Gå til innhold

Siams sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Nytt liv, ny dagbok!

Det er en ny tilværelse å være tobarnsmamma. Foreløpig er alt veldig nytt, og også litt skremmende, men jeg regner med at ting går seg til.

Jeg skal være hjemme med Oliver på 1 1/2 og nyfødte Kaja. Mannen har for ikke så lenge siden fått ny jobb som innebærer en del reising og kveldsjobbing, men jeg kommer til å få god hjelp av mamma og svigermor.

Mannen er fremdeles hjemme på fødselsperm, og han tok med Oliver i åpen bhg i dag. Fint for han å få lekt litt med andre barn, selv om vi var i tvil om han skulle dra.

Oliver har vært mer eller mindre syk i flere uker nå, og vi synes han var blitt litt dårligere i går og i dag. Men det har vært umulig å få tak i noen lege. Vi er redd han går med en ørebetennelse eller lungebetennelse. Han hoster til han brekker seg, og går og tar seg til øret. Men han har ikke feber, og er ikke slapp. Bare veldig sutrete og trøtt.

Jeg har fremdeles ikke blitt kvitt dottene i ørene etter ørebetennelsen, og det er superslitsomt. Og nå i kveld har jeg begynt å få vondt i halsen også! Skjønner ikke at det er mulig mens jeg går på penicillin. :frustrert:

Håper bare at ikke Kaja blir smittet. Oliver går og hoster og nyser på henne hele dagen, så det er ikke umulig...

Får håpe morsmelken redder henne.

Kaja er så utrolig søt! Jeg blir bare mer og mer forelsket i henne. Så bitteliten, jeg får nesten hele ryggen hennes inni hånda mi. Og det bittelille ansiktet! :hjerter:

Hun har et lite spisst ansikt, men det varer vel ikke lenge før hun er like god og rund som broren hennes ble etter noen uker med morsmelk. Hun har allerede begynt å få en liten dobbelthake, og magen begynner å bli litt rundere.

Hun sover godt om natten, og i det ser ut til at hun har funnet et mønster i å våkne hver tredje time for å få mat. Og hun sovner fort igjen etter spising.

De første dagene ville hun ikke sove alene, men måtte ligge helt inntil meg, men nå har det gitt seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madden

Grattis med ny dagbok Siam!! :klem:

Er så herlig å lese om dagene dine nå...til tross for sykdom så har dere det jo kjempefint med den nye prinsessa! Sikker på at hun er nyyyydelig! :legrine:

God bedring til både deg og Oliver! Setter igjen en varm kopp solbærtoddy til deg også jeg!! :kaffe: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vesle Kaja. Nydelig navn dere har valgt.

Skal se om jeg ikke får tittet innom en gang i blant, er inne i en studiestim nå med masse pensumlesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madden: tusen takk for solbærtoddy! Tenker jeg er på bedringens vei, de digre lymfekjertlene jeg hadde under armene er på retur. Og jeg synes dottene har lettet littegrann.

Og lillejenta er nydelig! Jeg har aldri sett en vakrere baby. (eller Oliver var vel like vakker :) )

Cr@sh: Takk, takk. Hyggelig at du følger med videre.

Myrthel: :klem:

Pondusa: Hyggelig at du stikker innom av og til, men jeg har full forståelse for at det ikke er så lett å kikke innom alle, jeg sliter med det selv. Og spesielt å legge igjen meldinger er ikke alltid så lett å få gjennomført.

Lykke til med lesingen.

Mrs.Potter: Takk! :klem:

Zianta: Takk for det, og vi koser oss.

Klarte å få lurt oss til en legetime til Oliver i dag, og jammen har han ikke ørebetennelse han også, stakkars. Han har sikkert gått og hatt det vondt, og det er sikkert derfor han har våknet om natten og skreket. Så nå blir det ny runde med penicilling, og det er skikkelig hat å få inn i han. Han brekker seg og sloss i mot. Og dette skal han ha 3 ganger om dagen. Og i tillegg hostesaft 4 ganger! Uff det blir pyton.

Men det var greit å vite hva som feiler han, så får vi gjort noe med det.

Mannen har dratt på reunion-fest og er borte til i morgen, men min trofaste hjelper, mamma, er her og hjelper meg. Det var hun som hadde med Oliver til legen, siden jeg hadde hjemmebesøk av helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar Oliver da...:klem: Ørebetennelse er jo så vondt!

