Gå til innhold

Siams sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Hei Siam, så fint at du får forandret litt rundt deg, det er godt for sinn og sjel. Det blir som du skriver mer ditt da, for da er det du som har bestemt og ordnet dette, og du får det akkurat som DU vil. Få høre mer om kjøkkenet ditt da?? Hva ble det? (er i kjøkkenbransjen selv vettu...)

Håper du har fått pratet litt med legen din, for det er sikkert lurt å få noen å prate med som du ikke har et personlig forhold til.

Det er sikkert naturlig at slike tanker sniker seg på, men også godt og lurt å få snakket med noen om det.

Håper du har det ok, og at du koser deg med de to nydelige barna dine.

P hilser til O. (o:

klem shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk shy!

Det blir et Marbodal-kjøkken. Hvitt med en enkel profil, stekeovn og mikro i høyskap og ellers mye benkplass. Det blir mørk grå laminatplate med aluminiumskant, aluminiumshåndtak og nytt grått gulv. Mellom benkeplate og overskap skal jeg finne en kul tapet, og skru en glassplate i herdet glass foran. Jeg tror det blir kjempefint!

Og jeg gleder meg til å ha det klart til jul. Da skal jeg nemlig invitere folk til julegrøt. Det er så koselig.

Har hatt et par fine dager. Helt til jeg snakket med svigerfaren min i kveld. Broren hans hadde snakket med (eks)mannen og han mente at han hørte tvil hos han. Og da begynner jeg og håpe, og tenke igjen. Jeg som de siste dagene hadde klart å avskrive han og begynt å tenke fremover, og syntes at ting så litt lysere ut.

Jeg er nok ikke kommet over han enda, dessverre. Det tar nok litt tid.

I morgen skal jeg i bursdagslunch med svigermor på Theatercaféen. Det blir sikkert koselig. Jeg har kjøpt meg ny bukse, ny topp og nye sko, og jeg gleder meg til å ha det på. Moro å kjøpe klær i den nye klesstørrelsen min. Men jeg SKAL ned en størrelse til. Det begynner å gå tregere nå. Forrige uke hadde jeg gått opp 2 hg, men denne uken hadde jeg gått ned 0,6. Jeg må nok være flinkere til å spise maten min, for jeg tror det var det som gjorde at jeg gikk opp forrige uke. Jeg hadde droppet alfor mange måltider, og kanskje spist litt for mye når jeg spiste?

I dag har jeg hatt besøk av en venninne med en datter som er 1 1/2 måned yngre enn Kaja. Vi har gått en lang tur, og fikk skravlet litt. Det var koselig.

Malerne har vært her i dag, og vasket huset. Til mandag skal de begynne å male. Gleder meg til å få nytt hus!!

De tok ned skoddene i dag, og det ble mye bedre med en gang.

I morgen skal mannen ha barna, og jeg skal på linedance-kurs. Gruer meg ikke så fælt til å se han nå, jeg føler meg nok litt mer ovenpå nå enn før.

Også skal det bli moro å lære linedance! Sikkert morsom trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en god dag i dag :klemmer: . Morro med forandringer.

Rekker malerene og male hele huset nå, siden det er langt utpå høsten?

Jeg har beisa i "halve sommer" på huset vårt, men nå er det ikke mulig å gjøre mer. Det tar flere dager før et strøk tørker :kjefte: Hadde så lyst å bli ferdig i høst, men.....

Dessuten har jeg fått beskjed om at veggen blir matt, når beisen tørker så sent..

Skoddene hos oss ble også fjernet, og huset ble mye finere, bare av det..

Kjøkkenet høres koselig ut.. Vi pussa opp for et par år siden, og ikke så ulikt din stil, nei :fnise:

Ha en fin dag, og kos deg med småttisene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrthel: skal male med Demidekk optimal, og den kan visstnok males med hele året. Sa de i butikken. Så da stoler jeg på det.

Skodder er skikkelig stygt, så det er deilig å ha fått dem vekk. Huset ble mye tøffere med en gang.

I kveld har jeg vært på første linedancekursdag. Det var gøy. Jeg ble varm. Men det var stort sett bare halvgamle damer der. Og jeg. Men det får heller være. Jeg får ta det for treningens skyld, og ikke nødvendigvis for å få så mange nye venner. Men man vet aldri, de kan jo være hyggelige selv om de er halvgamle? :fnise:

Det var kjipt å komme hjem til eksen. Det ripper opp i alt hver gang jeg ser han. Jeg spurte han igjen om han er klar over hva han gjør, og det svarte han ja til. Jeg skjønner ikke at han kan gå fra barna sine på den måten... At hun er så viktig for han at han ofrer dem. Men det viser jo bare at han er så utrolig selvopptatt at det er skummelt. Jeg er så lei meg for at jeg har fått barn med han. At jeg kunne gi barna mine en sånn far. Det er utrolig trist.

