Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...


Simpleminded

Anbefalte innlegg

Oi! :hakeslepp: du er virkelig tøff som tenker på å bli dagmamma!! Det står det respekt av! :tommelsmil: Men skjønner det frister å være hjemme med lille V litt lengre... Mammen min drev egen familiebarnehage hjemme mens vi var små, hun trivdes godt med det.

Angående hun som har med alle barna på barseltreff, jeg synes jo ikke at dette er helt rettferdig overfor dere andre. Det blir jo ekstra og ta hensyn til og de krever jo sikkert sin fokus også. Men jeg skjønner jo at dersom hun ikke har noen til å se etter barna så er det jo vanskelig - og hun har sikkert også behov for å sosialisere seg med noen på sin egen alder også... Vanskelig situasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagmamma ja, det har jeg også tenkt på, siden jeg er hjemme med T foreløpig. Men har funnet ut at det er altfor dårlig betalt ift slitet, spes. nå som jeg er gravid igjen. Kan tjene like mye på en liten kveldsjobb et par ganger i uka, så da frister det mer gitt. Men skjønner godt at du vil være lenger hjemme. Jeg kommer jo også til å være det, vi får bare leve på sparebluss, er viktigere at ungen har det bra ;) Synes det er tøft av deg å ville bli dagmamma altså!

Ang. hun dama som tok med seg alle ungene, så synes jeg hun kunne sagt i fra at alle ble med. Men hvis hun er hjemmeværende med alle, så har hun jo ikke noe annet sted å plassere dem, og hun vil jo sikkert være litt sosial hun også selv om hun har flere barn.

Håper dere har en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff du er som tenker på å være dagmamma. Aldri i livet om jeg hadde klart det, men det er meg da :fnise:

Ang. hun som tok med alle ungene på treff deler jeg imlis tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dagmamma ja. Det hadde jeg nok ikke fikset :sjenert: Jeg har blitt mer "glad i barn" nå etter Lillegutt kom, og jeg ble mer vane med det. Men synes det er veldig greit at de har mammaene sine til å passe på seg :fnise: Men det er godt vi er forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke sikkert hun har noen mulighet til pass av de andre barna? Og likevel ønsker å være med.

Spennendë med dagmamma da, skjønner ikke at du orker :fnise:

Nei, hun har nok ingen annen mulighet enn å ta dem med på treffet... Men syns likevel hun kunne spurt om lov eller hvertfall gitt beskjed om at hun tok dem med :sjenert: Huset vi bor i er veeeldig lite - ikke mer enn 60 kvm, så det er egentlig et mirakel at vi fikk plass til alle sammen her...

Hehe... Noen dager tenker jeg også som så at; hvordan skal jeg orke det? Mens andre dager så gleder jeg meg :Nikke: Så når den dagen kommer at jeg får ansvaret for en i tillegg til lille V så får jeg bare ta det som det kommer :) Tror det blir veldig koselig jeg! :Nikke:

Oi! :hakeslepp: du er virkelig tøff som tenker på å bli dagmamma!! Det står det respekt av! :tommelsmil: Men skjønner det frister å være hjemme med lille V litt lengre... Mammen min drev egen familiebarnehage hjemme mens vi var små, hun trivdes godt med det.

Angående hun som har med alle barna på barseltreff, jeg synes jo ikke at dette er helt rettferdig overfor dere andre. Det blir jo ekstra og ta hensyn til og de krever jo sikkert sin fokus også. Men jeg skjønner jo at dersom hun ikke har noen til å se etter barna så er det jo vanskelig - og hun har sikkert også behov for å sosialisere seg med noen på sin egen alder også... Vanskelig situasjon....

