Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Kjipt med ny bil og riper ja, Chica.

Men det blir nok en vanesak, når vi skal drasse på barnevogn, sete osv.. etterhvert. ;)

Jeg har heldigvis evnen til å "glemme" sånt, iom at en bil er en bruksgjenstand. Men Baktus er litt mer petimeter.

Ang. bilmerke så er det litt hemmelig foreløpig, paranoid... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang. bilmerke så er det litt hemmelig foreløpig, paranoid... :sjenert:

Den er grei ja, samme med meg ;) Selv om jeg regner med du gjetter ganske kjapt hva slags merke jeg har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk igjen badevekta mi igår, og tok sjansen på å veie meg i morrest.

Tror nesten ikke det er sant, men kun 1 kg opp foreløpig? :overrasket:

Hmmm...må sjekke vekttabellen fra forrige gang tror jeg. Kjennes mye tyngre ut denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke så lang betenkningstid ang. bilmerke nei, Chica. ;)

Hjemme igjen, etter 5 timers etegilde.

Fikk servert foliebakt laks, agurksalat og nypoteter++.

Deretter et gedigent kakebord...litt mett ja.

Men har kosa oss, en koslig søndag rett og slett.

Og på tur hjem, fikk jeg 3 liter ripsbær av farmora mi.

De er nå lagt i fryseren, klar for å spises med vaniljesaus i løpet av høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på kino, så Knocked up.

Småfornøyelig film, men bittelitt langdryg sånn midt i etter min smak.

Mulig jeg bare er litt for utålmodig for tiden, vil gjerne se resultat umiddelbart når det gjelder det meste.

Kanskje litt dumt å dra på en komedie, som varer i nesten 2,5 time da? :ler:

Nå er Baktus igang med støvsuging, vi skal ha middagsgjester på onsdag. Og i morra blir vi borte både på dag- og kveldstid.

Jeg skal passe lille A på formiddagen, og syforening på kvelden.

Blir koslig å treffe girls'n igjen, har ikke sett de siden juni! :jepp:

Baktus skal bidra med snekkering hos Bror på kvelden.

En sosial start på uka, måtte høsten bli en tid for venner & sosiale aktiviteter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig uke så langt!

Masse sosialt sammen med gode venner.

Har akkurat rydda etter vennemiddag nr. 3 siden lørdag.

I morgen blir det en ny besøksdag, skal bl.a hilse på en fersk guttebaby sammen med en annen venninne. :hjertesmil:

Men skal bli godt med helg, mulig helt alene - hvis Baktus drar på hyttetur med jobbfolk.

Kjenner jeg ikke har ubegrenset med energi, så litt avslapning vil nok gjøre godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du har hatt en fin uke. Da blir sikkert resten god også :klemmer: . Hører alle sier at man får tilbake energien og overskuddet bare 1 trimester er overstått. Kan ikke si jeg har lagt så mye merke til det selv heller jeg er trøtt, men ikke i koma :Gjesp: .

Ha en fin dag i dag Karius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til Belle!

Jeg har ikke noe voldsomt overskuddslager jeg heller, men synes det er litt bedre nå enn bare for noen uker siden.

Husker det var sånn forrige gang oxo.

Min beste periode var etter passerte 20 uker, og frem til de siste 6 ukene før fødsel.

Så jeg håper det skjer denne gangen oxo! ;)

Sitter å nyter en kopp te, i ryddig stue!

Etter div. oppussing har det på en måte vært litt rotete her... :sjenert:

Fikk rydda og shina ordentlig tidligere i uka, og jeg er så fornøyd med den nye stua vår!

Hadde besøk av en forsikringsfyr igår, og han skryta veldig av huset vårt. (jepp, vi ble smigret og kjøpte totalforsikring...hehe)

Idag er det avslapningsdag hjemme, med litt klesvask og rydding i skapet mitt på soverommet.

Det begynner å bli litt mindre utvalg for å si det mildt.

Tror jeg gjør som forrige gang, legger unna klær i esker og tar de frem etterhvert som de kan passe etter fødselen.

Og samtidig får jeg tatt en runde, med ting som kan gies bort til Fretex, evt. kastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en super&sosial uke! Og jeg er fryktelig spent på stua deres altså....:sjenert:;) Jeg krysser fingrene for at Furuset har fått inn hvite Billy-bokhyller i dag, da kommer den via taket på broderns bil i morgen - og DA blir det årnings i Stella-heimen da!!!! :danse:

Skjørtet vårses passer vel?;) Mitt er så vida ut i "strikken" at jeg egentlig bare kan bruke det hjemme, det sklir litt kan du si! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle det liksom være en avslapningsdag, med litt forefallende arbeid i skap/skuffer.

