Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...


Simpleminded

Anbefalte innlegg

I dag var det tidlig opp og kjøre sambo til legen. Skulle sjekke kneet sitt :) Og det så veldig fint ut, og så langt han klarte det skulle han gå uten krykker. Men det er jo kun snakk om et par meter foreløpig, så er ikke så mye hjelp i han ennå :sjenert:

Etter lunsj la jeg snuppa for en dupp og tok meg selv en liten blund - deilig! Så dro vi avgårde på gravid-treff :) 3 andre som skal ha baby i mars møtte jeg. Kjempekoselig! Gøy å treffe nye mennesker, og jeg som ikke kommer meg så mye ut syns det var kjempegodt. Spiste god kinamat og storkoste oss. Snuppa var også med :Nikke: Hun sjarmerte alle i senk ved å hilse "Hei" når vi dukket opp :) Oppmerksomhet er hun glad i :rødme:

Noen som vet hvor jeg kan finne quizer med spørsmål og svaralternativer? Skal ha jentefest om et par uker, og syns det er så gøy med quiz! Og selvfølgelig premier :jepp:

Også trenger jeg forslag til hvordan jeg skal fortelle at jeg er gravid :hoppe: Gleder meg til den dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at kneet til samboer kommer seg!

Gravidetreff høres koselig ut, alltid ålreit å treffe mennesker i samme situasjon som en selv. Moro at snuppa var med! Likte hun også kinamat, eller? :sikle:

Quiz er moro, ja! Hva slags quiz er du ute etter? Det går jo an å finne på spørsmål selv, ellers finnes det quizbøker man kan få kjøpt. Sikkert bra utvalg på de fleste bokhandlere, vil jeg tro. Du kan også stjele spørsmål fra aviser og ukeblader - de har ofte sånne triviaquizer :)

Hm ... hvordan fortelle nyheten? I fjor limte jeg gravitesten til et fint kort og ga det til pappa (og mamma, da) på farsdagen - det funka bra :fnise: Menne ... Nei, har du noen ul-bilder som du kan scanne og sende på sms, feks? Eller legge ved i et kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Bare innom og oppdatere meg litt :)

Kan tenke meg du gleder deg til å fortelle det, men jeg har ingen gode ideer i mitt småstressa hode akkurat nå... Beklager...

Moro med gravidtreff da, det kan jeg også tenke meg den dagen jeg blir så heldig å bli gravid. Kjenner ingen i nærmeste vennekrets som tenker på å bli gravid med det første så er jo en flott mulighet til å bli kjent med nye mennesker på :jepp:

Ha en flott mandag videre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :hallo:

Hørtes toppers ut med jentefest og gravidtreff! :jepp:

Det er litt godt å møte andre jenter som er like opptatt av graviditet som en selv! :fnise:

Som mange andre skriver før meg her, så fins det masse av quiz i bokhandelen, og aviser, for ikke å glemme ukeblader!

Lykke til med quiz-lagingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: De kan å sjarmere disse små :ler:

Har en gutt vi også som smiler fra øre til øre mens han sier "Hei". Veldig effektivt for å få masse smil tilbake :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er det lenge siden jeg har vært her ser jeg. Både du og Lillith er gravide igjen! Gratulerer så mye!

Selv orker jeg ikke tenke på en ny graviditet en gang.

Håper alt står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NÅ er det lenge siden jeg har vært her ser jeg. Både du og Lillith er gravide igjen! Gratulerer så mye!

Selv orker jeg ikke tenke på en ny graviditet en gang.

Håper alt står bra til!

Caro! :klem: Håper det står bra til med deg og familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at kneet til samboer kommer seg!

Gravidetreff høres koselig ut, alltid ålreit å treffe mennesker i samme situasjon som en selv. Moro at snuppa var med! Likte hun også kinamat, eller?