Han må være den mest egoistiske og overfladiske personen jeg har møtt, og det er til å grine av at vi er bundet sammen resten av livet. Stakkars barna mine. Og stakkars meg også. For jeg har det så utrolig vondt nå. Det ser ikke ut til å bli noe særlig bedre.

Jeg håper virkelig han vil brenne i helvete. Og det litt raskt!!

Uff, jeg håper ikke at jeg vil få en skikkelig kjip kveld hver gang jeg ser han. Da vet jeg ikke om jeg orker.

Tenk at dette kunne skje. Det er helt uforståelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Uff, så trist at du har det så vondt.

Et lite "tips"... (hvis du orker)... er å "late" som du har det fint alene ovenfor exen din. Pynt opp inn i huset, gjør det koselig. Tenn masse levende lys, før han kommer innom. Pynt deg. Fyr i peisen, bak boller eller noe... Ikke gi han noen hint om at du vil ha han tilbake..

Klarer du å late som du har det veldig greit uten han, vil han nok kjenne det langt inni seg at han har mistet deg også.

Ikke gi han noen tro på at du vil ha han igjen...

Dette er bare et :klemmer: råd råd jeg har gitt til venninner i samme situasjon som deg. Og det pleier å virke....

Kommer eksen innom deres "felles" hjem, og det ser trist ut, du er trist og "pjuskete" (håper du skjønner hva jeg mener :klemmer: ), og legger deg flat og ber han komme tilbake. Da tror jeg ikke han føler så mye savn.. Da "vet" han at han kan komme tilbake hvis han vil.

Gjør du derimot som mitt råd, vil han bli usikker på hvor han har deg. Han vil savne kosen i sitt "gamle" hjem og kanskje lengte tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gi meg til kjenne med en :klem:

Leste boken din i går, og har tenkt på deg siden.

Mytrhel kommer med et veldig godt forslag. Tror kanskje du vil ha godt av å pynte litt rundt deg, tenne lys, unne deg noe godt og føle deg fresh (ihvertfall utvendig)

Du kan jo ha et håp om at det påvirker hvordan du føler deg.

Ønsker deg en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Myrthel. Og det har jeg vel allerede fulgt. Jeg har gått ned en del kilo i det siste og har kjøpt meg nye, tøffe klær, så jeg ser faktisk ganske fresh ut for tiden. Om jeg kan si det selv... :briller: Det har han også kommentert.

Å holde huset perfekt med to småttiser. oppussingsprosjekt og ingen vaskehjelp er mer eller mindre håpløst, så det gidder jeg ikke å bruke altfor mye energi på.

Jeg har ikke tilbudt han å komme tilbake, jeg har bare spurt han om han virkelig vet konsekvensene av hva han gjør. Og det mener han at han gjør.

Jeg tror faktisk ikke at hadde villet hatt han tilbake heller. Etter det han har gjort mot meg, er jeg helt sikker på at jeg kan finne noe mye bedre der ute. Jeg har registrert meg på div nettsteder og har allerede funnet mange gode kandidater... :fnise: Det er for tidlig for meg å møte noen enda, men det er lov å myse litt rundt og prate litt.

I dag skal jeg kjøpe maling til huset, dra på babysang med Kaja og på ettermiddagen skal vi til pappa og være der i helgen. Han har bursdag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen... :klemmer:

Nei, jeg har ingen problemer med å forstå at det blir kaos i huset med barn og oppussing. Vi er midt oppi det selv :fnise: og selvom jeg har mann, er det 4 barn her som roter (dagmamma barnet også). Men jeg prøver å gjøre stua og kjøkkenet til et "voksen" område når kvelden kommer.. Vekk med leker og ting til ungene. Det syntes jeg er godt, når man går og vasser i leker hele dagen.

Jeg elsker å tenne levende lys overalt i stua på kvelden og nyte stillheten litt.. Da får jeg nytt overskudd og gleder meg til ungene våkner neste dag...

Syntes du er skikkelig flink, som fortsatt går ned i denne perioden. Du kunne jo gitt opp, og trøstespist også... Nå som ting er så triste...

