Gå til innhold

Siams sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Næh! Så koselig med så mange bursdagshilsner, da!! :love:

Jeg hadde en kjempefin dag. Vi bodde fremdeles hos svigermor, og jeg fikk veldig god oppvartning, hele dagen. Og jeg fikk masse fine gaver, så jeg ble helt overveldet.

Jeg flyttet hjem i går, men i går kveld var jeg ute med barselgruppa.

Kjøkkenet har bare blitt dritfint!! Det gjenstår enda en del utpakking i skuffer og skap, og jeg mangler spot'er under overskap, tapet mellom benk og overskap, og glassplaten som skal over der igjen. Men det kommer på plass etterhvert. Maleren kommer og gjør siste tapetsering i morgen, og elektrikeren gjør seg ferdig når glassplaten er på plass.

Det er deilig å være hjemme igjen, og det er gøy å ordne og fikse. Rotet har spredd seg over hele huset, så det er nok å ta tak i.

Jeg får ny vaskehjelp i morgen, og det er nok å gjøre for dem også. Blir deilig å få rent hus, så får resten av ryddingen komme etterhvert.

Eksen hadde barna noen timer i kveld, så jeg fikk gjort en del.

Jeg var hjemme i hans nye leilighet sammen med barna på mandag, og vi fikk snakket litt sammen. Det han har gjort er like uforståelig og egostisk, men nå klarer vi å snakke sammen.

Oliver har det mye værre nå som han har sett faren sin en del i det siste. Han er skikkelig lei seg, og spør stadig etter han. Hvor er pappa, spør han plutselig, når han er midt i leken. Stakkars lille gutt.

Og han skjønte ikke helt hvorfor jeg ikke ble med dem i kveld.

Etter at vi hadde vært der på mandag, gråt han så sårt, og han var skikkelig lei seg hele kvelden. Jeg håper bare han ikke får noen varige mén av dette her. Jeg tror at skilsmissen mellom mamma og pappa har satt spor hos meg, og jeg tror en del av de tingene jeg sliter med er basert på hvordan faren min er. Og så er eksen mye værre enn faren min, så jeg håper ikke han klarer å ødelegge barna mine. Han er veldig ivrig etter å se dem nå, men det kan nok fort dabbe av. Plutselig er det noe annet som fanger interessen hans, og da farer han vel hals over hode til det...

Jeg har det om ikke annet litt bedre, og har hatt det ganske greit noen dager. Hadde det helt forferdelig i helgen, men føler at jeg har kommet til et nytt nivå. Jeg tror jeg kommer til å få et fint liv allikvel, det er nok barna dette kommer til å gå mest ut over. Jeg kan umulig klare å få tak i noen som er like ille som han har vært, så jeg vinner tross alt i denne situasjonen.

Jeg har masse koselige planer for desember, så jeg får bare prøve å overse at ting på langt nær ble sånn som jeg hadde tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at ting går forover og at du har ting å glede deg over! Skjønner bekymringene dine, men det er jo lov til å håpe at exen din over tid skjerper seg i forhold til ungene i hvert fall. Bra dere klarer å snakke sammen, det er et skritt på veien.

Ha en fin helg! Jeg skal grave frem litt julepynt, liker å ha julepynt oppe hele desember jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal grave frem litt julepynt, liker å ha julepynt oppe hele desember jeg!

Det er ikke lenge før julepynten kommer opp her heller. Julegardinene er allerede på plass. Men jeg må nok prioritere å få på plass ting og tang før alle nissene invaderer huset.

Maleren var her i dag, og fullførte jobben. Så nå er det enda finere. Glasset som skal være mellom benk og overskap håper jeg kommer i løpet av neste uke.

I kveld koser jeg meg med Idol og sjokoladekake. :spise:

I morgen blir det en tur til Oslo, skal på julemarked på Rådhusplassen og i bursdag til barnas oldemor.

Kaja er forresten ikke helt i form. Jeg var hos legen med henne på mandag, og da konstanterte han halsbetennelse. Hun hadde høy feber hele forrige helg. Nå har hun ikke feber lenger, men er ekstra grinete. Og skal helst bæres hele tiden. I tillegg aksepterer hun ikke noen fremmede. Håper hun kommer i form snart igjen... Stakkars lille jenta mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam, og takk for hilsen...

Håper du får en fin tur til Oslo i helgen, og at snuppa blir bedre snart!

Gratulerer med nytt kjøkken, send meg gjenre bilder på mail når du får tatt noen... (o:

Håper du får en fin førjulstid! Høres ut som det blir koselig å gjøre i stand til jul i huset og på det nye kjøkkenet ditt.

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk shy!

Det ble ikke noe julemarked på lørdag, det regnet i alle retninger. Men det ble bursdagsbesøk, og det var jo koselig. Hyggelig å treffe svoger igjen også, det er lenge siden sist. Han synes det er ubehagelig med det som har skjedd, og det skjønner jeg jo, men det er jo synd at barna skal miste onkelen sin i tillegg. Oliver er veldig opptatt av han, og syntes det var stor stas å se han igjen. Kaja har vel nesten ikke sett han i det hele tatt...

På kvelden kom eksen sammen med en kompis for å hente tv'en. Det var faktisk mye kjipere enn jeg hadde trodd. Ble skikkelig lei meg. Det var ikke noe gøy å se de bære ut, og det er ikke fordi det var så trist å miste tv'en altså. Jeg har en tv til nede.