:fnise: Tøff og tøff... Tror nok det er noe av det samme som en barnehagejobb, bortsett fra at du kun har ansvar for noen få barn i stedet for 20! :)

Ja, jeg syns også det var litt dårlig gjort. Sist treff så hadde hun kun med seg 2 av barna, og jeg trodde kanskje de bare kom to stykker til meg også... Men det gjorde de altså ikke :sukk: Da vil det jo si at hun har hatt noen andre til å passe barna sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagmamma ja, det har jeg også tenkt på, siden jeg er hjemme med T foreløpig. Men har funnet ut at det er altfor dårlig betalt ift slitet, spes. nå som jeg er gravid igjen. Kan tjene like mye på en liten kveldsjobb et par ganger i uka, så da frister det mer gitt. Men skjønner godt at du vil være lenger hjemme. Jeg kommer jo også til å være det, vi får bare leve på sparebluss, er viktigere at ungen har det bra ;) Synes det er tøft av deg å ville bli dagmamma altså!

Ang. hun dama som tok med seg alle ungene, så synes jeg hun kunne sagt i fra at alle ble med. Men hvis hun er hjemmeværende med alle, så har hun jo ikke noe annet sted å plassere dem, og hun vil jo sikkert være litt sosial hun også selv om hun har flere barn.

Håper dere har en fin helg :klemmer:

Føler meg ikke akkurat tøff som blir dagmamma... :rødme: Gleder meg litt jeg :)

Vi har hatt en kjempefin helg! :klemmer: tilbake!

Tøff du er som tenker på å være dagmamma. Aldri i livet om jeg hadde klart det, men det er meg da :fnise:

Ang. hun som tok med alle ungene på treff deler jeg imlis tanker.

Jeg tror nok det har med at jeg har jobbet i barnehage tidligere, og vokst opp som en reservemamma for småsøsknene mine i tillegg til at jeg elsker barn som gjør at jeg vil bli dagmamma :Nikke:

:klemmer:

Oj, dagmamma ja. Det hadde jeg nok ikke fikset :sjenert: Jeg har blitt mer "glad i barn" nå etter Lillegutt kom, og jeg ble mer vane med det. Men synes det er veldig greit at de har mammaene sine til å passe på seg :fnise: Men det er godt vi er forskjellige!

Godt vi er forskjellige ja :jepp: Han jeg skal passe har en mamma som skal ut i jobb i mai, og hun er helt desperat etter dagmamma. Jeg vet fortsatt ikke hvor ofte jeg skal ha han, men tror ikke det er fulltid : :overrasket: Det får vi eventuelt ta når den tid kommer..

Håper du har hatt en super helg! :)

Du også! Skal inn og oppdatere meg hos deg nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp tatt en g-test... Og den var selvfølgelig negativ :( Men det blir nok min tur til slutt.. I det siste har jeg begynt å bli veldig utålmodig merker jeg :rødme:

Men nå regner jeg med at TR er rett rundt hjørnet! :jepp: Grunnen til det er følgende:

1. Hun spiser to måltid per dag - frokost og kvelds. Noe som igjen betyr mindre morsmelk (får selvfølgelig så mye mm hun vil ha i tillegg)

2. Hun våkner kun 1-2 ganger for å få mm i løpet av de 13 timene hun sover om natta :Nikke:

3. Jeg har konstant melkespreng. Noe som betyr at hun drikker mindre melk.

4. Jeg våkner hver morgen med vondt i magen - sånn typisk mensen-vondt og føler at det skal komme.

Over til noe ganske annet! I morgen reiser jeg østover for å besøke familien min og lille V's 3 onkler og en tante. Og så blir jeg borte helt til mandag! :) Gleder meg kjempemasse!

