig om formen, og hvordan det egentlig sto til.

Baktus var lite imponert når vi dro derfra, og mener jeg skal ringe i morra og spørre om å få en ny kontroll. Ihvertfall sånn at jeg får bekrefta at det er liv der, og kanskje får litt ro på meg.

Var jo litt "action" her natt til fredag, og jeg har vært litt småbekymra etter det. Men vil ikke mase eller trenge meg på heller.

Trodde aldri jeg skulle bli så "panisk", men man får litt andre tanker etter å ha blitt kjent med folk som har mista på ulike vis.

Og ikke minst, med den ballasten vi har fra før.

Blir vel så jeg ringer på sykehuset i morra, om ikke annet for å få høre hjertelyden.

Og få inn vekt i helsekortet, har jo ikke veid meg siden uke 8. (vekta hjemme er på utlån, bør vel få den hjem snart)

Har altså kommet til uke 15+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går da ikke an for en jordmor å være så dårlig forberedt?! :overrasket:

Ring sykehuset i morgen du, er det noen som har lov til å mase litt ekstra er det de med dine erfaringer.

:kose:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt overraska jeg oxo, Daria.

Skulle tro de hadde litt bedre rutiner, og ikke minst at de hadde tid til å lese journaler på forhånd.

Jeg tok det hele med nogenlunde fatning, men hun kunne ha møtt noen som hadde knekt helt sammen.

Men jeg ringer i morra, og får avtalt ny time.

Bør vel samtidig påpeke enda en gang, at vi helst vil ha de samme jm hver gang - og hvis ikke det går, bør de nye ha lest journalen min på forhånd!

Skal bli litt tøffere nå, og stå litt mer på krava! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Slike opplevelser er bare så unødvendig. Håper du har fått tatt den tlf til sykehuset, snuppa mi. Og stå på krava!!! :klem: litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at du fikk en dårlig opplevelse hos jordmoren. Jeg hadde aldri funnet meg i det, og hadde forlangt en ny undersøkelse. Dersom ikke kjemien stemmer må det vel også være mulighet for å bytte jordmor til kontrollene. Det er så viktig å føle at helsepersonellet tar seg tid og at det er du som er i fokus når du er der. Det er nemlig deg det gjelder da :klem: .

Håper du får en fin dag, og at du får time snart sånn at du kan få vite at alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kjenner jeg blir nokså sint over at du bel utsatt for en slik jordmortime. Jeg beundrer deg for at du ikke knakk sammen med den åpningsreplikken fra jm. :klem:

Håper virkelig du får ordnet det slik at du får en fast jordmor resten av svangerskapet. Det hadde jeg, og det betyr så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for støtten damer. :klem:

Jeg har fått ny time for ul på fredag, og det føles greit.

Selv om jeg følte meg litt hysterisk når jeg ringte, og forklarte situasjonen...

Men nå får vi ihvertfall en sjekk, og jeg regner egentlig med at alt er bra med lille Spire. Bare litt for mye hønemor... :rødme:

I bilmodus for tiden, idag skal vi prøve den siste bilen på lista vår. Forhåpentligvis får vi tatt en beslutning ganske kjapt, og kan gå videre i livet. Det meste hjemme dreier seg om bil nå, Baktus sjekker på nett og i brosjyrer hele tiden - jeg blir snart gal! :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor sammen med en som er sånn hele tiden jeg... Hjelp!!! :ler:

Godt du fikk ordnet opp i UL-saken synes jeg! :Nikke::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk ny UL-time, ble ikke så veldig imponert over den forrige timen din nei. :forvirret:

Så gubben din er litt som han Kenneth i Maxbo-reklamene: "båt båt båt båt båt båt båt" bare at det går i "bil bil bil bil bil bil bil" om dagen. :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor sammen med en som er sånn hele tiden jeg... Hjelp!!! :ler:

Godt du fikk ordnet opp i UL-saken synes jeg! :Nikke::klem:

Du har min dypeste medfølelse... :ler::kose:

Så bra at du får ul :) Du har lov til å være litt hønemor :kose:

Ja, jeg skal prøve å være litt mer hønemor denne gangen.

