Gå til innhold

Den lange tiden frem til 09.08.08


Irmelinn

Anbefalte innlegg

Ja da var det helg allerede. God helg dinedama og alle dere andre som er innom å kikker :)

Jeg har jobb både i kveld og i morgen så det er lite helg for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da har moren min skaffet løper til meg... hun dro innom hennes hobbybutikk i oslo, og fikk det til innkjøpspris...

leverandøren var global hobby og kunst i bergen... fant nr på gulesider.. men er vel ikke lov til å legge ut nr her, så du kan jo bare søke det opp!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

tusen takk Alvebruden. Jeg har ikke vært her på en stund så har ikke fått det med meg :)

Tusen takk for hjelpen Sandra.

Vet du hva løperen kostet? pr meter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk Alvebruden. Jeg har ikke vært her på en stund så har ikke fått det med meg :)

Tusen takk for hjelpen Sandra.

Vet du hva løperen kostet? pr meter?

desverre.. mamma kjenner en som driver en butikk og fikk til innkjøpspris.. også betalte hun... så aner ikke... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er da :)

Får sjekke det ut sånn etterhvert..

Litt skrapa på kontoen for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan jo skrive litt om vårt første møte med sjokoladefontenen. Jeg og min kjære innviterte ett vennepar av oss på besøk i påsken for å prøve sjokoladefontenen. Vi hadde kjøpt inn 1600 gr kokesjokolade til denne store prøvesmakingen. Jeg satte igang med å smelte 800 gr koksesjokolade i en kjele/kasserolle. Sjokoladen smeltet veldig fint den, men jeg syntes den var litt tykk så smarte meg fant ut at jeg skulle tynne den ut med litt melk. Jeg tok melken rett ut av kjøleskapet og helte en liten desj i uten å tenke over at det ikke kom til å gå så bra. Ikke mange sekundene etter var alt bare en stor klump. Skikkelig hard var den også. Bak meg sto tre stykker og lo. jeg skjønte ingenting og ga dette prosjektet over til min kjære og hans kompis. Jeg og min venninde fant ut at vi kunne heller kutte frukt og fikse klart sjokoladefontenen. Etter å ha tenkt meg litt om fant jeg ut at melken burde vært varmet først og etter ha lest på brosjyren som følger med fontenen så fant jeg ut at det er vegetabilsk olje man bruker for å tynne ut sjokoladen og ikke melk. Min kjære fikk fikset på det jeg hadde stelt i stand og de smeltet likså greit resten av sjokoladen vi hadde kjøpt inn. Etter 3 kvarters gris og søl på kjøkkene fikk vi startet fontenen og helt over sjokoladen. Det var skikkelig koselig med masse bråk fra fontenen og sjokolade lukt i hele huset. Vi hadde kjøpt inn kiwi, banan, appelsin og marshmellows som vi dyppet. Vi var alle enige om at det var banan og appelsin som var best og at vi heller skulle gått for melkesjokolade. Marshmellowsen var ikke noe tess for det ble som smør på flesk. Alt for søtt. Det klistret seg til ganen. Jeg likte appelsinen aller best for den ga en litt friskere smak. Kokesjokoladen vi brukte var det 36 % kakao i og den var alt for mørk. Vi spiste bare noen biter hver så var alle kvalme.

Men det var koselig og en fin ting man kan ha med i både barndåp, bryllup og konfirmasjon.

Men en ting anbefaler jeg dere som har kjøpt inn en fontene til bryllupet deres er at dere tester den først. Vi lærte mye av det :fnise:

Ps. Vær mange sammen når dere tester den. Vi lagde kakao på kokesjokolade i en uke etterpå. Enda godt det var påske og vi var ute på fjellet. Godt med kakao da :jepp:

edit: litt skrivefeil...

Endret av Irmelinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: de hørtes knall ut!!!! Vil fortsatt ha sjokoladefontena eg, men eg e nerstemt :grine::fnise: Heilt seriøst, eg grise for mye seie kjeresten :sjenert: Hadde sølt te heila meg :fnise: Men me ska kjøpa ei å ha hima her, sånn når me ska kosa oss litt ekstra :sikle:

Å gratulera me overstått 3-år-som-kjerestar-dag :klemmer: Sånne dagar e koslige :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja med en sånn fontene så må alle være forberedt på mye gris uansett hvor flinke man er til å ikke grise ellers :fnise:

Tusen takk! Ja vi hadde det kjempe koselig den dagen. Folk vi fortalte det til sa: "Bare 3 år? Det virker som at dere har vært sammen bestandig"

