Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

God bedring! Jeg kjenner snev av en begynnende forkjølelse her jeg sitter. Ikke så rart siden mannen har vært syk i flere dager.

Så fin den nye avataren din er. Jeg regner med at også dette er skjønne Lille Pi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Samba, håper du slipper unna den verste forkjølelsen - men god bedring uansett! :klem:

Avataren=Lille Pi ja, verdens tøffeste gutt som vi er så stolte av! :hjerte:

Jeg er i litt bedre form idag, men blir nok ikke så mye sprell.

Begynner så smått å få tilbake matlysten, igår ble det kun 1 appelsin og noen plommer som gikk ned.

Idag har vi faktisk spist ordentlig frokost, og drukket masse kirsebærte.

Tanken på varm middag frister ikke, så jeg tror nok det blir noe svært enkelt senere idag.

Gjennomvåt av svette når jeg rydda ut av oppvaskmaskina, så det blir nok en veldig rolig dag foran tv'n.

Passer bra at det plaskregner ute, da kan jeg ligge på sofaen med god samvittighet.

Baktus fortalte om lille Spire til svigermor idag, hun ble veldig rørt og klarte nesten ikke å prate. :legrine:

Baktus ene søster var der, og hun skjønte nok hva som var på gang - regner med det kommer en telefon i løpet av dagen derfra.

Svigermor drar til Bulgaria idag sammen med svigertante, -onkel og -mormor, hun fikk i oppdrag å fortelle nyheten på flyet. Regner med det holder hardt, mulig hun sprekker i bilen på tur til Gardermoen. :ler:

Jeg hadde tenkt å fortelle nyheten i løpet av helga til mine, men ettersom formen har vært laber blir det i løpet av neste uke.

Vil ikke si det pr. telefon, mye bedre å se ansiktene når de får høre det. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker! :-D

Så bra dere har hatt det fint på ferie. Og så spennende å fortelle til familien! Gleder meg til det blir min tur :)

Ha en fin søndagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Lily.

Det er ganske deilig å ha passert 1. milepæl. :)

Formen er fortsatt elendig, og jeg har knapt stemme.

Skikkelig vond hoste, og masse slim i halsen.

Men skal til legen senere idag, kanskje jeg kan få noe slimoppløsende i alle fall?

Nå venter vi på en fyr som skal fixe vaskemaskina vår.

Den har jo vært defekt i ca. 8 uker nå, og vi har omsider fått en ny del som Baktus sliter med å få plassert inni trommelen.

Håper virkelig ikke at hele maskina må demonteres! :sur:

Jeg har vaska litt klær innimellom, men nå begynner det å hope seg opp igjen.

Og som ikke det er nok, må vi levere inn bilen på verksted igjen.

Denne gangen er det vinduspusserne som ikke virker. Sikkert en motor som må skiftes.

Og det er jo litt dumt, nå som regnet har kommet til Trondheim. :forvirret:

Vi har så smått begynt å kikke på ny bil, blir nok bytte i løpet av 1 år regner jeg med. Og det blir ikke samme merke som vi har idag... :riste:

Vi er fornøyd med bilen, men ikke forhandler/verksted. Har vært så mye tull ifb innlevering til service osv - virker ikke som de har helt kontroll.

Herlighet, jeg har knapt vært ute av døra siden vi kom hjem fra ferie! Kun for å henge opp/hente inn klær og prate med naboen.

Blir jo rene ekspidisjonen når jeg drar til legen idag... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Samba.

Legebesøket igår resulterte i penicillin-kur, hostemedisin og beskjed om å slappe av.

Jeg har en kraftig halsbetennelse, samt begynnende bronkitt. :sprettoy:

De målte feberen til 39,2 og det er ikke spesielt gunstig i svangerskap... :forvirret: Det sies at babyen ligger en grad over moren, så lille Spire hadde kanskje over 40 da. :tristbla:

Derfor ble jeg beordret til å ta tempen ofte, og hvis den stiger til 38 må jeg ta febernedsettende umiddelbart.

Formen er stigende, men himla vondt i halsen og ekkel hoste med mye gørr i... :sjenert:

Idag blir det hjemmedag, jeg regner med at Baktus skal se Tour de France. ;)

Etter legebesøket og uttak av medisin på apoteket, dro vi opp til Bror m/fam en kjapp tur. De fikk vite om lille Spire, og min lettrørte store bamse av en bror måtte felle en tåre evt. flere. :legrine:

Nå er det foreldrene mine sin tur snart, må bare bli i litt bedre form først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring, Karius :klem: Håper du føler deg bedre snart.

Ta vare på deg selv.

Endret av Meteora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsninger& :klem: Daria, Meteora og La Traviata!

Nå har halsen blitt bedre, men fortsatt KOLS-hoste og til dels tett hode. :sprettoy:

Har vært syk i 1 uke nå, skikkelig artig avslutning av ferien for Baktus. Han starter på jobb mandag, og har brukt den siste ferieuka som sykepleier. :sur:

Håper formen bedrer seg i morra, kanskje vi kan finne på noe koslig da.

Forsåvidt en koslig dag igår da.

