Gå til innhold

Siams sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Å,Siam :troest: Dette var fryktelig trist å lese!

Vet egentlig ikke hva jeg skal si jeg...

Jeg blir sjokkert og sint når jeg leser dette!

Skjønner ikke at han klarer å gjøre dette mot deg og mot barna deres. Å komme hjem kveld etter kveld og late som ingenting.

Og så hun da som har giftet seg midt oppi dette.

Er det mulig?! Høres helt sykt ut!

Håper dere finner ut av dette,enten dere bestemmer dere for å prøve eller gå fra hverandre.

Men først av alt må vel mannen din finne ut av hva han vil.

Mange :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: til deg!

Endret av MrsP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er visst veldig lenge siden jeg har vært her inne nå... Men jeg ventet absolutt ikke å lese noe sånt!

Jeg vil bare si at jeg er imponert over at du klarer å ta deg sammen så mye som du gjør, og tenker på barna dine i denne situasjonen! :klem: Du er kjempeflink og sterk, og uansett hva som skjer så klarer du dette!

Jeg forstår ikke hvordan mannen din tenker! Jeg forstår egentlig ikke hvordan det er mulig for noen å gjøre noe slikt mot noen som stoler på dem!

Synes det er bra at alle støtter deg, og kanskje spesielt svigerforeldrene dine!

Håper dette løser seg, og at mannen din våkner opp av boblen sin og ser alt det fantastiske han faktisk har satt på spill her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD :overrasket: ER DET MULIG?? Det var utrolig trist å høre. Hvordan kunne han gjøre dette? Du som er så utrolig snill og god, og har stått på så veldig for hele familien og ikke minst han? Nei, nå ble jeg skikkelig lei meg på dine vegne... det fortjente du absolutt ikke.

Jeg håper dere finner ut hvordan dere skal løse dette, og jeg håper du finner beste løsning for deg og barna dine.

masse trøste :klem::klem::klem::klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kjære deg!! :troest:

Vet ikke hva jeg skal si annet enn at jeg tenker masse på deg, skulle inn å sjekke ståa, og dette var, som de andre sier- forferdelig!

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer::klemmer::klemmer:

Så trist det var å lese dette, Siam....

Tenker som de andre her inne at mannen din har vært fryktelig mot deg og barna.. :kjefte:

Jeg vet ikke noe annet å si nå, enn prøv å ta vare på deg selv nå. :klemmer::klemmer::klemmer:

Sender deg mange gode tanker, slik at du kanskje kan klare å tenke på noe annet innimellom...

Godt å høre at du har mange rundt deg som støtter deg... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, alle sammen. Det er godt å lese det dere skriver.

Jeg ringte mannen hennes igjen i dag, og det er utrolig fint å snakke med han. Selv om jeg nok ikke kommet til å ringe han i tide og utide, ting må få lov til å roe seg ned. Men vi avtalte at vi kan ringe når som helst og særlig om vi har noen mistanker. Greit å ha en alliert, selv om man er nødt til å prøve og bygge opp ny tillitt.

Mannen har fremdeles ikke klart å bestemme seg, jeg skal gi han ut uken. Men det blir ikke lett, og jeg klarer ikke å slutte å tenke på at han ikke er verdt det. Han fortjener det ikke.

Men for barnas skyld skal i alle fall jeg prøve å få det til.

Ringte familievernkontoret i kommunen i dag, og det er 4 ukers ventetid, men de skulle ringe hvis det kom inn en avbestilling.

Jeg skal også sjekke med Modum.

Herregud, at dette skulle skje!

Oliver er i bhg, jeg skal på barseltreff etterpå. Tenker det blir greit å tenke på noe annet.

En god ting som kommer ut av dette er at jeg ikke orker å sitte å tenke for mye, så jeg får gjort en del ting i huset... :roll:

Jeg har laget meg en liste over små prosjekter jeg kan holde på med. I dag har jeg ryddet og sortert leker på Oliver sitt rom, og ryddet bort en hel kiste leker som han kan få tilbake om et par måneder.

Vi var på svømmingen med barna i går, og Kaja stortrivdes i vannet. Hun plasket og sprutet som bare det.

Jeg har heldigvis fullt program denne uken. I morgen skal jeg på Grete Roede-kurs, til Fame og ta bilder av Kaja og til svigermor.

Onsdag har jeg en trilleavtale, torsdag skal jeg på pilates.

Fredag kan det hende jeg drar til mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Tenker på deg nå... En grusom situasjon....