Mange :klemmer: til deg i dag. Fint du har mye å holde på med, da slipper du å sitte alene og tenke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har litt å holde på med, jeg synes linedance hørtes gøy ut! Så kan du heller føle deg ung :fnise:

Ellers får du bare henge med så godt du kan :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har litt å holde på med, jeg synes linedance hørtes gøy ut! Så kan du heller føle deg ung :fnise:

Ja, det er jo fordelen. Jeg føler meg riktig så ung. Men det er jeg vel også?

Har hatt en fin helg. Bare jeg får noen dager på meg hvor jeg ikke har møtt han har jeg det egentlig ganske greit. Det er klart at tankene om det som har skjedd ligger i bakhodet hele tiden, men jeg føler meg litt bedre.

Vi har hatt det koselig hos pappa, Oliver og Kaja har fått masse oppmerksomhet, og jeg har fått litt avlastning.

Uken er som vanlig full av planer, så jeg skal nok få tiden til å gå.

Malerne begynner på huset i morgen! :)

Kaja har begynt å rulle bortover og kommer seg faktisk ganske langt av gårde. Og hun har nesten klart å sette seg opp, så det drøyer nok ikke lenge før hun klarer det helt.

Og Oliver synger og synger. Det er helt utrolig hvor mange sanger han kan. Og nå har han til og med lært seg en nederlandsk sang. Han må da være uvanlig intelligent! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg har vært mindre på KG etter at jeg ble mamma og jeg har visst ikke fått oppdatert meg på dagboka di på alt for lenge. Nå så jeg tilfeldigvis i dagboka til Cappocino at du har blitt alene, og jeg må si jeg fikk sjokk :tristbla:

Jeg ville bare skrive dette nå og så må jeg lese senere hva som har skjedd. Håper alt er bra med deg og småttisene!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... og nå har jeg sitter her og lest - og jeg er enda mer sjokkert!! Huff, noe så vanvittig trist! :tristbla:

Eksmannen din er virkelig ikke noe å samle på når han har gjort noe så grusomt mot deg og oppfører seg så kaldt og ekkelt som han gjør nå! Men jeg skjønner at det er fryktelig, fryktelig tøft! Du virker veldig sterk og jeg er sikker på at du kommer deg gjennom dette og finner en ny mann som fortjener deg! :klem:

Det skulle bare mangle om ikke følelsene dine svinger litt. Og jeg tror det er veldig lurt å snakke med legen din om det å få snakke med noen - og det er sikkert lurt å fortelle det til helsesøster også.

Jeg tenker masse på deg og synes veldig synd på deg. Men fy, for en ekkel mann!! At han kunne gjøre noe sånt mot deg og de to små barna deres. Jeg er helt målløs...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at det går an, Ephemera. Det er ingen som skjønner at det går an, og spesielt ikke fra han.

Men jeg har kommet meg et skritt videre, og har virkelig innsett at jeg på ingen måte vil ha han tilbake, så jeg vil bare få fortgang i seperasjonsprosessen så jeg kommer meg ut.

Han har selvfølgelig ikke bestilt time til mekling, han er jo helt evneveik. Han har enda ikke funnet ut hvor han gjør det... :eeeh:

Så det måtte jeg fortelle han. For at jeg skal få noe bidrag eller aleneforeldrestøtte er vi nødt til å ha vært gjennom mekling og han er nødt til å melde flytting til folkeregisteret. Hvor han har tenkt å melde flytting til blir spennende. Han bor fremdeles på hytta, og der er det ikke lov å ha adresse. Men det driter jeg i.

Håper vi kan bli ferdig med denne seperasjonsprosessen og alt det økonomiske innen utgangen av oktober. Men det er vel kanskje litt for mye å håpe på.

Ellers er huset blitt 1/3 grått, og det blir så fint!!

Og jeg har vært på Elkjøp og Expert og fått tilbud på hvitevarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at det er litt deilig å lese at du er sint på ham :ler: Det hadde vært så mye verre om du satt der og var knust... Selvsagt har du lov til å være lei deg for at det ble sånn - hvem ville ikke blitt det... Men når alt er blitt så vanvittig ille, så er det godt å se at du er sint. Og jeg må nesten le av beskrivelsene dine av ham innimellom :fnise: Han har jo vært en stor idiot i oppførselen din mot deg, så han fortjener det jo! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei vennen.. hvordan går det med deg? Håper huset har blitt fint!?

Kjøkkenet ditt høres kjempefint ut! Håper du legger bilder på fb, så jeg får se resultatet!

Si ifra hvis dere skal til Oslo og det passer med en tur på lekeplassen i frognerparken eller noe da! Hadde vært hyggelig å se både deg, Oliver og Kaja!

Håper du ellers har det bra, situasjonen tatt i betraktning.

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...