Gå til innhold

Siams sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Takk for det, cappocino.

Vi hadde barnebursdag på lørdag, og det var veldig stas. Lydnivået var oppunder taket noen ganger, og det var bare 4 barn her. Oliver og en gutt til sto for det meste av lyden. De fant skikkelig tonen, og løp etter hverandre og "skremte" hverandre. Så søte. De kommer nok til å få det morsomt i barnehagen.

I dag hadde vi familiebursdag og det var også veldig koselig. Oliver fikk mye fint. Bla et trommesett av onkel! :eeeh:

Og masse togskinner til togsettet hans. Så alle måtte inn på rommet etter tur og kjøre tog. Han var helt fortvilet da han måtte legge seg, for han ville leke mer med toget sitt. Men han var så sliten, at det var ikke noe vits å holde han oppe lenger.

Kaja virker fremdeles litt sliten, og jeg fikk vite i dag at en vi gikk tur sammen med på onsdag nå har to barn med vannkopper hjemme, så kanskje det er det hun brygger på. Vi får se...

I morgen kommer mamma en tur, og så blir vi med henne hjem på tirsdag. Mannen skal ut og reise med jobben og er ikke hjemme før fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper ikke det var vannkopper som kom. De er da alt for små og uskyldige til å få sånne fæle sykdommer! Men de kommer vel etter hvert alle sykdommene enten jeg vil eller ikke...

Må si at jeg ikke akkurat gleder meg til de neste årenes barnebursdager, men det har vel sin sjarm det også, midt oppi alt rotet og bråket :ler:

Planer om en til like tett etter Kaja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Jeg håper inderlig at de får gjort seg ferdig med vannkopper nå jeg!!! Jeg fikk det i en alder av 15..og trodde seriøst jeg skulle stryke med! 41 i feber omtrent konstant i 14 dager...for ikke å snakke om hvordan jeg så ut!! :gråte: :ler:

Hørtes ut som knerten har hatt flotte bursdagsfeiringer!!! :)

Er det sånn brio-tog han samler på? Jeg synes de er så utrolig flotte..men ganske dyre.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam! Først NÅ så jeg den nye dagboka di!! Har vært mindre på KG siden vi flyttet i februar, og jeg har vel ikke gratulert deg med lille Kaja engang!! :rodme: :rodme: :rodme: Men i går kom jeg helt plutselig til å tenke på deg, uvisst av hvilken grunn, så da måtte jeg inn og se om du fortsatt var her inne. Og det var du jo :klemmer: Ser dere skal ha barnehagestart denne måneden, det skal vi også. Det blir spennende, men rart også! Tenk at Oliver har blitt to år allerede, og synger og skravler! Kjempekoselig å lese om! Skal komme oftere innom fra nå av! Ha en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye på etterskudd med en 2-åring i huset! :bursdag:

Han høres helt herlig ut!

Lykke til med barnehagestart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipa: takk for det! :bukke:

Prada: ingen vannkopper foreløpig, men i barnehelseboka jeg har står det at vannkopper har 17-21 dagers inkubasjonstid. Så om det stemmer er det en stund til at det slår til. Men hun er i god form igjen nå, så jeg satser på at det gikk bra.

Og barnebursdager er moro!!

Madden: jeg har også hørt at det er noe skikkelig dritt å få vannkopper som voksen. Jeg hadde det da jeg var 7-8 år gammel, men kan ikke huske noe av det.

Det er brio-toget han har, og det er veldig dyrt. Men de har også tog på Biltema som passer til Briotoget, og det er mye billigere.

søndagsengel?: velkommen hit! Hyggelig å se deg igjen.

Det blir veldig rart med barnehage. Men jeg satser på at det blir fint for han. Jeg er jo så heldig at jeg er hjemme, så han slipper å være der fra grytidlig om morgenen til sent om ettermiddagen. Planen er at mannen skal levere om morgenen, og det blir rundt halv åtte, men det er faktisk fler av de dagene da han er ute og reiser eller har tidlige møter i Oslo, så da må jeg levere. Og da tar vi rolige morgener. Han må bare være der innen klokka 10.

La Traviata: tusen takk!!

