Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...


Simpleminded

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For ei nydelig snuppe! Morsomt at hun ser litt skeptisk ut :fnise: Veldig kul idè med sånn body! Hvor bestilte du fra, forresten?

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et nydelig barn, og jeg er sikker på at du venter enda et nydelig barn. Elsker måten du forteller det til familiene på. For en overraskelse:)

Når kommer moren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt jente :) Blir nok mange koselige telefonsamtaler i morgen ja :)

Har foreløpig ikke fått noen, men nå har sikkert ikke posten kommet heller ennå :)

Så søt jente. :)

Du får holde oss oppdatert på familiens reaksjon. Tror de blir veldig glade.

Tror nok bare det er positive tilbakemeldinger å få ja :Nikke:

For ei nydelig snuppe! Morsomt at hun ser litt skeptisk ut :fnise: Veldig kul idè med sånn body! Hvor bestilte du fra, forresten?

Ha en fin helg! :klem:

Bodyen er kjøpt her: http://jegskalbli.spreadshirt.net/-/-/Shop/

Ja, jeg syns uttrykket passet litt jeg... :fnise:

Ha en flott helg du også! :klemmer:

Du har et nydelig barn, og jeg er sikker på at du venter enda et nydelig barn. Elsker måten du forteller det til familiene på. For en overraskelse:)

Når kommer moren din?

Tusen takk! Ja, jeg tror nok alle syntes sine egne barn er nydelige uansett jeg :Nikke:

Mamma kommer rundt tre-fire-tiden i dag :hoppe: Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Jeg fikk ikke sett bilde, jeg. Sånn er det når man ikke følger med :fnise: Men neste gang :lur:

Gleder meg til å høre hvordan det gikk!

Uææ, nytt design på KG! Men jeg fant fram! :jepp:

Nå er det ute, og familien har fått nyheten! Alle fikk vite det på fredag... Skal skrive mer om det når jeg får tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er nyheten endelig ute! :hoppe:

Når mamma kom hit på fredag gikk hun rett bort til lille V og skulle kose, bære og gå med henne. Det tok faktisk en god halvtime før hun la merke til bodyen hennes som det sto: "Jeg skal bli Storeøster!" på :fnise: Og når hun endelig så det så henvendte hun seg til meg å sa..: - Hva skal dette bety? Er det sant?

Husker jeg ble litt skuffet over reaksjonen hennes fordi hun ikke akkurat ble hoppende glad når hun så det, men nå er det jo bare fryd og gammen :Nikke:

Resten av familien min som bor på østlandet fikk tilsendt et bilde av henne med bodyen på, og fikk det i posten samme dag som mamma kom hit :) Fikk flere telefoner den dagen kan du si... ;) Og alle ble selvfølgelig kjempeglade på våre vegne :jepp:

I det siste har jeg tenkt mer på bryllup enn på baby må jeg innrømme. Joda, magen vokser den og innimellom tror jeg at jeg kjenner noen svake dult fra vidunderet. Men når jeg har så mange andre ting å tenke på, så "glemmer" jeg at jeg er gravid :sjenert: . Det er noe helt annet å gå gravid med nummer 2 enn med nummer 1, og den største forskjellen er jo at man tenker på graviditeten dag ut og dag inn med nummer 1 (fordi man ikke har andre ting som opptar en). Mens med nummer 2 har man full hverdag med nummer 1 og i mitt tilfelle bryllupsplanlegging.

Men må selvfølgelig si at jeg gleder meg kjempemasse til den dagen babyen begynner for alvor å sparke :rødme: Og når den ordinære ultralyden er overstått så er det på en måte ennå en milepæl som er nådd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at alle har fått vite det og ble så glade på deres vegne :)

Har dere satt bryllupsdato eller begynt å planlegge? (Husker ikke helt hva du har sagt før... :sjenert: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at alle vet og at det egentlig var mye positivt. Moren din ble nok bare sjokket siden hun ikke innså det før etter en stund. Hun angrer nok på sine første ord etter at hun fant det ut :)

Og ja, henger meg på Ella med spørsmål om når bryllupet står?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at alle har fått vite det og ble så glade på deres vegne :)

Har dere satt bryllupsdato eller begynt å planlegge? (Husker ikke helt hva du har sagt før... :sjenert: ).