Dette er bare en tanke, men hva med om mannen din flytter ut en periode.... (ikke for å være mer utro - men for å få tid til å tenke - og mulighet til å kjenne på følelsene sine...)

Jeg har ei venninne, som opplevde det samme i vår... Hun krevde at mannen flyttet, siden han ikke viste om han var glad i henne lenger. Det såret selvsagt voldsomt å høre.....

Etter en stund i en trist "manne-" leilighet, savner denne mannen voldsomt min venninne. Han sier han nå ser hva han har mistet (kan miste)... Han sender meldinger og savner henne masse...

Jeg vet ennå ikke om min venninne ønsker å ta han tilbake, men mannen kryper nå iallefall for henne.. Hun vil ikke ta han tilbake ennå iallefall... Hun trenger også å kjenne skikkelig på sine følelser..

Tanken min bak og nevne dette for deg... (de har forresten også et lite barn)...er at det kanskje vil få mannen din på andre tanker, hvis han får kjenne på følelsen av å virkelig kunne komme til å miste deg/dere... (han mister jo mye av sine barn også)..

Det er nok stusselig å sitte alene i en trist leilighet utover høsten...

Nei, det er ikke lett å gi råd... Jeg kjenner verken deg eller situasjonene rundt, men slik jeg ser det - er det nok lurt å få mannen din litt usikker.... Ikke la han få overtaket ved å velge..Går han rundt i det trygge med alle dere rundt dere, har jo han egentlig full kontroll... DU skal ha valget på om dette kan fortsette... HAN skal få kjenne følelsen av å kunne miste.....

Som sagt - dette er bare noen tanker som ramler ut av mitt hode... Du må ta din egen avgjørelse på hva du mener er rett... :klemmer:

Lykketil videre :klemmer:

Endret av Myrthel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, Siam, dette var trist. :( Konstruktive vibber oversendes. Jeg aner ikke hva jeg ville gjort eller tenkt, men jeg synes Myrthels forslag om å få ham ut av huset en periode inntil dere får bestemt dere på hver deres kant. Det er minst like mye din beslutning - det virker urimelig at han skal ha deg gående på gress mens han skal bestemme seg.

(Jeg "mistet" deg da du startet ny dagbok - nå er du inne på mine innlegg igjen.)

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Huff..dette var kjempetrist å lese Siam!

Må si jeg er imponert over hvor sterk du har vært de siste dagene...er enig med de siste innleggene her, det virker totalt urimelig å la deg gå sånn på gress samtidig som du skal holde masken overfor barna og være nødt til å ha ham rundt deg hele tiden..

Tenker masse på deg nå... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å gi deg :klemmer: !

Trist å lese at mannen din har misbrukt din tillit og ofret familielivet deres for en annen dame. :tristbla:

Håper du finner ut av dette, godt å høre at du har støtte fra begge familier.

Lykke til, Siam! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette var trist å lese! Og ikke minst opprørende. Han har ikke fortjent en kone som deg!

Håper du finner ut av det... tenker på deg! :klem::troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å la han bli her til han har bestemt seg. Selv om han ikke er verdt det for fem flate øre.

Men for barnas skyld...

Han får ut uka.

Har vært på gr-kurs, og jeg har gått ned 2 kilo i sommer.

Og jeg har vært og tatt bilder av Kaja. De blir sikkert kjempefine, søte jenta mi.

Oliver var i bhg fra halv åtte til fire i dag, og det hadde gått kjempefint.

I morgen skal jeg til healer. Svigermor går til en og er kjempefornøyd, så hun ville gjerne at jeg skulle få prøve. Kanskje det kan hjelpe meg littegrann nå?

Uff, jeg føler meg akkurat nå helt tom. Jeg er så anspent i magen og i skuldrene.

Tenk å gjøre noe sånt mot oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei kjære Siam, jeg kan ikke begynne å forstå hvordan du har det nå, men det virker som at du takler det ok, ved å fylle dagene dine, og det er bra. Ikke la dette knuse deg, du er ikke den tapende part her... det er mannen din. Du har to nydelige barn, og du er en fantastisk dame! Jeg leser at alle rundt deg støtter opp om deg, og det er flott.

Jeg håper dette løser seg til det beste for alle, og at alle får det bra på sikt.

stoooooor :klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Trist å lese at mannen har sviktet dere på denne måten.

Jeg syntes du har taklet det hele på en flott måte.

Han fortjener slett ikke deg og barna når han oppfører seg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva er det jeg leser??

Har ikke vært her inne på måneder, og nå fikk jeg sjokk. Sitter her og skjelver. Hva faen er det som skjer?