I dag kom vi hjem etter å ha vært noen dager hos mamma. Endelig har det vært fint vær, og vi har vært et par turer på stranda. Jeg er solbrent på ryggen, og det er første gang jeg er solbrent i år. Helt uerfaren i solkremsmøring... :fnise:

Har litt problemer med mannen for tiden, men orker ikke å ta det opp her... Håper bare at det løser seg, jeg orker ikke å ha det sånn. Fikk snakket litt med mamma om det når jeg var der, og selv om hun er litt partisk, var det godt å se at jeg ikke er helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MrsP!

Kipa: Oliver har første dag i bhg på fredag. Det blir spennende! Men det blir nok veldig godt for han, han blir litt små-irritert av å gå hjemme sammen med oss. Han trenger å få lekt litt med andre barn.

Jeg og mannen er inne i en skikkelig krise. Hadde en lang samtale på lørdag, og det ser ikke bra ut... :trist:

Vi skal se det an frem til jul.

Jeg synes det er helt tragisk, og håper virkelig at det vil blåse over.

Alt virker litt meningsløst akkurat nå, men jeg er bare nødt til å holde ting i gang for barna. Vil ikke at det skal gå ut over dem på noen måte.

Vi burde absolutt gå og snakke med noen, men det gidder selvsagt ikke mannen. Men har det ikke blitt noe bedre innen jul har han ikke noe valg.

Kaja fikk sin andre vaksine i går, og hun har ikke reagert på den annet enn at hun har sovet mye i dag.

Hun vokser jevnt og trutt, og alt var perfekt på legeundersøkelsen.

Hun spiser ganske mye grøt nå, jeg har gått over på 6 månedersgrøt. Forløpig får hun bare et måltid om dagen, men jeg har tenkt å trappe opp til to snart.

Og så får hun smake på litt av hvert. I går fikk hun banan, og det gikk ganske greit, men advokadoen hun fikk i dag var helt uaktuell! Søte lille jenta mi vet hva hun vil. :hjerte:

Hun klarer nå å forflytte seg ganske mye innimellom, og jeg lurer på hvordan hun klarer det... Håper bare ikke hun begynner å krabbe riktig med en gang. Jeg hadde håpet på et par rolige måneder etter at O. begynner i bhg. Synes jeg hadde fortjent det nå.

Jeg må bare si at de siste 9 måneden har vært de mest slitsomme i i hele mitt liv. Fra jeg var høygravid og til nå.. Phu!

(Og hva er takka? :kjempesinna: )

Men jeg lever enda, og det gjør i høyeste grad mine to øyestener også. Det er i alle fall en koselig jobb, selv om det er slitsomt.

Men denne høsten, og egentlig resten av livet, skal jeg bruke mer tid på det jeg synes er morsomt. (Men det skal selvsagt ikke gå på bekostning av gullungene. )

Snart begynner et nytt GR-kurs (ikke at det er så morsomt akkurat, men det fører til at jeg trives bedre med meg selv), og jeg driver og planlegger en jentetur. Må bare bli ferdig med ammingen først, og det er det fort et halv år til.

Nei, jeg får gå og legge meg. Skal lese litt bok før jeg sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hei vennen, så trist å lese at du og mannen ikke har det bra for tiden. Håper dere klarer å løse problemen og komme dere styrket ut av det hele.

Godt å høre at de to gullungene dine er så herlige, og jeg er sikker på at du gjør en fantastisk jobb med dem begge!! (o:

P hilser til O.

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare jeg må innom med noen sånne :klemmer:

Uff og uff. Husk at småbarnsperioden er den vanskeligste for forholdet, så jeg håper dere holder ut. Tenker på deg i hvert fall... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Siam!

Har ikke vært innom her på lenge. Det virker ikke som det står så immari bra til. Håper noen dager er bedre enn andre, om ikke annet, selv om det ikke løser problemene...

Tenker på deg.

Store klemmer fra Bryggejenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom det endelig for en dag.

Mannen har vært utro. Han har hatt et forhold til en eks i over 3 måneder. Han har sagt at han har vært på jobb, mens han egentlig har møtt henne.

Jeg er helt knust, og ufattelig forbanna. Tenk at han har knulla en annen mens han har hatt en nyfødt datter hjemme. Fy faen, det er like før jeg gjør noe drastisk med han. Og dama er gift og har to barn hun også. Mannen hennes ringte meg en kveld, han sa ikke hvem han var, men han fikk nr. til mannen. Og truet han med skikkelig juling.

