Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Urven form i ettermiddag, klarte ikke å spise middag engang - og det sier sitt!! :ler:

Vurderer faktisk å legge meg på soverommet, småkvalm og svimmel. :sprettoy::spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er det avreisedag!!

Storesøster er så hyper at jeg blir snart gaal! :ler:

Hun flyr rundt her og styrer med alt mulig småplukk, og munnen går i ett!!! Helt i hundre!

...og vi har ikke skyss til flyplassen før 1830, frykter for en lang dag! :ler:

Må prøve å finne på noe etterhvert.

Det er ordentlig sommer her nå, men jeg har jo pakka ned bikini og ser ikke for meg noe strand-tur idag akkurat.

Skal ta en tur ut til Lille Pi, kanskje ta med oss lunsj og finne en plass å spise på veien?

Muligens ta en tur innom foreldrene mine, de skal hente post og vanne planter mens vi er borte. Kom plutselig på at de kanskje trenger nøkler til slike tjenester... ;)

Veldig spent på fereturen må jeg si, merker at formen ikke er helt på topp. Og tåler ikke så mye varme før jeg blir uvel.

Tror nok jeg blir å finne under parasollen, og kanskje litt mer i leiligheten enn vanlig. Heldigvis har vi aircondition i leiligheten!

Men skal uansett blir deilig å reise bort en stund, få litt andre inntrykk og ikke minst få "lufta" Storesøster litt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble piknik og litt bading i formiddag. Kosa oss med ferske baguetter, plommer og vannmelon ved ei "hemmelig" strand på tur ut til Lille Pi.

Etterpå var vi en tur innom foreldrene mine, tør nesten ikke dra dit mer før vi har fortalt om lille Spire. Er så nervøs for at moder'n skal se "noe" på meg. Magen har faktisk begynt å komme! :overrasket: Baktus har sett det en stund - men har ikke tatt sjansen på å si noe i tilfelle jeg skulle bli stressa. :ler:

Er vel mest oppblåsthet som vises foreløpig da. Føler meg skikkelig sprengt til tider.

Nyheten vil bli formidlet etter at vi har kommet hjem fra ferie.

Så slipper vi å motta div. tlf med gode råd før og mens vi er på tur. ;)

Nå er det bare 3 timer til vi reiser til flyplassen. :briller:

Det eneste som står igjen nå er å dusje, og gjøre klar sekken vi skal ha med på flyet. Den skal fylles med lesestoff, kortstokk og litt snop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vr jo billig, men så glemmer du at jeg bor sammen med en som jeg må bearbeide noen måneder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sun Mei; du kan jo ha et håp om at det blir til neste år da? ;)

God sommer til dere oxo, Meteora og Mythel! :sol:

Vi er nå hjemme igjen, etter en herlig uke i varmere strøk!

Formen har vært fin, og jeg holdt ut forbausende bra i varmen.

Litt uggen i magen innimellom, men tror nok det skyldes en litt annen bakteriekultur enn det vi normalt er vant til.

Storesøster har storkosa seg i bassenget hele dagen, og kjempestolt hver kveld når solbrentheten kom frem på kroppen. :ler:

Litt skuffet over maten, men i 35-40 graders varme er det vel ikke så mye som frister uansett...

Uansett hvor fint man har det på tur, er det deilig å komme hjem til eget hus! Vi har pakka ut av koffert og vaska klær idag.

I morra skal Storesøster og Baktus på Harry Potter, og jeg får noen etterlengtede timer helt alene hjemme! :):)

Og på lørdag drar Storesøster hjem, det blir akkurat 14 dager ferie sammen med oss det. Tror faktisk det er første gang at både Storesøster og mor har klart å være fra hverandre så lenge! ;)

Nå er det snart tid for nyheter på tv'n, er helt utsultet etter norske nyhetssendinger! :ler:

Svangerskapet nærmer seg 12 uker, faktisk allerede i morgen!

Nå kan vi begynne å spre det glade budskap til familie & venner, gleder meg til reaksjonen til enkelte! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem fra ferie.

Jeg leste også den forrige dagboken din, og det gjorde dypt inntrykk på meg.

Gratulerer så mye med den lille spiren! Jeg krysser alt jeg har for at det skal gå bra denne gangen.

