Gå til innhold

Siams sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

På fysioterapeuten ble det påvist at jeg har tyngdepunktet feil, jeg står og går fremdeles som om jeg var høygravid, og det gir for stor påkjenning for bekkenet. Så jeg må prøve å huske på det, og så skal jeg tøye og trene.

Lommeboka mi ble borte på veien fra garasjen og inn i huset, og jeg kan ikke fatte og begripe hvor den har blitt av. Vi har lett oss gule og grønne, men den har ikke dukket opp. Har sperret kortene mine, men det er ganske surt allikevel. Har vært hos politiet og fått en midlertidig kjøretillatelse, så da kommer jeg meg i alle fall rundt. Og jeg har bestilt et nytt visa-kort, i mellomtiden må jeg bruke mannen sitt... :sjarmor:

Har kjøpt nye sommerdekk og fått satt dem på, og mens dette ble gjort gikk jeg og Kaja tur en times tid. (Og allikevel har jeg bare 6300 skritt hittil i dag. Hvordan i all verden klarer man å komme opp i 10.000??)

Og jeg har fått handlet inn reker til 17. mai.

Så det har vært en ganske effektiv dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag dukket endelig lommeboka mi opp igjen! :klappe:

Kaja har blitt lagt klokken 21 de siste tre kveldene, og det har gått helt supert. Hun våkner en ekstra gang på natta for å få mat, og vil opp litt tidligere på morgenen, men viktigste er å få noen barnefrie timer på kvelden.

Og nå er jeg i gang med Grete Roede. Deilig å være i gang, og jeg gleder meg til å se resultatene. Jeg skal ned 18 kilo! :forvirret:

I dag har vi vært på tur ned for å se på grisene igjen, denne gangen sammen med C og lille G. Oliver oppførte seg helt eksemplarisk i vognen.

Og jeg har fått masse skritt i dag! Er oppe 8420 nå, men det blir vel ikke så veldig mange fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, flink og flink fru Blom... Men takk allikevel Kipa og April.

I går kom jeg endelig over 10.000 skritt!! :klappe: (Da var jeg litt flink)

I dag har jeg vært en tur i Oslo, spist lunch med en venninne og vært og besøkt en annen venninne etterpå. Oliver har vært hjemme med mamma.

Jeg er godt i gang med Grete Roede nå, selv om det ikke ble så lett å følge kuren slavisk når man er på tur... Men det ble ikke noen store utskjeielser i alle fall.

Siden det er 17. mai på torsdag blir det to uker til første veiing. Håper på skikkelig bra resultater!!

Kaja ler nå høyt når jeg prater med henne, og hun er en skikkelig skravlekopp.

Og Oliver er en så herlig gutt at han er til å spise opp. Selv om han kan være skikkelig slitsom når han er trøtt.

Jeg har nå fått støttebandasje på begge armene, og håper at det skal hjelpe litt på senebetennelsen, eller hva det nå er for noe. Har fått time til nevrologisk undersøkelse i august, så da finner jeg vel ut om det er carpal tunnel eller noe annet. Men det er lenge og gå og ha vondt... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Hyggelig at du er innom fjesboka! :hoho: Litt mindre oppdateringsansvar der enn her inne!

Du virker jo superflink med å gå, jeg er kjempeimponert! :klappe: 10.000 skritt er ikke så lett nei, det skjønner jeg godt. Men det er jo bra at du prøver da.

Går du på GR-kurs på nettet eller med oppmøte? Jeg er sikker på at du klarer å gå ned i vekt, du virker jo veldig motivert!

Ha en strålende 17. mai! :flagg: (vi henger hjemme til kråka våkner, derfor surfer jeg :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imax: Facebook er morsomt, ja. Jeg har funnet igjen masse gamle venner og bekjente.

Jeg har vært kjempeflink i dag synes jeg. Jeg har spart alle kosemerkene mine til i dag, så jeg har tatt meg en kroneis og et halv glass hvit- og et halvt glass rødvin. Men jeg har holdt meg unna alt som heter kaker og det synes jeg var kjempebra!! *klapper meg selv på skulderen* Men det holdt hardt noen ganger.

Hadde ikke på skrittelleren i dag, jeg synes ikke den passer helt på en bunad, men jeg har gått mange skritt i dag :Nikke:

(Jeg snikveide meg i dag tidlig siden det ikke er noe kurs i dag, og jeg har faktisk gått ned 3 kilo allerede. Det er veldig bra på en uke! Regner ikke med at det fortsetter sånn fremover. Men jeg kjenner at buksene har blitt litt mindre stramme.)

Vi har hatt en kjempefin 17. mai. Været var jo helt strålende, og det gjør alt så mye bedre.

Svigers og svoger kom til oss, og vi dro et tur til byen. Så på barnetoget og Kaptein Rødskjegg. Noe som var ultrastas for Oliver. Han gikk rundt å sa "sjøjøvv PANG!" lenge etterpå for de skjøt med kanonen så det smalt. :ler:

Etterpå dro vi hjem og spiste reker mens Oliver sov. Vi hadde da fått besøk av et vennepar.

