Gå til innhold

Marnas bryllupsdagbok

Marna

Anbefalte innlegg

Så gode nyheter!!!! :hoppe::danse:

Også så spennende at dere snart skal bli prøvere! Bryllup, babyplaner, nytt og flott hus - 2008 kommer til å bli et kjempeår for deg!

:juhu: :juhu: :juhu:

Kjente jeg ble godt humør jeg nå!

Ja, ikke sant?! ;) Har gledet meg til 2008 leeeenge, nesten ikke til å tro at vi snart er i midten av januar allerede!

:juhu: :juhu: :juhu: Fint å høre at vi er i godt humør sammen! :smilbla:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig å lese så masse gøy her på en gang! :juhu:

Spennende med prøving! Blir det prøving før bryllupet eller blir det forberedelser også prøving etterpå? Spennende blir det iallfall :) :)

Ha en fin søndag med kaker og alt som hører med! :klemmer:

Her går det mot spennende tider ja :sjarmor: Vi tjuvstarter og begynner prøvingen i starten av mai :) Så da blir det spennende tider fremover! Kan jo ta en god stund å få det til, selv om vi er ved godt mot nå!

Takk takk, litt uggen i dag, men formen kommer seg vel til kakespising i kveld! Håper du får en fin-fin søndag!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pakke som het 'gravid' sett og slett! De så kjempebra ut, hadde lest om dem og de SKULLE jeg ha! Lette og lette, i går fant jeg omsider 1 pakke på apotek1 på Lade. Blir noen turer til Trheim etterhvert :) Kjøpte to STORE omega 3 bokser, tror det var 120 stk i boksen! Og de er stoooore ja, skal ikke se bort fra at de blir hoppet over rimelig ofte... Jeg har de i alle fall :) Og slimløsende hostesaft, må prøve ut myten! Venninne E sier det funket for henne og hennes søster, jeg er overbevist! Og tante rød kom på dagen jeg hadde satt kryss på, så kroppen virker å være i balanse!! Det liker vi :)

Takk takk, vi koser oss der det er folk, så det skal vi klare :) Dere får ha en fiiiiiiiin søndag! Skal jobbe litt på utdrikningslag-listen min i dag, sender deg en mail i kveld håper jeg! Vanskelig å bestemme seg... Jobber med saken ;)

:kose: & :kyss:

Å ja, den "gravid" ja! :Nikke: Den sto jeg og titta på på apoteket på hjemstedet engang jeg gikk med Ida, men fant ut at den sto fint i hylla si! :ler: Slimløsende hostesaft? :klø: Hva er det godt for? (jeg er ikke så inne i prøververden jeg, har jo aldri prøvd! :hoho: ) kropp i balanse liker vi ja! :Nikke:

Vi skal ha en flott søndag ja, min pappa og tvillingsøs kommer snart innom på vei hjem fra Møre! :) Har trilla tur med Ida, og kosa oss skikkelig! Søndag = familiedag! :ler2:

:kose: , :klem: og :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, den "gravid" ja! :Nikke: Den sto jeg og titta på på apoteket på hjemstedet engang jeg gikk med Ida, men fant ut at den sto fint i hylla si! :ler: Slimløsende hostesaft? :klø: Hva er det godt for? (jeg er ikke så inne i prøververden jeg, har jo aldri prøvd! :hoho: ) kropp i balanse liker vi ja! :Nikke:

Vi skal ha en flott søndag ja, min pappa og tvillingsøs kommer snart innom på vei hjem fra Møre! :) Har trilla tur med Ida, og kosa oss skikkelig! Søndag = familiedag! :ler2:

Jeg fant ut at den skulle jeg ha med meg jeg! Er jo litt dyrt (100 kr pr måned), men det betaler jeg glatt! Gjør alt i min makt for å lykkes, så det er større sjanse for at det ikke går galt :) De har den ikke her nå, blir noen turer til trheim utover ja :ler: . Er folat i dem, så slipper å kjøpe det i tillegg.

