Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...


Simpleminded

Anbefalte innlegg

Høres ut som en bra feiring! Godt at pizzaen falt i smak, selv hos de litt sære svigersøstrene :)

Blir deilig å kunne fortelle nyheten til familie og venner, ja! Jeg er så trøtt for tida, og selv om noe sikkert skyldes ren hverdagsomstilling og høstens anmarsj, så tror jeg nok at lille reke i magen er litt skyld i det også ... Kan godt tenke meg at snuppa sjarmerte gjestene!

Ha en fin dag! :klem:

Vi gleder oss veldig til å kunne lette på hjertet nå ja... Kanskje jeg vil bli tilbudt mer hjelp med snuppa også fremover da? Håper det :Nikke:

Det kan fort hende at reka i magen din er skyld i trøttheten din ja ;) Kjenner godt til den hvertfall :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når har dere tenkt å fortelle nyheten til familien og venner?

Så bra at bursdagfeiringen gikk så bra. Litt dumt at du måtte lage en spesialpizza, spesielt hvis de ikke sa på forhånd at de ikke kunne spise visse ting. Men hvis det er sånn at de rett og slett ikke likte enkelte ting på pizza så syns jeg nesten det er frekt å kreve eget pizza for det.

God bedring til jenta di.

Ja, det er litt spesielt at de kan "kreve" en egen spesialpizza til seg... Men samtidig så var det jo litt min feil at jeg spurte også; "Er det noe dere ikke liker på pizzaen?" Fikk som svar; "Alt".. :fnise:

Snuppa er myyye bedre enn hun var på fredagen og lørdagen. Nå er det bare nesa som renner, og det kan vi leve med :Nikke:

Vi har tenkt å fortelle nyheten når jeg er 13 uker på vei :) Det er en lørdag og jeg skal ha jentekveld :tommelopp: Gleder meg til å se uttrykkene dems!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig den tida før man "trygt" kan fortelle. For oss fikk de nærmeste greie på det tidlig, resten fortalte vi det til i lillegutts bursdagsselskap. Var en artig anledning, men da hadde jeg jo passert 12 uker og hatt en UL rett før.

Håper formen på snuppa er bedre. :klem:

Så koselig vri på bursdagsselskapet :) Herlig!

Snuppa er bedre vettu! Nå sover hun gjennom hele natta igjen og feberen er vips borte :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille V er så og si frisk igjen... Hun er hvertfall kvitt feber og plagsomme våke-netter :tommelopp: Nå er hun bare litt snørrete, og det er absolutt til å leve med :Nikke:

Nå har nok en dag gått forbi uten at jeg har fått noe pusterom.. Lurer på når det skal ende!? :sukk:

Sambo kan som sagt ikke hjelpe til med noenting da han går rundt på krykker og helst skal ligge i ro hele tiden.. Så jeg er for tiden alenemor føler jeg :sjenert: All ære til dem sier jeg bare!! Godt det kun er for 4 uker..

Det er jo ekstra tøft nå som jeg har ei ekstra jente å passe på om dagene.. Flere ganger har jeg hatt lyst til å be om fri eller spørre om hun kan finne noen andre, men jeg kjenner henne såpass godt nå at jeg ikke har hjerte til det :( Og i tillegg så er hun gravid hun også, så det er vel ikke så mye sympati å høste heller..

Lille V begynner forresten å få sin åttende tann! Nå har hun 4 tenner oppe og 3, snart 4 tenner nede... Og alt dette uten problem med feber eller gråtetokter! :hoppe: Satser på at det fortsetter sånn når de resterende tennene dukker opp :jepp:

I dag fikk jeg AngelSounden, og jeg fant ikke hjertelyden.. Jeg prøvde i over en halvtime, men det er nok for tidlig ennå :Nikke: Jeg var veldig forberedt over å ikke finne den siden ikke jordmor fant den heller, så da prøver jeg til helga igjen når jeg er 11 uker :) Og nei, jeg skal prøve å ikke bekymre meg om jeg ikke finner den da heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var langt på vei før de fant hjertelyden med lillegutt. Denne gangen fant hun den vel i uke 15, men det var også første gang hun prøvde. Er vel ikke lett å finne den før uke 12 i hvert fall...

Slitsomt når en ikke får noe avlastning ja. Jeg er også veldig imponert over alene mødre. Veldig glad jeg ikke er det...

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant hjerteslagene til bebisen!!!! :hjerte::yvonne::hjerte: Å! For en herlig følelse!!

Hadde jo egentlig lovt meg selv å vente til helga når jeg blir 11 uker, men utålmodige meg klarte ikke det..

Mens snuppene sover så har jeg litt tid til å hente meg inn, og da ville jeg høre om kanskje lillebebisen ville "snakke" med meg i dag? :sjenert:

Og det ville h*n! :babysmokk: Hjertet slo raskt og sterkt! Fant den flere ganger :) Synd man ikke kan få vite akkurat hvor fort hjertet slår med AngelSound, men jeg vet at det hvertfall ikke var min puls for min puls gikk dobbelt så sakte! :Nikke:

Eneste forskjellen fra lyttingen i dag og i går var at jeg i dag fylte opp blæra mi før jeg begynte for å kanskje dytte bebisen litt oppover. Det var kanskje det som gjorde utslaget?