Ja, det er deilig å få det ut :) Slipper å unnskylde den dårlige formen min og ikke minst slippe å skjule magen lengre.. ;)

Bryllupsdato er satt og planleggingen er i full gang! Brudekjolen min er bestilt, lokale er booket, kirke er booket, forlovere er avklart.. Og innbydelser samt bordkort SKAL være klare før babyen kommer i mars.. :sjenert:

Så koselig at alle vet og at det egentlig var mye positivt. Moren din ble nok bare sjokket siden hun ikke innså det før etter en stund. Hun angrer nok på sine første ord etter at hun fant det ut :)

Og ja, henger meg på Ella med spørsmål om når bryllupet står?

Ja, tror nok ikke hun hadde tenkt å si det hun sa, for hun ble nok mest sjokka. Vi hadde jo sagt at det ikke ble noen flere barn før etter bryllupet :fnise:

Bryllupet står 7. august 2010 :) Det er kun 10 måneder til!! :hoppe::danse:

____________________________________________________

Grr.... :kjefte: Irriterer meg over at jeg må scrolle til høyre hver gang jeg skal lese/legge inn et innlegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nå føler jeg at jeg ligger dårlig an med planlegging. Jeg ønsker meg bryllup 7/14 august, men har ikke sett på kjole eller sjekket kirke enda. Hm. Dette er ikke bra:)

Hvordan booker man kirke uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stjeler ideen din og skal også kjøpe "jeg skal bli stosøster" body. Det blir spennede å se hvor langt tid det vil ta moren min å forstå hva som egentlig står på bodyen :fnise: men vi forteller det ikke for i begynnelsen av desember, muligens slutten av november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du godt på vei :) Og det er sikkert lurt å få mest mulig unnagjort før babyen kommer. Ikke så veldig lenge igjen :hoppe:

Ja, både tror og føler jeg er godt igang med bryllupsforberedelsene.. Men når vi går inn i 2010 så spørs det om jeg begynner å kjenne presset ja... :sjenert:

Hm, nå føler jeg at jeg ligger dårlig an med planlegging. Jeg ønsker meg bryllup 7/14 august, men har ikke sett på kjole eller sjekket kirke enda. Hm. Dette er ikke bra:)

Hvordan booker man kirke uansett?

Kjole er det mange som finner bare noen få måneder før bryllupet, så det er ikke noe hast ;) Du kan jo bare ringe noen brudesalonger og booke time, så er det bare til å begynne prøvinga. Plutselig så blir det også litt mer virkelig! :Nikke:

Inne på denne linken: http://www.kirken.no/?event=showArticle&FamID=207 står det litt, også kan du laste ned litt informasjon osv. hvem du kontakter. Vi skal gifte oss i den kirka sambo hører til, så da koster det oss ikke noe. Men hvis en ønsker å gifte seg i en annen kirke enn der man bor, så koster det litt (tror ikke det er snakk om mye..).

Jeg ringte til kirkekontoret og booket kirken til bryllupet vårt der. De sier at lokale og kirke bør være det første som ordnes, da det etterhvert blir "mange om benet" ;)

Vi stjeler ideen din og skal også kjøpe "jeg skal bli stosøster" body. Det blir spennede å se hvor langt tid det vil ta moren min å forstå hva som egentlig står på bodyen :fnise: men vi forteller det ikke for i begynnelsen av desember, muligens slutten av november.

Så gøy! Det var en veldig spennende måte å si det på syns vi :)

Hvor langt er du på vei forresten? (Vet ikke om jeg har gratulert deg heller jeg... :rodme: ) Gratulerer med bebis i magen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske mye mindre altoppslukende å være gravid andre gang ja :fnise:

selv om magen er stor og det er masse liv så rekker jeg ikke å tenke på det så mye selv. Er lillegutt som tar mesteparten av oppmerksomheten.

Glad jeg er ferdig med bryllup, men koselig å planlegge.

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske mye mindre altoppslukende å være gravid andre gang ja :fnise:

selv om magen er stor og det er masse liv så rekker jeg ikke å tenke på det så mye selv. Er lillegutt som tar mesteparten av oppmerksomheten.

Glad jeg er ferdig med bryllup, men koselig å planlegge.

