Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Takk for det, Mrs. Potter! :)

Lite motiverende på jobb idag, pga liten stillingsprosent har jeg mest slave-oppgaver. Det har til nå vært helt greit, konsentrasjonen har jo ikke vært helt på topp for å si det mildt.

Men for ca. 14 dager siden, hadde jeg en prat med sjefen min.

Signaliserte at jeg gjerne ville ha noe litt mer "matnyttig" å gjøre, for å kanskje få igjen motivasjon og arb.glede igjen.

Nada har skjedd, og jeg føler at jeg bare er her...

Jobbintervju i forrige uke, gikk forsåvidt greit. Men tror nok han gjennomskua at stillingen ikke var midt i blinken for min del.

Jeg var liksom ikke helt på hugget etter 1 times intervju.

Det var ingen skuffelse når det kom mail igår, med beskjed om at stillingen var besatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer på sofaen i ettermiddag.

Skjønner ikke at det går an å sove så mye... :sprettoy:

Nå skal vi straks på foreningsmøte, deretter handle litt mat.

Kjøleskapet er rimelig tomt, og jeg trenger påfyll av grønne knallsure epler! :)

Mail fra dama som følger oss opp ifb nytt svangerskap ved St. Olav:

Hei Karius&Baktus, tenker mye på dere om dagen. Jeg ville bare minne om kontrollen i morgen. Regner med dere er spente begge to, Baktus ønsker sikkert å være med for å se babyen på ultralyd? Derfor tar vi den fra morran av, slik at det ikke blir så mye venting på dere begge. Dette skal gå veien! Jeg heier masse på dere!

Er det noe rart vi er fornøyd med folkene "våre" på St.Olav? :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det fins slike folk i helsevesenet også, er som regel de dårlige historiene man får høre om.

Lykke til imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer de andre her, godt å høre at dere blir tatt vare på! Blir spennende å høre om ul imorgen, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som dere er i veldig gode og trygge hender, det er godt når folk virkelig bryr seg :klem: .

Lykke til på UL i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk folkens!

Har vært våken siden 0330 i natt. :forvirret:

Våkna fra et mareritt, og fikk ikke sove mer.

Mange tanker og bekymringer ifb det som skal skje idag.

Nå er jeg kvalm og svimmel, tror det skyldes at kroppen ikke har fått frokosten sin. Må møte fastende for div. prøver, kan ikke spise før lunsj. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk se mikrobabyen vår med et bankende hjerte på ul. :legrine:

Og selv om alt så helt normalt og fint ut, er vi fortsatt veldig avventende og tør ikke glede oss for tidlig. Fortsatt lenge igjen til vi kan slappe av og virkelig ta innover oss at det er en spire i magen. Og hvis vi er heldig, får vi en ny sjanse til å bli utøvende foreldre i januar 2008.

(termin på samme dag som Lille Pi døde, men mest sannsynlig blir det fødsel 2 uker før)

For en dag, møtte masse kjente fra forrige svangerskap og fødsel.

Nå er vi helt utslitte og dehydrerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at alt ser bra ut foreløbig, og at dere har så flinke og hyggelige folk til å hjelpe dere på sykehuset :) Spesielt med termindatoen ja, selv om det ikke ligger an til fødsel da... :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott at alt så bra ut! høres ihvertfall ut som dere blir godt fulgt opp nå, det er bra!

ha en fin og avslappende ettermiddag!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med bankende hjerter og at alt er bra! :hjerter_rundt: Spesielt at termindato ble som den ble - det må bli en veldig rar tid for dere. Gleden og opprømtheten rundt fødsel samtidig med alt det vonde forbundet med årsdagen for alt som skjedde med lille Pi. Heldigvis tror jeg både Baktus og du er sterke, gode mennesker som makter å ta i mot all god hjelp som blir tilbydt dere - og dere har et helt team rundt dere, både av profesjonelle og andre.

Håper formen er god og at du ser fram mot ferie!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gleder oss til ferie ja!! :)

Jeg jobber jo veldig lite i utg.punktet, men skal uansett bli godt at Baktus har fri oxo.

Neste helg kommer Storesøster, og blir i ca. 14 dager. Vi reiser til Bulgaria en uke, og resten tar vi litt etter form og vær.

Mulig jeg & Baktus tar en tur til kysten i Sverige, med hotellovernatting et par døgn.

Har jo endel prosjekt her hjemme, som vi bør prioritere - men samtidig så skal vi kose oss i ferien.

Traff forøvrig jordmora som vi gikk til i hele forrige svangerskap igår. Hun trodde ikke sine egne øyne, når hun så meg på svangerskapspoliklinikken. :ler:

Hun ble så rørende glad, og vi ble sittende å prate lenge.

