Gå til innhold

Den lange tiden frem til 09.08.08


Irmelinn

Anbefalte innlegg

Takk :)

Jeg har skikkelig lyst på den, men den er jo ikke meg!!!

Jeg har ALDRI likt blonder, men jeg smelta innvendig første gang jeg så den kjolen å jeg må se på den hver dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skoene jeg skal ha er helt flate nøytrale ballerina sko uten noe på så de passer til alt. Er veldig fornøyde med at jeg fant de så de skal jeg bestille:)

Er ikke noe fare med det. Finner jeg ut når det nærmer seg bryllupet at de kan jeg ikke bruke så kan jeg bruke disse skoene til andre selskap og festligheter. Jeg bare MÅ ha de skoene uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, jeg likte ikke den fargen som var på det "båndet" rundt magen. Fargene som skal gå igjenn i bryllupet skal være gul, orange og rød. Noen forslag til hvilken farge jeg kunne hatt på det "båndet"? Forloveden skal ha rød vest til dressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at jeg skifter mening ang kjolen mange ganger fremover, vi får se hva som skjer til høsten. Tror ikke jeg blir å bestille kjole før da uansett.

Nå på lørdag som kommer da skal jeg og min kommende svigerinne sette oss ned å prøve å lage kort. Innbydelser. Hun skal hjelpe meg:) Det synes jeg er veldig snillt. Håper vi vi får til å lage noen fine så har jeg noen eksempler som jeg kan se etter når jeg skal begynne å masseprodusere:) Tror også vi skal prøve oss på noen bordkort.

Ellers så skjer det ikke så mye på planleggingssiden. Både jeg og forloveden har mye jobb for tiden også får vi besøk av min storebror i morgen som kommer oppover fra Oslo. Skjer mye nå, men jeg har jo mest lysst til å sitte her inne. Jeg har noen fritimer på dagen hver dag når jeg er på skolen så da får jeg jo litt tid til å være her og surfe rundt å se på stæsj:) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du e kommet langti planleggina!!

Vi har ikke en gang klart å bestille kirke...

Skal først få finansieringen i orden (foreldrene våre), så blir det action her...

Skal prøve å få Ishavskatedralen som kirke, jeg er døpt der og foreldrene mine giftet seg der... :)

Hei pudderpia!

Unnskyld for at jeg overså deg helt. Leste det du hadde skrevet i går men hadde i tid å svare. Synes du jeg er kommet så langt. Kan ikke si meg helt enig i det. Det er jo ingenting som er booket eller kjøpt enda.

Når skal du gifte deg?

Ishavskatedralen er jo kjempefin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært å lest litt på di andre dagbøkene og blitt inspirert over kakelistene som er blitt lagt ut. Så her kommer vår foreløbige liste. Vet enda ikke hvor mange kaker vi skal ha.

Bryllupskake: sjokoladefontene, en med hvit sjokolade og en med melkesjokolade.

Suksessterte

Ostekake

Negerskjorte

Banankake

Daimkake

Bløtkake

Sjokoladekake

Diakake

Peanøttkake

Andre desserter:

Sjokoladepudding med vaniljesaus

Dronningmauds pudding

Fromage

Jordbær + fløte

Uff. Lista så lang allerede? :ler:

Noen som har noen kommentarer til listen? Jeg tar gjerne imot :)

Endret av Irmelinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Tusen takk Ballerina  :)

Koselig at du stikker innom titt og ofte. Setter pris på det  :)

Så bra at du setter pris på det! :) Me like to be om KG :) ...spesielt nå som jeg egentlig leser til eksamen... :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er hjemme fra skolen i dag. Vondt i en fot.. så da blir jeg sittene her inne hele dagen :ler: jeg er helt hekta :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farger i bryllupet

Gul, orange og rød/burgunder

Brudebukett/knapphullsblomster

hvite eller gule calla. Blir 3 stk i brudebuketten. Tror mest sannsynlig at det blir gule.

