Gå til innhold

Siams sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

I går kom søte, lille Oliver hjem med en hestehov i hånda til meg! Han var så søt når han kom stabbende bortover med en utstrakt hånd med blomsten i. :hjerter:

Oliver la seg uten protest og har sovet hele natten helt til klokken sju. Og det var bra for jeg var alene hjemme. Kaja våknet bare en gang.

Hun sover mye bedre enn broren gjorde da han var baby, han våknet annenhver time for å få pupp helt fram til han var 4 måneder. Kaja sover 3-5 timer sammenhengende, og det er veldig deilig.

I dag har hun bare sovet også, og det passet bra for jeg har vært alene med begge i dag. Vi skal dra til pappa og B. senere i dag og blir til søndag, mannen er nemlig bortreist hele helgen.

Og nå sover begge to samtidig... :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig med hestehov fra Oliver..Jeg smelter også hver gang Lukas plukker en liten blomst, uten stilk.. :legrine: Han sier han skal redde blomstene..ja, ja- det viktigste er at mamma'n får dem og kan sette dem i lite shotglass på kjøkkenbordet.. ;)

Ønsker deg en god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg gleder meg til Oliver begynner å snakke, Kipa. Tror vi kommer til å få mange gullkorn i tiden som kommer.

Da har vi tilbragt helgen med pappa og B. Vi har vært på det lille småbruket som de bruker som feriested, veldig koselig og gammeldags, men ikke så veldig praktisk med to små. Veldig greit å være 3 voksne da.

De har for vane å spise mye sjeldnere enn oss, så Oliver (og jeg også, forsåvidt.... ;) ) ble veldig sulten og ganske grinete. Og i tillegg våknet han tidlig på morgenen og sov dårlig på dagen, så han var trøtt.

Fint å være borte, men veldig deilig å komme hjem.

Men i morgen drar vi til mamma og blir der til torsdag, mannen skal reise bort tre dager (igjen!) med jobben, og mamma har vært her så mye, så da tar vi en tur til henne.

Kaja er helt kvitt prikkene i ansiktet, og har blitt perfekt vakker igjen. Hun er nok den peneste babyen jeg har sett. Helt objektivt, altså! :sjarmor:

Hun har nok blitt litt forkjølet, den lille vakre. Hun sliter skikkelig på natta, og forrige natten måtte jeg dryppe henne med Olivers nesedråper. Da ble hun bedre. Men hun kaver og "roper" veldig, stakkars. Det ser ikke noe godt ut å ikke få puste. Håper hun blir bedre snart. Jeg har hatt problemer med tett nese siden hun ble født, men det er mer forkjølelsespreg over det nå enn tidligere.

Fikk sugd ut masse gørr fra nesa med nesesugeren i går, men jeg synes ikke den er så lett å få til. Jeg hører at det surkler fælt i nesa enda, men nå får jeg ikke opp mer.

I dag får vi besøk av en barselvenninne til lunch. Det blir koselig.

Nå sitter Oliver og ser på Postmann Pat, og jeg fikk noen minutter på pc'en. Kaja sover nede i vugga si. Så nå er det ro og fred i huset. Egentlig burde jeg ha ryddet og ordnet til vi får besøk... Men Oliver gidder vel ikke å sitte stille så lenge, så jeg venter til da med å begynne å stresse rundt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å si hei!

KG er nedprioritert om dagen, syns tiden går såå fort, og plutslelig er lille snuppa blitt 3 mnd, og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig!

Kos å lese om O og K :)

Kos dere masse fremover, snart er det sommer!

Mange klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hællandussen!! :hjerter: Ser for meg Oliver som kommer med blomst til mamman sin!

Kjenner godt til det med surkling i nesa. Jeg fant ut et triks (ufrivillig), at å ligge på siden i senga og amme, for her fylles det plutselig voldsomt opp, og melka kommer ut gjennom nesa... ( :overrasket: ) Det renser hvertfall opp :ler:

...men vet ikke om det er bra... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cappocino: skjønner godt at kg er nedprioritert. Jeg skulle ønske at jeg klarte å slutte å være her så mye, det er andre ting jeg også kunne ha tenkt meg å gjøre... :sjenert:

Burpen: jeg ammer liggende på natta, og jeg tror nok at Kaja får litt melk i nesa noen ganger, for hun blir enda mer surklete. Men det er ikke nok trøkk til at det renser opp, dessverre.

