Gå til innhold

Siams sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Takk alle sammen! Det er veldig godt å få så mye støtte.

Jeg har hatt et par bedre dager. Har hatt mye annet å tenke på. Jeg skal pusse opp kjøkkenet og det krever litt organisering. Svigers skal hjelpe med finansieringen. De er så snille mot meg.

Jeg var og snakket med advokat i går. Vet ikke om jeg ble så veldig mye sikrere på hva jeg vil, men nå vet jeg i alle fall hva dette dreier seg om. Advokaten skal lage et forslag til avtale.

Så har jeg fått avtalt et møte med trygdekontoret så jeg kan få greie på hva jeg har å forholde meg til av penger.

Jeg fikk stengningsvarsel på internettfakturaen, så det er nok greit å heller få bidrag av han enn å måtte stole på at han betaler regninger. For plutselig gidder han ikke det lenger heller... :kjefte:

I dag har jeg hatt besøk av pappa, B og farmor. Det var B sin bursdag i dag, og de var så greie å feire den hos oss. De har nesten akkurat dratt.

Kiloene raser av, forresten. Så å bli sviktet og tråkket på på denne måten er virkelig en effektiv slankekur. Jeg går på GR-kurs og de er mektig imponert over hvor mye jeg går ned. Men de skulle bare visst...

Fordelen er at jeg tar meg bedre ut, og det er moro å gå og kjøpe klær igjen. Har kjøpt meg litt nytt i det siste, og selv om det er en mager trøst, er det en trøst.

Til uka skal jeg til frisøren. Ikke f. om jeg sitter hjemme og visner bort, nei!

Jeg får heller se på dette som en gyllen mulighet til å finne en som virkelig er glad i meg, og som gjør meg lykkelig.

Til helgen skal vi reise bort til pappas landsted, og da skal jeg til Bikuben og shoppe scrappeting!!! Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kvelds :klemmer: fra meg..

Har vært dårlig til å legge igjen noen ord til deg de siste dagene, men jeg følger med fordet...

Skjønner godt at følelsene dine går "opp og ned".... Må være grusomt å føle at "jorden blir borte under føttene dine.." Alt du trodde skulle vare, forsvant så brått...

Men det kan jo komme noe godt ut av dette også.. Når du kommer igjennom det, og ser tilbake, kan du føle at det var det beste som kunne hendt deg... Selvom det selvsagt ikke føles sånn nå...

Vi vet aldri hva som venter rundt neste sving... kanskje din "ekstra" store kjærlighet dukker opp - og livet blir mer enn perfekt igjen...

Lykketil videre.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Myrthel. Det er sånn jeg prøver å tenke også.

Bare så synd at familielivet kommer til å bli så komplisert. Jeg kommer fra et hjem med mine, dine og våre barn og alle de konflikter som hører med, og jeg var så glad for at jeg kunne tilby barna mine noe annet. Men sånn gikk det altså ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er synd det ender sånn - spesielt når man har barn. Syntes det er så rart at en pappa klarer å "forlate" sååå små barn, jeg.. Det er noe som alltid har forundret meg..

Tenker alltid på min egen situasjon, når jeg hører slike triste ting, som hendte med deg. Håper vi klarer å holde sammen, og takle den motgangen, som måtte komme...

Nå føles det utenkelig at noe kan skje med oss - men jeg vet jo at ting kan forandre seg..

Det er ikke lett å finne trøstende ord i slike situasjoner... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det i alle fall ikke! For meg er det helt uforståelig. Jeg trodde aldri i verden at noe sånt ville skje.

Vi har tross alt bare vært gift i 3 år, og jeg regnet jo med at om han ikke var fornøyd, så ville han gi beskjed og prøve å forandre på noe. Men han tok det han trodde var enkleste utvei, uten tanke for andre enn seg selv. Og det er skremmende å ha barn med en sånn.

Utrolig frustrerende, for jeg trodde faktisk ikke at han var sånn.

Jeg var sikker på at dette ville vare livet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en grei helg. Det blir en del tanker om hva som har skjedd og hvordan livet ikke blir fremover. Jeg synes jeg bare ser lykkelige småbarnsfamilier hvorenn jeg snur meg, og det gjør meg så trist.

Jeg har fått shoppet masse scrappeting, i alle fall. Så får jeg bare håpe at jeg får igjen lysten til å gjøre noe snart. Bryllupsalbumet kommer nok aldri til å bli ferdig... Og det er utrolig sårt å se på bildene fra i sommer og vite at han har hatt en annen hele tiden.

Han skal hente Oliver i bhg i morgen, og han skal passe barna frem til leggetid. Han skal også lage middag til dem.