Vi fikk se lille Spire på ul igjen, 12+5. :hjerte:

H*n var i full vigør, og vinka til pappa'n og mamma'n sin. :legrine:

Utrolig herlig å se, men samtidig så vanskelig å forholde seg til det man ser på skjermen. Det er tøft, og tøffere blir det nok utover i svangerskapet. Hva har vi begitt oss ut på?

Etter ul dro vi på Peppes, spiste pizza og oreokake. :sjarmor:

Deretter ut til foreldrene mine, der de fikk se ul-bilder av Lille Pi's lillebror eller søster. Stor glede, men samtidig bekymring - blir nok noen tøffe måneder for hele familien dette.

Men hemmeligheten er ihvertfall kunngjort, og vi må bare håpe&tro at det går bra denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, formen er såpass bra at det blir bytur idag!

Shopping, god lunsj og kanskje kino - herlig!!!!

:rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære Karius!

Oh, lykke - at jeg kom over denne dagboka ved en tilfeldighet!!!

Nå sitter jeg med klump i halsen og tårer i øyekroken - dette var den SUPRESTE gode nyheten jeg kunne komme over på en helt vanlig fredag.

GRATULERER SÅ MYE MED SPIRE I MAGEN, og vel passerte 12 uker!

Har ikke ord jeg nå...dette gjorde meg bare så innmari glad, og jeg ønsker dere alt, alt godt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dråpe. :legrine:

Har vurdert å sende deg en pm med nyheten, men det har liksom kokt bort i kålen.

Regna med at du fant boka etterhvert, hvis ikke kommer det jo oppdateringer på bloggen... ;)

Herlig bytur, deilig å bevege seg utendørs igjen!

Fikk shoppa litt, spiste lunsj på Jordbærpikene og kakao på Nordre.

Vurderte kino, men var liksom ingen filmer som frista.

På tur hjem, kjøpte vi en kasse med jordbær.

Så nå har jeg renska og vaska ca. 7 kg bær, og er klar for å røre de med sukker. :sikle:

Men mangla bokser for å fryse i, så Baktus er ute på jakt. :)

Idag er venner informert om lille Spire, fant ut at det er lenge til vi treffes neste gang pga ferie osv. Og det er jo noen som allerede vet, så jeg formidlet selv før jungeltelegrafen tok jobben. ;)

Mange artige og rørende reaksjoner, noen har vel venta på dette mens andre ble skikkelig overraska! :ler::legrine:

Kanskje blir det litt mer virkelig for oss oxo, når de rundt oss vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shoppingliste:

1 sort strikka tunika (BYoung)

1 sort sporty mammabukse (H&M)

1 lyseblå mammagenser (H&M)

1 hvit babydoll med heklekanter (Indiska)

1 hvit lykt for kubbelys (Indiska)

Påfyll av hårprodukter, bodylotion og deo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koslig at du stikker innom Midnattsol! :)

Strålende vær ute, men jeg holder meg innendørs.

Har knapt sovet i natt, hoster og hoster...

Hvis jeg ikke blir bedre innen mandag, må jeg ta en tlf til legen igjen. Synes ikke hostinga blir noe bedre, om mulig verre på natta.

Riktignok er jeg mye bedre i halsen, men det hjelper jo ikke når jeg hoster så mye at det blir sårt igjen?

Baktus er hos Bror for dugnadsarbeid på huset.

Jeg har støvsugd hele kåken, og var på tur til å tørke støv - men ble sittende å lese en blogg og glemte tida fullstendig! :sjenert:

Nå er det tid for lunsj, kanskje tørker jeg støv etterpå - hvis ikke har vi jo en dag i morgen oxo. ;)

Svinefilet ligger til marinering, skal serveres med ovnstekte grønnsaker og poteter ikveld.

Midnight Choir på anlegget, rundstykker med provenceskinke og en glohet kopp med kirsebær-te. Livet er da ganske deilig i grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kall meg gjerne treeeeg altså, men jeg har ikke sett før nå at du er gravid igjen. Så utrolig koselig. :kose: Gratulerer!!! :blomst:

Nå er du jo hele 3 mnd på vei ser jeg, så da er du vel å regne over i den sikre perioden i forhold til SA og MA. Dette SKAL gå bra denne gangen Karius, også håper jeg du får den oppfølgingen du føler du bør ha i dette svangerskapet.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Havfrua. :) Du er ikke treg, skal vel litt til for å følge med alle de som ankommer gravidbøkene til enhver tid.

Vi har passert de magiske 12 ukene, men vi kommer nok til å være litt ekstra på "alerten" helt til fødselen er over. Vi har jo en tung ballast med oss fra før...

Men oppfølginga underveis blir nok bra den, og vi prøver å tenke positive tanker!

Jeg har lest ut den svenske boka jeg fant på hotellet under ferien.

Skikkelig bra faktisk, Camilla Lãckberg - Predikanten.

Jeg skulle ha vært en tur på butikken, mangler endel basisvarer.

Baktus mente han var hjemme rundt 6, da rekker jeg Ica Maxi. Der har de Môvenpick-is med valnøtter bl.a.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Monja. :klem:

Forøvrig humrer jeg hver gang jeg ser avataren din, Monja. :ler:

Kjeder meg nå, håper Baktus er på tur hjem snart!

Ikke nok med at jeg har hoste, kjenner det ligger an for halsbrann i tillegg... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...