Gå til innhold

Den lange tiden frem til 09.08.08


Irmelinn

Anbefalte innlegg

Ja da var det på tide med en dagbok, har mange tanker og ideer. Men alt er inni hode. Kanskje like greit å få det ned et sted. Har laget hjemmeside. Men er ikke så lett å skrive ned alt jeg kommer på der, så da blir det en dagbok:) Håper bare at jeg skjønner meg mer og mer på den siden her. Gleder meg til den store dagen og har mange tanker om hvordan vi vil ha det, men det er jo så enormt mye der ute som man kan gjøre og ha i ett bryllup. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk!

Jeg har vært å lest litt på dagboken din tidliggere:)

Du er ganske ung? Det er iallefall jeg. Er 19 år. Litt skummelt med denne planleggingen syntes jeg. Trodde aldri at jeg skulle gifte meg i så ung alder. Men det skal jeg :D Gleder meg enormt til den store dagen.

Vi har ikke fått kommet så godt igang med planleggingen enda. Men litt har vi gjort.

Her er hjemmesiden vår for de som har lyst til å se litt på den:

www.stineogstianbryllup.piczo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har mye på plass, men jeg er så usikker på de valgene vi har tatt. Jeg tror for eksempel at jeg ikke vil at vi skal ha gul og sølv som gjennomgangsfarger. Vil heller ha gul, orange og rød/burgunder.

Jeg har funnet en kjole som er veldig fin og som jeg kan få kjøpt brukt med alt tilbehøret for 4000 kr. Det er veldig billig, men er så usikker på det også. Skulle gi beskjed i begynnelsen av neste uke om jeg skulle kjøpe den. Men klarer ikke å bestemme meg.

Har du funnet kjole? Syns jeg leste noe om det.. Kan jeg få se den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og :velkommen: til KG! Gratulerer med kommende bryllup i 2008!

Blir spennende og følge med i planleggingen og alle valgene som skal tas (det er så mange ting!)

Fin side du har laget, virker som dere har tenkt gjennom mye allerede :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

:velkommen: hit til oss KG-jenter :)

Her er det gøy å være, du kommer garrantert til å trives her og finne mye nytte.

Var innom hjemmesiden deres igjen. Ble jo kjempebra når du fikk inn de bildene :tommel:

Tror fargevalget du har gjort nå er bedre enn gul og sølv, hørtes kjempefint ut med de andre fargene :)

Og forresten, flotters med flere finnmarksbruder her inne :hoppe:

:klem: fra hoandrefinnmarksbrura!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Marna og Anneb!

Ja jeg likte de nye fargene bedre. Men forloveden er litt i tvil med orange. Men jeg har forsikret han om at det ikke er sånn knall påske orange hehe. Han likte det litt bedre da. Han stakkars hadde jo begynnt å venne seg til gul og sølv :ler:

Ja siden er blitt fin den. Enda masse igjen. Lyst på andre. Var bare de jeg hadde hehe. Men det funker.

Nå er jeg i den fasen at jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg skal kjøpe innvitasjoner og bordkort eller om jeg skal lage de selv :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllupsdato: 09.08.08

Vielse: Kirkelig

Kirke: Båtsfjord Kirke

Forlovere: Stine og Ståle

Brudepiker: Ida-Kristin, Hedda og Marina (5, 4 og 3 år når vi gifter oss)

4 års dagen til Hedda faktisk :)

Brudesvenn: Joakim. brudens lillebror på 6 år

Først skal Hedda og Marina gå inn i kirken og strø røde roseblader på gulvet (falske) Til dette trenger de hver sin blomsterkurv. Etter kommer Ida-Kristin med ringpute og Joakim med blomsterstav.

Perler skal være ett gjennomgangstema på bruden og brudepikene så prudepikene skal ha hårnåler med hvite perler til å sette opp håret også er det perler på blomsterkurvene. Bruden skal ha perlediadem og perlesmykke.

Fargene som skal gå igjen er gul, orange og rød/burgunder. Vil ha firkantede kubelys på flate gjennomsiktige holdere, glass. Skal stå 3 og 3 sammen i de tre forskjellige fargene.

Hadde tenkt å bestille gjestebok, ringpute, innvitasjoner og bordkort som er like. Hvite og sølv men siden jeg har gått bort fra sølvfargen så er jeg veldig usikker. Tror kanskje jeg har lyst til å lage innvitasjonene og bordkortene selv. Men da må jeg finne på noe annet med gjesteboken og ringputen. Kanskje jeg kan ha en ringpute med noe rødt i?

Hm.. er så mye som skal på plass også er jeg så usikker på alt.