Svigers og svoger dro hjem og vi dro bort til skolen for se på lekene og spise is. (Ikke jeg da, for jeg hadde allerede spist min is...)

Så dro vi hjem og drakk kaffe og spiste kaker (ikke jeg, dah!) før vi spiste lapskaus (det spiste jeg... ;) )

I morgen har mannen fri og jeg har planer om at vi skal ta en tur til Sverige og kjøpe en vogn, men vi får se om jeg får med meg mannen på det. Han er litt skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så uvant det var her da... Hvor er det blitt av smiliesene f.eks?

I går fikk vi endelig kjøpt ny vogn. Det var salg på Quinny'en i Sverige så vi kjøpte like så godt den, så da kan Oliver sove i den i bhg frem til Kaja begynner å bruke sportsvogn. Da kan han sove i Emmaljunga'n. Så nå har vognparken økt ytterligere, og vi har fått et ganske stort plassproblem. (Håper vi kommer igang med ut- og ombygging snart!)

I dag har vi gått oss en liten tur og møtte pappa og B og I som var på besøk fra Nederland.

I dag hadde Oliver nok en skriketokt. Det skjer når han våkner og fremdeles er trøtt på ettermiddagene. Da skriker og skriker han og ingenting kan få han til å slutte. Han kjører seg helt fast. I dag var jo mannen hjemme og fikk endelig sett hvordan han kan være. Så da tok han seg av han, men som regel står han rett ved siden av meg når jeg ammer Kaja og hun blir ganske forstyrret av det og begynner å gråte selv.

Jeg lurer på hva i all verden jeg kan gjøre. Håper det går over av seg selv, men han har vært sånn ganske lenge nå, før Kaja ble født, så det har ikke noe med henne å gjøre.

Men ellers er han ganske grei!

Nå sitter jeg og koser meg med bamsemums og baby-seigmenn. Deilige kosemerker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanking... det hadde vært noe. Jeg har en enorm appetitt for tiden, har egentlig hatt det helt siden fødselen. Gikk på GR på nettet for noen år tilbake, fungerte greit. Jeg får tenke litt på det, starter ikke om jeg ikke tror jeg kan gjennomføre, og er redd jeg er litt for "svak" enda ;)

Min lillegutt prater også mye, aldeles fortryllende å høre på! Jeg tenker allerede på å få en til, men det blir nok en stund til. Først må jo kroppen være klar, og det er den nok ikke enda, også tror jeg ikke vi skal ha de fult så tette som dere. Men vi får se hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prada: det var utrolig deilig å komme i gang med GR-kurset! Nå har jeg snart fullført 2 uker, og jeg har ikke vært sulten enda. Og sukkersug har jeg ikke hatt, enda så mye sjokolade det gikk ned for ikke så lenge siden...

I morgen skal jeg på første veiing og jeg er så utrolig spent. Men klærne har allerede blitt en del videre, og jeg passer bukser jeg ikke passet for 2 uker siden!

Og jeg føler meg veldig mye bedre, har mer energi liksom.

På mandag var jeg på første barseltreff på helsestasjonen. Vi er 8 jenter, og de virker veldig hyggelige. Tror nok jeg kan trives der. Kaja var den eneste jenta!! Det var litt rart. Og så var det dessverre ingen som bodde i nærheten av meg, men da blir jeg jo litt mer kjent i kommunen, da...

Og så har jeg satt inn hormonspiral. Jeg grudde meg en del på forhånd, men det var ikke vondt i det hele tatt. Heldigvis.

Oliver har begynt å si navnet sitt! Han heter nå Ojji, og det er så søtt når han sier det. Navnet Kaja tar han på strak arm nå, men det er jo ikke på langt nær så vanskelig. Han blir bare flinkere og flinkere til å prate og det dukker stadig opp nye ord og bedre uttaler.

Jeg har endelig kommet i gang med dåpsplanleggingen. Invitasjonene er laget og skal sendes ut asap, snitter og marsipankake er bestilt, det som står igjen nå er planleggingen av bordet og fordeling av bakeoppgaver til besteforeldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare gått ned 2 kilo på veiingen i går. Det er jo egentlig bra, men jeg ble faktisk litt skuffet. For jeg hadde gått ned 3 kilo på snikveiingen forrige uke. Dermed har jeg gått opp 1 kilo igjen. Merkelig.

Vel, vel det er vel like greit å slutte å snikveie seg! :sjenert:

Jeg fikk ikke vært på hele kurset for jeg må jo ha med meg både O og K og O var helt umulig... Så jeg tenker de andre var lettet da vi gikk. Neste gang er heldigvis mamma hos oss, så han slipper å være med.

Nå er vi hos mamma, og ferjeturen gikk helt strålende. Når vi skal hjem er heldigvis mannen med, så da blir ikke det noe problem heller.

Han er på Turbonegro konsert i dag, så da gadd ikke jeg å sitte hjemme alene. Derfor dro vi hit, og skal være her hele pinsen. Mannen kommer nedover når han har blitt kjørbar i morgen.

Oliver er så snål for tiden. Han har lært seg å si "nei" og sier nei til alt som er, men ikke på en slem eller rampete måte. Bare morsom.