:fnise: Ida kom av seg selv hun ja. Blir spennende å se om nestemann sitter like kjapt! :Nikke: Den hostesaften skal virke på slimet 'der nede' også, slik at soldatene har mindre motstand fra slimet på sin vandring til målet :sjarmor: Jeg har jo planlagt dette siden jeg var 12, så nå er det jammen meg på tide å prøve ut alt jeg har hørt og lest!!! Strukturert jeg???? :skratte:

Søndager er gode dager om en har fri! Kooost oss til nå vi også, sløver i dag! Hæls :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh jeg blir så glad av å lese her nå! :hoppe:

Alt snakket om prøveting er så koselig! Har jo fulgt med en del prøvedagbøker i høst, og det er alltid like koselig å høre om alt, og ikke minst spennende! Man lærer jo en hel del og jeg håper jeg husker alt når det blir min tur!

Virker iallfall som du har god peiling på det meste og er helt klar! Det er så gøy og spennende og alt at jeg har egentlig ikke helt ord for det :fnise: :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh jeg blir så glad av å lese her nå! :hoppe:

Alt snakket om prøveting er så koselig! Har jo fulgt med en del prøvedagbøker i høst, og det er alltid like koselig å høre om alt, og ikke minst spennende! Man lærer jo en hel del og jeg håper jeg husker alt når det blir min tur!

Virker iallfall som du har god peiling på det meste og er helt klar! Det er så gøy og spennende og alt at jeg har egentlig ikke helt ord for det :fnise: :juhu:

Åh, du er så søøøøt Tassie!! Skriver så fint! Så koslig at du blir glad av lesingen her inne :) Skal ikke mer til for å glede meg :gjeiper:

Det ER veldig spennende, går og tenker på det veldig ofte for tiden, huff tenk hvordan jeg blir når det er alvor om 3 måneder! Kommer jo aldri til å få det til når jeg tenker på det HELE tiden... Men nok en gang, SPENNENDE!!! ...og tenke positive tanker :-D

Bra du snapper til deg viktig informasjon, plutselig er det deres tur!!! Tipper det går fort jeg :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rødme: :rødme: :rødme: 4 måneder og 29 dager igjen!!! Guri, gleeeeeeeeder meg slik jeg nå! :rødme: :rødme: :rødme:

...står 28 dager på tickeren, er det riktig da...? Husker den at vi har en dag mer i februar enn vanlig dette året da mon tro...? Må tenke mer på den når jeg ikke er så trøtt tror jeg...

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg måtte le i dag! Vi har herved verdens verste folk til naboer!!! Først hadde vi nabovarsel på en støttemur vi må ha på baksiden av huset, så sendte to naboer klage, kommunen sa det var greit for oss å lage muren som vi tenkte. Og nå kom det altså inn klage på kommunens vedtak, samme dagen som fristen gikk ut! Akkurat det samme som skjedde med huset. Og dette er en annen nabo!

Hjelpes sier jeg bare! Så nå må muren også til fylket for endelig avgjørelse! Saksbehandleren i kommunen kan ikke komme på at han noensinne har vært borti så mye pes for en så "enkel" sak før! Til og med han var drittlei nå! Forloveden skulle jobbe litt overtid i dag, men det klarte han ikke med kokende sinne... Og han som til vanlig er roligheten selv...

Og han som klager på huset, grensen og garasjen skrev brev til oss i forrige uke om at han har rett angående grensen, men null dokumentasjon! Ufattelig! Hvis disse klage greierne er representativt for Norge blir jeg skremt, håper det bare er vi som har slike troll til naboer! Unner ingen dette! Alle naboene rundt oss vet best, vi er noen dritt ungdommer som kommer og tar oss til rette i følge dem! Blæ-blæ-blæ! Og bla bla bla, som jeg prater! Frustrasjon må ut, til tross for at det ikke akkurat er bryllupsprat. Om 3 dager er det befaring, jeg gleder meg som et barn til å være overlegen mot nabo mannen og samboeren hans som har utsatt byggingen vår i et halvt år!