Jeg drar ut og kommer hjem på kvelden.

Gruer meg til å se han, håper ikke det ødelegger hele uka.

Om det ikke går bra blir det lenge til neste gang, jeg er nødt til å tenke på meg selv. Jeg skal tross alt ha krefter til å ta meg av barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du gruer deg. Det er ikke bare-bare.

Skjønner også godt at du raser ned i vekt, ikke så rart, jeg kjenner til det samme selv. Så det er godt det kan være noen positive bivirkninger etter sånne kjipe ting... :sjenert:

Håper du klarer å holde hodet oppe :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen.

Ja, hun bor fremdeles med mann og barn, Mrs.Potter... :nei:

Jeg ønsker dem begge død og fordervelse!! :kjempesinna:

Det gikk vel egentlig greit i går, jeg fikk ikke den kjempereaksjonen jeg hadde fryktet. Men det var rimelig kjipt allikvel.

Han skal være med å se på bildene Fame tok av Kaja på lørdag. Det blir sikkert ikke noen hyggelig opplevelse heller...

Gikk bare ned 0,5 kilo i dag på GR, så nå begynner det kanskje å roe seg litt.

Kjøpte meg ny bukse og skjorte + matchende smykke. Jeansen var str. 32/32, så nå begynner det å bli normale str. igjen. Jeg får også på meg bukser i 42, selv om noen modeller ikke er helt heldige enda.

Så da er det en buksestørrelse igjen til jeg er fornøyd. Kanskje...

I dag skal jeg til en venninne å drikke rødvin. Mamma er her og passer barn.

Men først må jeg kjøre avgårde en haug av hans ting til loppemarked... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på trygdekontoret og forhørt meg om hvilke rettigheter jeg har. Og at jeg kan beholde huset er jeg svært tvilende til Det er veldig avhengig av om han er villig til å betale mer enn minstebidrag. Men så snill som han har vært mot meg i det siste, så tviler jeg virkelig på det.

I dag kommer halvsøsteren min, hun som var min forlover, hun skal være her og hjelpe meg med middag og legging. Det blir hyggelig å skravle litt. Det er en stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... kjedelig. Vil han ha huset da? Har dere snakket om hvordan dere skal "gjøre opp"?

Pusser du opp kjøkkenet selv om du kanskje ikke kan bo der?

Håper virkelig at jeg slipper å gå gjennom det samme, men det viser seg jo at man aldri vet.

Håper dere får en hyggelig kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svigerforeldrene mine vil gjerne at jeg skal kunne fortsette å bo der, så med deres hjelp vil det alltids gå bra. Men det er jo ikke noe særlig å være avhengig av dem i all evighet heller...

Men det løser seg sikkert, kanskje jeg får en superjobb med kjempelønn om en stund.

Eller en ny mann å dele utgiftene med? Fårse...

Nei, Prada. Man kan virkelig aldri vite. Dette kom veldig overraskende på meg. Stemningen hadde ikke vært god i sommer, men at dette var årsaken visste jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til helgen kommer det en som skal male taket på kjøkkenet, så vi emigrerer til svigers. Det blir hyggelig.

Så nå er kjøkkenoppgraderingen i gang, selv om det nok blir en liten stund til neste steg. Har enda ikke bestemt meg for hvilken kjøkkenleverandør jeg skal ha. Skal hente et tilbud fra Huseby etterpå, og jeg skal innom Strai når jeg er hos svigers.

Foreløpig har Marbodal gitt det beste tilbudet, men jeg håper at Strai kan gi et bedre eller tilsvarende for jeg liker det best, tror jeg.

Ikke lett...

Det er godt å ha noe annet å tenke på, og det skal bli veldig fint med nytt kjøkken. Kjøkkenet vi har i dag er alt annet enn fint. Det er fra byggeåret 1985, i gjennomført furu med "blondekantlist" under overskapet. *grøss*

Så det blir nok en klar oppgradering av hele huset.

Gruer meg til bildefremvisningen på lørdag, men har bestemt meg for å være så hyggelig jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med bildevisningen. Coachen min lærte meg et tips her: Man må erstatte sinnet med noe annet, og da må man visualisere. f.eks. har jeg bestemt meg for å visualisere at jeg bruker brannslokningsapparat for å erstatte sinnet med. Det funker! Men om du virkelig SKAL la være å være sint, er en helt annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Innom for å høre hvordan det går med deg og småttisene.

Snille svigerser du har, men det visste jeg fra den gange jeg og de var hos deg. Håper det ordner seg med bidragene og sånn, så dere kan beholde huset. Det var jo kjempeflott!

Mange klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...