Men fikk plutselig besøk, så vi har kosa oss med kaffe&kanelboller istedet.

Kjempekoslig når noen stikker innom sånn uten at det er avtalt på dagesvis i forkant.

(særlig når det er så ryddig og fint i huset som akkurat idag :fnise: )

Prøver ny runde med ryddig i morgen, skal samtidig notere opp hva jeg trenger påfyll av.

Kommer bilde i bloggen etterhvert, Frk. Stella! ;)

Joda, skjørtet vårt passer fint - men begynner å bli litt vid i strikken. Forhåpentligvis blir det ordnings på det om noen uker... :ler:

Kjøpte jo et likedant et i beige etterpå, men det var litt annerledes i fasongen og kjennes litt trangt ut nå. :sjenert:

Krysser fingre for at det blir bokhyller på deg i morra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gravid: 18 uker! :gravid:

Ca. halvveis jeg nå, hvis alt går etter planen.

Blir planlagt fødsel i uke 38 eller 39.

Fortsatt usikkert om det blir vanlig eller keisersnitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, grattis med ca halvveis! :blomst: Vet ikke hvordan det er jeg, om det går forterre og fortere eller bare saktere mot slutten? Men til nå synes iallefall jeg at det har gått fort :)

Ønsker du å ta keisersnitt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Lily!

Tiden går fort ja, synes ikke det er så lenge siden vi var på første ul jeg.

Men frykter at ventetiden på slutten kan bli laaang... :sjenert:

Vi ønsker i utg.punktet keisersnitt ja, tanken på at ting kan ende som forrige gang gjør oss rimelig redd. Vi har vel fått en lovnad på at det skal gå i orden, men ingen har bekreftet dette enda. (det første fødselslegen sa etter Lille Pi's fødsel, var at neste gang blir det ks uansett. Da bare lo vi og sa at det blir neppe noen neste gang for vår del...jada... :sjenert: )

Idag har jeg vært ute på oppdrag, i øsende regn.

Jeg og en annen englemamma var på kirkegården, og "feira" en liten englegutt som skulle ha blitt 2 år idag. Foreldrene til denne gutten er bortreist, og har ingen familie som kunne dra dit på dagen hans. Vi tente lys og satte ned liljer, ble så fint!

Etterpå dro vi på shopping, begge kjøpte bittelitt babyklær og kosa oss med god lunsj. :lur:

Hun jeg var på tur med, nærmer seg fødsel og er rimelig spent.

Litt godt å kunne følge noen som har vært gjennom noe av det samme som oss, og se hvordan de takler ulike faser i sv.skap og fødsel.

Nå er det avslapning, før jeg skal starte med middagen.

Baktus sin middagsuke, men ettersom jeg har fri kan jeg jo lage den. :ler:

Idag serveres det nachos hos oss, med masse grønnsaker, kyllingkjøttdeig, grønn gugge og hot saus. :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå - nachos høres bare så digg ut! Eller tacos... Fajitas... Men det blir vel noe fryktelig lettvint spist i enerom for min del, Herr Stella må faste i dag :ler: (Nå ler jeg ikke av at han ikke får spise, heller at jeg "må" spise uten at han ser det og blir altfor fristet)

Vet dere noe om ordinær UL enda forresten? Spent på om det blir lillebror eller lillesøster vettu!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise i enerom, og helst noe som ikke lukter fristende idag da - Frk. Stella? ;)

Ny ul 7. september, rimelig spent vi oxo!

Samme dag blir det møte med avd.jordmor, for planlegging av kontroller osv. fremover.

Og ikke minst, gratis lunsj! :fnise:

Skal prøve å få til et kjapt treff med go'damene våre den dagen.

Blir på sykehuset stort sett hele dagen, med masse venting pga prøvetaking osv.

Hvorfor ikke slå 2 fluer i en smekk? Håper bare noen av dem er på jobb, og har anledning. Må huske å ringe i løpet av uka...

Nå skal jeg ringe TryggHansa å sjekke ventebarn-forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke lenge til 7 september, det er jo i neste uke...

Så utrolig spennende. Vil dere vite hva det er du har i magen, dersom det er mulig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til med UL den 7.

Da skal jeg på første kontroll og så jeg skal tenke litt ekstra på deg den dagen :klem:

Så mye som skjer den 7. september da....det er jo min termindato. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til Belle, Monja og Havfrua!

Det blir en spennende dag med ul og div. kontroller.

Vi kan nesten ikke vente på å vite om det bor en lillesøster eller lillebror i magen.

Samtidig som vi kanskje ikke vil vite likevel, vanskelig å forklare...

Havfrua: du har jo blitt mamma den 7., lille krabat kommer 6. vettu... :fnise:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...