Bryllupskake

Vi skal ha 2 sjokoladefontener. 1 med hvit og 1 med melkesjokolade. Vi skal ha lange grillspyd i tre som man kan dyppe med. Det vi skal ha som kan dyppes er kiwi, banan, ananas, jordbær, minibakkels, marshmellows, mango, melon, grapefrukt

Andre kaker

Sjokoladekake, peanøttkake, suksessterte, ostekake, bløtkake, banankake, diakake og negerskjorte.

Andre desserter

Dronning Mauds pudding, jordbær + fløte, sjokoladepudding og vaniljesaus, sitron fromage og bringebær fromage

Koldtbordet

Roastbeef, rundstykker, majones, skinke, eggerøre, waldorfsalat, purre og drue salat, pastrami skinke, rull, agurk, rødløk, fat med blåskjell og krabbe, bacalao, kyllinggryte, pastasalat, Noen forslag?

Nattmat

lapskaus? + rester etter koldtbord?

Drikkevarer

Hva skal vi ha til maten? åpen bar?

Servitører/hjelpere

3 stk? nokk?

Ting og tang

Something old: mammas perlesmykke

Something new: kjolen

Something borrowed: mammas perlesmykke

Something blue: Strømpebånd

Penny in your shoe: ja...

Invitasjoner

Har ikke bestemt meg enda, men skal lage de selv. Vil at de skal ha fargene som skal gå igjenn i bryllupet.

Kirkeprogram

Har ikke tenkt så mye på det enda, men vil ha bilde av oss på fremsiden.

Bordkort/meny

Skal være i samme stil som invitasjonene

Kurver til blomsterpiker

Har funnet nydelige blomsterkurver på bryllupsweb som vi skal bestille.

Ringputer

Har lyst på en ringpute som har noe rødt i seg. Kanskje få svigermor til å sy?

Borddekorasjoner

Skal ha hvite duker. Låne av svigermor? så skal vi ha røde løpere som ligger oppå. Vi skal ha 3 firkantede kubelys i gul, orange og rød som skal stå i klaser på bordene. Vil ha gjennomsiktige, firkantede glassbeholdere til lysene. Har litt lyst på gjennomsiktige glassperler til å ha stødd på bordene. Blomster til bordene er ikke bestemt. Gule eller røde servietter? forslag?

Gavebord

Gjestebok (helt hvit?), gaveliste (bok?), nummerlapper, teip, penner, svartsekker, 2 gaveåpnere? Stine og Kristine kanskje?

Kurver på dametoalettet

Strømpebukser, klar neglelakk, deodorant, mascara, kleenex, pudder, smertestillende, hårstrikk, hårnåler, hårspray, hårbørste, sikkerhetsnåler, mini-syskrin, plaster, gnagsårplaster, tyggis, frisk, tannpirkere, bind, tamponger,

Kurver på herretoalettet

Deodorant, parfyme, tyggis, kleenex, frisk, plaster,

Ta med på festen

Stay-ups, , kleenex, pudder, mascara, kamera, lipgloss, leppestift, tyggis, parfyme,

I hotell-bagen

Undertøy, kleenex, kamera, sminke (mascara, pudder, lipgloss, øyenskygge), hårspray, hårbørste, deodorant, hårstrikk, kles-skift, parfyme, shampoo og balsam, tannkrem og tannbørste,

Brudgommen

Sort dress med rød vest, sorte sko

Bruden

Hvit eller ivory kjole, hvite sko, perletiara, perlesmykke og armbånd, blått strømpebånd, hvitt undertøy, hvite strømper? øredobber? isåfall skal det være hvite perler.