På onsdag kommer det noen og borrer energibrønn til oss, 190 meter ned i fjellet. Så ting skjer :juhu:

Nå skal jabbe-frøkenen gå til sengs!

Sliter litt med å skrive liste over hvem jeg øsnker å ha med i utdrikningslaget mitt... Tenker og tenker, dumt å glemme av noen også... Men jeg tror egentlig at jeg ønsker kun de nærmeste venninnene mine jeg... Og mine to kule svigerinner... Men må tenke litt til på den... Ligger her på skrivebordslinjen, til skrekk og advarsel :fnise:

:fnise: Jeg leverte ut de to FØRSTE invitasjonene til servering i bryllupet i dag til to av venninnene mine. Og begge spurte: Når er bryllupet da?? Merkelig, les i invitasjonen da tenkte jeg, men svarte fortumlet 14 juni... Vi ble rimelig paffe samboeren og jeg da hun kunne fortelle at det ikke stod noen dato for bryllupet i invitasjonen!!! :flau: Tenk å klare det da!!! Og den hadde gått gjennom kontroll hos meg, min kjære og mamma... Og jeg som pleier å være flink til å kontrollere slikt... Jaja, får skrive ut nye til de jeg HELDIGVIS ikke sendte i posten til de 11 andre... Distre jeg?? JEPP!

Sitter her ennå...

I morgen skal jeg ringe årestekontoret og høre (og mase... ) om de vet hvilken prest vi får... Og om de vet når vi skal ha møte med dem... Kom på det 20 minutter etter de hadde stengt i dag, og da hadde jeg lett etter nummret deres like lenge! Pytt pytt, må ha noe å finne på i morgen også. MÅ ta opp bordkort skjæring igjen *grøss, gruer meg for jeg vet jeg ikke kommer til å få det så pent som jeg har sett det for meg inni hodet mitt... *

Jaja, nå er det sengetid! Natta jenter!!!! Ups, ble litt langt og oppdelt, men nå fikk jeg sagt mye her altså!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *englefjes*

:gjeiper: det er jo helt villt dette :gjeiper: aldri hørt om slike naboer jeg, og ikke minst så mye sommel og styr :gjeiper: litt av et nabolag du flytter inn i... tar vel litt tid før dere går til naboen å låner en "kopp sukker" der :-D

Ha en fin dag da Marna :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gjeiper: det er jo helt villt dette :gjeiper: aldri hørt om slike naboer jeg, og ikke minst så mye sommel og styr :gjeiper: litt av et nabolag du flytter inn i... tar vel litt tid før dere går til naboen å låner en "kopp sukker" der :-D

Ha en fin dag da Marna :klemmer:

Ja, jeg kunne ikke se for meg dette i min villeste fantasi at det skulle bli slik! Men så lenge jeg får bygget meg hus jeg, så faller resten på plass av seg selv etterhvert. Og vi angrer ikke i det hele tatt på at vi rev det gamle og skal sette opp et nytt i DET nabolaget, det er sentralt og vi kunne ikke tenke oss å bo noen andre steder. Det er godt å tenke på når det herjer som verst :gjeiper: Det er ikke vi som har problemer med at vi bygger oss hus som mannen i gata har lov og rett til...

