Gå til innhold

Bryllupsplanleggeren


Amadea

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så fornöyd med planen altså! Men kjaeresten synes jeg skal lete etter flere lokaler i Oslo så vi har litt flere å inspisere når vi drar dit i April. Kan jo hende det lokalet pappa tipset meg om ikke er helt perfekt selv om det föles sånn akkurat nå.

Tar gjerne imot tips!  :sjarmor:

Må ligge i Oslo, ha enten terrasse eller helst hage, ha plass til 100 - 150 sittende gjester og det må vaere lov til å ha med egen drikke (både vin til middagen og drikke til baren etterpå). Også må det vaere fint der.

Kravstore? Vi???    :riste:  :ler2:

Søstra har satt seg selv på saken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, søsterparty ja! Hei skål! :hoppe::vin: :-D :rosasmil: :icon_razz: :klem1::digge::danse::Nikke::kose::klem::vin::legrine: Fniiiiis!

(fikk ikke lov til å quote søsterparty-innlegget ditt for det ble for mange smileys :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har en venninne av meg lansert ideen om å ha bryllupet på en öy i Oslofjorden. Kjaeresten ble vedig entustiastisk av den ideen så da må vi sjekke ut priser og litt detaljer. Bra å ha flere alternativer. :) Vi går i förste omgang for Oslo, men hvis vi ikke finner noe vi liker innen vi er der på ferie i april / mai, bestemmer vi oss for kjaerestens hjemsted i stedet. Og da er det hele ganske "satt". Merker vi begynner å bli utolmodige etter å bestemme oss for noe snart...

Tror jeg setter opp en liste over mulige lokaler som jeg kan oppdatere etter hvert:

- Lokale 1 som ligger i "min" bydel + evt. trikk

- Öy i Oslofjorden (+ båt såklart :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker vi begynner å bli utolmodige etter å bestemme oss for noe snart...

Eh.... dere skal gifte dere om 1 1/2 år!!! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hva med å gifte seg på festningen?

Det ligger en festning til et eller annet sted mener jeg... Skolen har hatt en del fester der men jeg husker ikke hvem jeg snakker om :ler::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.... dere skal gifte dere om 1 1/2 år!!! :overrasket:

I know...

:lol:

Men det er så kjipt å ha bestemt seg for å gifte seg også vet vi ikke en gang i hvilket land enda!

Hva med å gifte seg på festningen?

Det ligger en festning til et eller annet sted mener jeg... Skolen har hatt en del fester der men jeg husker ikke hvem jeg snakker om :ler:  :sjenert:

Takk for gode ideer! Jeg lurer på om man må vaere ansatt i militaeret eller vaere i familie med en som er ansatt der for å gifte seg på Akershus festning. Men det skal absolutt sjekkes ut! Den andre du tenker på er kanskje Oscarsborg? Der tror jeg det er restaurant med sjenkebevilgning og alt og det er vi ikke like interessert i. Men skal også sjekkes ut :)

Takk for disse forslagene! :klem:

Sniktitter litt :)

Sniktitt i vei! Det er bare hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dette du tenkte på Vampyra?

Oscarsborg

Ser ikke ut som om det finnes selskapslokale hvor man kan ta med egen drikke der, så den utgår nok. Veldig stilig da! :)

Og dette var det jeg fant om Akershus festning:

Akershus festning

"Akershus slott er regjeringens representasjonslokale"

Hehe, kanskje ikke så greit å få trumfet gjennom bryllup der? Hadde vaert ordenltig morsomt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Enkelte steder med sjenkebevilling tillater medbragt drikke (forutsetter selvfølgelig stengt bar) på lukkede arrangementer. Dvs at det f.eks går an å ha med egen vin til middagen, og sikkert til resten av festen også. Det sier iallfall mannen, som tidligere jobbet på et populært "bryllupshotell" . Går jo an å sende en mail og spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Dallandra!

Det er jo en jungel av selskapslokaler! Hadde utelukka de som hadde skjenkebevilgning jeg.

*utsette*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Jamen... Når vi spurte, så bare lo han av meg, for det var ikke lovlig å ta med drikkevarer til steder med sjenkebevilgning. Det var pga. vanskelig og finne den "skyldige" hvis det skulle være no metanolsprit eller no der :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil det ikke bli mye billigere å holde bryllupsfesten der din kjære kommer fra, Amadea?

Noen må jo reise til dette bryllupet, samme hvordan man vrir og vender på det...

Nei da, jeg mener ikke å komme her å bry meg med deres saker... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Mentanolsprit! :overrasket: Ja, jeg aner ikke jeg. Det er vel bare å spörre.

Jerle: det ville nok blitt billigere her ja. Per kuvert i hvert fall. Men så ville bryllupet blitt mye större da...

Vi får nå se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare stikke innom med et lite :vinke:

Måtte jo lese gjennom dagboka di siden vi skal gifte oss kanskje/nesten likt og greier!!

Gleder meg til å følge med på planleggingen din, det med trikk hørtes morsomt ut! Den muligheten har ikke vi her på bygda...

Lykke til med valg av dato og lokale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! :vinke: Så hyggelig at du fant veien!

Valg av dato og lokale ja. Virker som om jeg har litt vegring mot å bestemme meg om dagen... Kjaeresten er i hvert fall helt for 08/08/2008 og går rundt og sier til folk at vi skal gifte oss den dagen. Så da blir det vel det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...