Fikk tips om å løfte øverste delen av sengen, legge noen bøker under bena mens de har ørebetennelse. Skal visst dempe smertene og trykket i ørene.

Håper lille O blir frisk og rask.

Her i gården har storesnuppa også vært forkjølet med rennenese og øyer, lillesnuppa nyser masse og det kommer litt ut av nese men ikke noe litt morsmelk kan fikse. Ellers så får hun mat hver annen time ca på dagen nå, eller ved hver anledning jeg har. Prøver å hodle henne frisk på den måten.

Så bra med snille bestemødre!

Heldige vi som har noen som kan stille opp :sjarmor:

Kos deg masse med lille Kaja, tiden går så fort nå. Lillesnuppa vår er straks 2 mnd og jeg får så vondt inni meg når jeg tenker på hun snart blir stor.... jaja... det er vel livets sirkel. Meeeeeen jeg tror ikke lillesnuppa vår blir vår siste.... :sjarmor:

Håper å komme på besøk snart for å hilse på..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok! :blomst: Gleder meg til å følge dagene dine med Oliver og Kaja :rosasmil:

Stakkars Oliver :tristbla: Ørebetennelse er jo så vondt... Får håpe medisinene virker fort, og at vondtene blir borte! :Nikke:

Det høres ut som at du har vært heldig i valg av mamma ( :ler: ). Høres helt herlig ut å ha ei som stiller opp sånn som hun gjør!

Håper du har en fin fredagskveld, selv uten mannen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og følger med på det nye livet ditt!

God bedring til deg og Oliver!! :klem:

Jeg lurte egentlig på hva brukte du til smertelindring i bilen, du iskrev noe om en pose eller noe du varmet i micro'n eller?? Hvor får man kjøpt det hen? Jeg tror de har på sykehuset/ føden, men kan kanskje være greit å ha hjemme også...

ha en god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... ørebetennelse er vondt... :kose: på Oliver. Håper han blir fort bra... det går jo som regel fort når man begynner på antibiotika...

Fortsatt god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er utrolig heldige som har bestemødre som stiller opp! Jeg er veldig takknemlig og vet ikke helt hva jeg hadde gjort uten dem enkelte ganger..

Uff, så fælt at Oliver har fått ørebetennelse! Det har Victoria hatt og, det er så fælt å se når de har så vondt. Håper det går fort over.

Håper dere får kost dere litt med både Kaja og Oliver alikevel. Jeg blir sååå babysyk av beskrivelsene dine om forelskelsen i Kaja :hjerte:

Ha en fin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cappocino: vi har prøvd å legge en ekstra dyne under puta til Oliver, men han ligger på kryss og tvers i senga uansett, så det blir ikke så lett...

Jeg tror han har blitt litt bedre nå, han er i alle fall i bedre humør.

Det er nesten så jeg synes det er synd at dette er siste gang med nyfødt i huset, for det er så utrolig koselig. Jeg nikoser meg med ungene mine, og håper at jeg klarer å huske hvor fint det er.

Takk for det, Burpen. Hyggelig at du følger med. Jeg er veldig fornøyd med mamma'n min, selv. Det er godt å ha en som vet hva man trenger og som er så flink med Oliver. Selv om han blir kraftig bortskjemt... :ler:

Kipa: tusen takk! Jeg la akkurat inn et innlegg om den på gravidforumet, men om du ikke ser den der kan jeg jo si det her allikevel... Det er en hvetevarmer fra Claes Ohlsson. Anbefales!!

Cr@sh: Det håper jeg også... Men det ser ut til å gå rette veien nå.

April: Jeg er også veldig glad for at vi har så mange engasjerte og flinke besteforeldre. De er virkelig til hjelp og støtte.

Tror dere ikke lille Kaja har fått øyekatarr også!! :grine: Stakkars lille jenta mi. Jeg prøver å tørke bort puss med en bomullsdott med morsmelk, og håper at det hjelper. Ringte legevakten for å få råd, og de ba meg om å fortsette med morsmelk, og eventuelt litt saltvann, og så se det an til mandag.

Ofte går det over av seg selv og det er ikke farlig. Selv for bittesmå.

Uffameg, jeg synes så synd på henne, selv om det ikke ser ut til å plage henne så veldig. Men hun er så knøttliten, og hun burde ikke få plager allerede nå.

I dag har vi hatt besøk av først svigerforeldre, og så pappa, B og farmor. Så det har blitt to runder med kake og kaffe, og nå venter vi på pizza... Skikkelig bra kosthold i dag... :sjenert:

Vi var og så på et hus nede i gata her som er til salgs, det kunne kanskje ha vært aktuelt å heller kjøpe et større hus enn å bygge på det vi har i dag. Men vi fant ut at vi heller går for utbyggingsplanene våre, det vil nok bli mer i vår stil. Det andre huset var veldig fint, men det må allikevel en del oppussing til for å få det til å bli akkurat sånn vi vil ha det, og da blir det ufoholdsmessig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk for informasjon! Da må jeg anskaffe meg en sånn, spesielt fordi jeg ønsker en fødsel uten noe annen smertelindring denne gangen også.

Uff, det er så fælt med de små nyfødte når det er noe. skjønner godt at du ikke liker det jeg. Håper det hjelper med morsmelken og at øynene er like fine i morgen!!

Kos dere med pizza! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Kaja som har fått øyekatarr :tristbla: Håper melk og bomull hjelper, sånn at hun slipper og plages for lenge...

Hørtes ut som at dere hadde en hektisk besøksdag igår! Men det er jo koselig med besøk da :Nikke:

Ha en fin mandag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kipa: Ja, den reddet meg i alle fall!

Burpen: Heldigvis ble Kaja fin i øyet sitt igjen ganske raskt, og nå er det helt bra. Morsmelk er skikkelig vidundermedisin!

I går var jeg alene med barna fra morgenen av og frem til mamma kom i 12-tiden. Oliver våknet halv sju, så jeg var litt trøtt, men det gikk bra selv om jeg hadde sovet veldig dårlig på natta. Jeg synes faktisk at dagen gikk ganske bra, Oliver var grei, og Kaja sov ganske mye.

Men jeg gleder meg til vi blir helt friske så vi kan komme oss ut littegrann. Dagene kan bli ganske lange om vi bare skal være inne hele tiden.

Denne uken får vi besøk nesten hver dag, så det kommer til å gå greit.

Mamma er her nå, og akkurat nå er de i barnehagen, mens lillejenta ligger og sover.

Jeg sov ganske dårlig i natt også for jeg har fått så vondt i halsen. :forkjola: Jeg hadde håpet at vi var ferdig med forkjølelser nå, jeg... I alle fall for en liten stund.

Jeg har fremdeles de irriterende dottene i ørene.

Jeg er så glad for at snøen forsvinner! Jeg håper ikke det kommer noen ny forsyning i år. Også har dagen snart blitt 5 timer lenger! Våren begynner å nærme seg!! :klappe::klappe:

Blødningene har begynt å gi seg nå, så det varer vel ikke lenge før det er helt slutt.

Ellers har jeg gått ned 12-13 kilo, men nå begynner det å bremse merker jeg. Resten får jeg nok jobbe litt mer aktivt med. Jeg tror kanskje at jeg skal begynne å trene så vidt når jeg er ferdig med barselperioden. Det er et ganske fint lekerom på treningssenteret, og det er sikkert morsomt for Oliver å være der.

Men det blir nok korte treningsøkter i begynnelsen, Kaja skal ha ganske ofte mat. Men det er jo greit å trene en halvtimes tid, og så få tid til å dusje alene etterpå. Deilig å være litt for seg selv også.

Kaja begynner å være litt mer våken av gangen, det er så morsomt å få kontakt med henne. Og hun blir bare vakrere og vakrere! :hjerter:

Små bollekinn begynner hun å få også. Lille søte.

Oliver friskner heldigvis til nå. Han har fått igjen matlysten sin, og det er bra for han begynte å bli tynn. Stakkars lille gutten min.

Nå våkner Kaja, må løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Siam.

Innom for å se hvordan dere har det om dagen.

endelig litt tid til å sitte på nett igjen etter at storesnuppa har begynt i barnehagen :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at Kaja er blitt kvitt øyekatarren allerede! :rosasmil:

Man merker så innmari godt at dagene er lengere nå, enn bare for litt siden. Herlig når det er lyst lenger og lenger! Hadde bare vestlandsregnet gitt seg... :sur:

Håper du blir helt frisk snart!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...