God helg :klem:

Ja, jeg storkoser meg med planleggingen. Også gleder jeg meg til å komme igang med innbydelsene og bordkortene :jepp:

Jeg er enig i at man som andregangsgravid ikke er like opptatt av magen ettersom man har en liten en som opptar mye av tida :rødme: Men da er det godt når kvelden kommer og småtten er lagt og man kan kjenne etter spark og nyte tanken på at det vokser et herlig liv inni der... :hjerte:

God helg til deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ei venninne.. Hun er rettere sagt den nyinnflyttede samboeren til bestekameraten til forloveden min. De har nettopp blitt samboere, men vært sammen bortimot 1 år.

Nå har hun betrodd meg at hun er gravid igjen.. For 6 måneder siden tok hun abort. Jeg husker hun fortalte meg at det gikk veldig bra med henne og kjæresten og at de taklet aborten fint. De ble også veldig lettet fordi de nå visste at de kunne bli gravide :sjenert:

Og nå har hun altså blitt gravid igjen.... :sukk: Og hun har valgt å ta abort denne gangen også... :sukk: Jeg kan jo ikke annet enn å støtte henne i valget hennes, kan jeg? Jeg vil uansett ikke blande meg for mye, og er absolutt ikke typen som graver og graver for å vite hva som skjer osv.. Dette har hun sagt til meg uten noe som helst forvarsel og jeg prøver å takle det på best mulig måte uten å påvirke henne til verken det ene eller det andre. Måtte bare få det ut!

Vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg syntes bare det hele er så trist :( I tillegg fikk hun infeksjon i den ene egglederen etter den første aborten som gjorde at hun nå kun har 1 eggleder. Hvorfor vil hun risikere det samme igjen?..

I tillegg har jeg fått inntrykk av at samboeren hennes er klar for barn. Dette etter samtaler med sambo.. Så avgjørelsen virker til å være hovedsakelig hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har vært fin, men litt tungt i dag må jeg innrømme. Dagen etter en lang og aktiv dag føler jeg meg rett og slett fyllesjuk.. :sukk: Hele kroppen er totalt tømt for energi, og jeg er slapp, kvalm og skjelven i kroppen. Men vet jo at jeg ber litt om det..

Lørdagen sto vi opp tidlig, sambo fordi han trodde han skulle jobbe :fnise: Og jeg fordi jeg måtte opp med snuppa. Litt før 11 dro vi avgårde på et kjøpesenter med et vennepar. Kjempekoselig å treffes på den måten! Så ble det tid til en liten cafè-tur etterpå :) Så bar det rett hjem til husarbeid før to av tantene til snuppa kom og kjæresten til hun ene. De skulle sitte barnevakt for lille V. Det koster å ha barnevakt! Selv om de er tantene til snuppa så føler jeg at det forventes at vi skal stille med mat, drikke og godis når de kommer.. Og når vi da endelig kommer hjem så må vi rydde opp etter dem. Det flyter på kjøkkenet! Og i stua.. :sjenert:

Jaja, må vel bare være fornøyd med den hjelpen en kan få...?.. :sjenert:

Tilbake til lørdagen: Vi dro ut med et annet vennepar rundt syv på kvelden, og storkoste oss ute på middag. Så kom vi hjem rundt halv elleve, og kunne ikke sende barnevaktene hjem før de hadde sett ferdig filmen de hadde begynt å se.. Så da måtte vi holde dem med selskap før vi fikk litt av kvelden for oss selv. Endte med at vi la oss klokka halv to :rodme: Og da får jeg jo hva jeg ber om dagen etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en helg man får truffet masse venner, men kjedelig å komme hjem til bomba hus da ;)

Og jeg er jo aaaaaltfor treig til bilde av lille frøken, men håper på nye muligheter etterhvert!

Så hyggelig med koselige reaksjoner fra familie nå som dere har fått fortalt det.

Håper formen blir fin fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hehe, stakkars moren din fikk litt sjokk :fnise: Moro at nyheten er ute, da!

Uff, jeg blir også trist og satt ut av sånne aborthistorier :( Også blir jeg litt sint av "gjengangsaborterere", og kan ikke la vær å tenke at det er en smule slurv som har forårsaket graviditeten. Jeg merker at jeg er mye mer nærtagende på sånne ting nå som jeg har fått barn selv, og tenker at det faktisk er et barn som ikke får leve opp. Samtidig er jeg absolutt for selvbestemt abort, og ser at det er den beste løsningen i noen tilfeller. Likevel ... vanskelige greier :(

Høres ut som en hyggelig lørdag, til tross for rotete barnevakter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...