Quiz er moro, ja! Hva slags quiz er du ute etter? Det går jo an å finne på spørsmål selv, ellers finnes det quizbøker man kan få kjøpt. Sikkert bra utvalg på de fleste bokhandlere, vil jeg tro. Du kan også stjele spørsmål fra aviser og ukeblader - de har ofte sånne triviaquizer :)

Hm ... hvordan fortelle nyheten? I fjor limte jeg gravitesten til et fint kort og ga det til pappa (og mamma, da) på farsdagen - det funka bra. Menne ... Nei, har du noen ul-bilder som du kan scanne og sende på sms, feks? Eller legge ved i et kort?

Ja, det var kjempekoselig! Og vi skal treffes igjen til mandagen :) Snuppa likte kinamat vettu! ;)

Tror jeg skal kikke litt rundt på nettet etter noen spørsmål.. Og bare notere dem ned etterhvert. Tror det blir ganske enkle ting sånn som kjendisspørsmål osv..

Har jo flere bilder av både graviditetstest og ul-bilder, men vi får se hva vi gjør.

:klemmer:

:hallo:

Bare innom og oppdatere meg litt :)

Kan tenke meg du gleder deg til å fortelle det, men jeg har ingen gode ideer i mitt småstressa hode akkurat nå... Beklager...

Moro med gravidtreff da, det kan jeg også tenke meg den dagen jeg blir så heldig å bli gravid. Kjenner ingen i nærmeste vennekrets som tenker på å bli gravid med det første så er jo en flott mulighet til å bli kjent med nye mennesker på :jepp:

Ha en flott mandag videre!

:klem:

Heihei! :vinke:

:klem:

Hei! :hallo:

Hørtes toppers ut med jentefest og gravidtreff! :jepp:

Det er litt godt å møte andre jenter som er like opptatt av graviditet som en selv!

Som mange andre skriver før meg her, så fins det masse av quiz i bokhandelen, og aviser, for ikke å glemme ukeblader!

Lykke til med quiz-lagingen! :)

Ja, nå er det bare 1 uke til nyheten skal avsløres og jeg kjenner jeg begynner å bli utålmodig :hoppe:

Ja! Ukeblader kan jeg kikke i! Takk! :)

NÅ er det lenge siden jeg har vært her ser jeg. Både du og Lillith er gravide igjen! Gratulerer så mye!

Selv orker jeg ikke tenke på en ny graviditet en gang.

Håper alt står bra til!

Hei! :klemmer:

Så koselig å se deg igjen! Alt er bra her heldigvis.. Etter 3 ultralyder og endelig 12 uker ut i graviditeten så kan jeg senke skuldrene litt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag var jeg ærlig talt bekymret.... Merket ingen symptomer og magen føltes ut som den plutselig var borte.. I tillegg hadde jeg merket litt blod i trusa :sukk: Og som dere vet så har jeg også gått med store bekymringer en god stund :sjenert:

Heldigvis fikk jeg legetime samme dag og ble sendt videre til sykehuset for ultralyd. Etter mange timers ventetid fikk jeg endelig komme inn. (Sambo var selvfølgelig ute og røyka når jeg endelig ble kalt inn, så han fikk ikke med seg at jeg fikk komme inn :frustrert: ).

Vel inne på undersøkelsesrommet ble jeg tatt godt imot av ei lærling-lege. Hun virket veldig profesjonell og snull og snakket litt med meg før jeg fikk lov til å kle av meg. Og når hun endelig fant fram til nurket så så jeg den vakreste skapningen jeg noengang har sett, utenom dattera mi da så klart :rødme: Babyen sprellet og sparket og rullet rundt med de fine armene og bena sine. Og jeg kunne til og med telle 5 fingrer på hendene.. Virket som nurket prøvde å vike vekk fra hun som filmet h*n :fnise: Og h*n ble målt til å være 50,2 mm lang :sjenert: Akkurat passe!

