Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...


Simpleminded

Anbefalte innlegg

Skjønner godt du synes det er vanskelig at hun tar abort, spesielt når det ikke er noen "god" grunn til det og de har gjort det før...

Jeg blir også litt oppgitt av "gjengangere"... En ting er å gå på en smell og ikke gjennomføre det når ting virkelig ikke ligger til rette for det. Men man har da et ansvar for å unngå at det gjentar seg... Kjenner noen som har gjort det samme selv, de har to barn da. Men jeg ble veldig oppgitt når det skjedde andre gangen, skulle tro de hadde lært litt den første gangen :roll:

Merker også at jeg blir litt frustrert på de som sliter med å bli gravide sine vegne også. Virker så urettferdig at noen blir så lett gravide og tar flere aborter når det er andre som ville gjort hva som helst for å bli gravide....

Men godt å høre at dere fikk dere en tur ut. Blir nok litt mer styr når det er tantene som er banevakt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15+5

(etter mine beregninger, 16+5 etter legens)

Sitter her med tårer i øynene jeg... Nettopp lest gjennom fødselshistorien min.. :rødme: Dagen lille V kom til verden vil jeg for alltid huske :hjerte: Fra den dagen hun kom til oss, så har jeg vært verdens lykkeligste! :kgbaby:

Derfor så er det så utrolig rart, men deilig, å tenke på at vi skal få enda et vidunder! :) Og at dette vidunderet kommer til å øke familien vår :Nikke: Jeg syns det er fantastisk at man kan elske noen så høyt som sitt eget barn :yvonne: Og tar meg selv i å undre på om jeg kommer til å elske det neste barnet like høyt.. :sjenert: Jeg tror og håper jeg har nok kjærlighet å gi til dette barnet som jeg har kunnet gi til lille V...

Endret av Simpleminded
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke sprøtt? :jepp:

Men jeg tror ikke det er sånn at man må smøre kjærligheten tynnere jo flere barn, det blir nok heller sånn at hjertet blir større og lager mer kjærlighet å fordele! Men først skal man gjennom omstillingen fra et barn til to - DET gruer jeg meg litt til ... :dåne: Hvordan få tid? Men det ordner seg vel på et vis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke sprøtt? :jepp:

Men jeg tror ikke det er sånn at man må smøre kjærligheten tynnere jo flere barn, det blir nok heller sånn at hjertet blir større og lager mer kjærlighet å fordele! Men først skal man gjennom omstillingen fra et barn til to - DET gruer jeg meg litt til ... :dåne: Hvordan få tid? Men det ordner seg vel på et vis ;)

Omstillingen fra 1 til 2 barn tror jeg er mindre enn omstillingen fra 0 til 1.. Men jeg tror nok det blir mer travelt ja :Nikke: Det er godt vi mennesker er laget til å omstille oss situasjoene vi er i lett! Allting ordner seg for snille jenter ;)

Kjærligheten er uendelig har vi jo blitt fortalt, så da er den nok uendelig stor for hvert barn en får :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å tenke på at en kan bli like glad i en til ja. Men samtidig var det jo rart å tenke på at en skulle bli så glad i det første lille nurket. Men logistikken med to under 2 år blir nok en liten utfordring ja. Husker at vi brukte ganske så lang tid på omtrent alt i begynnelsen. Kan hende lillegutt blir utålmodig om jeg skal bruke like lang tid denne gangen... :sjenert:

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omstillingen fra 1 til 2 barn tror jeg er mindre enn omstillingen fra 0 til 1.. Men jeg tror nok det blir mer travelt ja :Nikke: Det er godt vi mennesker er laget til å omstille oss situasjoene vi er i lett! Allting ordner seg for snille jenter ;)

Kjærligheten er uendelig har vi jo blitt fortalt, så da er den nok uendelig stor for hvert barn en får :rødme:

Prøv omstilling fra 0-2 du... hehe Snakk om bakoversveis! Tror ikke vi har kommet oss enda. Men de sier at fra 2-3 er det værre enn fra 1-2. Muligens fordi man da alltid er en voksen for lite.

Misunner deg å gå gravid en gang til, jeg vil antagelig aldri oppleve det en gang til. Tror 2 barn er nok for oss. Det er logistikk å få levert to på samme alder i barnehagen osv. Babysvømming med to går fint, med tre går det dårlig osv. Så jeg tror vi holder oss til to.

