Kipa Skrevet 1. juli 2007 #161 Del Skrevet 1. juli 2007 Bra jobba! Kjenner igjen den stolte mors- følelsen altså..helt utrolig å ha to så vakre og go'e barn. Vi er heldige!! :rødme: Tann nr 2, hun snuppa di er virkelig for seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #162 Del Skrevet 2. juli 2007 Burpen: takk. Jeg synes jeg har vært flink selv. Det vil vise seg om jeg er like flink til å holde vekten... Kipa: ja, lille Kaja-mor har ikke tid til å være baby så lenge som mamma'n vil, tydeligvis... 4-måneders kontroll i dag, og hun veier nå 7.200 og er 65,5 cm lang. Så hun ligger midt på kurven for jenter og har en fin, jevn stigning. Den siste jenta på kontrollgruppa mi har flyttet, så jeg fikk ordnet meg en ny kontrollgruppe. Det får heller bare være at de andre barna er ca en måned eldre enn Kaja. Hun er nok fullt på høyde med dem allikevel Oliver var med på barseltreff, og vi dro hjem etter to timer. Da hadde jeg fått nok... Det var litt slitsomt å følge med på lille herr hurra-meg-rundt som turnet i sofaen og Kaja som ikke ville sove i tillegg til å prøve og ha en samtale med de andre. Neste gang er heldigvis mannen hjemme. Mannen har vært i Tromsø i dag, og jeg hadde vært ganske sliten hadde ikke svigers kommet i tre-tiden og blitt til Oliver skulle legge seg. Jeg er glad jeg har så fin familie som stiller opp for oss! Nå driver jeg og pakker til Dyreparktur. Veldig synd at det er meldt så dårlig vær. Har pakket varme klær og regntøy. Håper vi får litt opphold innimellom. I morgen skal jeg til frisøren!! Det skal bli deilig å få frisket litt opp i fargen. Jeg har mistet masse hår!! Jeg begynner å få viker, så det er på tide at det gir seg nå. Det er en diger dott i børsten når jeg grer meg, og jeg tetter nesten sluket i dusjen hver dag. Og Kaja sitter ofte med en fin bukett hår i hånden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 2. juli 2007 #163 Del Skrevet 2. juli 2007 Åh så heldige dere er som skal på tur! Vi blir bare hjemme og pusser opp..... Du hvordan er formen til O? Frisk og rask? Storesnuppa har fått en eller annen slags virus som legen mener hun har blitt smittet for en ukes tid siden og da smitter hun videre.. Jeg håper hun ikkke smitter O! Fikk skikkelig dårlig samvittighet hvis hun muligens hadde smittet O.. Jeg regner med at hun ble smittet i barnehagen før den helgen vi var i Moss. Jeg krysser fingrene for O. Så deilig med frisørtime, jeg også skulle ha vært hos en snart! Kasnkje til helgen hvis jeg får overtalt mannen til å ha begge jentene, en med feber og en stor mammadalt... haha! Ha en kjempefin tur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 3. juli 2007 #164 Del Skrevet 3. juli 2007 Håper på bedre vær etter hvert. God ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #165 Del Skrevet 6. juli 2007 Ingen syke barn her, cappocino! Litt bedre vær hadde vært supert, Imax. Og vi har hatt en strålende tur, selv om været ikke var helt på vår side. Men det duskregnet bare så lenge vi var i Dyreparken, og vi ble ikke spesielt våte. På kveldene plasket det ned, men da satt vi tørre og fine inne i hytta vår og koste oss med rødvin. Oliver har storkost seg! Kaptein Sabeltann var en høydare (vi hilste på Langemann og tok bilder sammen med han), men det var også veldig populært med alle dyrene og han har løpt og løpt, jeg skjønner ikke hvor han har hentet krefter fra. Men så har han vært sliten på kvelden! Men sove? Nei, det vil han ikke. Han har hatt noen kvelder nå hvor han ikke har villet sove i det hele tatt, han har stått og virkelig skreket i senga. Første kvelden 2 timer, mens det har blitt kortere og kortere for hver dag. Vi er jo vant til å ha en gutt som legger seg rett ned i senga og sover, så dette er nytt for oss. Håper han legger av seg sin nye uvane raskt. For i tillegg har han også våknet litt på natta, og grytidlig om morgenen. Vi måtte dele soverom alle 4 i Dyreparken, og han våknet av Kaja et par ganger og da ville han ikke sove igjen. Nå er vi hos mamma og skal være her i helgen. Også er det meldt bedre vær!