Så moro det skal bli å fortelle den gode nyheten til familie og venner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det blir å fortelle om hemmeligheten deres nå ja :legrine:

Vet Storesøster det forresten?

Storesøster vet ikke om Spiren enda.

Mora har termin nå i juli/august, og Storesøster tenker mye på dette for tida. Hun er redd det skal gå galt igjen, og vi føler hun har nok å bekymre seg over akkurat nå. Derfor venter vi litt, muligens til bursdagen hennes i slutten av august. Da blir ventetiden kortere for hennes del oxo.

Velkommen hjem :)

Takk, takk! :)

Velkommen hjem fra ferie.

Jeg leste også den forrige dagboken din, og det gjorde dypt inntrykk på meg.

Gratulerer så mye med den lille spiren! Jeg krysser alt jeg har for at det skal gå bra denne gangen.

Så moro det skal bli å fortelle den gode nyheten til familie og venner. :)

Koslig med nye fjes i boka mi, takk for gratulasjon!

:hallo:

Hei MrsP, håper du har det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker :)

Storesøster vet ikke om Spiren enda.

Mora har termin nå i juli/august, og Storesøster tenker mye på dette for tida. Hun er redd det skal gå galt igjen, og vi føler hun har nok å bekymre seg over akkurat nå. Derfor venter vi litt, muligens til bursdagen hennes i slutten av august. Da blir ventetiden kortere for hennes del oxo.

Stakkar liten, det er sikkert litt tøft for henne. Men det blir jo en herlig bursdagsgave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urk, har blitt forkjøla! Sår hals og tett nese. :forkjola:

Våkna i natt og fikk nesten ikke til å svelge ordentlig.

Fikk ordna meg litt drikke og halstabletter, men fikk ikke sove ordentlig etterpå. Rimelig trøtt og slapp idag, og blir nok å finne på sofaen det meste av tiden.

Baktus er ikke helt i form han heller, men frisk nok til å dra på Harry Potter sammen med Storesøster.

Snill som han er, dro han å kjøpe blad og ny forsyning halstabletter & frukt. :hjerte:

:legrine: 12 uker idag! :legrine:

Fortsatt langt igjen, men vi har passert 1. milepæl.

Kanskje kan jeg slippe løs litt glede snart, og nyte at vi faktisk har en ny spire i magen. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Daria! :)

Det er nok å fordøye for Storesøster akkurat nå ja, så tror nok det er smart at vi venter litt med å fortelle nyheten.

(ikke noe problem at svigerslekta sier noe til henne, de prater ikke med henne utenom når de er her. Og jeg har ikke hørt noe om besøk de nærmeste ukene...

Men vi kommer til å si fra til slekta for sikkerhet skyld da, sånn at hun ikke får høre det via andre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, så kjedelig med forkjølelse!

Tenk at du allerede er 12 uker på vei... Tiden går fort, men kanskje ikke for deg. Her fyker ukene av gårde, og til søndag er Mini et halvt år allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Camelia

Oj. Det hadde jeg ikke fått med meg. Gratulerer med graviditet og tre overståtte måneder!! :klem:

Og god bedring fra komme-hjem-fra-varmere-strøk-forkjølelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsninger alle sammen!

Fortsatt forkjøla og i elendig form. Utover ettermiddagen idag har jeg fått feber og skikkelig vond hoste. Skikkelig synd på meg faktisk! :tristbla:;)

Skulle sikkert ha ringt på et apotek for å finne ut hvilke febernedsettende jeg kan ta - men har knapt stemme både jeg og Baktus.

Så foreløpig har jeg holdt meg unna tabletter, kun halstabletter i ymse varianter, mykt snytepapir, masse drikke og 1 kg plommer som trøst!

Ute er det knallvær og vi sitter inne.

Heldigvis dro Storesøster hjem idag, så vi slipper å aktivisere henne midt oppi alt. Virka som hun var godt fornøyd med ferien hos oss, og det er bra! Selv om det har gått hardt utover tålmodigheten min enkelte ganger, har vi klart oss fint alle sammen. ;)

Nå sprenger det i hodet og jeg må finne frem nytt snytepapir.

Ha en fin helg folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...