Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...


Simpleminded

Anbefalte innlegg

Til fredag er det 1 år siden lille V ble født! :overrasket: Det er så rart å tenke på! Tida har gått så altfor fort! Føler jeg har fokusert veldig på graviditeten i dagboka i det siste, og helt glemt å oppdatere om prinsessa vår! :sukk: Hun er jo det største i livet vårt! Og en storsjarmør *smelt* Hver gang vi er ute på cafè el.l. så klarer hun alltid å sjarmere noen.. Hun sitter og kikker på dem til hun får oppmerksomheten dems og setter i et stooort smil når de ser på henne :)

Nå kan snuppa krabbe på sin egen lille, sjarmerendes måte :rødme: Hun sitter på rumpa og tar den ene foten frem og drar den andre foten bak seg... Merkelig, men søtt! :)

Hun har reist seg opp en gang (som vi har sett), og hun elsker å gå ved å holde oss i hendene :) Tror nok det er en stund til hun går helt på egenhånd, men det skjer hvertfall mye for tida! 4 tenner oppe og 3 tenner nede har hun nå!

Hun sover heeeele natta gjennom! Fra rundt 18 - 18:30 til 07:30 om morningen :tommelopp: Flinke jenta våres! I løpet av dagen spiser hun 4 måltider, og av og til noen mellom-måltider. Apetitten har tatt seg veldig opp og nå veier hun rundt 8,5 kg. (Hun er ikke stor, men følger fint sin egen kurve :Nikke: ), så nå har vi bestilt nytt bilsete til henne. Hun har sittet i baby-setet helt til nå :)

I dag er jeg forresten i full gang som dagmamma igjen (nå ligger begge å sover).. Og det er tøft! Var oppe halv syv i dag! :sukk: Håper bare kroppen min klarer det! Ferien har gått med på å sove mye må jeg innrømme.. Det tar på å ha småbarn og samtidig være gravid :( .... Og kvalmen har begynt å melde seg for fullt også.... Men jeg har bestemt meg for å klare dagmamma-jobben. Fulltid fra august til september, så jeg skal klare 2 måneder :Nikke:

19. august skal jeg til UL igjen, og uka deretter skal jeg på første svangerskapskontroll hos jordmor :) Lurer forresten på om jeg bør fortelle mammaen til henne jeg er dagmamma for at jeg er :gravid: ? Det blir jo en del timer jeg ikke får passet hun andre pga. kontroller.... Bør jeg bruke unnskyldninger eller si det rett ut?.. Dilemma ja...

Hvis mine beregninger er riktige, så er jeg 12 uker cirka halvveis i september... Og da kan vi endelig dele nyheten med familie og venner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres slitsomt ut å være gravid og dagmamma ja... Jeg syntes det var deilig å begynne å jobbe igjen må jeg innrømme. Ble ganske sliten av å være hjemme med lillegutt...

Ville sagt det jeg tror jeg... Greit for henne å vite årsaken, du kan jo heller understreke at det er tidlig og at dere ikke har sagt noe til familien enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro når de små gjør framskritt :) Og de har alle sine søte særegenheter :)

Enig med jente 79, det høres slitsomt ut. Men når det bare er for en begrenset periode så går det sikkert bra. Litt dumt at det er i den verste kvalmeperioden, da ;)

Kanskje greit å fortelle den andre mamma'n at du er gravid ja... Men få fram at det er "hemmelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut å være gravid og dagmamma ja... Jeg syntes det var deilig å begynne å jobbe igjen må jeg innrømme. Ble ganske sliten av å være hjemme med lillegutt...

Ville sagt det jeg tror jeg... Greit for henne å vite årsaken, du kan jo heller understreke at det er tidlig og at dere ikke har sagt noe til familien enda.

I går sa jeg det :) Og hun kom med en liten innrømmelse selv; Hun hadde ikke hatt besøk av tanta på 2 måneder! :sjokk: Så nå kunne det være bebis på gang på de også, selv om de ikke hadde planer om fler :sjenert: Hun var livredd for hva en eventuell test ville vise, så hun hadde foreløpig benektet det.... Men henne om det. Ville jo ikke blande meg, men anbefalte henne en test for å få en bekreftelse/avkreftelse sånn at hun slapp å bekymre seg mere hvertfall.