Nå kan jeg puste ut.... :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte:

Så koselig med hjerteslag!

Håper du får en fin dag :klem:

Ja, det var fantastisk nydelig :rødme:

Ha en flott torsdag du også Lilith! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag, og den verste dagen i uka.. :( Uff, for en pessimist jeg er! :fy_fy: Men jeg er så utslitt og lei at jeg må ha et sted å få det ut!.. Og hva er vel bedre enn dagboka mi her på kg? :Nikke:

Er det dumt å si lille N fra meg nå? Det er jo "bare" 3 og en halv uke igjen... Jeg føler meg bare utbrent for tiden.. Er det riktige ordet? Jeg har hvertfall hele ansvaret for hjemmet, samtidig som jeg må passe på snuppa.. Og det å handle mat får jeg ikke gjort før snuppa har lagt seg.. Da er det å sette seg i bilen og kjøre 10-20 minutter for å komme fram til butikken. Og samme turen tilbake igjen.. Og da er gjerne klokka blitt åtte på kvelden. Så er det de resterende husoppgavene som står for tur før jeg stuper til sengs :sove:

I dag startet dagen kvart på syv, når lille N kom.. Nå har jeg måttet legge henne til å sove igjen, fordi hun var så trøtt stakkars! Og snuppa mi har ikke stått opp ennå, så nå har jeg litt avkobling ved pc-en før det er klart for nok en hektisk dag..

Ps: Skal bli flinkere til å komme meg inn i dagbøkene deres også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-15749-1252044959_thumb.jpgMagebilde 10+4 :) Tror det blir vanskelig å skjule den i 2 uker til, men skal gjøre mitt beste. Vil jo se reaksjonene når jeg forteller dem det, framfor at de gjetter seg til det selv :Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Ikke greit å være så sliten, nei. Men da er det jo ikke bra å være dagmamma heller, da. Blir det lett for de å få ny dagmamma, tror du? Synes du skal få samboeren din til å hjelpe til litt mer, selv om han går på krykker ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt det blir mye for deg å være dagmamma også for tiden! Ikke rart du er sliten.

Sier som Amused - er det virkelig ingenting mannen kan gjøre for å hjelpe deg i huset? Lage middag, i det minste?

Er det noen som kan hjelpe deg med å handle? Eller kan du kanskje bestille matvarer på nett og få det levert på døra?

Håper du får en rolig og fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er sliten, det tar på å være gravid og ha en liten unge å passe på og mann som ikke akkurat er noe "husfar". Og du er jo dagmamma i tillegg! :kose:

Håper du får slappa av litt i helga i alle fall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Ikke greit å være så sliten, nei. Men da er det jo ikke bra å være dagmamma heller, da. Blir det lett for de å få ny dagmamma, tror du? Synes du skal få samboeren din til å hjelpe til litt mer, selv om han går på krykker ;)

Jeg føler jeg gjør jobben min bra som dagmamma, men det tar jo veldig mye energi av meg. Leke, trøste, mate osv.. Tror det kan bli vanskelig for dem å få ny dagmamma for kun 3 og en halv uke. Og hun tenker sikkert at det er merkelig jeg ikke holder ut den korte stunda som er igjen. :sjenert:

Sambo kan ikke gjøre særlig her hjemme så lenge han går på krykker. Det han kan gjøre er å mate snuppa når han sitter nede. Utenom det så er det meg som gjør resten.. Han har ikke gipset kneet, men har kun bandasje på, og hvert skritt han tar uten krykkene er smertefullt for han.. :sukk:

Skjønner godt det blir mye for deg å være dagmamma også for tiden! Ikke rart du er sliten.

Sier som Amused - er det virkelig ingenting mannen kan gjøre for å hjelpe deg i huset? Lage middag, i det minste?

Er det noen som kan hjelpe deg med å handle? Eller kan du kanskje bestille matvarer på nett og få det levert på døra?

Håper du får en rolig og fin helg! :klem:

Som forklart ovenfor er det ikke så mye sambo kan hjelpe med.. Men det er nok ikke lenge til før han kan gjøre litt mer her hjemme :)

:klem:

Skjønner godt at du er sliten, det tar på å være gravid og ha en liten unge å passe på og mann som ikke akkurat er noe "husfar". Og du er jo dagmamma i tillegg! :kose:

Håper du får slappa av litt i helga i alle fall :klemmer:

Lørdagen gikk ikke akkurat fredelig for seg.. Vi ble satt til å passe guttungen til svigermor (2 år) og fetteren hans (3 år), og det ble meg som satt med hele ansvaret :( De andre var på dugnad oppe hos bestemora til sambo... Og dette var visst avtalt for fleeeere uker siden :frustrert: ?

