Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

...og nå har det faktisk blitt 13 uker, Pasha! :)

Jeg går inn i min siste ferieuke, med fortsatt hoste og ikke 100% i form. :sur:

Rimelig lei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i full gang med oppussing av stua. Eller vi er vel kanskje å overdrive, Baktus pusser opp - jeg er en slags observatør... :jepp:

Stua ser bomba ut, og jeg prøver å overse støvlaget som virvler opp hver gang vi beveger oss der.

Begynner å se slutten nå, bare maling av 2 halve vegger igjen. :)

Deretter nye hvite lister over hele stua, bimsalabim!! Ny stue! :mrgreen:

Jeg er i full gang med å vaske de veggene som har fått panelplater, og i tillegg et stort skap med masse glass i.

Hosten har ikke forsvunnet, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Se an noen dager til, før jeg kontakter legen? Det nærmer seg 14 dager nå, og antibiotika-kuren er slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, stua er ferdigmalt! Flinke Baktus! :klappe:

Han er ute å kjøper lister i dette øyeblikk, ser ut til at vi blir ferdig til helga. Det blir knallfint!

Deilig å være ferdig med prosjekt oppussing! Det har jo pågått i lang tid, og loftsprosjektet tappa oss for mye energi og glede...

(ser bort fra at vi skal legge nytt gulv på stua, bytte kjøkken og ny platt i løpet av noen år...)

Jeg har bidratt med god matservering, mens Baktus har svetta og jobba. Både dagsfersk torsk, hjemmelaget kjøttpudding med nykål og omelett med masse godis er noe som har blitt servert i denne uka. Baktus er godt fornøyd med arbeidsfordelingen, for jeg er visst mer i veien enn nytte når jeg prøver å hjelpe... :sjenert::fnise:

Drista meg utendørs på besøk idag.

Lovte Farmor å ta meg en tur i ferien, og det var koslig.

Fikk fortalt om lille Spire, og da trilla det noen tårer på det skrukkete oldemor-kinnet. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med nymalt stue :) Kjenner godt til det der at både gleden og energien til oppussinga blir brukt opp lenge før man er ferdig, det er slitsomt. Men akk så mye bedre når det blir så bra til slutt.

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg til deg oxo, Lily!

Takk, og det samme til deg La Traviata! :klem:

Markering idag; 6 mnd siden Lille Pi sovna inn... :tristbla:

Vi har vært på kirkegården, rydda litt i blomstene der ute og tent et lys.

Motstridende følelser, glad for den nye spiren i magen og utrolig trist for alt vi går glipp av med Lille Pi.

Kjenner det snart er behov for hjelp til å sortere litt tanker, og få litt feedback på at alle tankene vi har er normale i denne settingen. Noen ganger har jeg følelsen av at det går over en viss grense...det samme gjelder Baktus. Vi har heldigvis avtalt time til psykologen vår i starten av august, det skal bli godt!

Ellers en rolig fredagskveld, stua er fortsatt bomba og det får den bare være til i morgen.

Da må vi shine og rydde, for lille A kommer på overnattingsbesøk. Og den tuppa er det fart i om dagen. Hun åler seg frem som en sel, og har klare mål for sine ekspidisjoner. :hjerter:

Tror nok både tante&onkel får kjørt seg litt... :rødme:

Endret av Karius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karius!

Å glede seg over det man får og har fått er lov, og det lov å sørge over det man har mistet :klem: . Det er begge følelser man ikke skal glemme og overse.

Jeg ønsker deg en fin helg og nyt den fine nye stuen deres, og prøv å ta det litt rolig selv om A kommer på besøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En :klem: for gode ord, Belle.

Trøtt & sliten - første 8 timers arbeidsdag på ca. 9 måneder idag.

Herlighet, glad jeg har fri i morra! :ler:

Typisk tilbake-fra-ferie-modus på flere, så effektiv er vel ikke akkurat rette beskrivelsen idag...

Besøket av lille A gikk som smurt, hun er en engel.

La seg uten en lyd kl 1930, og sov til ca. kl 7 på morran.

Da jeg kom for å ta henne opp, glisa hun med hele ansiktet og de to tennene i munnen lyste i skumringen. :hjerte:

Og som hun "prater", det kommer en flom av babyord hele dagen. Masse herlig babling og babylatter, særlig når hun får leke seg på gulvet alene.

Baktus har storkosa seg, og virkelig engasjert seg for å bli ordentlig kjent med niesen sin. De tilbringte mange timer sammen på gulvet, lekt og kosa seg! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+5 idag. :)

Ul kl 11, for måling av blodstrøm.

Forhåpentligvis får vi se lille Spire sprelle litt, så mor får litt ro i sjela igjen.

Føler meg skikkelig gravid idag, med sort topp fra Byoung med veldig gravidsnitt. Og magen har begynt å komme, synes å huske at den kom mye senere i forrige svangerskap? :klø:

Men forsåvidt bare koslig det da, selv om jeg fortsatt bare ser ekstra feit ut... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satser på en sprelsk liten baby i magen din :)

(var artig på den ordinære ultralyden.. sprettballen min drev og romsterte fælt.. men kjente jeg noe... nei da :ler: )

Er vel ganske vanlig at magen kommer før med nr 2.. livmoren er jo litt slappere etter et svangerskap så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

satser på en sprelsk liten baby i magen din :)

(var artig på den ordinære ultralyden.. sprettballen min drev og romsterte fælt.. men kjente jeg noe... nei da :ler: )

Akkurat det har jeg tenkt på oxo, full action i magen - uten at jeg kjenner noe som helst? Rart... :fnise:

Er vel ganske vanlig at magen kommer før med nr 2.. livmoren er jo litt slappere etter et svangerskap så

Jepp, det er vel noe i det ja. Ble jo bare 5 måneder mellom svangerskapene her - så kroppen har vel ikke fått hentet seg helt inn.