Kirke og lokale er ikke booket enda. Men vi vet hvilket lokale vi skal ha. Kan ikke booke det før i august men da blir det booket med en gang:)

Til mat skal vi ha koldtbord. Men ikke et vanlig koldtbord med rundstykker og tilbehør. Vi skal ha forskjellig fiskemat. Krabbe, bacalao. Også blir det forskjellige gryter som min yndlingsgryte (svigermors spesialitet) en kyllinggryte.

Til dessert skal vi ha sjokoladefontene. Den ser vi begge frem til. Vi skal ha 2 stk. En med hvit sjokolade og en med melkesjokolade.

Når kaffegjestene kommer så blir vi å sette ut et vanlig koldtbord med rundstykker og tilbehør sammen med kakene:)

Nattmat har vi ikke funnet enda. Kanskje en salt suppe eller noe.

Toastmaster er enda ikke funnet, men kanskje brudgommens bror eller gudfar.

Vi blir rundt 50 til middag og over 100 til kaffe og kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en super liste i dagboken til Marna som jeg bare måtte stjele. Så får vi se hvor lang jeg har kommet:)

Brudekjole - leter å leter, men finner ikke drømmekjolen. Skal få en dame til å sy den når jeg endelig har funnet den.

Sko - bestilles i mai

Tiara - bestilles i mai

Strømpebånd - bestilles i mai

veske - bestilles i mai

armbånd - bestilles i mai

Strømper - ikke tenkt på enda

Brudeslør - ville først ikke ha det, men er blitt mer og mer usikker. Får se hvilken kjole jeg ender opp med.

Smykker - skal låne ett gammelt perlesmykke av mamma som hun hadde når hun giftet seg for 19 år siden. Øredobber er jeg usikker på om jeg skal ha.

Forlover - de hadde vi bestemt og spurt før datoen var satt.

Bryllupsnatten - den har vi enda ikke snakket om.

Fotograf - Har ikke leid enda, men håper på en lokal fotograf. Hun er kjempedyktig.

Musikk på festen - Brudgommen spiller i band, får håpe bandet stiller opp.

Lokaler - Har bestemt oss, men kan ikke bestilles før i august

Meny - Stort sett klar. Har ikke funnet nattmat enda.

Gjesteliste - Middagsgjestene er klar men ikke kaffegjestene

Kirke - ikke bestillt, men bestemt. Kan ikke bestilles før til høsten.

Prest og organist - Vi har ikke det i vår kirke, men håper på å få noen fra nabokommunen eller at de har ansatt til vi skal gifte oss.

Underskjørt - det kjøper jeg etter kjolen er sydd.

Undertøy - samme som underskjørtet

Klær til brudgom - ikke bestemt, han skal få fikse det selv.

Sko til brudgom - ikke bestemt.

Brudebukett - Skal ha 3 hvite eller gule calla

Knapphullsblomst - En hvit eller gul calla.

Pynt i kirken - Skal ha store hvite eller gule sløjfer på benkeradene. Dette må kjøpes inn og lages.

Hårpynt - Tiara. Ellers så er det bare hårnåler som trengs.

Bryllupsreise - ikke bestemt hvor vi vil dra enda.

Prøvetime på hår og sminke - Må bestilles

Frisør og sminke på dagen - må bestilles

Drikke - Er enda ikke bestemt hva vi skal ha.

Ryddehjelp - 2 jenter på 16 og en voksen som er ansvarlig.

Kokker - skal ikke ha, alle i familien hjelper til.

Pakkeåpner - forloveren og kusinen til bruden

Toastmaster - ikke bestemt enda

Nummerlapper, teip til gavebordet og evt bok - Må kjøpes og ordnes

Tilbehør som lys, duker, servietter - Er bestemt, må kjøpes.

Bryllupskake - Må bestilles (skal ha 2 sjokoladefontener)

Andre kaker - Må ordnes, familien baker

Innmarsj - ikke tenkt på enda

Utmarsj - ikke tenkt på enda

Salmer - ikke tenkt på enda

Solist - Kanskje en kompis av brudgommen

Ringer - Har funnet de vi vil ha, må bestilles

Bryllupsbil fra kirke til festen og hjem igjen - Forloveren til brudgommens ansvar

Invitasjoner - Har ingen aning enda.

Bordkort - Blir bestemt når invitasjonene er bestemt.

