Gå til innhold

Bryllupsplanleggeren


Amadea

Anbefalte innlegg

Trallala... :digge: Bryllupsplanlegging ja!

Hadde vi hatt större lommebok eller bankboks i Sveits skulle vi ha leid trikk fra Ullevålsveien, kjört opp til Ekebergrestauranten og hatt middag og fest der. Sukk...

Er ikke 18.000 kr for å leie roklubben på Huk fryktelig mye? Bare for å leie lokalet? Da er ikke vasking etterpå eller duker inkludert en gang!

Det ser ut som at Oslo utgår... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi,oi det hørtes mye ut ja. Men så vet jeg ikke noe om hvordan prisene er i oslo heller. Vi betaler 3000kr for et samfunnshus fra fredag til søndag og da er vasking inkludert. Men så bor vi ikke i ett press område heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk funnet (ved hjelp av pappa :hjerte:) et samfunnshus som kanskje ser interessant ut. 6200 kr kosta det. Det er jo faktisk en tredejdel av prisen roklubben skulle ha. Det kjipe er at festen da kanskje må vaere i to saler. Er en stor dobbeldör mellom, men alikevel. Er ikke helt sikker på hvor vellykket det blir... Må nok ta en titt neste gang vi er i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på denne da!

Hadde ikke det vaert kult?

Men vi måtte hatt to turer. Blir det vellykket når folk må vente da tro? :klø:

denne er det mer enn god nok plase til alle. Men den er nå ikke like sjarmerende da...

:hoppe:

Hvor mye koster dette da tro? Får sende en forespörsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Ja gjett da!!! Men hva med å sende "hovedfølget" (brudepar, forlovere, foreldre, besteforeldre, søsken osv) i veterantrikken og resten i en ordinær trikk? Evt dele opp i språk og leie inn en Osloguide til å fortelle litt under reisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode forslag Dallandra. Ja, det med guide har jeg jo tenkt på, hadde jo vaert morro å hatt det som "venteaktivitet" mens vi fotograferes. Men på den andre side blir det kanskje litt pussig for Oslofolket ("og på venstre side ser vi stortinget / the parliament / el parlamento..." :ler:). Men så blir to trikker kanskje litt i dyreste laget også da. Er ikke lottemillionaer vet du! :sur:

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Mine erfaringer som guide i Trondheim er at de lokale som fikk omvisning i egen by syntes det var veldig gøy og interessant! Og du kan bestille guide til å guide på to språk samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror du ikke det hadde vært flott da?

Evt kan dere feire tre dager til ende og ha en sammenkomst på fredagen der de utenlandske gjestene får en guidet tur rundt i hovedstaden, og så kan dere samles et sted alle sammen med en skikkelig god norsk grillfest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuu! :hoppe:

Da blir det kanskje en ny trikk da. Ikke like stilig som veterantrikken, men hvis den pyntes blir den så fin som bare det og morsomt er det jo uansett. :) Vi kunne jo servert forfriskninger og kanapeer på trikken kanskje?

Nå ble jeg helt gira her! Fikk lyst til å bestille lokale og trikk og alt med én gang. :hoppe: Men lokalet bör nok inspiseres först... :sjenert: Og kjaeresten skal jo ha et ord med i laget også da...

*roe seg ned*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja tror du ikke det hadde vært flott da?

Evt kan dere feire tre dager til ende og ha en sammenkomst på fredagen der de utenlandske gjestene får en guidet tur rundt i hovedstaden, og så kan dere samles et sted alle sammen med en skikkelig god norsk grillfest!

Der var du også ja!

Tredagersfest ja. Jo, vi bör nok kanskje ordne noe mer for disse langtveisfarende.

Men jeg hadde syntes det var så morro å hatt trikk fra et sted naerme kirken til lokalet jeg da. I stedet for veteranbil og sånnt som folk ordner. Så kunne vi (brudeparet) para hoppet av et sted for fotografering (ved festningen for eksempel?) mens resten av brudefölget tar seg en trikkesightseeingstur.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Det høres jo knall ut! Det er bare å pynte trikken med litt bjørkeris og norske flagg det!

Har dere satt noen dato forresten? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har flere datoer å velge mellom. Så er vi sikre på at vi får den kirka og det lokalet vi önsker. Greit å vaere litt fleksible. :) Vi har snakka om 26. juli, 2. eller 9. august. Også har vi snust litt på 8. august (det er en fredag, men til gjengjeld er det 08.08.2008 :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stolte søstra til den vordende bruden klarte endelig å få surret seg inn her :-D Hurra hurra for deg og nesten-svogern! Nå skal jeg følge ivrig med på bryllupsplanleggingen herfra også!

Suss og klem fra Store-søta  :klem:

PS: Så morsomt at små snuppeluppeniesene skal være brudepiker! Sukk... for et drømmebryllup det blir! :bryllup:

Åj, sååå kos!!! Hei søss!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så fornöyd med planen altså! Men kjaeresten synes jeg skal lete etter flere lokaler i Oslo så vi har litt flere å inspisere når vi drar dit i April. Kan jo hende det lokalet pappa tipset meg om ikke er helt perfekt selv om det föles sånn akkurat nå.

Tar gjerne imot tips! :sjarmor:

Må ligge i Oslo, ha enten terrasse eller helst hage, ha plass til 100 - 150 sittende gjester og det må vaere lov til å ha med egen drikke (både vin til middagen og drikke til baren etterpå). Også må det vaere fint der.

Kravstore? Vi??? :riste::ler2:

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, nå tror jeg det blir sånn at hvis vi ikke liker det vi ser når vi er i Oslo i april, da blir det bryllup på kjaerestens hjemsted.

(Puh, lang setning! :overrasket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...