Håper alt sto bra til på UL og nurket sprellet godt...

:klem:

mor trenger å bli beroliget

Mor ble beroliget. :klem:

Håper det var masse sprell på UL. :klem:

Det var heldigvis godt med sprell! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra ul, der alt ser fint ut. Legen kommenterte til og med at hvilepulsen min var lav, så hun mente jeg måtte være i god form?!

Ja, jøss...bor jo omtrent i sofaen og blir andpusten bare jeg går opp trappa her hjemme...men i god form ja! :hoho::sjenert:

Lille Spire underholdte mamma&pappa med masse sprell, gaping, boksing og rulling. :hjerte:

Legen tok seg good tid, og sjekka det hun klarte på et ganske begrenset område.

Blir nok ikke innvendig ul flere ganger nå, lille Spire har blitt såpass stor at det er vanskelig å få hele kroppen med på bilde.

Vi fikk med nye bilder idag, så nå har vi ul-bilder fra uke 5, 8, 12 og 14. Det blir fint å ha i album senere! :)

På mandag skal jeg på min første jordmor-kontroll, ganske spent!

Det kjennes så rart ut å ha en baby i magen, som er vår - men som ikke Lille Pi. Jeg får det ikke til å stemme, og klarer ikke helt å forholde meg til det jeg ser&hører på en skjerm.

Må starte prosessen med tanker omkring fødselen snart oxo, det tærer på så veldig - men blir nok ikke bedre jo lenger uti svangerskapet vi kommer. Jo før, jo bedre sa legen idag.

Det er traumatisk rett og slett, og jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg igjennom den prosessen på en god måte.

Må nok ha masse hjelp når det gjelder den biten (oxo).

Lillarosa himmel ute, med vind i trærne og regn piskende på vinduene.

På tide å finne senga, der Baktusen ligger å varmer opp dyna mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flott å høre at alt står bra til :klem: .

Du får snakke masse med jormor omkring de tanker du har om fødsel, de følelser du har og det du er redd for. Jeg tror at det er kjempeviktig å sette ord på ting, selv om det kan være vanskelig.

Ha en kjempefin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk, MrsP, Frk. Stella og Belle. :)

Hjelpes, er helt alene på kontoret idag. Føler meg skikkelig hjelpesløs og aner knapt hva jeg skal si når telefonen ringer. :overrasket:

Skulle ikke tro at jeg har jobba her i 9 år...

Har jo overlatt hele ansvaret for jobben til vikaren min, og hun har flyttedag idag.

Tenkte jeg skulle være litt hjelpsom, gå inn i banken og betale litt regninger - noe som hun ikke har tilgang til.

Men huska jeg brukernavnet mitt? Nope...så måtte ringe til brukerservice da, og det er jo ikke bare bare å få oppgitt det sånn på direkten.

Men heldigvis var det en jeg har prata med tidligere, og som huska at jeg egentlig er administrator på nettbanken vår...huttetu, skal lage meg et system sånn at alt av slike ting er på en plass. Rimelig flaut... :sjenert:

Måtte denne dagen gå fort, og at det ikke blir noen katastrofer! :ler:

Forøvrig rimelig trøtt og slapp, våkna av mageknip i natt.

Var såpass kraftig at jeg ble kvalm og måtte kaste opp. :forvirret:

Det verste ga seg etter ca. 1 time, men kjenner at jeg fortsatt er litt "uggen". Hvis det ikke bedrer seg utover dagen, må jeg vel høre på Baktus og ta en telefon til sykehuset i ettermiddag.

Har en mistanke om at det kan være wienerpølsene vi spiste igår, men rart at ikke Baktus har reagert.

Jeg frykta jo at det var noe med lille Spire sånn med en gang, men prøver å ikke tenke katastrofe sånn umiddelbart. Og ikke vil jeg være ei som maser så veldig heller da... :sjenert:

Men skal kjenne litt på det, og evt. ringe etterhvert.

Prøvekjørte bil igår, Ford Mondeo. En slik.

Forsåvidt en fin bil, men jeg er jo oppvokst med at vi IKKE kjøper Ford, Opel eller Citrøen - så Baktus har litt problemer med å overbevise meg.

Men vi har flere aktuelle kanditater på listen, bl.a denne eller denne eller denne. Min favoritt er Grandis, mest pga navnet. Så enkel er jeg når det gjelder bilkjøp! :ler:

Neida, har satt opp en liste over ting jeg mener er viktig ift ny bil.

Bl.a ryggesensor, automatisk klima-anlegg, EBS, mulighet for Isofix for barnesete og god plass i baksete. Og et digert bagasjerom, for det er vi vant med fra bila vi har pr. idag.

Så får vi se da, hva vi ender opp med og ikke minst når vi får ny bil.

Har snakka om å bytte bil i løpet av neste år, men kjenner jeg oss rett blir det vel før jul tenker jeg. Når vi først har starta prosessen er det vanskelig å bremse! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...