Brudepikene

Alle 3 skal ha helt like kjoler. Skal være helt enkle med tykke stropper. Glatt stoff. Hårnåler med hvite perler i håret, skoene skal være hvite, ikke åpen hel eller tå. 2 av dem skal ha blomsterkurv, 1 skal bære ringpute

Brudesvenn

Lik dress som brudgom? sorte sko, bære blomsterstav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

så koselig av deg at du tok deg tid til å lese og skrive :klappe::)

Jeg tror jeg må ta meg en pause frem til helgen fra KG for å få gjort litt skolearbeid. Er litt usikker på om jeg klarer, men jeg bare MÅ. Kanskje jeg tar en liten tur innom på kveldene :ler:

:klem: til alle som er her å leser :)

skriv gjerne, da blir jeg glad! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom en tur for å oppdatere meg, men du har vært så utrolig flink og fått skrevet ned masse! Fiiiine lister ja! Imponert jeg! :klappe::klappe::klappe:

Skal lese mer så fort jeg får tid, kommer tilbake med mer tilbakemeldinger da! :)

Lykke til med skolearbeid fram til helga! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Stolt jeg nå. tihi. Var litt jobb med de listene ja.. Men godt å få litt oversikt.

Jeg klarte selvfølgelig ikke å holde meg unna her. Vi har arbeidstime på skolen så da måtte jeg inn å se her :tommel:

Nå skal jeg gå igjennom og se hva jeg skal bestille i mai når det gjelder bryllupsting :klappe:

:klem: til alle dere KG jenter :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pia 30.08.08
http://www.bryllupsweb.no/images/blomsterkurv_02.jpg

Hva synes dere om denne blomsterkurven jenter?

Jeg har litt lyst på denne siden det er perler på, men likte ikke helt at de var broderte men det vises jo ikke så godt på bildet. hm.. er veldig usikker.

synes den var kjempefin, jeg... Ikke sånn heeeeelt lik absolutt alle andre sin :)

Skal lage blomsterkurver selv jeg da... Kjøper bare vanlige kurver og skal ha silkebånd i hvitt eller ivory, med litt gammelrosa bånd på hanken, siden fargene skal være hvit, kremhvitt og rosa (+brunt el. sand på trykksaker). Vanskelig å forklare, men jeg vet akkurat hvordan jeg vil ha det :rødme: Tror det kan bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så veldig lyst til å lage selv. Likte de veldig godt og fallt mest for de pga perlene.

Tror dere at perlene blir å ryke lett eller kommer den til å holde? Det er jeg mest bekymret for. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima
Når jeg først finner en kjole så tenkte jeg at jeg skulle ta å få den kjolen skreddersydd. Jeg bor i øst - finnmark og må reise laaaangt for å få prøvd kjoler så derfor må jeg være sikker i mitt valg når jeg kjøper den.

Den heter: Grace kelly

her er adr: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?ke...ze=8&style=J135

vet ikke hvordan jeg linker...

Den kjolen der er jo bare sååå søt :) Kjempefin :)

Koselig å se nok en 2008-brud :) Vi gifter oss ei uke før dere, men vi har ikke noe på plass. Men har masse tanker som er organisert i lister :)

Blir moro å følge planlegginga deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Septima! :)

Så koselig at du stakk innom siden min.

Ja jeg er så enig, den kjolen er bare helt herlig. Men er jo så fryktelig usikker. Men nå har den logge som favoritt i over 2 uker og det har ingen kjole gjort før hehe.

Alle mine venninner som jeg har vist den til sa at den kom til å passe til meg. Håper det er noe i det da. Gjenstår å vise den til mamma. Vist hun sier det samme så MÅ jeg jo bare gå for den :)

Jeg skal begynne og kjøpe inn småting i mai å jeg gleder meg så enormt til det. Tenkte å begynne sånn smått. Kjøpe litt og litt på hver lønning for da blir det ikke så mye på slutten. Vi tenkte at alt utenom mat og drikke kjøpes måntlig igjennom året så har vi en sparekonto der vi setter inn pernger til mat, drikke og bryllupsreise. Har 30 000 allerede. Vi er så flinke :klappe:

STOR :klem: fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...