Jeg synes hun har blitt litt bedre av forkjølelsen nå, heldigvis.

Kaja er så blid som ei sol, og hun skravler masse. Hun kommer med de søteste lyder, og hun hermer etter ansiktsuttrykkene mine. Jeg må huske å filme dette snart!!

Jeg synes Oliver har kommet et stykke videre i språkutviklingen sin også, han er nå flinkere til å navngi ting (de helt utroligste ting, noen ganger) og når han hermer etter oss er uttalen bedre.

Vi har endelig fått bestilt overnatting i Kristiansand, så nå blir det helt sikkert Dyreparkbesøk på oss i juli!! :hoppe: Jeg gleder meg skikkelig. Endelig begynner barna, eller egentlig bare barnet, å bli så stor at vi kan gjøre morsomme ting sammen. Jeg har planer om å teste så mange som mulig av de kuleste fornøyelsesparkene i Europa.

Denne uken var jeg en tur hos mamma, og ferjeturen ned gikk kjempefint. Kaja sov i bilsetet sitt (som jeg bar med meg) og Oliver var grei og medgjørlig hele turen.

Det var noe helt annet på vei hjem!! Kaja skrek hele veien, så jeg måtte bære henne mye, da var det vanskelig å ha kontroll på Oliver, stellebagen og bilsetet samtidig. Og Oliver var selvfølgelig helt propell, og skulle bare løpe rundt. Det hadde vært greit det, var det ikke for at dørene ut til den lange, bratte jerntrappen ned til bildekket sto åpen, og han ville selvfølgelig dit hele tiden...

Da vi skulle gå til bilen slo han seg selvfølgelig vrang, og ville ikke gå, så jeg måtte dra han etter meg samtidig som jeg balte med bilsetet og stellebagen mellom bilene. Og så slet han seg selvfølgelig og forsvant mellom bilene i full fart! Og jeg etter! Det var et under at jeg ikke lagde store bulker i bilene. Tenker det var noen som fikk seg en god latter der de satt i bilene sine...

Jeg fikk endelig tak i han og siden han nektet å løfte beina måtte jeg bare sette fra meg Kaja og bære Oliver til bilen. Heldigvis var det en snill mann som forbarmet seg over meg og hjalp meg å bære Kaja bort til bilen!

Da må jeg innrømme at jeg var litt stresset!

Nå som det har gått noen dager synes jeg det begynner å bli en morsom historie, men det var ikke noe gøy mens det pågikk.

Tenker det blir en stund til jeg drar på ferjetur med to barn alene...

Nå er det 5 dager til vi drar en liten snartur til Spania med svigersene og svoger. Vi skal feire 60-års dagen til svigerfar. Det skal bli deilig, det!!

Jeg har kjøpt meg noen nye vårklær, for jeg har ingenting som passer.

Jeg har gått ned 14 kilo siden fødselen, men det mangler fremdeles 6-7 kilo igjen til jeg er ved startvekt. Og det er jo en drøy størrelse.

10. mai begynner jeg på Grete Roede-kurs, og det gleder jeg meg til, jeg skal ned en 17-18 kilo! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av noen prøvelser du kommer borti..blir helt svett bare av å lese om den hjemturen på båten!

:klem:

Kanskje vi sees i dyreparken ;) , vi skal også dit og alle gleder seg stort- eller Helena har jo ikke noe valg da..vi andre gleder oss hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, Kipa! Noen ganger tar det helt av... Oliver kan være en prøvelse noen ganger. Jeg håper det bare er alderen og at det går over etterhvert, han er som regel grei, men noen ganger hører han ikke på meg i det hele tatt... :forvirret:

Nå sitter vi og venter på at Oliver skal våkne, og så skal vi dra i før-bursdagsselskap til svigerfar. Det er samlet en del familie der, så det blir sikkert koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var koselig bursdag for svigerfar.

I dag la vi Kaja i senga si litt over ni, og hun sovnet med en gang. Jammen deilig å ha hendene frie noen timer. Så jeg har fått ordnet og ryddet litt, bla ryddet vekk en del mammaklær fra skuffene mine og vinterklær fra knaggene.

Og så har jeg skrevet pakkeliste til Malagaturen vår, greit å få tenkt litt over hva som er lurt å få med.

Gleder meg masse til turen, håper vi får fint og varmt vær. Det hadde vært deilig!

I morgen kommer mamma, og jeg skal til legen for min egen 6-ukers kontroll.

