Gå til innhold

Siams sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Hei, planer for imorgen?

Er i Moss og har ingen planer, men må reise tilbake til oslo senest 13 tiden. Kanskje litt knapp tid :forvirret:

Håper dere får en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) God helg til deg - fra meg :) Koselig å høre at du koser deg i hverdagen....

(det gjør jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappocino: Vi skal en tur til byen i morgen, har en del ting som må ordnes. Kanskje vi kan møtes der?

Myrthel: Så fint! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En innholdsrik dag.

Var ute i hagen tidlig på dagen, det har vært nydelig vær i dag. Mannen fikk ordnet litt i hagen, mens jeg ikke fikk gjort så mye mer fornuftig enn å passe barn. Men det er egentlig vel så koselig.

Etter at Oliver hadde sovet litt dro vi til byen og vi fikk handlet inn en del ting vi trengte til barna, og litt til oss selv. :)

Da Oliver var lagt for kvelden lagde mannen deilig mat til oss, mens jeg ikke fikk gjort så mye annet enn å amme... og rydde etter rotetrollet Oliver.

Vi hadde et kjempekoselig måltid med levende lys og rødvin. Det er lenge siden vi har gjort noe sånt, enda så hyggelig det er. Så det må vi nesten være litt flinkere til. Viktig å være litt kjærester også.

Nå er det nok leggetid for oss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Siam!

Er lenge siden sist jeg var innom, men det er godt å se at det går fint nede i Østfoldbyen. Kan godt tenke meg livet blir litt mer hektisk når man har 2 å se etter hele dagen.

Her inne er ting som de skal, hadde eksamen sist torsdag, deilig å bli ferdig med den. Nå gjenstår bare en innleveringsoppgave (gruppe-) før påske så skal det bli påskeferie! Var en liten tur på nyhytta til de gamle fra lørdag til søndag. Den blir skikkelig fin, bare den får litt mer vann inne så må dere være med en tur... Det er utrolig hvor "mye" som mangler når en hytte bygd for strøm ikke har strøm på plass enda (oppvarming, vann, do etc etc). Krysser fingrene på at det ikke tar sånn tid :)

Kompisen i magen tror jeg har det bra for tiden, var hos jormor på helsestasjonen her for et par uker siden, hun virket fornøyd. Så lenge han beveger seg fra tid til annen så er nå jeg fornøyd, er ikke stort annet å gjøre.

Du får ha det bra så lenge, og hilse til mannen!

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bryggejenta! :klem:

Uff, i dag har jeg hatt skikkelig vondt i halsen. Vondt å svelge, vondt å snakke. Blæh! Og håndleddene har ikke blitt noe bedre. Spurte legen om dem da Oliver fikk vaksinen sin, og hun mente at det ikke var carpal tunnel, men senebetennelse... Så nå driver jeg og smører ibux gel på 3 ganger om dagen, men det har ikke hjulpet noen ting. Det er vondt å løfte på Oliver, og vondt og vri på hendene og tommelen er nesten ubrukelig. De har vært vonde i 4-5 måneder nå, så jeg håper det gir seg snart.

Så nå er jeg litt oppgitt! Merker at jeg er i dårlig form og veldig negativ i dag.

Heldigvis har mamma vært her og hjulpet meg, for Oliver har vært grinete også. Og Kaja har nesten ikke sovet.

Det er ikke den samme roen og idyllen over denne barselpermisjonen som den forrige... Håper ting går litt mer av seg selv etter hvert, eller at vi får barnehageplass snart.

Det var en masse ting jeg skulle ha ordnet i dag, men jeg kom meg ikke ut av døra. Oliver var sutrete, Kaja skulle ha mat hele tiden, og det var så surt og kaldt ute at fy!

Og i morgen får jeg besøk rundt lunchtider, og mamma tar bilen til åpen barnehage, så jeg får vel ikke gjort så mye i morgen heller.

Vel, vel... Det er bare en ting som er veldig viktig at blir gjort, så det får heller mannen gjøre.

Nå må jeg ned og amme Kaja og så skal jeg legge meg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Skjønner at denne permisjonen er litt annerledes med to barn hjemme...også så leit at du har vondt, ikke rart man blir litt negativ da!! Håper det snart går over og at Oliver får seg en bhg- plass... :klem:

Ser du og mannen vet å kose dere, herlig med litt alene tid! Men rødvin..jeg er jo grønn på det med amming, pumper du deg først og gir til natta da eller, har lyst på rødvin en lørdagskveld jeg også.. :sjenert:

En klem til med ønske om gode dager! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for klem, Burpen.

Kipa; jeg drikker bare bittelitt rødvin. Det blir nok bare et halvt glass i løpet av en kveld, men det er godt bare å få smaken etter en så lang avholdsperiode.

Det blir jo ikke store promillen i melka, så jeg ammer som normalt.

Så lenge jeg ikke drikker vin så ofte, går det nok så fint, atte. ;)

I dag er jeg mye mer positiv. Det var jeg egentlig i går også. Det var bare mandagen som var litt kjip, og det var sikkert fordi jeg ikke var i form.

Jeg har vært hos legen i dag, og jeg har blitt henvist til nevrofysiologisk undersøkelse for håndleddene. Denne legen trodde det var carpal tunnel... Ja, ja, greit å få det undersøkt.

Han kikket på halsen også og sa at det var en irritasjon der, og at jeg kunne få antibiotika for det, men jeg vil ikke ta enda en kur. Det får heller gå over av seg selv. Jeg er mye bedre nå.

Jeg og Kaja kom oss endelig ut i dag og fikk ordnet alt vi skulle + en del andre ting på formiddagen. Oliver var hjemme med mamma. Fikk kjøpt meg 3 nye Boob ammetopper og det var ikke billig... Men jeg får jo brukt dem et år til.

Og jeg fikk handlet inn påskeliljer til å ha ute ved døra, og kurver til å ha småklær i på badet. Også hentet jeg bilder og kjøpte fotoalbum. Det ble til og med en liten ammepause i fotobutikken... ;) Kaja blir jo så veldig sint når hun ikke får pupp med en gang hun oppdager at hun er sulten.

Hun er innimellom veldig plaget av tett nese og etter en stund nyser hun ut en kjempebusemann. Jeg skjønner ikke at den digre greia har plass i den lille nesa, så det er ikke rart hun blir tett. Stakkars, hun kaver så fælt når hun ikke får puste ordentlig, og det skjønner jeg jo godt.

I morgen er det ul av hoftene til Kaja på Ullevål, håper ikke de finner noe galt.

Vi var forresten innom den nærmeste barnehagen i går, for det var åpen barnhage i forbindelse med barnehagedagen. Det er den bhg vi har søkt som første prioritet. Det er heldigvis på småbarnsavdelingen det er flest ledige plasser, men de har fått inn flere søknader enn det er plasser, så det blir veldig spennende.

Men en nabo borti veien (som har barn på Olivers alder) har vært gift med bestyreren der, så han skulle prøve å legge inn et godt ord for oss. Får håpe det har hjulpet. :sjarmor:

I dag har det vært ordentlig vår ute, og det er så deilig. Jeg så hestehov for første gang i dag!! Og påskeliljene ute i hagen har begynt å spire. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Stakk innom for å hilse på deg og hverdagen din :) Det er så koselig å lese om andre som er hjemme med barn også :)

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Myrthel og Mrs. Potter! :klem:

I dag har jeg vært på Ullevål og tatt ul av hoftene til Kaja og de fant heldigvis ikke noe unormalt. :-D

Siden jeg først var på Ullevål stakk jeg innom ABC og fikk vist frem vidunderet mitt til både jordmoren som fulgte meg opp i dette og forrige svangerskap og hun som tok i mot Kaja. De tok seg god tid til å se på henne og skrøt masse av henne. *stolt mamma-smily* Åh, det er så god stemning og det er så hyggelige jordmødre der at det er nesten så jeg har lyst på flere barn bare for å komme tilbake dit... :sjenert:

Svigermor passet Oliver mens vi var på Oslo-tur, og det hadde gått så fint, atte. Hun passet han i går da jeg var hos legen også. Jeg er jammen heldig som har så mange gode hjelpere.

I morgen skal jeg være alene med dem, da. Da skal vi inn til byen og ta bilder av Kaja til passet hennes, og etterpå skal vi innom polititet og bestille pass.

Nå våkner Kaja, så nå henger hun nok i puppen resten av kvelden. Hun er skikkelig puppete på kvelden. På natta våkner hun annenhver time for mat. Med så mye mat er det nok ikke lenge før hun blir stor jente.

Kaja var forresten 4 uker i går! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Tenk det da!! En hel mnd allerede!!! :overrasket:

Det er så koselig å lese om dagene deres...en liten lykkepille rett og slett!! :ler: Selv om det er travlere nå som du har to småttinger som trenger deg, så virker det som om du koser deg! Herlig å ha god hjelp av mor/svigermor...skjønner ikke hvordan de klarer seg de som ikke har noen til å stille opp!

Synes det er godt gjort at dere får tid til litt romantikk også innimellom alt sammen..det er nok kjempeviktig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselig besøk, Madden!

For en dag!!

I dag skulle jeg ordne pass til Kaja og fikk av gårde barn og pikk-pakk så vi var på senteret litt over klokka 10. Kom oss til fotografen og fikk tatt bilder av Kaja. Det var ikke så lett. Hun sov selvfølgelig sin dypeste søvn og var ikke lett å vekke. På bildet må man selvsagt ha øynene oppe, lukket munn og man må se begge ørene... :forvirret: Veldig lett å få til på en sovende 4 ukers gammel baby.

Så mens jeg prøvde å vekke Kaja, prøvde Oliver å rive ned butikken... Kanskje ikke så ille, men han krevde litt tilsyn for å si det sånn.

Fikk endelig tatt et bilde som var akseptabelt, og vi karret oss tilbake gjennom byen. På veien måtte Kaja ha mat, og mens jeg ammet henne, falt Oliver og slo seg, og resten av ammetiden sto han og hylte, selv om det ikke var vondt lenger. Typisk han når han er trøtt.

Inn i bilen og barneseter med to barn, slå sammen vogn og stable i bagasjerom (her klarte jeg å brekke neglen omtrent midt på så blodet rant, AU! så vondt det var!!).

Så kjøre til politiet, ut med vogn, slå opp (her klarte neglen å henge seg opp og rev seg enda mer av. AU!), ut med to barn fra bilen og opp i vogna, Oliver begynner å bli veldig lei og veldig sutrete.

Fyller ut skjema, finner frem papirer, bilder og fullmakt fra pappa'n, og det blir endelig min tur.

Og så mangler jeg kopi av legitimasjon fra pappa'n. Så hun mente jeg måtte få han til å sende dette på fax, noe han ikke kunne gjøre før om en time eller to fordi han satt i bilen på vei til kontoret fra et møte, og da var jeg nødt til å komme tilbake dit.

Da jeg hørte det, knakk jeg helt sammen og jeg begynte å gråte inne på politikammeret. Jeg hadde mannen på linja så han prøvde å trøste meg så godt han kunne, og damen bak skranken fant plutselig ut at hun kunne søke han opp og se om hun fant bilde og underskrift fra passet hans. Og det fant hun heldigvis.

Så alt ordnet seg, og jeg slapp å dra tilbake.

Men jeg er nok mye mer sliten enn jeg har kunnet innrømme for meg selv, for å stå å gråte på et offentlig kontor fordi jeg må komme tilbake om to timer har jeg aldri opplevd...

Og jeg har fått UVI!! Begynte å merke det i går ettermiddag, men håpet å bli kvitt det ved å drikke masse. Men i dag ble det bare værre og værre og til slutt tisset jeg blod. Fikk meg en time hos vakthavende lege i kveld og er nå i gang med min andre antiobiotikakur siden fødslen.

De siste 4 ukene har jeg hatt ørebetennelse, øyekatarr x3, halsbetennelse og nå UVI. I tillegg har jeg disse forbaskede håndleddene som gjør skikkelig vondt.

Jeg har vel vært like mye syk nå som jeg har vært hele livet tilsammen. :tristbla:

Håper jeg snart kommer meg ovenpå igjen. Jeg trives ikke med å være sånn.

Jeg kjenner at jeg har gråten i halsen ofte, og jeg har kort lunte med Oliver.

Og jeg har nesten ikke vært alene med begge to! Mamma og svigermor har hjulpet meg masse.

Vel, vel, nå er det i alle fall helg, og mannen er hjemme. Han droppet treningen etter jobb, så han kunne komme hjem til meg. Og det skulle vel bare mangle, egentlig. Synes ikke det er riktig at han skal få gjøre akkurat det han føler for, mens jeg er hjemme med all jobben.

Det blir nok tidlig senga i dag også... Får håpe at Kaja sover like bra som forrige natt. Da sov hun 4 timer i strekk fra klokka 22 til klokka 2! Bare synd jeg våknet av sprengte pupper og at jeg svømte i melk... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du klarte å finne dagboka mi, så måtte jo jeg se om jeg fant din! :)

Var mye hyggelig lesing her, og jeg kjenner meg veldig igjen i mange av hverdagsproblemene dine. (Til tross for at jeg bare har en liten tass å være hjemme med.)

Det er veldig godt å ha mødre og svigermødre som stiller opp! Det har jeg merket også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg! :klem:

Jeg vet hvordan det kan være å stresse rundt med ny baby og grinete storebror... håper dere får barnehageplass etter hvert, så får du litt mer ro rundt deg på dagtid. Og det blir bedre når Kaja blir større, det kan jeg love deg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hyggelig gjenbesøk, Susan.

Og :klem: til deg, La Traviata!

UVI'en er mye bedre, men jeg tror ikke jeg har blitt helt kvitt den. Fikk bare en 3-dagers kur, så jeg håper det holder... Tar tranebærkapsler, kanskje det hjelper litt også.

Lille søte Kaja'n min er ikke så liten lenger. Hun har vokst ut av den minste bleietypen for en stund siden, og de fleste 50 klærne er for små. Hun har fått gode, runde kinn og små valker på lårene i tillegg til "armbåndene" rundt håndleddene. Det er kanskje ikke så rart med det melkeinntaket hun har. :ler:

Hun har de siste dagene hatt hormonutsett i kinnene, men jeg synes det har blitt litt bedre i dag. Men jeg mener å huske at Oliver hadde det en god stund, så det kan godt hende at det kommer igjen.

I dag har det vært et fantastisk vær! Jeg har også fått vært ute litt. Har lekt i sandkassa sammen med Oliver.

Mamma er her igjen (det er jo mandag), så nå går alt så bra, atte.

Jeg regner med at jeg får hodet over vannet så fort alle disse irriterende infeksjonene forsvinner ut av kroppen for godt.

Jeg går bare å venter på å få brystbetennelse, det er vel omtrent det eneste jeg mangler.. :sur:

Det åpner en ny barnehage ikke så veldig langt unna oss i slutten av april, og de tar inn barn da. Jeg håper jeg kan få inn Oliver der, om så bare frem til han skal begynne i barnehagen rett i nærheten (hvis vi får plass, da...)

Jeg tror både han og jeg har godt av det.

Så får vi se om vi får plass, og at det er greit at vi har han der bare noen måneder.

Søte gutten min har blitt en skikkelig skravlekopp, han går rundt og babler mer eller mindre uforståelige ting, og han er så nydelig.

Men det er flere og flere ord som kommer. De nyeste er gulrot, snilehus og tigergutt. Det er mulig det bare er vi foreldrene som skjønner hva han sier, men vi er i alle fall veldig stolte av den flinke gutten vår.

Han er blitt en skikkelig ramp, og er ikke akkurat så veldig lydig. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å høre, og jeg vet egentlig ikke om han er stor nok til å forstå. Hva kan man forvente av en på 19 måneder? Jeg vet han skjønner hva nei betyr, for han gliser når jeg sier det og fortsetter med et rampete uttrykk i ansiktet... :forvirret:

Håper han blir mer lydig etterhvert...

I morgen har jeg tenkt å bli med mamma og Oliver i åpen barnehage. Gleder meg til å vise frem den lille go'jenta mi til de andre mamma'ne. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.... høres ut som du hadde en nokså slitsom fredag ja.... huff, godt ikke alle dagene er sånn.

Så moro at Oliver "skravler" masse, sånn er det her i huset også, P sier masse som i allefall vi forstår, og det kommer tilogmed noen ganger to ord sammensatt....

Jeg håper for din del at dere får bgh plass snart, det blir nok godt for både deg og Oliver... er ikke så lett å aktivisere lengere, det synes i allefall ikke jeg.... vi har vært hjemme noen dager nå pga sykdom, og det er ikke så lett å finne på ting hele tiden... dette er nok mye bedre i barnehagen ja!

Jeg håper du snart blir helt frisk, og får nyte våren og spedbarnstiden med Kaja fullt ut!!

Ha en fin uke!

stor kos fra Shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Uff ja.. kjenner meg sånn igjen i den sitausjonen... bare jeg har tilgode å begynne å grine ute enda... selv om tårene triller hjemme som bare det til tider.... :sjenert: men det er mannens "fortjeneste"! Utrolig hva disse mannfolka klarer å lire av seg til tider..... :frustrert:

Håper dagene går litt bedre etterhvert, jeg merket stor forskjell da lillesnuppa ble rundt 2 mnd... da gikk ting greiere med henne og jeg hadde mer tid til storesnuppa... men det er ganske slitsomt å måtte forklare ting til storesnuppa HELE tiden...

nå må jeg løpe og ta lillesnuppa

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shy: Det er morsomt når de begynner å snakke litt, jeg gleder meg til Oliver sier enda mer.

Det hadde vært morsomt å se hvordan P har blitt nå, hun er sikkert ikke til å kjenne igjen.

cappocino: Du har sikkert rett, det blir nok enklere etterhvert.

I dag har vi vært en tur i åpen bhg. Det var veldig fint at vi var to, for det er ikke så greit å skulle stelle to barn alene.

Det var også veldig bråkete der for Kaja, så jeg tror ikke jeg kommer til å ta henne med dit på en god stund. Hun ble i alle fall veldig sliten.

Oliver sov bare 5 minutter i dag, så han har vært den solstålen på ettermiddagen i dag... Not...

Og jeg har kanskje fått tak i dagmamma! Jeg har fått henne varmt anbefalt av en barselvenninne, og hun er ledig omgående. Det er kanskje en bedre løsning enn å ha han i barnehage frem til vi (forhåpentligvis) kommer inn den barnhagen vi vil.

Vi skal dra opp og besøke henne på torsdag. Hun har flere barn som Oliver kan leke med, og er erfaren. Det blir sikkert bra.

Så får jeg håpe at det jeg har hørt stemmer, og at Oliver vil trives der.

Nå er det Fruer snart, må løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...