Ja, det er slitsomt om dagene men jeg skal nok holde ut :Nikke: Det å være hjemme med snuppa syns jeg er herlig! Og jeg er utrolig glad for at jeg har muligheten til det. Men dagmammajobben oppå det hele er litt tøft akkurat nå :sukk:

Moro når de små gjør framskritt :) Og de har alle sine søte særegenheter :)

Enig med jente 79, det høres slitsomt ut. Men når det bare er for en begrenset periode så går det sikkert bra. Litt dumt at det er i den verste kvalmeperioden, da ;)

Kanskje greit å fortelle den andre mamma'n at du er gravid ja... Men få fram at det er "hemmelig".

Ja, den utviklinga skjer fort! :)

Skal nok holde ut å være dagmamma disse 8 ukene.. Når jeg vet at det bare blir meg og snuppa etter dette så får jeg jo roet meg ned når den tid kommer :Nikke: Også ser jeg jo hvor utrolig godt de har av hverandre! :)

Jeg fortalte i går at jeg var gravid til mamma'n til henne jeg passer. Greit å være ærlig fra første stund. Sa jo at ingen andre visste det, så det var jo fortsatt veldig hemmelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går gikk den.... Hun jeg passer er 2 måneder eldre enn lille V, men sover likevel dobbelt så mye som henne på dagen :sjokkert: Hun sov fra 09 til 12 :Nikke: Snuppa har to små dupper i løpet av dagen på cirka en halvtime til en time. Men til gjengjeld så sover lille V hele natta (13-14 timer i strekk), mens hun andre våkner hver tredje time... Det må være slitsomt! :( Jeg sa at jeg kunne begrense sovetida hennes til mammaen, men hun sa at det ville nok jevnes ut når hun begynte i barnehagen i oktober..

Jeg la meg forholdsvis tidlig slik at jeg kunne være uthvilt til dagen i dag, men når jeg ikke sover så godt om natta så er det jo ikke så mye hjelp :sukk: Sambo snorker og jeg er generelt urolig i hele kroppen.. Vet jo det er graviditeten men jeg savner en skikkelig god natts søvn! :Nikke:

Bryllupsplanleggingen går sin gang :) Kjolen skal snart bestilles, og jeg må få tatt mål før magen blir noe større! Må få ei venninne til å hjelpe meg tror jeg :Nikke: Gleder meg til å gifte meg! :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, 3 timer soving på dagen :hakeslepp: Det har vi aldri hatt sammenhengende her i huset tror jeg. Det meste var vel 2,5 time en gang eller to og det er leeenge siden!!!

Må være slitsomt å ha sånne netter da. Jeg synes det er veldig deilig at lillegutt sover mindre på dagen og mer på natta!!! nå sover han riktignok ikke 13-14 timer da, men 11-12 og det er vi fornøyde med :) Tror kanskje ikke barnehagen retter det opp for dem da, men dem om det... Tror den sovinga på dagtid må taes tak i en gang skal en få det lettere om natta... :sjenert:

Spennende at hun kanskje var gravid også da. Jeg kjenner igjen å være litt betenkt før testing, men er jo like greit å få et svar. Da må man bare ta tak i det svaret man har fått og gjøre det beste ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, 3 timer soving på dagen :hakeslepp: Det har vi aldri hatt sammenhengende her i huset tror jeg. Det meste var vel 2,5 time en gang eller to og det er leeenge siden!!!

Må være slitsomt å ha sånne netter da. Jeg synes det er veldig deilig at lillegutt sover mindre på dagen og mer på natta!!! nå sover han riktignok ikke 13-14 timer da, men 11-12 og det er vi fornøyde med :) Tror kanskje ikke barnehagen retter det opp for dem da, men dem om det... Tror den sovinga på dagtid må taes tak i en gang skal en få det lettere om natta... :sjenert:

Spennende at hun kanskje var gravid også da. Jeg kjenner igjen å være litt betenkt før testing, men er jo like greit å få et svar. Da må man bare ta tak i det svaret man har fått og gjøre det beste ut av det...