Jeg skal også treffe noen venninner og ta igjen det tapte av sladder :fnise: Bestevenninna mi har termin i mai, så jeg gleder meg masse til å se magen hennes! :hoppe: (Og henne selvfølgelig :rodme: )

Off, den økonomien holder på å gå meg til hodet!!! :frustrert: Det er jo så mye regninger som kommer denne måneden - og det vil jo ingen ende ta! :sukk:

Som fortalt tidligere så har jeg overtatt sambo's økonomi og der er det fortsatt ting som stadig dukker opp! :( Han har så mye ubetalt både her og der.. Og dermed får vi aldri spart opp penger sånn at vi får giftet oss i 2010 :( Jeg må ta av mine penger for å betale hans regninger selv om jeg får utbetalt mindre enn han i måneden :( Også sitter vi så vidt igjen med noen penger igjen når alt er betalt..

Måtte bare få luftet frustrasjonen min litt.... :sjenert:

MEN: Det viktigste er at sambo har lagt alle korta på bordet og hvertfall er ærlig mot meg :Nikke: Så selv om det stadig dukker opp ting fra fortida hans av ubetalte regninger, så nekter han hvertfall ikke for det lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg! :vinke:

Så kos å dra på familiebesøk, og venninnebesøk!! Skjønner at du gleder deg! :enig:

Huff, økonomiske problemer er ikke noe gøy - jeg vet akkurat hvordan det føles og ikke sitte igjen med noenting.... Ville bare gi deg en :klem:

Det ordner seg nok etterhvert - men det tar litt tid å komme på beina igjen. Vi begynner å se lyset i tunnelen nå, kanskje vi snart får begynne å spart litt.

Trenger litt penger til overs når det kanskje blir barn når prøvinga begynner til sommeren :danse:

Kos deg masse i laaaaaanghelga! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper TR kommer snart da. Kjedelig å måtte vente lenge.

Synd at det fremdeles dukker opp ubetalte regninger, men da er det i alle fall bra at du har tatt over så de endelig blir betalt.

Gooood tur i morgen :klemmer: Kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når regningene hoper seg opp, og det gjør de jo gjerne på denne tiden her, og når det i tillegg kommer masse gammelt ubetalt også skjønner jeg du blir frustrert :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg! :vinke:

Så kos å dra på familiebesøk, og venninnebesøk!! Skjønner at du gleder deg! :enig:

Huff, økonomiske problemer er ikke noe gøy - jeg vet akkurat hvordan det føles og ikke sitte igjen med noenting.... Ville bare gi deg en :klem:

Det ordner seg nok etterhvert - men det tar litt tid å komme på beina igjen. Vi begynner å se lyset i tunnelen nå, kanskje vi snart får begynne å spart litt.

Trenger litt penger til overs når det kanskje blir barn når prøvinga begynner til sommeren :danse:

Kos deg masse i laaaaaanghelga! ;)

Hei på deg! :)

Ja, det er alltid koselig å besøke familien og gjenoppta vennskap :Nikke:

Økonomi er heldigvis ikke alt, men det må jo hvertfall gå rundt for at man skal leve et ok liv... :sukk: Sambo har aldri lært gode brukervaner, og vi får nå lide for det.. Jeg ser ikke noe ende på det før om 5 år kanskje? De er ganske høye det han betaler ned på nå...

Skal stooorkose meg! Får prøve å komme innom og oppdatere her av og til :)

Håper TR kommer snart da. Kjedelig å måtte vente lenge.

Synd at det fremdeles dukker opp ubetalte regninger, men da er det i alle fall bra at du har tatt over så de endelig blir betalt.

Gooood tur i morgen :klemmer: Kos deg :)

Ja, jeg burde jo egentlig vært glad for å ha slippet unna TR så lenge... Men når vi liksom vil igang med prøvinga på nummer to så er en liksom avhengig av at hun kommer :sjenert::fnise:

Jeg er glad for at jeg endelig har kontroll på ting økonomisk her.. Men det tar på! :(

Skal kose meg vettu! :klemmer: tilbake

Kjedelig når regningene hoper seg opp, og det gjør de jo gjerne på denne tiden her, og når det i tillegg kommer masse gammelt ubetalt også skjønner jeg du blir frustrert :klem:

Ja, vi har blant annet 3 biler som trenger å få årsavgiften betalt så det er veldig mye nå i begynnelsen av året :jepp:

:klem: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dukket TR opp når lillegutt var ca 8,5 måned. En god stund etter den verste melkesprengen var over, og jeg hadde trodd den skulle komme flere ganger... :sjenert::

Ikke for å skuffe deg altså, bare sånn at du er forberedt på at det fortsett kan ta litt tid.