Føler inderlig med deg/dere. Stakkars, stakkars deg som opplever dette helvetet. Har egentlig ikke ord jeg nå Siam. Jeg ringer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HVA FAEN ER DET HAN HOLDER PÅ MED!?!?!?! IDIOT! Du har all verdens sympati med deg, dette fortjener du ikke. Skjønner at du er dritforbanna, og ikke minst kjempelei deg. Du ønsker jo (i hvert fall for noen uker siden) at dere skal ha det bra sammen, så går det denne veien.

Men jeg må bare si - been there, done that. Det er evigheter siden, og vi hadde jo ikke barn da (men bodde sammen på studentby). Typen hadde innledet et forhold til naboen min! Det var altså så pyton, og det var mye frem og tilbake. En jævlig kjip tid, for å si det sånn.

Men vi jobbet oss gjennom det, kanskje ikke minst fordi han ganske kjapt skjønte hva han hadde gjort og at han ikke ville miste meg. Men da han "valgte" meg igjen var jo ikke jeg sikker på om jeg ville ha ham lenger. Men vi holdt ut situasjonen, og tok tiden til hjelp. Det var mye frem og tilbake, mye mistro og sjalusi (med rette!).

Hvis jeg skal gi deg tips, så vil jeg si at du bør gi dette tid. Jeg vet det er superpyton å ikke få årnings på det med en gang, men uansett om han kommer hjem i morgen og sier "jeg elsker deg og vil være sammen med deg", så har egentlig ingen ting endret seg. Utroskapen er gjort, lureriet er gjort, sviket er gjennomført. Så ta deg tid, gi ham tid, gi deg selv tid. Du gjør det lurt å holde hjulene i gang, få fokus på andre ting også (selv om det nesten er umulig).

Og det er i hvert fall en skikkelig god grunn til at du skal ta deg tid til å løse dette, dine barn fortjener at dersom dere går fra hverandre så har dere i hvert fall prøvd å løse floken. Det er mulig å tilgi og komme over et utroskap, men det tar tid og er tungt.

(når det er sagt skjønner jeg supergodt dersom du bare pælmer han ut og blir ferdig med hele greia).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all forståelse og støtte, alle sammen!

Han har nå flyttet ut. I går morges sa han at han skulle ringe mormoren og morfaren sin og si at vi ikke kom. Han skulle nemlig få noe verktøy av dem fordi de skal flytte. Men siden han sier at vi ikke kommer ville vel det bety at han hadde bestemt seg for å avslutte, for han trenger jo ikke dette på hybelen sin.

Jeg spurte om det betydde at han hadde bestemt seg, og han sa at følelsene hans ikke var forandret.

Jeg ga han da 5 minutter på å pakke bagen og komme seg ut.

Han leverte Oliver i bhg, og dro. Han bor ute på hytta.

Han har fremdeles ut uka på å bestemme seg, og i dag sa han at han helte mot å avslutte.

Og jeg vet jammen meg ikke om jeg vil ha han allikevel.

Han er så stolt og sta, at han aldri kommer til å virkelig innrømme at han har gjort noe galt, og prøve å rette det opp igjen. Så da velger han nok heller den letteste utveien, nemlig å stikke fra alt.

Og jeg lovte han at jeg ikke kommer til å gjøre det lett for han å se barna. Det går ikke an å vrake alle sine forpliktelser og tråkke på folk sånn som han har gjort og så få alt tilrettelagt etter sine ønsker.

Nei, han kommer til å slite!

Jeg skal gjøre det jeg kan for at han skal se mine barn så lite som mulig. Jeg ønsker ikke at de skal ha en slik far og mannsforbilde.

Så innen han har fått gått rettens vei til å få noe tid med barna har Kaja allerede begynt å gå tenker jeg. Og han får aldri se hennes første skritt. Og heller ikke at Oliver lærer å sykle og gå på ski.

Men det er hans valg! Jævla møkkamann.

I morgen skal jeg igjen til healeren, og hun hjalp meg faktisk mye sist. Gjorde meg oppmerksom på hvor sterk jeg egentlig er, og at det ikke er hos meg problemene ligger.

Og jeg hadde en sterk aura og jeg glitret! Ja, ja... :roll:

Jeg er i alle fall heldig som har så mange som vil hjelpe meg. Pappa og B. var her i kveld og hjalp meg med leggingen.

Og de kommer gjerne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var forferdelig triste nyheter, Siam! Jeg håper uttfallet blir til det beste for deg og barna, uansett hva dere måtte komme fram til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...