Ja, jeg må innrømme at det er deilig at hun sover såpass lenge. For det tar på når begge to er våkne og trenger min oppmerksomhet kontinuerlig :sjenert: Men de er jo så herlige også da! :rødme: Hermer etter hverandre, leker katt og mus, smiler til hverandre *smelt*

Jeg tror kanskje snuppa våres sover så lenge på natta fordi hun ikke sover kjempemasse på dagen :Nikke: Og deilig er det!

Håper mammaen til hun jeg passer får det svaret hun ønsker seg når det gjelder graviditeten.. Men har valgt å ikke spørre mer om det før hun eventuelt sier noe selv. Føler liksom ikke jeg har rett til å grave, selv om hun uoppfordret sa det til meg i all fortrolighet. Kan jo sies at jeg har kjent henne nesten 1 år nå siden hun har vært/er i barselgruppa mi :) Godt å kjenne henne litt fra før av når jeg tross alt passer ungen hennes :jepp:

13-14 timer i strekk.... *drømme* Her blir det som oftest 10,5-11,5.

Lille V er kjempeflink til å sove :Nikke: Mellom halv åtte og halv ni starter hun dagen, og det er akkurat passe hvis vi er flinke til å legge oss tidsnok på kvelden :sjenert:

13-14 timer i strekk var mye ja. Her er det som regel 11, 12 hvis vi er heldige :)

Tror nok snuppa sover lenger enn gjennomsnittet om natta ja... Hun har alltid hatt et godt sovehjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser om dagene dine som gravid, småbarnsmor, dagmamma! :rødme:

:vinke:

Så koselig du hilser på :) Har noen hektiske dager for tiden ja... Men sånn er nå livet ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se hvordan de leker sammen ja :strix: Lillegutt lekte også mye med ei venninne når jeg fortsatt var i permisjon, og det var kjempegøy og se hvordan de holdt på. Krabbet etter hverandre og lo, når en av de andre i barselgruppa prøvde å være med hadde de knapt nok tid til han. De var så opptatte av hverandre :fnise:

Nei, greit å la henne fortelle det selv hvis hun føler for det. Det hørtes jo ikke helt positivt ut hvis hun var redd for å ta en test... Men må jo være greit å få et svar i hvert fall.

Vi hadde jo heller ikke planlagt å få to så tette, og det første jeg gjorde når jeg fikk følelsen av å være gravid var å ta en test. Siden ting ikke hadde vært helt som de skulle var jeg også kjapp med å ringe legen så jeg fikk et endelig svar på om alt var som det skulle. Og når alt sto bra til, da var alt greit og vi kunne glede oss. Men bedre å kunne bearbeide følelsene sine når man har fått et endelig svar.

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt å se hvordan de leker sammen ja :strix: Lillegutt lekte også mye med ei venninne når jeg fortsatt var i permisjon, og det var kjempegøy og se hvordan de holdt på. Krabbet etter hverandre og lo, når en av de andre i barselgruppa prøvde å være med hadde de knapt nok tid til han. De var så opptatte av hverandre :fnise:

Nei, greit å la henne fortelle det selv hvis hun føler for det. Det hørtes jo ikke helt positivt ut hvis hun var redd for å ta en test... Men må jo være greit å få et svar i hvert fall.

Vi hadde jo heller ikke planlagt å få to så tette, og det første jeg gjorde når jeg fikk følelsen av å være gravid var å ta en test. Siden ting ikke hadde vært helt som de skulle var jeg også kjapp med å ringe legen så jeg fikk et endelig svar på om alt var som det skulle. Og når alt sto bra til, da var alt greit og vi kunne glede oss. Men bedre å kunne bearbeide følelsene sine når man har fått et endelig svar.