Masse lykke til videre i svangerskapet. Prøver å lese litt innimellom slagene, ikke alltid jeg rekker å skrive noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart å tenke på at en kan bli like glad i en til ja. Men samtidig var det jo rart å tenke på at en skulle bli så glad i det første lille nurket. Men logistikken med to under 2 år blir nok en liten utfordring ja. Husker at vi brukte ganske så lang tid på omtrent alt i begynnelsen. Kan hende lillegutt blir utålmodig om jeg skal bruke like lang tid denne gangen... :sjenert:

God helg :klem:

Ja, jeg er også spent på hvor stor omstilling det blir - men vi tar utfordringen på strak arm! :tommelopp:

:klemmer:

Prøv omstilling fra 0-2 du... hehe Snakk om bakoversveis! Tror ikke vi har kommet oss enda. Men de sier at fra 2-3 er det værre enn fra 1-2. Muligens fordi man da alltid er en voksen for lite.

Misunner deg å gå gravid en gang til, jeg vil antagelig aldri oppleve det en gang til. Tror 2 barn er nok for oss. Det er logistikk å få levert to på samme alder i barnehagen osv. Babysvømming med to går fint, med tre går det dårlig osv. Så jeg tror vi holder oss til to.

Masse lykke til videre i svangerskapet. Prøver å lese litt innimellom slagene, ikke alltid jeg rekker å skrive noe.

Ja, tror nok utfordringen er dobbelt så stor når det kommer tvillinger ja :Nikke: Men tror likevel ikke jeg klarer å forestille meg omstillingen dere har vært gjennom (og fortsatt går gjennom?).

Koselig at du fortsatt titter innom! :) HVerdagen flyr, men litt KG-tid har vi heldigvis tid til :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+3

:hoppe:

Magen vokser og humøret synker... :sjenert: Neida, jeg har bare litt å blåse ut i dag :fnise:

Som dere vet så er jeg dagmamma, og koser meg stort sett med det selv om jeg ser veldig fram til den dagen det bare er meg og lille V igjen (ikke lenge til nå!). Men det har jo sine ulemper med at jeg kjenner mammaen hennes veldig godt. Nå er det andre måneden på rad hvor betalingen for forestående måned lar vente på seg :sukk: Og vi er litt avhengige av de pengene for å få det til å gå rundt! Jeg har med vilje spart penger fordi jeg visste at jeg ville få dagmammapengene til å bruke på mat og diverse. Men når jeg "aldri" får dagmammapengene så må jeg ta fra sparekontoen igjen! :( Og det gjør det jo vanskelig for oss å spare..

Hun får jo utbetalt kontantstøtten i slutten av måneden og burde jo holdt av disse pengene til dagmammaen (slik jeg ser det). Men når jeg kommer med timelista i slutten av måneden så kommer hun med stadige unnskyldninger om at hun har glemt å ta ut penger el.l... :sjenert: Føler ikke jeg kan gjøre så mye med det, men det er jo frustrerendes :sukk:

I dag skulle hun ha kommet med penger, men hun sa hun hadde glemt å ta ut pengene når hun var på butikken i går. Og det er pappaen som kommer og henter henne så jeg vil sikkert ikke se noe til dem i dag. Jeg syns det er rart at hun klarer å glemme å ta ut en så betydelig pengesum.. (nesten kr. 4000,-) Så da får vi håpe jeg får dem i morgen :sjenert:

Ellers går det bra med meg! Jeg blir forresten å se på Baby & Barn Messen til helgen for å se om det er noen ok tilbud på diverse utstyr til den nye babyen :) Vi trenger følgende:

- Softbag (til tvillingvognen)

- Voksipose til lille V

- Lammeskinn

- Vognpose til trilla

- Bæresjal

Spørs om det bare blir mest titting og inspirasjonssøking... :sjenert: Men det er jo gøy det også! :Nikke:

Jeg har begynt å kjenne spark! :danse::hoppe::danse: Kjenner det en veldig sjelden gang, og veldig svakt riktignok, men jeg kjenner det hvertfall :rødme:

I morgen skal jeg på ultralyd av det ene brystet. Har kjent en liten kul og skal inn for å sjekke det. Tror nok det bare er melkekjertler med "gammel" melk :rodme: Men bedre å sjekke det en gang for mye enn ikke i det hele tatt :jepp:

Endret av Simpleminded
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort å ikke betale for seg.... Er jo snakk om ganske mye penger, og hun burde skjønne at det er penger dere har bruk for; det er jo lønna di.

Søte magen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort å ikke betale for seg.... Er jo snakk om ganske mye penger, og hun burde skjønne at det er penger dere har bruk for; det er jo lønna di.

Søte magen :rødme:

Ja, ikke sant :sjenert: Men jeg føler det er ekstra vanskelig siden vi er blitt så gode venninner. Og da vil jeg heller ikke mase om de hvis du skjønner? :sukk:

Takk for magekompliment :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt... Har vært i en liknende situasjon selv. Endte med at jeg spurte med jevne mellomrom, uten å gjøre noe mer ut av det. Får håpe du får pengene snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjedelig når du føler du må mase om penger... :sjenert: Godt det ikke er så lenge igjen.