Men en ting er sikkert, jeg skal ALDRI låne noe som helst fra naboen der nei! *Bank i bordet, på den måten er jeg sta og egen!!*

Håper du får en toppers dag du også *englefjes* :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av at fotografen ringte for å avtale dato for samtale. Det blir den 6 februar! Så da skal jeg forberede meg godt, må snart begynne å se igjennom alle bryllupsbildene jeg har lagret gjennom tiden, slik at han kan få se hvilken bildestil vi har :)

Først ringte jeg til feil prestekontor (A), og fikk nummeret til det rette kontoret (B). Så forsøkte jeg å ringe dit ørten ganger!!! Kl 13 gav jeg opp og ringte til kontor A igjen... Han skulle sette meg over til en dame... Så ble linjen brutt. Så ringte jeg A en gang til, da fikk jeg beskjed at han hadde ordnet det slik at en dame skulle ringe meg. Tror kanskje han syntes jeg maste da jeg ringte han den siste gangen... Jaja, jeg er en liten 'maskjærring' jeg serru.

Og nå ringte damen endelig, hun visste lite og ingenting, så da sa hun at "du får snakke med sognepresten selv, han går nå bare her og trår..." Så da kunne han fortelle at de ikke vet når de har ferie før om ca EN måned, og ikke visste de om de måtte bli "utsendt" til et annet sogn heller... Så i verstefall får vi en prest ingen av oss kjenner... Ugg, prosten kan da ikke sende snille prester hit og dit om sommeren!!! Presten skulle sende med litt mer infor på mail :-D Så får jeg vel prøve å ringe dem om en måneds tid igjen...

Det var dagen i dag, ellers har jeg gjort lite fornuftige ting... NÅ er det tid for bordskort!!! Godt med dagslys...

Tudelitu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist å høre med naboene.. heldigvis er det snart over! :klemmer: Vi har ikke riktig sååå fæle naboer her, men fæle er de nå likevel... fins mange rare folk i dette landet.. våre naboer nekter å la oss kjøre inn i bakgården som VI eier (fordi det bråker så, eller så kommer de seg ikke ut med bilen sin stakkars ..... det er STOOOR plass!!!) også flytter de søppelbøtta vår hver eneste gang vi setter den ut mot veien for å tømmes av søppelbilen, og de går rundt huset vårt og lusker og sniker og tømmer sitt søppel i smug i våre søppelbøtter, de binder fast sine egne søppelbøtter med lås og tråd på, smiler man eller sier hei eller prøver å være hyggelig, så får man kjeft tilbake osv osv osv.... :fnise: Jepp står fast ved at jeg tror det er mange rare folk i dette land! Naboer kan være en tricky ting iblant... men nå tok jeg opp hele boka di... :sjenert:

Egentlig ville jeg bare si til deg at invitasjonene og bordkortene BLIR fine!! Det er ingen tvil i min sjel! Så det er bare å ta det med ro Marna-jenta :klemmer: Man kan jo alle gjøre skriveleif, men jeg er sikkkker på at det blir så fint atte!

Også må jeg bare kommentere det prestekontoret... jeg har inntrykk av at prestekontorer generellt vet veldig lite.. og er veldig somlete... enten det er bryllup eller barnedåp eller hva det nå enn er! Også at man ikke kan få lov tl å få ETT nummer å ringe? Nei, de burde kanskje organisere seg litt bedre og gi lettere informasjon for å slippe alt ekstra mas fra kommende bruder og 'nye' mødre.... :fnise:

Håper du har hatt en fin tirsdagskveld Marna! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Tassie, de hørtes ikke riktig gode ut naboene deres heller... Huff, ja det fins mange rare folk i dette landet, DET er sikkert og visst!

Har dårlig tid jeg, forloveden kommer og henter meg hvert øyeblikk, vi skal på befaring oppi tomten med klagenaboen, hun fra fylket og han fra kommunen. Gleder meg og gruer meg på en gang!

Hadde bryllupsdrøm i natt også, og da var det dagen før dagen! Rimelig spent i drømmen i alle fall...

Nei, hei og hå, ha en toppers dag godt-folk! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dåne: Helt sjokkert over hvordan folk kan oppføre seg, jeg :riste:

Største problemet vi har med våre naboer er at de spiller litt høy musikk av og til - men det må man nesten bare tåle når man bor i en bygård i et studentstrøk :jepp:

Skjønner vi er heldige.