Hun besøkte oss mens vi var på nyfødt intensiv, og fikk hilse på Lille Pi. Og hun har tenkt mye på oss i etterkant. Hun har ikke egen praksis lenger, men jobber på poliklinikken. Forhåpentligvis treffes vi på kontroller, hun ville gjerne følge oss opp gjennom dette svangerskapet oxo. :)

Fin sommerdag i Trondheim, og jeg venter på at Baktus skal komme hjem. Har planer om å ta en tur på Plantasjen, kanskje blir det blomster utenfor her likevel i år?

Hadde lenge tenkt å ikke plante noe i år, har ikke helt overskudd eller lyst - men når det er så fint vær er det jo litt mer koslig med planter da.

Det går rykter om at foreldrene mine har tenkt seg en tur hit ikveld, kanskje bake en litt sommerlig kake? Daimkake eller ostekake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endte med at jeg dro på Plantasjen alene.

Baktus måtte jobbe overtid.

Vanskelig å finne planter som er fine og samtidig tåler litt.

Jeg kan ikke ha planter som er altfor tørste og ikke tåler sol.

Også må de være blå...

Men fant da noe, så nå har vi litt planter på fremsiden av huset.

Både hengende og stående ved inngangsdøra og bordet.

Blir nok en enda en runde, men venter til vi har kommet hjem fra ferie.

Nå skal jeg fixe middag, tror det blir pølsegrateng idag.

Rimelig enkelt og greit.

Har bakt kake, men den ser ikke spesielt god ut?!

Kjøpte plommer og ananas som reserveløsning hvis kaka er for ille. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koslig kveld med besøk av foreldrene mine.

Kaka som så litt(?) mislykka ut, var faktisk veldig god. :)

Og i tillegg spiste vi opp en ananas og litt plommer.

Nå er det snart natta, ny arbeidsdag i morra.

Spent på om jeg får noe matnyttig å gjøre... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

så flott at det gikk bra på ultralyden. De er ikke store ennå disse spirene, men skal si at de setter store følelser i sving når man får se dem for første gang :hjerter_rundt::grine: , tårene sitter ikke langt inne hos meg i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så store spirene vi har i magen enda nei, Belle.

Vår spire var 17mm på tirsdag! :legrine:

Helt utrolig hele prosessen som foregår der inne!

Trøtt idag, og fortsatt rimelig tregt på jobb.

Jeg møtte opp 0730, og foreløpig er det ingen andre her. :overrasket:

Vet sannelig ikke helt hva jeg skal finne på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant, Pasha! :legrine:

For nøyaktig 6 mnd siden satt vi på St.Olav med rier og store forventninger - endelig skulle vi få treffe Lille Pi! Han hadde så smått starta reisen ut til oss dagen før.

I løpet av dagen ble det ctg, ultralyd og div. sjekk av jordmora.

Alt så helt normalt ut, og vi var så spent, så spent!

Når kl ble 1830, gikk det krisealarm og etter 10 min var Lille Pi ute. Ingen babygråt, bare en haug med mennesker som jobba med babyen vår. Alle i rommet ble svært overrasket over tilstanden til Lille Pi, ingenting tydet på at han skulle være så medtatt og slapp. Men de klarte å få igang hjertet etter 15 min og pusten etter 40 min.

Pappa'n satt på gangen og ante lite om hva som foregikk der inne.

Når de kom trillende ut med gutten vår i kuvøse, ble han lettet - han lever ihvertfall!!

Vi fikk fort beskjed om at tilstanden til Lille Pi var svært alvorlig, men ingen kunne si hvor alvorlig.

Vi tok en dag om gangen, og hvert fremskritt ble feira med telefoner til besteforeldre og tanter/onkler.

Dette skulle vi klare sammen!

Når Lille Pi var ca. 14 dager fikk vi svar på den 3. MR-undersøkelsen. Det var en veldig tung dag.

Jeg husker nesten ikke noe fra den dagen, bare noen glimt.

Som f.eks at vi bestemte oss for å dra hjem tidlig på kvelden og bare grine.

Jeg skulle si hadet til Lille Pi, og knakk helt sammen på rommet der han lå sammen med 5 andre babyer. Og det kom en fantastisk dame som jobba der, og tok omkring både meg og Baktus. Ga oss en god klem, og gråt sammen med oss.

Det glemmer jeg aldri!

Tiden etterpå tilhører bare oss, det var en tid for å samle minner.

Minner som vi skal ta godt vare på!

Idag skulle vi hatt en liten sjarmør på 6 mnd sammen med oss.

Istedet feirer vi dagen på en grav...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...