Jeg har tenkt å få satt inn en hormonspiral, så kanskje vi kan få litt mer fart på sengegymnastikken. Det hadde passet særdeles dårlig å bli gravid igjen nå, og det demper aktiviteten betraktelig siden både jeg og mannen er "motstandere" av kondom.

Jeg håper legen finner ut av hva som feiler håndleddene mine også, jeg har ikke blitt så veldig mye bedre, men kanskje bittelitt. Det er allikevel vondt å gjøre det meste, så det er rimelig plagsomt.

Nei, nå er det byssanlulle-tid! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen drar vi til Malaga, men flyet går så tidlig, så vi har booket oss inn på sas-hotellet på Gardermoen. Så vi drar innover i dag etter middag, så er vi fremme omtrent til Olivers leggetid.

Har igjen litt pakking, ellers er jeg rimelig i rute. Gleder meg, og håper flyturen går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Siam.. lenge siden sist.. og det er nok min feil... :sjenert: er innom deg altså, men skriver jo ikke i min egen bok lenger.. har ikke tid desverre...

Så komisk at du er i Malaga... jeg kommer derifra nå!! Har vært der en uke med min familie, eller det vil si nærmere Marbella da, men vi fløy til og fra Malaga. Det har vært en deilig uke! Håper dere har det fint også!

Alt er vel med oss her hjemme, P er så stor og morsom, og jeg ser at vi blir mer og mer klar for en til... blir vel over sommeren at jeg tar ut spiralen og så ser vi hva som skjer.... Moro med alle disse ordene på barna nå.. P har også de helt merkligste ting som kommer hele tiden... "ga i lei" betyr glad i deg... så herlig!! :)

Vel, det er kos å lese at alt er bra med dere alle fire!!

Kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, takk for besøkene!

shy: hyggelig å se deg igjen, du er savnet! Vi var i El Rosario, ca 5 kilometer øst for Marbella.

Huset var kjempefint, og det var veldig barnevennlig. Vi fikk stengt av trappa ned til hagen og svømmebassenget, så Oliver kunne løpe fritt rundt. Og han fikk masse oppmerksomhet av alle og storkoste seg i vannet, selv om det var bittelitt kaldt etter min smak...

Vi hadde i utgangspunktet ikke leid bil, men etter en dag der fant vi ut at området var svært lite tilrettelagt for fotgjengere og spesielt ikke barnevogner. Vi måtte krysse en 4-felts motorvei med 100km/t... De hadde laget gangbro over, men for å komme dit måtte vi løfte vogna over et par autovern! Tenk å være alene med vogna, der da! :overrasket:

Vi var en dag i Gibraltar, og det var en kjempefin tur. Og vi var en dag i Marbella og fikk tatt en titt på gamlebyen. Men det blir litt begrenset hvor mye vi får gjort pga barna. Oliver er litt mindre tålmodig enn oss voksne, og byvandring og sightseeing er ikke noe han gidder i timesvis. Det aller morsomste er å bade, så det gjorde vi en del.

Flyturene gikk bra, selv om turen ned ble litt mer slitsom fordi vi måtte stå opp så tidlig. Oliver var overtrøtt da flyet lettet og fant ikke helt roen. Hjem gikk det som en drøm.

Det var uansett en kjempefin tur og svigers har lyst til å gjenta det til neste år! :hoppe:

Vi kom hjem på tirsdag og har allerede vært hjemme noen dager i det fine været.

På onsdag gikk jeg tur med barna i vogna og Oliver var veldig tålmodig og satt så fint atte. Kaja var mindre fornøyd og skrek nesten hele turen på 1 1/2 time... :sprettoy: Jeg prøvde å stoppe å amme, men det eneste hun ville var å bli båret. Ikke så lett å trille vogn på skogsstier når jeg holder Kaja i armene.

Hun er ikke så glad i å ligge i vogna, og det er litt dumt. Må prøve å venne henne til det, så jeg får gått noen turer fremover. Det er jo slankestart om få dager! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har vi hatt besøk av en eks-kollega med samboer og to barn. Veldig hyggelig! Synd det ikke ble så fint vær for vi hadde planlagt å grille. Det ble grilling, men vi spiste inne.