Signerer for øvrig på Tassies innlegg angående bordkort og invitasjoner. Kommer til å bli kjempeflott! Så mye arbeid og sjel som du har lagt i det! :klappe:

Kjempeflink, er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: Helt sjokkert over hvordan folk kan oppføre seg, jeg :riste:

Største problemet vi har med våre naboer er at de spiller litt høy musikk av og til - men det må man nesten bare tåle når man bor i en bygård i et studentstrøk :jepp:

Skjønner vi er heldige.

Signerer for øvrig på Tassies innlegg angående bordkort og invitasjoner. Kommer til å bli kjempeflott! Så mye arbeid og sjel som du har lagt i det! :klappe:

Kjempeflink, er du!

Ja, vi er sjokkerte over folk vi også! Forloveden var ofte på besøk til mormoren sin opp gjennom oppveksten (det var henne vi kjøpte huset vårt av) og vi trodde at naboene fortsatt var snille og greie! Men den gang ei! Vi fikk oss en real oppvekker kan man si. For naboene blir bare verre og verre med klagingen sin... Så utrolig glad for at fylket kommer med avgjørelsen (som INGEN kan klage mer på) om 1-2 UKER!!!! Spennende! Befaringen gikk som forventet, har en god følelse! Håper bare den stemmer *krysser alt vi har* , så vi kan få sette i gang og bruke energien vår (les:irritasjonen vår) til noe fornuftig! :tommelopp: Irriterende nok at det spilles høy musikk, særlig på kveldstid... Kunne bare folk spurt seg selv litt oftere: Hadde jeg likt at dette ble gjort mot meg/mine barn eller noen av mine nærmeste? Men neeeeeei da... :slåss:

Åh, takk for skryt! Ja, ALT er gjennomtenkt kan man godt si! Og egenprodusert ja :jepp: Kjenner at 4 års planlegging på bryllup har blitt litt i det lengste laget, begynner å bli litt lei nå. Men tror det har en sammenheng med at det er så sinnsykt mye som skjer nå for tiden, har sjelden tid til å gjøre noe frivillig, blir mer at vi gjør ting pga at vi MÅ. Men ser jo at tiden går, og det blir sikkert rart og tomt etter bryllupet... Jeg liker jo egentlig at ting skjer rundt meg også. Er ikke så lett å bli klok på jeg, for jeg blir det ikke, og jeg har kjent meg selv i 24 år! :fnise:

Nå koooooser jeg og forloveden oss hjemme som bare rakkern! Mine foreldre (som vi bor hos, som vi har bodd hjemme hos siden juni) er på hytten i helgen! Veldig deilig kjenner jeg!!!

Håper alle her inne får en kjempefin helg!

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Marna! :klem:

Skal se du har mange planer :hoppe:

Men du minner meg på en ting jeg ar glemt.. Fotograf :hakeslepp:

Hei Marsipan, koslig å se deg her inne :)

Ja, jeg har mange planer og mange rare ideer :ler: Er inne i planleggingsfaser her og der, gleder meg til å bli ferdig med bryllup og hus slik at jeg kan få et NORMALT liv igjen!! ...hehe og da planlegger man baby... Begynner å dra på årene skjønner jeg :sjenert:

Oh, bra at du kom på fotograf!!! Det er et must!! ;)

Ønsker deg hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning! *Ja-jeg-er-pratsom-på-grunn-av-at-når-jeg-har-skrevet-dette-innlegget-er-det-masj-til-sengs* Jeg er nemmlig trøtt og skal opp tidlig i morgen,, men når jeg legger meg er det morgen med en gang! Jaja, kan lese bittelitt på sengen!

Natti marsipan :klemmer:

...og natti til alle andre som ønsker seg en gooood og varm kos :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...