Og når jeg spør om han er mammas gutt, svarer han næh-hei, og ler.

Akkurat nå er han oftes slangens gutt, eller Tattein Satentann sin gutt. :hoho:

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Donpedro! :bukke:

I dag snudde Kaja seg fra ryggen til magen!! To ganger. Mamma'n og pappa'n er veldig stolte. :klappe:

Nå ligger mannen og Oliver og sover på tvrommet med Donald på tv'en. Søtingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å lese om dagene deres!

Jeg har også lyst til å hive med på et GR-kurs, men jeg føler egentlig jeg kan klare det uten kurset. Har gått kurs før, og vet hva det går ut på, og hvordan det funker.

Eneste jeg er litt usikker på er om man skal spise noen fler kalorier iløpet av en dag når man ammer, enn når man ikke gjør det...

Så søt Ojji høres ut!!

...og gutten til Kaptein Sabeltann da! :ler:

Moro at Kaja snur seg! :Nikke: Flinke, lille jenta :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver ogsaa og slanker meg. Men paa nett, da. Gleder meg masse til aa passe i gamle klaer igjen!

Saa artig at Oliver snakker saa mye. Kan tenke meg at det er stor stas!

Lykke til videre med GR!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillegutt har også snudd seg et par ganger, men hyler som en gal etterpå, tydeligvis ikke gøy å snu seg. Tror ikke han kommer til å snu seg ordenlig på enda noen uker, og jeg får nyte den siste tiden han ligger stille. Men han trener magemusklene med en avart av situps der han ligger på matta si, raringen.

Her begynte også barselgruppen for en tid tilbake. Alle er veldig hyggelige. Og hun ene jeg ikke syntes så veldig om sluttet etter et par ganger, så den var jeg jo heldig med... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en liten hilsen. Blir litt sprø av ny layout her, mye nytt for en som har hatt KG-fobi siden februar!

Lykke til med dåpsforberedelser og slankekur. Og kutt ut snikveiing! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burpen: jeg har nok dessverre ikke nok viljestyrke til å slanke meg helt på egen hånd...

Jeg vet ikke om du har gått på det nye opplegget med 5 forskjellige menyer, men man skal i hovedsak ha en meny høyere om man ammer. Jeg er på meny 3 nå, og spiser og spiser. Har ikke vært sulten i det hele tatt... (bortsett fra i dag, faktisk. Må nok spise litt mer snart)

cappocino: :tommel:

Holly: å passe gamle klær er skikkelig artig! Mine klær begynner allerede å bli ganske store. Gleder meg til å finne fram flere gamle klær etterhvert.

Lykke til med slankingen din.

Prada: Tiden da de små babyene ligger stille er bare å nyte, om ikke lenge raser de rundt og roter i husene våre... :legrine:

Imax: skikkelig uvant er det! Og så gamle som vi er liker vi ikke nye ting, vettu. :ler: Takk for lykkeønskninger.

Litt over en uke siden jeg fikk satt inn hormonspiral, og jeg driver og småblør, men det plager meg ikke. Heller det enn en baby til!!

Og håret mitt har begynt å falle av. Heldigvis har jeg nok å ta av, men jeg må nok regne med at det blir litt tynnere nå.

I morgen er det GR-veiing. Har holdt meg unna egen badevekt og er igjen veldig spent. Siden jeg ikke rekker å bli sulten har jeg ikke akkurat på følelsen av at jeg slanker meg, så jeg lurer veldig på om jeg har gått ned noe. Men klærne har da blitt enda litt løsere?

Jeg har ikke giddet å måle meg siden oppstart, bør vel kanskje gjøre det igjen snart?

Mannen er på jobbtur (igjen) og mamma er her og hjelper meg. Hva skulle jeg ha gjort uten henne? Hadde nok blitt smågal, tenker jeg.

I dag har vi vært på hos fysioterapeut med Oliver, han går litt innover med det ene beinet, men hun mente at han sannsynligvis ville vokse det av seg. Ny kontroll i oktober for å sjekke.

Etterpå dro vi og besøkte min farmor. Har ikke vært der på evigheter, og det blir nok en stund til jeg får dratt igjen, det blir bare mas med to småttiser.

Og så var vi på middag hos svigers.

Så det har vært mye farting i dag, men hyggelig å treffe litt familie.

I morgen har jeg tenkt å se meg om etter en ny jakke etter GR-kurset. Mamma er hjemme med O. så jeg får benytte sjansen.

Også driver jeg og planlegger sydentur i januar/februar. Har tenkt å prøve å overtale Bryggejenta med mann og barn til å bli med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, ned 1.6 kilo denne gangen. Det kvalifiserte til litt premiering, syntes jeg. Så jeg har shoppet meg ny jakke, to par sko, to topper og et belte. + blomster til kjøkkenet, bordpynt til Kajas dåp og scrappeblad. Kaja fikk en ny body og Oliver fikk en ny film. :danse:

Oliver har begynt å sette sammen to ord nå. Hittill går det i mange traktorer, masse bæsj og ship o`hoi :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...