:kose: Det høres ut som det blir litt mye for deg, ja.

Kan du få mannen til å hjelpe deg litt, hadde sikkert det hjulpet mye.

:klem:

Litt mye for tida, men klarer meg jeg :)

:klem:

Så kult at du har fått mage allerede. Det var jo veldig tidlig da, men du ser jo tynn ut ellers :o) Wow. Jeg vil ha mage:o)

Hehe.. Ja, magen har kommet utrolig tidlig denne gangen :) Sist var den ikke synlig før uke 23-24 :overrasket: Jordmor nevnte at det var fordi at magemusklene ikke hadde hatt tid til å bygge seg veldig opp siden forrige fødsel så magen kom derfor fortere :) Koselig meg mage..

Og velkommen til dagboka mi! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søndag.... Deilig dag, og jeg føler meg allerede klar for en ny uke som dagmamma :) Men likevel er det utrolig deilig at jeg har "fri" i morgen :Nikke:

Sambo dro avgårde på veteranbil-treff sammen med en kamerat i dag. Og jeg må understreke at det ikke er sambo som har en tøff bil, men kameraten hans :) Merker det var godt for han å komme ut litt etter 2 uker låst til krykkene og huset her.

I går hadde sambo takket ja til å være barnepasser for lillebroren sin og fetteren dems (2 og 3 år), samtidig som vi hadde snuppa. Vi hadde dem til sammen 5 timer, og fikk ikke dra før vi hadde spist lapskaus med familien så vi var ikke hjemme før 19. Og da var den dagen over..

Så da ble det ikke akkurat noen avslappende dag på meg i går :sukk: Jeg hadde gleeeedet meg til en dag uten barnepass for noen, men dengang ei :( Og sambo sa at denne dugnaden som familien hans var på, hadde vært planlagt i mange uker nå. Så da følte han ikke at vi kunne si nei til å stille opp :sukk: Sier jo til ham at jeg ikke er i form og veldig sliten for tida, men føler ikke jeg får forståelse for det. Og da ender det med at jeg får dårlig samvittighet overfor han og derfor sier ja til sånne ting som det i går :sjenert: Litt svak ja... Men har bestemt meg for å jobbe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo dro avgårde på veteranbil-treff sammen med en kamerat i dag. Og jeg må understreke at det ikke er sambo som har en tøff bil, men kameraten hans :) Merker det var godt for han å komme ut litt etter 2 uker låst til krykkene og huset her.

I går hadde sambo takket ja til å være barnepasser for lillebroren sin og fetteren dems (2 og 3 år), samtidig som vi hadde snuppa. Vi hadde dem til sammen 5 timer, og fikk ikke dra før vi hadde spist lapskaus med familien så vi var ikke hjemme før 19. Og da var den dagen over..

Så da ble det ikke akkurat noen avslappende dag på meg i går :sukk: Jeg hadde gleeeedet meg til en dag uten barnepass for noen, men dengang ei :( Og sambo sa at denne dugnaden som familien hans var på, hadde vært planlagt i mange uker nå. Så da følte han ikke at vi kunne si nei til å stille opp :sukk: Sier jo til ham at jeg ikke er i form og veldig sliten for tida, men føler ikke jeg får forståelse for det. Og da ender det med at jeg får dårlig samvittighet overfor han og derfor sier ja til sånne ting som det i går :sjenert: Litt svak ja... Men har bestemt meg for å jobbe med det!

Tåpelig av sambo å avtale noe uten å spørre deg om det er greit først. Og attpåtil plassere hele ansvaret på deg.

Det er ganske tøft å passe 3 så små barn for en gravid kvinne. :klem:

Du må ta vare på deg selv. Og si klarere i fra når de ikke orker mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner godt at du er sliten. Synes samboeren din burde ha forståelse for det, de andre vet det jo ikke. Men av og til trenger man en pause og få tid til å lade batteriene.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig av sambo å avtale noe uten å spørre deg om det er greit først. Og attpåtil plassere hele ansvaret på deg.

Det er ganske tøft å passe 3 så små barn for en gravid kvinne. :klem:

Du må ta vare på deg selv. Og si klarere i fra når de ikke orker mer.

Jo, men han spurte forsåvidt meg først. Men når jeg forklarte ham grunnen til at jeg ikke kunne tenke meg det, så ble han sur og gretten med en gang. Og dermed fikk han meg til å få dårlig samvittighet og jeg sa ja :sukk:

Skal bli flinkere til å si klarer ifra.. Har aldri vært noe flink til det. Er liksom en ja-jente jeg :sjenert:

Uff, skjønner godt at du er sliten. Synes samboeren din burde ha forståelse for det, de andre vet det jo ikke. Men av og til trenger man en pause og få tid til å lade batteriene.

:klem:

Ja, det hadde vært deilig med en pause den lørdagen men det fikk jeg altså ikke :( Blir deilig når nyheten kommer ut og alle får vite hvorfor jeg har vært en del redusert i det siste :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...