Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...


Simpleminded

Anbefalte innlegg

Du er tøff som tør å satse på å bli dagmamma.

Det er sikkert greit i begynnelsen hvis du kjenner barna du skal passe fra før og deres foreldre.

Svigerinna mi var dagmamma etter at hun var ferdig med permisjon. Da passet hun på 2 barn i tillegg til sin datter. Det fungerte veldig greit.

Det vil nok gå greit for deg også. Spesielt hvis alle barn er omtrent like gamle. Og så snart du har etablert en rutine i hverdagen så tror jeg du kan trives godt som dagmamma.

Jeg merker også at på denne tiden av året kommer ekstra mange regninger. Får spart svart lite. Det er nok ikke lett for dere. Kanskje en ide å snakke med de forskjellige kreditorer og samle de verste lånene i en stor lån med litt bedre rente.

Jeg gleder meg til å bli dagmamma jeg! :) Det kan jo sikkert være både fordeler og ulemper ved å passe barn som man kjenner mammaen til... De forskjellige utfordringene vil komme etterhvert tror jeg :jepp:

Tror nok vi skal klare oss økonomisk. Snart er de verste utestående regningene nedbetalt hvertfall :)

:hallo:

Her var det stille for tiden....

Går det bra med deg??

Hei på deg! :vinke: 18. mars var gebursdagen til sambo! :rødme:

Her går det fint! Oppdaterer i innlegg nedenfor ;)

Koselig dere tenker på meg :klemmer:

Ja, hvordan går det med dere?

:klemmer:

Her har vi det fint!

:klemmer: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på dere! :vinke:

Innom og oppdaterer litt jeg... Ikke noe TR å se, men stadig vekk stikninger i eggstokkene og mensen-vondter.. :sjenert: Nå gleder jeg meg til å få systemet igang igjen, for jeg er så lei av disse vondtene og å bare gå å vente! :( I tillegg så drømmer jeg faktisk at jeg får mensen hver natt! Også våkner jeg opp våt i trusa (beklager detaljer), men ikke noe annet enn litt utflod er kommet :rodme:

Jeg har forresten kjøpt søskenvogn! Det ble en GT Safari Dobbel. Har bare lest og hørt om positive erfaringer med den vogna. :tommelopp: Fant en til 1500,- på FINN (brukt).

Jeg håper virkelig dagmamma er noe for meg! For jeg har så lyst til å være hjemme med lille V til hun er 2 år! Skal sende brevet med avslag til barnehagen i morgen... :)

I dag har jeg vært ute på joggetur.. Håper jeg klarer å ta meg en tur ut 2 dager i uka hvertfall :) Vil komme i form!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne: Venninna mi fikk ei jente 6. mars! Ei nydelig lita tulle med masse mørkt hår! :) Hun veide bare 3055 gram og var 49 cm lang.. Det er så rart å se og holde en så liten baby! Også jeg som følte at lille V var liten!! :rødme:

Ble ikke mindre babysjuk av det heller..... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå en ting!

I en hel uke så har lille V sovet hele natta!!! Vi legger henne mellom 18:30 og 19:30 så sover hun til cirka 07:00 - får pupp - og sover en god time til :) Herlig!!!

De gangene hun har våknet på natten så trenger vi bare gi henne smokken og pakke dyna rundt henne så legger hun seg til å sove igjen :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når starter du opp som dagmamma? Blir god trim å drasse på den tvillingvogna da :fnise::tommelopp:

Kjedelig at TR ikke kommer! Men kanskje rekker den ikke å komme i det hele tatt :lur:

Så flink V er til å sove! Send litt sovestøv hit da ;)

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når starter du opp som dagmamma? Blir god trim å drasse på den tvillingvogna da :fnise::tommelopp:

Kjedelig at TR ikke kommer! Men kanskje rekker den ikke å komme i det hele tatt :lur:

Så flink V er til å sove! Send litt sovestøv hit da ;)

Dersom jeg hører fra henne denne uka (som vi avtalte), så var det meninga at jeg skulle starte opp som dagmamma fra 1. april :) Og det er jo bare 1 uke til! Da blir det ikke mere soving til 8 og 9 om morningen nei! :(

Hehe... Kan jo hende jeg ikke får se TR før det er påan igjen... :fnise: Men føler liksom det er så lite sannsynlig av en eller annen grunn!? :sjenert:

Ja, er hun ikke flink? Må jo innrømme at vi har jobbet for det da.. 2 netter var vi oppe cirka 1 times tid for å putte inn smokken og prøve å roe henne. Gikk inn hvert femte minutt. Og gjett om jeg hadde melkespreng de første morningene!!??? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig med livstegn!! :hoppe:

Godt å høre at alt er fint!

Så samoeren hadde bursdag 18. mars?

Gjorde dere noe spennende i forbindelse med feiringen?