Sanghefte - Vet ikke enda om vi skal ha sanger

Bordplan - Et utkast blir laget når gjestelisten er ferdig

Takkekort - ikke tenkt på enda

Program i kirken - Blir laget når vi vet hva som skjer i kirken og hvilken sanger/salmer vi skal ha

Gjestebok - Må kjøpes

Gaver til hjelpere? - Må evt ordnes

Solarium / Selvbruningskrem - Må kjøpes

Skjema av alle slag, laste ned? - Må ordnes

Overnatting for gjester - Må sjekkes ut og evt ordnes

Brudepiker/brudesvenn? - skal ha 3 jenter og 1 gutt. De har sagt ja:)

Engangskameraer til å ha på bordene - Må kjøpes. Nokk med 5?

Videofilming - Må spørre lillebroren til bruden om han kan filme

Pynt til lokalet (telysestaker og telys) - Må kjøpes

Ta med ringene til kirka - Må huskes!

Ønskeliste - ikke tenkt på enda. Legges på butikker og ut på hjemmesiden når den er klar.

Fine champagne glass til velkomsten - Må kjøpes, kanskje plast for å gjøre det billig. Skal ikke ha champagne men en god velkomstdrink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa nei til den kjolen i dag. Jeg har funnet all tilbehøret som jeg har lyst på så den dealen blir ikke så bra da. vil du jeg skal sende bilde til deg av den? Jeg har bilde på mail. Kan ikke du sende e-post adr til meg på pm? Så kan jeg sende bilde via mail...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke drømmekjolen min. Jeg sliter med samme problem som deg. Det er alt for mange kjoler å velge mellom. Er så mange fine å jeg vet egentlig ikke hva jeg vil ha. Men har bestemt meg for at det må være med tykke stropper. Ellers så er det ingen kriterier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du e kommet langti planleggina!!

Vi har ikke en gang klart å bestille kirke...

Skal først få finansieringen i orden (foreldrene våre), så blir det action her...

Skal prøve å få Ishavskatedralen som kirke, jeg er døpt der og foreldrene mine giftet seg der... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Hei og :velkommen: i "klubben" som 2008-brud! :) Du har virkelig fått mye på plass allerede! :)

...og hjemmesiden deres var virkelig fin :) Skal bli gøy å følge med her videre!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ballerina:)

Tusen takk! Ja når jeg har sett litt rundt her på sidene sett at jeg har kommet ganske langt i planleggingen. Gleder meg så enormt mye til mai lønninga kommer for da skal jeg bestille sko, tiara, veske og strømpebånd. Jeg skal også se om jeg finner noen fine hårnåler som jeg skal bestille. Må ha ganske mange for jeg skal ha 3 brudepiker og jentene skal ha disse hårnålene i håret.

Noen som vet hvor mange jeg trenger på hver jente? De skal ha håret satt opp med krøller.

Jeg skal også bestille kubelys snart tenker jeg. Noen som vet hvor jeg kan finne det på nett?

Håper noen er inne på dagboken min å leser og som kan svare:D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Tipper jeg også hadde gledet meg mye til lønninga hvis du ska kjøpe alle de tingene der! :hoppe:

Når det gjelder hårnåler så vet jeg ikke... men trenger det bare å være sånne med perler...? For om det ikke gjør noe så bare bestiller du endel pakker, men så gjør det ikke noe om det må brukes noen andre! Men når jeg setter opp håret mitt så blir dte jo brukt veldig mange hårnåler da :sjenert:

...kubelys... jeg vet ikke... :sjenert: Skal kjøpe våre på Søstrene Grene (de er så gode og billige der ;) )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ganske glatt hår alle sammen. Jeg har en frisørvennine, får spørre henne:)

Jeg tenkte jeg skulle bestille på nett for kanskje å det litt billigere. For her jeg bor så er det bare 1 butikk som selger lys. Jeg jobber der så jeg kan jo bestille å fikse selv det jeg har lyst på men er en ganske dyr butikk. Jeg får jo 20 % avslag når jeg tenker meg om, kanskje bare bestiller igjennom butikken. Jeg tenkte jeg skulle ha firkantede lys og det har vi aldri hatt, men finner det nokk når jeg går igjennom katalogene.

Jaaaa jeg gleder meg så enormt til mai - lønningen. Har lyst til å kjøpe kjole også da. Har funnet en MS som jeg synes var nyyyydelig men den er ikke helt min stil å den passer ikke helt til bryllupet. Men jeg bare elsker den kjolen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg først finner en kjole så tenkte jeg at jeg skulle ta å få den kjolen skreddersydd. Jeg bor i øst - finnmark og må reise laaaangt for å få prøvd kjoler så derfor må jeg være sikker i mitt valg når jeg kjøper den.

Den heter: Grace kelly

her er adr: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?ke...ze=8&style=J135

vet ikke hvordan jeg linker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...