Skal jeg ta det positivt eller? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt her å tenkte på de papirene som skal sendes inn. Jeg må vell få ut fingern snart. Må jo sende den ene forlover erklæringen til Nederland sånn at forloveren til min kjære får skrevet under og sendt det tilbake også må jeg finne meg en forlover. Off det er så vanskelig. Men nå må jeg som sakt få ut fingeren snart. Er jo bare 4 mnd og 12 dager igjen til det hele skal gå av stabelen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått 3års dag :kose:

hihi :fnise: den fontena hørtes t som litt av et eventyr, men sikkert kjempe kos å lag til sånt :jepp: er jo kjempegodt med frisk frukt og sjkolade :-D

Så skulle jeg si GOD HELG :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det var en fin opplevelse sammen med venner.

Tusen takk dinedama!

God helg til alle som kikker innom... :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alvebruden

Gratulerer så masse med 3 års dagen som var. :juhu: :hjerte:

Ser lissom for meg det klinet med fontena. :fnise: Ikke rart du helte i melk syntes jeg. For det er ganske logisk å tynne ut sjokolade med melk, ikke med olje. :skratte: Hadde gjort akkurat det samme som deg jeg, hvis jeg ikke hadde lest bruksanvisninga. :troest:

Papirer ja, der sier du noe. Greit å få de i orden snart. De er jo gyldige i 4 mnd så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe ja det var både komisk og godt med den sjokoladefontena :)

Fortalte til svigermor i dag hva jeg hadde gjort og som en bakerdronning som hun er så lo hun godt over melk i sjokoladen. jaja, alle kan feile og da lærer man :)

I går hadde jeg ett skikkelig utbrudd her hjemme om alt jeg hadde på hjertet om bryllup, hobbyer (jeg hest og han "ny tv+spill") og diverse andre ting som har plaget meg lenge. Har vært en del bekymret for at vi ikke skulle få gjort unna ting som skal gjøres til bryllupet for at jeg føler at vi prioriterer litt feil. Jeg skal kjøpe meg hest nå i april og det går mye penger til det og sambo har bestilt seg en dyr flatskjerm hehe. Men når vi fikk snakket ut om det så føler jeg i dag at vi har fått en ny start og alt vi har planlagt kommer vi mest sannsynlig til å få gjort.

Svigermor og svigerfar sa i dag at de skulle ta seg av vinen, de hadde også duker etter deres 40 års bryllupsdag som vi kan få låne. Vi har også fått masse tips hos dem om hva vi kan ha av mat på koldtbordet og hvem vi kan spørre i familien om å lage de forskjellige rettene :)

Tror dette blir supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært å bestillt prøvetime og frisør til den store dagen. Har også bestillt klipp til min kjære dagen før dagen. En lærling som jeg pleier å gå til skal fikse håret mitt. Hun er kjempeflink og vi kjenner hverandre ganske godt for vi har gått på ungdomsskolen sammen :)

Har også hentet brosjyre på ringer.

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært å bestillt prøvetime og frisør til den store dagen. Har også bestillt klipp til min kjære dagen før dagen. En lærling som jeg pleier å gå til skal fikse håret mitt. Hun er kjempeflink og vi kjenner hverandre ganske godt for vi har gått på ungdomsskolen sammen :)

Har også hentet brosjyre på ringer.

:hjerter_rundt:

men hadde du bestemt åssen håret ditt skal se ut?!?! husker ikke jeg vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg har ikke det. Frisøren min har fått link av kjolen sånn at hun kan få litt innspirasjon så skal hun se litt rundt i bøker å på nett å se hva hun finner så skal jeg se hva vi finner så skal vi sette oss ned en ettermiddag og finne ut av dette sammen. Til sommeren så blir vi nok å bruke litt tid på ettermiddagene og prøve oss litt frem. Siden vi er godt kjente og hun aldri har gjort det før (utenom på frisør skolen) så skal vi prøve oss frem. Føler at dette er perfekt for meg. Bra jeg kjenner henne og vi kan gjøre det på denne måten og ikke at det bare er en frisør jeg skal på 1 prøvetime til og så den store dagen. Gleder meg til dette samarbeidet :) Hun skal også sminke meg på dagen. Tror dette blir bra!

En annen nyhet!

VI HAR BESTILT RINGER I DAG :)

Jeg skal ha NO540 og kjære skal ha NO560

Vi bestemte oss for disse glatte ringene for det er kjæres største ønske om ringene også skal jeg sette inn en diamant for hvert år som vi er gift. Så en av kriteriene var at det gikk å sette inn diamant senere.

Endret av Irmelinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...