Det har vært skikkelig texas her noen dager, svigerforeldrene mine har vært til en ufattelig støtte for meg. De kommer til å kutte all hjelp om han ikke tar seg sammen og gjør dette godt igjen.

Men om jeg klarer å tilgi og gå videre det aner jeg faktisk ikke nå. Jeg har vondt i magen ustoppelig, men jeg har sluttet å gråte. Han er ikke verdt en tåre, den drittsekken.

Tenk hva han har gjort!! Jeg har trodd han har vært på jobb!! Jeg har gitt han mulighet til å jobbe, jeg har vært hjemme og passet barna hans, vasket klærne hans, og hatt middagen klar på bordet til han kom hjem. Og hva gjør han!! Jeg kunne faktisk ha drept han nå.

Jeg ringte mannen til hora han har vært sammen med, og han er like knust som meg. Og det mest utrolige er at de giftet seg for et par uker siden. Og da hadde hun et forhold til mannen min!! :kjempesinna: Jeg blir kvalm av å tenke på det.

Men de har etter noen runder blitt enige om å prøve videre av hensyn til barna, så mannen min har blitt dumpa av henne. Men jeg tror kanskje at han innbiller seg at det skal bli noe mellom dem.

Han satt og sa til meg at han ville bo i nærheten av barna sine, så de skulle flytte inn i nabolaget her. Det ville tatt seg ut!!

Jeg skal på ingen måte gjøre dette lett for han, det har jeg lovt meg selv. Han har ikke gjort noe for meg på årevis, og i tillegg gjør han dette mot meg, mot barna, mot familien sin!!

Jeg har ikke ord. Jeg er så sinna at jeg skjelver.

Jeg har allikevel tenkt å gi han en sjanse til å prøve å rette opp dette. Vi har hatt et rolig døgn. Vi har vært på hytta sammen med svigers og har ikke tatt opp dette. Selv om det hele tiden kverner rundt i hodet mitt, har det vært fint å prøve å tenke på noe annet.

Han sier han er forelska og vet ikke om han vil satse på oss, så han må bestemme seg for om han vil før vi får hjelp utenfra.

Men jeg skjønner nesten ikke hvorfor jeg skal gi han mulighet!

Han har sviktet oss totalt, og hvordan kan jeg vite at det ikke kommer til å skje igjen? Det er kanskje like greit å få den drittsekken ut av livet mitt før enn senere?

Men jeg har barna å tenke på også. Selv om jeg er den eneste som tenker på noen andre enn seg selv i dette forholdet.

Vi hadde ikke vært gift i 3 år en gang før han klarer å svikte oss på den mest grusomme måten. Han satt og feiret bryllupsdagen vår samtidig som han innledet et forhold til en annen. Han har møtt henne på parkeringsplasser og rasteplasser og hatt sex i bilen. Og i leiligheten til faren. Herregud for en horebukk. Og jeg har vært hjemme og passet barna hans.

Jeg stolte faktisk på han, jeg trodde ærlig talt ikke han han ville gjøre noe sånt. Enda så mye han har vært ute på byen med kunder og på reiser. Så dum kan man faktisk være.

Jeg kan ikke tro at det har skjedd! Tenk å gjøre noe sånt!! Heldigvis har jeg alle på min side, og det hjelper littegrann.

Men jeg har fått meg en skikkelig knekk, og det kommer til å ta lang tid før jeg kommer til å stole på noen igjen.

I tillegg har jeg drevet med innkjøring i bhg for Oliver og det har gått kjempebra. Kaja sitter støtt alene nå.

Jeg sliter skikkelig med å holde maska overfor barna.

Hvor mye skjønner Oliver av det som foregår?

Herregud for en far jeg har skaffet til mine barn! Stakkars små, det er så uskyldige. Men jeg vet virkelig ikke om de kan ha en sånn far som det. Det har de ikke fortjent. Hvem vet når han stikker av neste gang. Så fort det dukker opp en fristelse løper han fra alt av ansvar.

Og det var han som absolutt ville ha barn, og to tette.

Men han har ikke gjort annet enn å jobbe, og nå dette!

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...