Jeg hadde bursdag 20! :)

Så spennende med dagmammajobb så snart, gleder meg til å høre hvordan det går!! Skikkelig kupp du hadde gjort på søsken/tvillingvogn da! :tommelsmil:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med livstegn!! :hoppe:

Godt å høre at alt er fint!

Så samoeren hadde bursdag 18. mars?

Gjorde dere noe spennende i forbindelse med feiringen?

Jeg hadde bursdag 20! :)

Så spennende med dagmammajobb så snart, gleder meg til å høre hvordan det går!! Skikkelig kupp du hadde gjort på søsken/tvillingvogn da! :tommelsmil:

:klem:

Ja, her er det liv vettu! :) Innimellom hvertfall ;)

Ja, sambo hadde bursdag men vi tok en rolig feiring med kun oss tre. Syns bare det var så tilfeldig at jeg hadde fått to innlegg den dagen :sjenert:

Jeg gleder meg til å begynne som dagmamma! Og den søskenvogna håper jeg snart kommer i posten... Han sendte den på onsdag :)

Håper alt er bra med deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så godt å lese at alt går bra. Synes du er veldig tøff som starter med dagmamma allerede! Hvor lang tid tok det forresten før du fikk TR tilbake?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på barseltreff :Nikke: Alltid like koselig! Men litt slitsomt... For som jeg har fortalt tidligere så er det ei av dem som er med som tar med seg alle 4 barna sine ettersom hun er hjemmeværende. Og det blir litt stress for oss andre som må passe litt ekstra godt på barna våre og får mindre tid til å skravle sammen... :sukk:

Forresten! På barseltreffet så traff jeg hun jeg skulle passe unge for :) Og nå er det avklart at det blir fra 1. april :jepp: Spennende!

I natt har lille V våknet utallige ganger :( Men det er ikke uten grunn stakkars. Hun har blitt syk! :forkjola: Rennende nese og øyne og feber i tillegg. Får så vondt i mammahjertet av å se henne sånn :hjerte:

Nå har jeg gitt henne en paracet for å roe ned feberen og se om hun kan få i seg litt søvn stakkars... :sove:

Mamma fortalte meg forresten om en gang jeg hadde feber når jeg var baby. Og da fikk jeg hvite flekker på tennene som et resultat av at jeg gikk i feberkramper :( Og det vil jeg ikke skal skje snuppa mi! Men får bare følge nøye med henne og satse på at det går fort over..

I natt har det snødd masse! Også jeg som trodde våren var i anmarsj!?? :( Nå er det nok altså! Får ikke brukt tvillingtrilla heller i detta været :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så godt å lese at alt går bra. Synes du er veldig tøff som starter med dagmamma allerede! Hvor lang tid tok det forresten før du fikk TR tilbake?

:klemmer:

Hei på deg!

Ja, nå skal jeg begynne som dagmamma :) Føler meg kjempeklar, og hvertfall når jeg vet at dette gir meg muligheten til å være lenger hjemme med lille V :)

TR har ikke dukket opp ennå :( Så det er vel halvannet år siden jeg har sett snurten av den nå... :rodme:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Ja, nå skal jeg begynne som dagmamma :) Føler meg kjempeklar, og hvertfall når jeg vet at dette gir meg muligheten til å være lenger hjemme med lille V :)

TR har ikke dukket opp ennå :( Så det er vel halvannet år siden jeg har sett snurten av den nå... :rodme:

:klemmer:

Ja, det er jo verdt det! Blir kjemperart å begynne på jobb igjen i februar 2010. Neste gang tror jeg nok vi skal dele permisjonen annerledes. Jeg har lyst til å gå mer gradvis tilbake til jobb neste gang.

Å, jeg trodde du hadde fått tilbake TR jeg! Mente du snakket om eggløsning for noen sider siden. Kanskje ammetåka har tatt meg igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du straks skal begynne å jobbe!! :hoppe: Men hvordan gjør du det i fht opptjening av penger til en evt ny svangerskapspermisjon...? Har du registrert deg som selvstendig næringsdrivende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende at du straks skal begynne å jobbe!! :hoppe: Men hvordan gjør du det i fht opptjening av penger til en evt ny svangerskapspermisjon...? Har du registrert deg som selvstendig næringsdrivende?

Kremt :rødme: Vil helst ikke kommentere den saken... :rodme:

Neida.. Jeg skal for så vidt ikke jobbe, men passe ungen til ei venninne av meg. Så sånn sett er jeg egentlig arbeidsledig for øyeblikket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg bare signerer Ella* jeg : masse lykke til som dagmamma :) Gleder meg til å høre hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å begynne å jobbe som dagmamma.

Lykkke til.

Tror tiden vil fly bort når det er to barn å passe på. Kan tenke meg at det blir kjempe moro. Og så får datteren din en leke kamerat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...