Uten å tippe over kanten... :rødme:

Så flott at du fikk ny UL-time, ble ikke så veldig imponert over den forrige timen din nei. :forvirret:

Så gubben din er litt som han Kenneth i Maxbo-reklamene: "båt båt båt båt båt båt båt" bare at det går i "bil bil bil bil bil bil bil" om dagen. :ler:

:klem:

:ler: Mannen er litt Kenneth for tiden ja... :fnise:

Men forhåpentligvis går det over etterhvert!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb...

Absolutt ingenting å ta tak i, sjefen har knapt vært innom for å si hei etter 6 ukers ferie. Og arkiv-oppgaven som jeg på en mystisk måte fått ansvaret for, må avvente til resten av avd. er tilbake fra ferie og kan ta noen felles avgjørelser...

Noen som nevnte permisjon om ca. 4,5 måned? :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mobber ikke Kenneth altså, syns bare han er festlig jeg. :mrgreen:

Gubben min er nemlig litt sånn som han.... "båt båt båt båt båt båt båt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer nesten ikke å se på de reklamene med Kenneth, jeg har en slags fobi mot sånne tøyfigurer... :fnise:

Men Baktus synes de er riktig så fornøyelige, så jeg hører de i bakgrunnen når han styrer tv'n enkelte ganger.

Mulig fordi han kjenner seg igjen i noen av de... :lur:

Ang. reklame - jeg digger Kamille-reklamene, da kan jeg sitte å skratte godt for meg selv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har visst bestemt oss for bil, og den blir nok bestilt i løpet av måneden. Splitter ny, og vi lukter dårlig investering. Men veldig artig, og litt luksus! :fnise:

Og jeg har gjort en kjempedeal med Baktus; han får xenonlys mens jeg får velge farge på bilen! :5: Vinn-vinn for meg!

I tillegg er det navigasjon inkl., så han får ikke anledning til å fixe nytt musikkanlegg med div. basskasser osv. i bagasjerommet.

(jepp, ikke uten grunn at han blir kalt Harryboy hos vår dekkforhandler)

----------0---------0----------0---------0--------0

Givende og tankevekkende samtale hos psykologen idag.

Ga oss noen fine innspill ift til både svangerskap og parforhold, som vi skal jobbe litt med til neste gang.

Ikke at vi sliter, men vi kan jo få det enda bedre! :)

Hun snakka i tillegg om å organisere et felles møte, med alle de som nå er involvert med oss ifb svangerskapet.

Dette for å kanskje få avklaringer ift fødsel og andre ting som tapper oss begge for energi.

I morra blir det ul, og på kvelden kommer Storesøster.

Vi har laget et lite brev fra lille Spire, med bilde fra siste ul og invitasjon til besøk i januar. Veldig spent på reaksjonen!

Hun ble jo storesøster til en ny lillebror for 14 dager siden, og det har vært noen tøffe dager for henne i etterkant av fødselen.

Blir nok en veldig spent Storesøster, som ikke helt vet om hun skal tørre å glede seg til januar...

Til slutt, hurra for mora mi som fyller 50 år idag! :gratulerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med ny bil!!! Hva slags ble det? Xenonlys er veldig praktisk synes nå jeg! Eller praktisk - behagelig er kanskje et bedre ord. Det og automatisk klimaanlegg er noe av det jeg synes er viktig :ler:

Lykke til på UL i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg gleder meg så til lille spire kommer til verden!! :) Kjenner det kribler inni meg.... Når er terminen igjen, var det midt i januar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en kort runde på nett, er egentlig barnevakt for lille A.

Og i tillegg er Storesøster her, og vil gjerne låne pc'n min litt.

Ul igår gikk kjempefint, og lille Spire var i høyeste grad aktiv og i fin form! :hjerte:

Og jeg tror faktisk at jeg kan kjenne litt aktivitet innimellom! :rødme:

Passert 16 uker, og foreløpig termin er 27. januar.

Men det blir jo en veldig foreløpig dato, da vi helst vil unngå den dagen pga. Lille Pi.

Og etter forrige fødsel tar de vel ingen sjanser, så vi blir igangsatt i uke 38/39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...