Spennende å jobbe som dagmamma. Jeg hadde nok heller ikke taklet det. Jeg er glad i barn, men kunne ikke tenkt meg å jobbe med barn.

Kjedelig at samboeren din har rotet det sånn til for seg selv. Men godt han er ærlig, og at du har tatt tak i ting. Selv om det er kjedelig å ha dårlig råd er det i hvert fall godt at det går rette veien.

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, økonomiske påkjenninger er noe av det verste jeg vet.. :sukk: Det tar på kreftene og livsgnisten!!! :tristbla: Masse lykke til!!

Håper virkelig TR kommer hos deg snart, slik at prøvingen kommer skikkelig i gang!!! :nigo:

God tur, kos deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det er med starm økonomi. Ikke så artig. De som påstår at penger ikke betyr noe, har aldri opplevd å ha dårlig råd ;)

Håper ting ordner seg etterhvert.

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Du er tøff som tør å satse på å bli dagmamma.

Det er sikkert greit i begynnelsen hvis du kjenner barna du skal passe fra før og deres foreldre.

Svigerinna mi var dagmamma etter at hun var ferdig med permisjon. Da passet hun på 2 barn i tillegg til sin datter. Det fungerte veldig greit.

Det vil nok gå greit for deg også. Spesielt hvis alle barn er omtrent like gamle. Og så snart du har etablert en rutine i hverdagen så tror jeg du kan trives godt som dagmamma.

Jeg merker også at på denne tiden av året kommer ekstra mange regninger. Får spart svart lite. Det er nok ikke lett for dere. Kanskje en ide å snakke med de forskjellige kreditorer og samle de verste lånene i en stor lån med litt bedre rente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dukket TR opp når lillegutt var ca 8,5 måned. En god stund etter den verste melkesprengen var over, og jeg hadde trodd den skulle komme flere ganger... :sjenert::

Ikke for å skuffe deg altså, bare sånn at du er forberedt på at det fortsett kan ta litt tid.

Spennende å jobbe som dagmamma. Jeg hadde nok heller ikke taklet det. Jeg er glad i barn, men kunne ikke tenkt meg å jobbe med barn.

Kjedelig at samboeren din har rotet det sånn til for seg selv. Men godt han er ærlig, og at du har tatt tak i ting. Selv om det er kjedelig å ha dårlig råd er det i hvert fall godt at det går rette veien.

Ha en fin kveld :klemmer:

Ja, det vil nok ta sin tid før TR dukker opp. Nå har jeg gått og "følt" på eggstokkene mine og tegn til at hun kommer, men dengang ei.. Så Tante Rød får komme når hun kommer ;)

Rette veien går det vettu! Føler jeg har ganske kontroll over økonomien nå :tommelopp:

Huff, økonomiske påkjenninger er noe av det verste jeg vet.. :sukk: Det tar på kreftene og livsgnisten!!! :tristbla: Masse lykke til!!

Håper virkelig TR kommer hos deg snart, slik at prøvingen kommer skikkelig i gang!!! :nigo:

God tur, kos deg! :klemmer:

Ja, nå venter vi på TR her...

:klemmer: tilbake!

Vet hvordan det er med starm økonomi. Ikke så artig. De som påstår at penger ikke betyr noe, har aldri opplevd å ha dårlig råd ;)

Håper ting ordner seg etterhvert.

Ha en fin helg :klemmer:

Ja, livet går opp og ned og det hadde nok vært altfor kjedelig om en ikke hadde møtt motgang i det hele tatt :Nikke:

:vinke:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...