I dag har vi vært på juleverksted hos en venninne i Oslo. Det ble litt mye kjøring for ikke så lang tid, men det var greit å komme seg ut og treffe folk også.

Vi har også vært på svømmingen i dag, pappa var med denne gangen. De ble med hjem og spiste middag hos oss, og pappa snudde dørene på kjøleskapet og flyttet en lampe i stuetaket. Veldig fint å ha litt hjelp til praktiske ting.

De ble til rett før Oliver la seg. Så kvelden gikk greit.

Jeg har ryddet litt mer på kjøkkenet, har fått pakket ut en del, men det er en stabel med kasser igjen på soverommet, og det står fremdeles ting rundt om kring. Men det nærmer seg.

Jeg driver også og pakker ned ting til eksen etter hvert som jeg finner det. Det skal bli fint å få alle hans ting ut av huset, og få dette overstått.

Seperasjonen er forresten godkjent nå. Den beskjeden var ikke så tung som jeg hadde forventet.

På tirsdag skal vi til mekling igjen. Jeg gruer meg ikke så fælt denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir lei deg når eksen kommer for å hente TVen. Det blir liksom så tydelig alt sammen, selv om det bare er småting. Men godt å ha det gjort!

Lykke til med mekling i morgen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, når skal dette ende?

Den siste uka har vi faktisk hatt en ok dialog, og jeg har hatt det ganske bra.

Jeg skaffet meg et tele2 abbonement så jeg kunne ringe gratis til mamma og søsteren min, og trengte en tlf til. Jeg skulle få hans gamle. Jeg fikk den i dag, og hva finner jeg på den? Puppebilder av hora hans!!! Det er så utrolig respektløst å ikke slette dem før han gir den til meg. (Hun var forresten ganske stygg, og hadde små hengepupper, så jeg føler meg ikke akkurat underlegen henne...)

Men er det mulig!! Nå som vi hadde hatt en dialog, og vi var blitt enige om at han skulle ha barna oftere, og litt mer på hans premisser, så gjør han dette mot meg. Tråkk henne ned igjen, det er enda litt puls, tenker han sikkert.

Han kom innom her i kveld for å tømme hengeren som er full av søppel etter oppussingen. Han skulle liksom være litt grei å hjelpe meg med praktiske ting. Jeg konfronterer han med at det er puppebilder av henne der, og han vil ha tlf, noe jeg nekter. Så blir det nesten slosskamp, og det foran barna. Jeg er så utrolig lei meg for det. Oliver ble skikkelig redd.

Jeg reagerte nok litt mye, men herregud! Det er grenser for hvor mye jeg tåler.

Jeg var endelig littegrann ovenpå.

Han ringte meg i stad og gråt og sa at han var lei seg, og sier at jeg må stole på at han ikke gjorde det med vilje. Akkurat som om han har vist seg å være en man kan stole på.

Så nå er det rett ned i søla med meg igjen. Jeg er så trist. Tenk at livet ble sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, vennen min! Jeg har så vondt av deg. Det er så vanvittig urettferdig det du går igjennom nå. Han er jo en dritt og det er så trist at han trykker deg ned. Jeg klarer ikke og forestille meg hva jeg hadde gjort i din situasjon. Tror jeg måtte blitt lagt inn et sted, for det hadde klikka helt. Hadde jo på en måte være greit, hvis man var enig om bruddet. Men når det finnes en tredjepart.. Nei, tørr ikke tenke meg en gang.

Du er i allefall fantastisk og fortjener så uendelig mye mer!

Varme klemmer fra ei som bryr seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EEEEEEER det mulig???? Herregud... så utrolig tragisk av han!! Det er jo en kjennsgjerning at man sjekker tlf sin hvis man skal låne den bort eller gi den til noen, og sletter og rydder opp... han må jo ha visst at de bildene var der?? Nei, dette er bare helt lavmål!! Jeg skjønner godt din reaksjon. Huff, trist at Oliver ble redd da!

Jammen godt at du har blitt kvitt den dusten!

Ikke la han "dra deg ned" i søla.. hev hodet, og tenk: "jammen meg godt jeg slipper å leve livet ut sammen med han!

stor bryrmegomdeg kos fra shy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her, jeg... :sjenert:

Så et innlegg i en annen tråd som "avslørte" hva som har skjedd med deg i det siste.... Husker jeg var her, riktignok ikke så mye, med et annet brukernavn når jeg ventet min lille jente og du ventet gutten din. Snikleste nok litt i dagboken din, og tror jeg meldte litt med deg også. Ble utrolig trist av å lese hvordan du har det nå. Synes du fortjener bedre. Men verden er jo ikke alltid en rettferdig plass....

Lykke til i en sikkert lang og smertefull prosess!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for alle koselige hilsner, jenter.

Det er, og har vært en utrolig tøff tid. Og det er sikkert ikke slutt enda. Dessverre.

Det har vært en fin dag, da. Mamma, Kaja og jeg har vært en tur på Ikea, og jeg fikk handlet en del ting vi trengte. Bla masse lys, og lekeoppbevaring til Oliver.

På ettermiddagen hadde vi julegrøt for besteforeldrene, og nissen kom! Det var stas. Men jeg tror faktisk at Oliver klarte å gjennomskue hvem nissen var. Han er ikke dum, den gutten. :fnise: Alle fikk pakke, så det var koselig.

Barna kom sent i seng, men de sover nok ikke noe lenger av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...