Hun ville ha en overlege til å dobbeltsjekke det hun konstanterte med (at barnet var friskt og raskt), og han printet også ut et bilde til meg. Men selvfølgelig knipset han når babyen lå snudd med ryggen til og man så vidt kan skimte armene..

post-15749-1252878271_thumb.jpg

Så siden torsdagen har jeg bokstavelig talt svevd på skyer... Nå kan jeg kose meg som gravid :gravid: ! Og tro meg, det skal jeg!! :Nikke: Selv om kvalmen ikke helt vil gi slipp helt ennå...

Endret av Simpleminded
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååå, så fantastisk. For et nydelig lite nurk. Du er heldig som har fått sett det. Glad for at du nå kan slappe av og ikke tenke noe mer på at noe er galt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Ja, nå må du kose deg, Simple :klemmer: Alt kommer til å gå så bra :) Fine nurket :rødme:

Hvordan går det med kneet til samboeren din? Håper du får litt hjelp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Nydelig nurk! Så fint at du fikk time raskt og ble beroliget - det er så fælt å bekymre seg sånn.

Håper du slipper flere bekymringer i svangerskapet! Kos deg med graviditeten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åååååå, så fantastisk. For et nydelig lite nurk. Du er heldig som har fått sett det. Glad for at du nå kan slappe av og ikke tenke noe mer på at noe er galt. :)

Ja, det er helt utrolig at det vokser et lite menneske inni meg igjen. Føler nesten det er mer fantastisk nå enn første gang siden jeg denne gangen vet hva det vidunderlige resultatet er :hjerte:

:hallo:

Ja, nå må du kose deg, Simple :klemmer: Alt kommer til å gå så bra :) Fine nurket :rødme:

Hvordan går det med kneet til samboeren din? Håper du får litt hjelp nå.

Tror og håper alt kommer til å gå bra nå ja.

Sambo sitt kne begynner å hjelpe seg veldig og han kan endelig delta litt mer i husarbeidet her hjemme.

Stooor :klemmer: tilbake

Åh! Nydelig nurk! Så fint at du fikk time raskt og ble beroliget - det er så fælt å bekymre seg sånn.

Håper du slipper flere bekymringer i svangerskapet! Kos deg med graviditeten! :klem:

Ja, det er godt å bli tatt på alvor :Nikke:

Så godt å høre at du har fått lettet bekymringene dine litt Simple :klemmer: Hadde tre tidlig UL med K jeg også ;)

:klemmer:

:klem:

Så bra at du fikk forsikret deg om at alt er i orden! Kos deg videre :klem:

Ja, nå skal jeg kose meg så godt jeg kan :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter 5 dager med dagmamma-fri hadde jeg virkelig håpet at jeg hadde fått samlet meg opp litt energi til å ta fatt på oppgaven med to 1-åringer i hus igjen..

Men, når dagen starter med kraftig hodepine så hadde jeg mine bange anelser om at det ikke er min dag i dag...

Lille N kom klokka halv åtte og en halvtime senere måtte jeg spy. Spydde masse :sukk: og bare magesyre... Selv om det var godt å få det opp, så hjalp det ikke. Ikke lenge etter måtte jeg over doskåla igjen.... :tristbla:

For hver ting jeg har foretatt meg av anstregende oppgaver i dag (laget frokost til snuppene, lekt med snuppene, bært på lille V eller lille N) så har jeg kjent kvalmen presse på... Hvorfor vil den ikke gi seg? Er helt utslitt nå, og vet ikke hvordan jeg skal klare mange flere uker med 2 småjenter å ta meg av :grine::sjenert:

Nå ligger lille N og sover, og kommer sikkert til å sove halvannen time til. Har vekket sambo og bedt han ta seg av lille V så jeg får kommet meg litt.. Sambo har heldigvis blitt betraktelig bedre i kneet sitt, så han får hjulpet meg litt mer i huset enn tidligere :Nikke:

Men han forstår likevel ikke hvor dårlig jeg føler meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars deg. Jeg kan levende sette meg inn i hvordan du har det. Jeg var sjuk som ei bikkje i går og er fremdeles ikke i form i dag, og mannen skjønner det bare ikke ...

Håper du føler deg bedre i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...