Ha en fin dag :klemmer:

Ja, de er herlige de små :Nikke: Føler av og til at det faktisk er litt avlastning å ha hun andre i tillegg fordi at lille V klenger seg mindre på meg da... Misforstå meg rett :sjenert: Men det er klart det er mye mer ansvar og dobbelt så mye stress med to små! :jepp: Men nå får jeg jo øvd meg litt da! ;)

Hun kommer nok ut med det selv.. Og hvis testen var negativ så kan det jo hende at hun ikke sier noe i det hele tatt :) Skal ikke spørre henne noe mer om det hvertfall..

Må si jeg gleder med til UL på onsdag... Gleder meg til å se at spiren har vokst (forhåpentligvis!) og å se hjertet dunke og banke. Også vil jeg endelig få en foreløpig fast termin å gå utifra.

:klemmer: tilbake!

:hallo:

Innom og oppdaterer meg, høres ut som du har nok å henge fingrene i :jepp:

SuperWoman!

:klem:

Hehe... Føler meg ikke akkurat som SuperWoman, men du har absolutt rett i at jeg har masse å henge fingrene mine i :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fyller lille V 1 år!!!! :blåse: :is::hoppe::danse:

Tenk at denne dagen skulle komme så fort! :overrasket: Tida flyr jo! Og nå skal vi også ha en liten lillebror eller lillesøster til deg! :rødme: Vi gleder oss, og vi vet at du kommer til å bli glad i bebisen du også selv om tilvenningsprosessen kan ta litt tid :Nikke: Men det er vi forberedt på! :jepp:

Du er ei kjempeherlig jente som vi er utrolig stolte av! Vi visste ikke at det var mulig å bli så glad i ei jente som det vi er i deg! Og vi klarer ikke gi deg nok kjærlighet, for vår kjærlighet til deg er uendelig!! Jenta vår... Du begynner å bli stor :sukk: Men vi gleder oss over å se deg vokse og utvikle deg.. Du er solstråla vår lille V :sol:

I dag har vi hatt to besøk :) Ett besøk av ei i barselgruppa med sønnen hennes - lille V og han lekte og koste seg mens hun jeg passer lå ute og sov søtt i vogna si :Nikke:

Også fikk vi ett besøk av svigermor med sønnen sin. Og da fikk alle 3 leke sammen. Snuppa fikk en musikk-tv av onkelen sin på 2 år, og en dukkevogn av svigermor :) Det virket som om det var kjempestas å pakke opp alle pakkene! Og så mange nye leker! :) (Hun fikk noe tidligere på dagen av meg og pappaen sin :Nikke: )

Så nå ligger begge snuppene og sover i hver sin seng, helt utslitt etter masse lek og bolle-spising (ja, de fikk lov å få bolle i dag siden det er bursdag)..

Og så over til graviditeten :gravid: Til onsdag er det UL :) Gleder meg veldig! Men jeg har også vært veldig bekymret for om jeg har hatt for stor belastning denne uken, med dagmammajobben fra 7 til 15 hver dag (utenom onsdagen da det bare var 6 timer jeg passet henne)... :sjenert: Jeg har kjent en del mensmurringer i dag de få gangene jeg har fått sittet i ro :sukk: Vet jo ikke om det er pga. at livmoren jobber i fullt gir for å hjelpe embryoet til å bli foster, eller om det er andre årsaker?.. Jeg har jo gått og bært på disse ungene titt og ofte (men ikke lenge av gangen, kun for å flytte fra et sted til et annet). Så jeg vet jo ikke om det vil gjøre noe skade?.. Sikkert ikke, men bekymringen er likevel der :Nikke:

Men nå får vi heller snakkes! Hun jeg passer blir straks hentet!

Endret av Simpleminded
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:bursdag: til lille V! :blåse:

Så V har en onkel som er året eldre??!! Så morsomt!

Synes det er litt sjarmerende med generasjonshopp jeg da, er det flere av i familien min også!

:bolledeig: GOD HELG :bolledeig:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer på etterskudd med dagen til lille V :blomst:

Det er ikke så farlig å bære så mye som du er vant til å bære. Så tviler på at det vil ha noe å si at du bærer lille V. og venninnen hennes.

Nei, like greit å ikke spørre om hun er gravid. Man finner jo ut svaret uansett etterhvert.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...