På onsdag er det Grete Roede kursstart, og nå jobber vi med å spise opp alt det usunne vi har... :plystre:

Jeg har hatt på meg skrittelleren for første gang i dag, og jeg har hittil havnet på skuffende 1212 skritt! Men så har jeg nesten ikke vært ute av huset i dag, bare en tur i butikken, og da tok jeg bilen siden jeg skulle handle så mye...

Det skal jammen litt til å komme opp i 10.000 skritt om dagen. Tror nok jeg må belage meg på flere turer med vogn. Om det ikke regner i morgen vil jeg ut og gå. Kanskje vi skal ta en tur og se på grisene og Gråtass igjen?

Kaja blir mer og mer sjarmerende. Hun pludrer og kurrer, og er så blid atte. Og Oliver er jo en solståle. Noen ganger er han en tornado og en pest og en plage, men sånn er det vel i den alderen... Jeg må innrømme at jeg gleder meg til han begynner i barnehagen. :sjenert: Selv om jeg sikkert kommer til å savne han litt også. Men da er det jo bare å hente han. Barnehagen ligger bare 3-4 minutters gange unna.

Jeg har bestilt støttebandasje til armene mine, håper at det vil hjelpe. De hadde ikke str. min inne, så jeg får dem først til uka. Det blir nok litt pes å ha dem på hele tiden, men hva gjør man ikke...

Kanskje jeg skulle prøve en naprapat?

Nå har jeg også rotet meg inn på Facebook, og det er ganske morsomt... Jeg trenger ikke akkurat mer pc-tid... Det blir så lite scrapping. Vel, vel. Luksusproblem. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Hei hei! Lenge siden sist. Har det travelt opptatt med mine 2 små jeg også.

Kaja høres ut som en liten engel! Snill og herlig. Er litt verre med Elias. Blir så klar av han av og til. En sjelden gang er han stille. Var stor forskjell fra Emma til han for å si det sånn.. ;) Skal til osteopat for andre gang nå 14.mai. Håper det hjelper.

Kos dere videre da :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marthepia: her i huset er det Oliver som er den store utfordringen... Jeg får ikke mer enn snudd ryggen til før han er i gang med ett eller annet mer eller mindre lovlig. Han har blitt en skikkelig rampegutt.

Her om dagen prøvde jeg å være litt ute i hagen med begge to, Kaja bæsja selvfølgelig og jeg tenkte jeg skulle ta sjansen på å skifte på henne ute på verandaen så vi slapp å gå inn alle sammen. Tror du ikke Oliver så sitt snitt til å løpe gjennom blomsterbedet og ut i veien... :sur: Så Kaja måtte ligge med rumpa bar i sola mens jeg beinet etter rabbagasten.

Får du vært noe særlig ute? Går dere tur, da eller? Hittil når jeg har prøvd meg på en tur er det enten den ene eller den andre som slår seg vrang... Så det blir til at jeg ikke har prøvd så mye.

Men nå som slankekuren begynner må jeg nok bare bite tennene sammen og dra dem med meg ut. Kanskje de rett og slett venner seg til det?

Myrthel: jeg er vel ikke den rette til å lære bort noe om Facebook siden jeg er skikkelig fersk der selv... Men du velger selv hvor mye opplysninger om deg selv du vil legge ut. Og du kan skjule en del opplysninger for andre enn vennene dine.

Jeg synes ikke det er så skummelt, men så er ikke jeg så engstelig heller, da. Jeg har ikke så mye å skjule... ;) Og så er jeg vel så naiv og tror at de fleste vil meg vel.

I dag prøvde vi oss på en tur ut, men det var så surt og kaldt at vi bare spaserte rundt i nabolaget i tilfelle det skulle begynne å regne. Det endte med at vi ble invitert inn til et vennepar på vaffler og det var minst like hyggelig. Så fikk Oliver lekt litt med kompisen sin også.

På ettermiddagen i dag har vi hatt besøk av pappa og B. og nå fortsetter vi den grusomme oppgaven og tømme godteribeholdnigen.

Skritt-telleren er nå på 4237, så det er en ganske fin forbedring siden i går. I går må det da ha vært noe feil med den... :sjenert:

Jeg la Kaja halv åtte i dag, og enn så lenge sover hun. Det hadde vært deilig om vi kunne få inn en rutine på at hun legger seg tidlig snart. Hittil har hun lagt seg sammen med oss.

Forrige natta sov hun faktisk fra halv tolv til sju! Og det er jammen bra. Hun har et mye bedre natt-sovehjerte enn det broren hadde på samme alder. Og det er jo deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...