Koselig med spark, her er det full fart i perioder. Men begynner å bli litt ubehagelig noen ganger også da, det er ikke like koselig :sjenert: Men sånn er det når det blir dårligere plass.

Søt mage :rødme:

Får satse på at det bare er melkekjertlene. Men bedre å sjekke en gang for mye enn en for lite :jepp:

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en nydelig mage. Jeg håper jeg også har en slik en om noen uker:) haha, selv om det nok er tidlig for meg:)

Edit: poff bortevekk:)

Endret av letme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fiiiiin mage! :strix: Hurra for spark! :rødme:

Kjedelig å måtte mase om penger, ja. Håper du får dem snart. Jeg blir så irritert på folk som ikke er pålitelige, jeg :fnise:

Hvordan gikk det på ultralyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på ultralyden? Fikk du vite hva de har funnet ut?

Kjipt å måtte mase om penger, spesielt når man er venner i tillegg. Penger kan lett ødelegge et vennskap. Men jeg tror det er lurest å spørre om det og si at du regner med de penger og er litt avhenging at hun betaler deg til rett tid.

Jeg forstår godt den kjærligheten du snakker om for lille V. Det er helt ubeskrivelig hvor glad jeg er i min egen datter. Hun er livet mitt. Og det er helt utrolig at vi mødre har så mye kjærlighet å gi. Hjerte bare vokser mer for hvert barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fiiiiin mage! :strix: Hurra for spark! :rødme:

Kjedelig å måtte mase om penger, ja. Håper du får dem snart. Jeg blir så irritert på folk som ikke er pålitelige, jeg :fnise:

Hvordan gikk det på ultralyden?

Tusen takk! Ja, det er herlig med de få sparkene jeg kjenner.. :rødme:

Jeg liker heller ikke folk jeg ikke kan stole på, men føler meg jo nødt til det når hun tross alt er i omgangskretsen min nå.. :sjenert:

Ultralyden gikk fint! Ingenting å bekymre seg over fikk jeg beskjed om! :tommelopp:

Hvordan gikk det på ultralyden? Fikk du vite hva de har funnet ut?

Kjipt å måtte mase om penger, spesielt når man er venner i tillegg. Penger kan lett ødelegge et vennskap. Men jeg tror det er lurest å spørre om det og si at du regner med de penger og er litt avhenging at hun betaler deg til rett tid.

Jeg forstår godt den kjærligheten du snakker om for lille V. Det er helt ubeskrivelig hvor glad jeg er i min egen datter. Hun er livet mitt. Og det er helt utrolig at vi mødre har så mye kjærlighet å gi. Hjerte bare vokser mer for hvert barn.

Han fant så og si ingenting på ultralyden, så da kan det ikke ha vært melk heller.. Men han sa jeg bare skulle følge med om det var noe som utviklet seg. Det var jo ikke noen cyste eller noe, men ganske enkelt bare vev(fett) :Nikke:

Ja, kjærligheten er stor og uendelig - og takk og lov for det! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt... Har vært i en liknende situasjon selv. Endte med at jeg spurte med jevne mellomrom, uten å gjøre noe mer ut av det. Får håpe du får pengene snart.

Ja, jeg har heldigvis fått pengene nå til slutt :Nikke: Ikke noe gøy å gå å mase heller :(

Uff, kjedelig når du føler du må mase om penger... :sjenert: Godt det ikke er så lenge igjen.

Koselig med spark, her er det full fart i perioder. Men begynner å bli litt ubehagelig noen ganger også da, det er ikke like koselig :sjenert: Men sånn er det når det blir dårligere plass.

Søt mage :rødme:

Får satse på at det bare er melkekjertlene. Men bedre å sjekke en gang for mye enn en for lite :jepp:

Ha en fin dag :klemmer:

Ja, det er herlig med de få og små sparkene jeg kjenner :jepp:

Heldigvis var klumpen i brystet helt ufarlig *puh!* Man blir jo veldig lettet når man får den beskjeden samtidig som man nesten hadde forventet den.. :sjenert:

Ha en flott dag du også! :klemmer:

For en nydelig mage. Jeg håper jeg også har en slik en om noen uker:) haha, selv om det nok er tidlig for meg:)

Tusen takk! Ja, det kommer nok en flott kul på magen din også etterhvert skal du se! :gravid::)

PS: Kunne du forresten unquota bildet av magen min? (tatt det bort i innlegget ditt?...) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Kunne du forresten unquota bildet av magen min? (tatt det bort i innlegget ditt?...) :klem:

Selvfølgelig. Tenkte ikke over det på den tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...