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. juli 2007 #166 Del Skrevet 6. juli 2007 Så bra været var sånn nogenlunde. Har tenkt på dere. - Håper vi har hellet med oss til uka vi også!! Var dere på showet også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #167 Del Skrevet 8. juli 2007 Var ikke på showet, Kipa. Det begynner ikke før til mandag, og Oliver er for liten enda. Vi må nok ta en tur seinere, og da må vi vel ta en tur. Men det var jo stadig små-show som vi fikk med oss, og det var kjempestas. Vi har virkelig kost oss, alle sammen. Slankekuren ble det så som så med mens vi har vært borte. Men det får vel heller bare være. Det var omtrent bare hamburgere og pizza å få kjøpt. Og i tillegg ble det jo is og rødvin. Ikke sammen, altså... Men jeg er i gang igjen nå, altså. I alle fall nesten. Jeg må kontrollveie meg i morgen for å se hvor stort utslag noen dager i synd utgjør. Nå som vi er hjemme igjen er det litt lettere å holde seg i skinnet. Og når det er møkkavær som nå, frister det ikke så mye med is heller. Så det er ikke så galt at det ikke er godt for noe... I morgen er det barseltreff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #168 Del Skrevet 12. juli 2007 Heldigvis hadde jeg ikke gått opp noe, men gått ned! Og også denne uken har jeg gått ned littegrann, men ikke mer enn 100 g. Men det er kjempebra!! Det må fortsette sånn resten av sommeren. Vi har hatt besøk et par dager, og det er jo hyggelig. De dro i går. I dag har vi vært på lekeland, og det var super-gøy for Oliver. Han var høyt og lavt og overalt. Og det var moro for oss også. Også har jeg endelig fått ordnet littegrann i hagen, det har vært opphold i nesten hele dag! I morgen er det meldt bra vær, så da stikker vi ut på hytta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 17. juli 2007 #169 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei, høres ut som at dere har hatt en fin tur til dyreparken. Vi skal nok komme oss i noen dyreparker når vi skal til Danmark neste uke. De små elsker jo sånnt for tiden. Håper ellers dere får en fin sommer, og at været bedrer seg litt så dere kan kose dere ute. Hils alle nydlingene dine. Pernille hilser spesiellt til Oliver. Klem shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. juli 2007 #170 Del Skrevet 17. juli 2007 Høres ut som en fin ferie! Fortsatt god sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #171 Del Skrevet 24. juli 2007 Vi har vært litt på besøk og har hatt litt besøk selv, så det har ikke blitt så mye tid her inne. Men det er egentlig like greit... Livet går sin gang med de vakre små. Oliver har begynt å synge. Og han er bare så utrolig søt når han stemmer i Bæ, bæ lille lam. Jeg har tatt det opp på tlf. og har det som ringetone. Kaja er fremdeles blid som ei sol, men hun har nok noen tenner på gang igjen for hun sover ikke så godt på natta lenger, og hun sikler og biter voldsomt. Og hun holder på å le seg ihjel når Oliver hopper. Man kan se på hele henne at hun ikke kan vente til hun har lært seg å gå, og ikke minst hoppe selv. Hun blir så ivrig at hun nesten letter når hun ser på. Og Oliver synes det er morsomt å få henne til å le. Vi har fått låne 4 sesonger med Sopranos på dvd, så vi er litt opptatt for tiden... Så det spørs vel om jeg har tid til å være her så mye. Dessuten er jeg i scrappeform igjen. Og har vært og handlet i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #172 Del Skrevet 29. juli 2007 Det har vært en fin helg. På fredag var vi til og med på kino!! Det var ganske fint å være utenfor huset en kveld. Svigersene passet barna, og de sov søtt i sengene sine hele tiden, så det var ikke noe problem. Vi så Simpsons, men jeg syntes ikke den var noe bedre enn det som går på tv. Oliver og Kaja har funnet tonen! Oliver hopper og lager ablegøyer for henne, og Kaja holder på å le seg i hjel. Og Kaja prøver så godt hun kan å fange Olivers oppmerksomhet. De kommer nok til å få det gøy sammen i fremtiden. Vekten har holdt seg stabil, selv om jeg ikke kan skryte av å ha vært så veldig flink. Det skal bli bra å begynne på nytt kurs i slutten av august. Og det skal bli enda bedre å bli kvitt de siste 10 kiloene. Og nå; tilbake til Soprano. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. juli 2007 #173 Del Skrevet 30. juli 2007 Godt å se at det ikke er bare meg som er serieavhengig!! Har nok å gjøre kveldene jeg også for å si det sånn!! Høres ut som en koselig ferie til tross for dårlig vær! Vi var rimelig heldige med været nordpå, men har bort etter at vi kom hjem! Typisk vestlandssommer egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 30. juli 2007 #174 Del Skrevet 30. juli 2007 Barnehagestart idag? Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #175 Del Skrevet 30. juli 2007 Hei Madden!! Koselig å se deg her. Cappocino: barnehagestart er ikke før i slutten av august. Jeg gru-gleder meg. Det skal bli fint å få mulighet til å gjøre litt forskjellige ting på dagen, men jeg gruer meg til å ikke være sammen med gullgutten min hele dagen. Kaja sliter litt med tenner om dagen, tror jeg. Hun sover ikke så godt som hun pleier, og tygger på smokken sin. Det er snart 2 måneder siden hun fikk de to tennene nede, så det er nok noen underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. juli 2007 #176 Del Skrevet 31. juli 2007 Saa tidlig ute Kaja er med tennene, da! Her i huset har vi hatt vonde gommer, men ingen tenner forelopig. Artig aa lese om dagene deres. Dere har det travelt, skjoenner jeg! Og saa flink du er med slankingen. Jeg hadde tenkt aa melde meg paa et kurs naa etter ferien, men jamenmeg hadde jeg ikke gaatt ned hvertfall 3 kilo i Norge, saa da droeyer jeg det litt. Skjoenner ikke hvordan jeg klarte det, men det maa ha vaert alle gaaturene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #177 Del Skrevet 31. juli 2007 Kaja fikk litt risgrøt i dag! Det aller meste gikk ut igjen siden tunga dyttet maten ut, men det virket som om hun syntes det var ok. Så vi må nok øve en del mer før det blir noe særlig ut av det. Vi har hatt besøk av de to tantene til mannen. Vi har gått en lang tur og spist lunch på café. Hyggelig det. Snart skal vi ha noe middagsaktig, men først skal vi se litt Sopranos. Vi har begynt på sesong 3 allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 3. august 2007 #178 Del Skrevet 3. august 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 3. august 2007 Forfatter #179 Del Skrevet 3. august 2007 tilbake, Kipa! Endelig en dag med fint vær!! Det har ikke kommet en eneste regndråpe. Men så er ikke dagen helt over enda... Etter at jeg hadde bakt en bursdagskake til Olivers barnebursdag i morgen dro vi på hytta. Og der har vi kost oss i hele dag. Begge barna har vært veldig greie i dag, så vi har fått lest og slappet av litt begge to. (Og ikke bare mannen som som det er mest av... ) Nå er jeg alene hjemme. Mannen har besøk av en kamerat ute på hytta, og de skal leke seg litt ute på vannet og drikke litt i kveld, tenker jeg. Han bør bare innfinne seg hjemme klokken elleve sånn som vi avtalte så vi får klargjort til barnebursdag. Men det regner jeg med at han gjør. Jeg holder på å lage en plakat om familien som Oliver skal ha i barnehagen, og med mitt scrappegen går det jo ikke an å bare klistre på noe helt tilfeldig... Jeg begynte i går, og blir nok ferdig etterpå. Bare jeg klarer å rive meg løs herfra. (Kjempefin fnise-smily, forresten. Den blir nok min nye favoritt.) Kaja fikk litt mer grøt i går, og da gikk det mye bedre enn første gang. Hun lærer fort, lille snuppelura mi. Det ble ikke noe grøt i dag, siden vi ikke var hjemme. Men det er vel ikke så farlig. Hun slet litt med å sovne i dag, lurer på om det er tenner som plager litt. Hun tygger i alle fall fælt på smokken sin. Tenk, på mandag er den lille gutten min to år! Det har både gått veldig fort, samtidig som det virker som en evighet siden han ble født. Jeg er i værtfall uendelig glad i han, og gleder meg til å følge utviklingen hans videre. Han har kommet godt i gang med snakkingen og det er skikkelig gøy. Vi driver å trener på fargene for tiden, men det går ikke helt inn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 5. august 2007 #180 Del Skrevet 5. august 2007 Gratulerer med dagen imorgen O!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå