Gå til innhold

Siams sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Ja, det er vel en naturlig utvikling, Madden.

Dåpsdagen har vært helt perfekt! (Bare litt uheldig med været)

Kaja og Oliver oppførte seg eksemplarisk i kirken.

Og festen hos oss gikk knirkefritt. Men så har vi en hyggelig familie også, og det er så greit når de går så godt sammen. Selv mine skilte foreldre med nye partnere har det fint sammen.

Kaja våknet klokken seks i dag, og sov ikke før vi hadde spist snitter. Men da sov hun til gjengjeld nesten tre timer også. Stakkars lille, fine jenta, hun var ganske sliten.

Hun fikk så mye fint også. Hun har blitt en rik, liten frøken.

Gjestene begynte å gå rundt fem, og vi har fått ryddet opp det meste. Resten får vi ta i morgen, nå er vi slitne.

Og Kaja fikk sin første tann i dag!! Det var ganske tidlig. Men så er hun jo ganske tidlig ute med det meste! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!

Har ikke vært her inne siden før påske eller noe. Godt å høre at dåpen gikk bra, selv om været ikke var av det beste... Tenkte på dere.

Var på kontroll hos jordmor i dag, hun var fornøyd, 1 1/2 uke igjen... Det går jo ganske fort, jeg som trodde egentlig at tiden skulle sneile seg avgårde nå. (Den gjør kanskje ikke det før jeg er på overtid...) Tror egentlig at det meste er på plass her nå (men det er helt sikkert noe som mangler, men det får komme ettersom vi finner ut hva det er ;) ).

Har du funnet noen tur til våren?? Du får sende en mail :) Tror det kan bli bra med en tur i mars :)

Du får ha det bra så lenge, så snakkes vi utover. Hils til hurven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! Tenker på deg, vettu. Gleder meg til å få det glade budskap om at lille K har ankommet verden.

Men det er som du sier, tiden går først i super-sneglefart etter termin. Får håpe du slipper å vente så lenge.

Oliver våknet 5 igjen i dag, Kaja spiste like før, så jeg er rimelig trøtt i dag. Skulle prøve å la ha skrike og ikke ta han opp. Vi gikk inn til han hvert 10-15. minutt. Han holdt det gående til klokka var 7, og da måtte vi stå opp... Han er ganske sta, den gutten. Heldigvis var han blid da han endelig fikk lov til å komme opp, selv om han var trøtt.

Kaja og jeg har vært på barseltreff i dag, det første utenom helsestasjonen. Jeg hadde med resten av kakene fra dåpen, så da er jeg kvitt dem. ;) Det er bare selvplageri å ha dem stående i kjøleskapet.

Det ble jo litt utenom kuren i går, så jeg er nødt til å hente meg inn igjen i dag. Selv om jeg ikke tror det ble altfor galt. Jeg hadde jo spart kosemerkene mine til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ryddet jeg bort en 4-5 bukser som er for store, og fant frem omtrent like mange som passer nå! :danse:

Og jeg har vært i byen og kjøpt meg bittelitt nye klær. Det ble en ny topp, et nytt belte, en ny klokke og nye sko! Fornøyd.

Planen er at jeg skal ha det på meg på festen til lørdag.

Det blir en veldig spesiell fest. Tanten min fylte 50 i fjor, men hun ble operert for kreft med spredning til lungene. Nå er hun ikke blitt noe bedre, og regner med å leve bare frem til jul. Derfor har hun invitert hele familien og alle venner til 50+1 fest.

Det blir kanskje siste gang mange av oss ser henne.

På den annen side blir det veldig hyggelig å treffe alle igjen, det er dessverre altfor sjeldent vi treffes.

Vi har i dag vært på informasjonsmøte i bhg O. skal begynne i til høsten. Vi har jo vært innom der noen ganger før, men det er sikkert greit for O. å ha vært der enda en gang før han begynner.

Han ville ikke gå hjem, og det er jo et bra tegn.

Men jeg gruer meg litt til innkjøringen allikevel.

Han er en skikkelig mammadalt.

Han går rundt å sier; jæj æj ga i MAMMA! Og det betyr Jeg er glad i mamma. Og jeg smelter selvfølgelig hver gang.

Han nekter å si andre navn, og jeg er veldig stolt! :ler:

Mannen er ute og reiser igjen, så vi er alene hjemme i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Gud så lenge siden jeg har vært innom her.. føles som en evighet!

Så bra at dåpen gikk fint :)

Jeg skal nedover til Moss til helgen og blir kanskje til mandag eller tirsdag, har du noen planer? Kanskje vi kunne treffes?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappocino: vi sees!

Ned 0,9 kilo i dag. Så da mangler jeg 100g på før-gravid-vekt. :klappe: Og 1.6 kilo til sommerferie.

Jeg pakket bort en del bukser som er blitt for store her om dagen, men egentlig burde jeg jo bare kaste dem. Jeg skal jo aldri bruke dem igjen! ;)

Oliver våknet i natt kl. 5, men sovnet igjen etter at mannen var inne hos han. Og da sov han til kvart over sju.

Når vi er i 50+1 fest skal Oliver være hos pappa. Og jeg savner han allerede. Søte gutten min. :hjerte:

I går bestilte vi tur til Tenerife. Vi drar 2 uker i mars, og det blir nok veldig deilig. Jeg gleder meg allerede. Men det er bare å begynne å spare, for det ble ikke billig...

Men vi skal ikke ha de store krumspring i sommer, så vi får vel bare unne oss det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, har dere bestilt ferietur til mars 2008?! Det var utrolig tidlig ute, enda tidligere ute enn det vi pleier aa vaere! :ler: Men det er goey aa ha noe aa glede seg til, da.

Saa flink du er som er tilbake paa foer-gravid-vekten allerede. Jeg har vel et par kilo igjen. Men har lyst til aa gaa ned enda et par kilo.

Lykke til med innkjoeringen i barnehagen. Har lest at gutter kan vaere litt ekstra mammadalt, men det gaar sikkert fint ettersom han trives der allerede.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, jeg liker å planlegge, Holly. Og så liker jeg at noe av det jeg planlegger faktisk skjer, så da er det bare å gjennomføre da. Greit å ha booket i god tid, så får man det sånn som man vil.

Vi har hatt en kjempefin helg. Festen til tanten min var en stor suksess, og hun koste seg veldig.

Hele følget gikk Hamsund-stien tidligere på dagen, men først var vi i grotten til Fuhr og smakte på vinen hans. Spennende.

Det var veldig artig å se alle fetterne og kusinene mine igjen. Mange av dem er det en evighet siden jeg har sett, og det er sikkert 20 år siden vi var samlet alle sammen. Hvis ikke det er enda lenger siden.

Vi har blitt enige om at vi burde prøve å samles litt oftere, så vi har planlagt å møtes neste sommer. (Tidlig ute igjen...)

Kaja brukte litt tid på å sovne, så vi løp litt frem og tilbake, men så lenge vi delte på det var det greit. Ikke så rart at hun strevde litt, støynivået var rimelig høyt til tider.

Tanten min fikk forresten kjempefine resultater på prøvene sine i dag. Kreftsvulstene har ikke vokst, men heller kanskje gått litt tilbake, så da har cellegiften hatt effekt. Hun får derfor ferie i juli, og begynner på ny kur i august.

Så da kan de kanskje få bremset sykdommen litt. Det håper jeg virkelig!!

Oliver hadde kost seg glugg ihjel hos pappa, og hadde nesten ikke spurt etter meg. Og det var jo fint.

Og han har ikke vært veldig klengete på meg etterpå heller, så det hadde tydligvis ikke vært noe dramatisk for han heller å være uten oss en helg.

I går hadde vi besøk av cappocino og de to små snuppene hennes, og Oliver og Storesnuppa koste seg sammen. De lekte så fint atte.

I dag var første feriedag for mannen, og vi startet dagen med en lang frokost, og så har vi vært ute og gått en tur (heldigvis før det begynte å regne)

Hvis det blir fint vær i morgen drar vi en tur på hytta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt bra ut på værmeldingen :sur: , men blir det hyttetur - så kos dere :) Har dere lang vei til hytta?

Natta :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe hyttetur i dag, været har ikke vært helt til vår fordel. Men det har ikke regnet, i hvert fall.

Vi tok en tur på biblioteket i stedet, der er det alltid så fint for barn. Og så spiste vi lunch på café (denne uken har ikke vært helt GR-vennlig, det blir spennende med veiing i morgen)

Hytta ligger ikke langt unna, Myrthel. Jeg tror vi bruker 15 minutter med bil... Så det går fint an å ta en dagstur dit.

Etter lunchen og matshopping, dro vi for å hente bilen som nå var nesten ferdig på service. De mangler en del for å få fikset airconditionen, så da leverer jeg den inn igjen før vi drar til Kristiansand. Dit skal vi nemlig kjøre med mannens bil.

Og så har vi endelig fått tilhengeren vi har bestilt, så nå fikk vi lastet den full av hageavfall og søppel, og skal tømme den på fyllinga i morgen.

Nå skal jeg overføre bilder, jeg gjorde klart mange i går, men så minstet jeg pluselig internettforbindelsen og alt må gjøres igjen i dag... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha hytta så nære da... Da blir det mye lettere å bruke den. Vi har et lite småbruk ca 20 min unna oss - der elsker vi å være :sol:

Skikkelig bestemorhage med bærbusker og trær....Og helt stille....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madden; det ser ut til at det går bedre nå. Holder på å overføre over 400 bilder... Gleder meg ikke til å sette dem inn i album. :sprettoy:

Myrthel: det hørtes deilig ut!

Kipa: vi har overnatting 4.-6. juli. Skal dere dit også?`

Nå venter jeg på at overføringen av bildene skal bli ferdig, men det tar jo en halv evighet, så jeg vet ikke om jeg orker å sitte oppe lenger...

Mannen skal inn til Oslo i morgen, så jeg er alene med småttisene. Han har begynt ferie, så han har vært hjemme to dager, og jeg har allerede blitt bortskjemt. Det er jammen meg enklere å være to!!

Selv om jeg synes det går mye, mye bedre nå. Oliver har forandret seg ganske mye, så han er ikke så krevende lenger. Men Kaja trenger litt mer tilsyn. Hun snur seg rundt fra rygg til mage hele tiden, og orker ikke å ligge altfor lenge på magen. Selv om hun begynner å bli ganske sterk.

Det er nok ikke lenge før det kommer en tann til, hun tygger og biter på alt hun kommer over.

Hun har stor glede av leker nå, og blir så ivrig at det er moro å se på henne. Hun vifter med armer og bein, og sperrer opp øynene.

Hun har helt klart et annet temperement enn det Oliver haddes som baby. Gøy at de er så forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: -1,8 kilo i dag!!! :danse::danse::danse:

Så da er jeg i mål for sommeren. Da er det bare å holde vekten i to måneder før jeg skal i gang med de siste 10.

Det må bli veiing en gang i uken for å ha kontroll.

Det var salg på Polarn o Pyret i dag, og jeg fikk tak i en vinterdress til Oliver til 350,-! Skikkelig fornøyd med det.

Og så ble det en del klær til Kaja. Moro å handle til halv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det, LT!

Vi har vært på hytta fra i går. Hadde besøk av en kollega fra gamlejobben. Det ble altfor sent, spesielt for mannen.

Oliver bestemte seg selvsagt for å våkne 6 i dag, og han som har sovet til halv åtte - åtte de siste dagene.

Og Kaja våknet 7.

Så det blir ikke sent i kveld.

Vi har vært en tur og besøk Bryggejenta og ny-babyen. Skikkelig søt, og bitteliten!! Kaja ble jo den kjempen i forhold. Tenk så mye som har skjedd på 4 måneder.

Vi ble hjemme i kveld siden vi kom så sent hjem, så drar vi heller ut på hytta igjen i morgen tidlig. Det skal bli litt bedre vær da, i følge værmeldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaja har forresten fått sin tann nr. 2!

Og hun kan nå også snu seg fra mage til rygg, så snart ruller hun vel bortover gulvet. Det hadde vært greit om hun lærte seg å snu seg tilbake på ryggen når hun blir sliten av å ligge på magen. Men hun har bare klart det en gang, så det spørs om det var så veldig bevisst...

Ellers er jeg hellig overbevist om at jeg har fått de vakreste og søteste barna i verden! De er så greie og gode at de er til å spise opp. Selv om jeg kan bli ganske sliten av dem til tider...

Men nå sover de begge to, og det er jo da de er på sitt aller beste. :ler:

Vi har vært på hytta i dag siden det var meldt fint vær. Det fine været lot vente på seg, så det var litt kjedelig å være der.

Vi var nede på brygga og fisket krabber, og det syntes Oliver var stor stas.

Kaja fikk bare sovet en lur i dag, så hun har vært rimelig trøtt i dag. Men da hun endelig fikk lagt seg ville hun selvsagt ikke sove.

Og Oliver sovnet på vei hjem fra hytta, så han var litt små-vanskelig å legge i dag. Og det på tross av at han var trøtt som en hasselnøtt. Han har nå flere dager han ikke sover på dagen, enn dager han sover. Men han blir veldig trøtt på kvelden.

I morgen er det 4-måneders kontroll for Kaja, og etterpå er det barseltreff. Mannen må jobbe i morgen, så jeg skal prøve å ta han med, men regner med at det blir en kort visitt for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Kaja med tann nummer 2! :) Og så flink hun er som ruller begge veier!! Her rulles det fra mage til rygg, men motsatt vei har kun skjedd en gang...

Du har vært superflink til å gå ned i vekt, altså! :klappe: Skjønner ikke åssen du klarer jeg. Jeg skulle virkelig hatt noe av disiplinen din...

Høres deilig ut å ha hytta så nærme! Da blir det ikke tiltak å ta en dagstur. Innmari greit å ha en sånt sted :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...