Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet
Her veldig lyst på noen forskjellige sånne pakker selv, og tror at det kunne gjøre at jeg synes det ble morsomt igjen.  Noen pakke du vil anbefale?

Jeg har to, det er vacation og unleashed. Av disse to vil jeg anbefale unleashed, dersom du skal velge en (de andre kjenner jeg ikek til, og kan ikke anbefale noe av dem) Dette fordi denne etter min mening gir spillet en helt annen mening, når du kan ha dyr! Selv har min familie nå to hunder, som jeg prøver å få til å bli gode nok venner til å få valper, og det er spennende, etter min mening. Å ta familien på ferie er forresten praktisk, i tilfeller der de trenger flere venner, og bedre familieforhold. På ferie trenger de jo ikke bekymre seg for jobb, og det er koselig.

Skrevet

Nå har jeg fått meg The Sims - Hot Date :hjerte: Noen som har prøvd den? Har ikke fått prøvd den enda men skal gjøre det i kveld tror jeg. :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har "Livin' Large" og "Hot Date"

Storkoser meg *S*

Det er to vesentlige nyheter i "Hot Date" i forhold til de tidligere pakkene:

A: Du kan ta med Simmene dine Downtown, samt bygge utesteder der.

B: (for best) Du har flere nabolag/spillebrett, slik at du kan kjøre flere spill samtidig. Jeg jubla over akkurat den muligheten, for da slapp jeg endelig å dele nabolag med ungene og deres noe sære familier som stadig vekk gifta mine Simmer ut av mine hus.

Tips: Mappene Userdata, Userdata2 osv inneholder de ulike nabolaga. Hvis du vil kjøre to utgaver av første "side" kopierer du hele Userdata-mappa og gir den nye mappa navnet Userdata(neste ledige tall) Du kan ha opptil 99 spill gående på en gang.

Lykke til!

Gjest Embla s
Skrevet

Syns denne royale varianten så litt små-festlig ut jeg :ler:

Skrevet

ååå jeg har vært hekta på the sims i ca 2-3 år nå hehe. eller, jeg var mer hekta før GTA3 og vice city kom ut da, nå er det det store.

bruker kun 2 nabolag (av 7), ett av dem bruker jeg juksekoder på, slik at alle som bor der er søkkrike, og det nabolaget er et slags "Hollywood". jeg hadde spice girs, madonna, michael jackson og mange andre boende i det nabolaget, lastet dem ned fra nettet, helt like.

det andre bruker jeg ikke koder på, slik at de husene er mer fattigslige, men jeg har jo fått noen til å bli velstående da, ved å jobbe seg oppover. en av dem er overlege, og en av dem er topp-militær:) det som er slit da, er å få nok venner for å stige i gradene, samtdig som man må få nok søvn og hygiene og moro for å stige i gradene.

har lastet ned 2 GB fra nettet, mannen er sur for det tar opp hele pcen hihi. masse nye klær, møbler, leker, tapet, gulv, GARDINER, osv.

tar dere bilder? jeg bruker fotoalbumet i Sims mye, og tar bilder av brylluper (veldig kjekt når de finner ut at de skal gifte seg på BADET feks :roll: ), osv. veldig morsomt å gå tilbake og se:)

har alle tilleggspakkene utenom unleashed, har kjempelyst på det, med alle dyrene og den stilige svingtrappen. har heis, en gammeldags, den er stilig.

klem Iset

Skrevet

Jeg digger også Sims, og har alle tilleggspakkene. Jeg ble litt stressa av Unleashed, den dumme katten min ville bare være inne på badet og deppe. Nektet å leke med kattene som kom på besøk, men savnet helt tydelig selskap! Makan!

Men litt av problemet med alle tilleggspakkene, er at det blir mer og mer å bruke tiden på, synes jeg. Vanskelig å få tid til alt, selv om tiden stopper opp når du drar til byen/på ferie osv. Dessuten blir mine simmer helt utslitte av å dra på ferie...

Gleder meg til den nye Sims-tilleggspakka, hvor du skal prøve å bli en så stor stjerne som mulig. Glam-livsførsel, juhu!

Ellers har ennå klart å la være å kjøpe Sims til PS2, men det holder hardt...

Gjest Zalomine
Skrevet

La dem sove på ferieplassen da, og sør for at de spiser, dusjer og leker, så ordner det seg vel?

Forøvrig, dette med dyr er litt slitsomt ja. Jeg har to hunder. De nekter egentlig å bli bestevenner, desverre, så valper blir det ikke. Om katten savner selskap, men ikke vil leke med de andre (mine hunder bryr seg heller ikke om besøkende dyr) så får du leke med den da vel?

Hmm, kommer jeg med altfor lettvindte løsninger? I alle fall... ja, det er tidelig på morgenen, så tilgi meg da i så fall :)

Skrevet

Herreguuud, jeg blir stressa!! Har adoptert en bebis og den tar jo så siiiiinnsykt mye tid og de blir fort sure og tom for energi og "fun" begge to. HAN jobber og er blidere og mer fornøyd enn hun som liksom er hjemmeværende. Blir lite tid til sosialisering også. :evil: Jækla unge, altså!! Hva gjør jeg? Tips?

Skrevet

Men da kommer det jo ingen penger inn vel?! EN av dem burde vel jobbe? Han jobber fortsatt men hun fikk sparken.

Gjest Kira
Skrevet
Men da kommer det jo ingen penger inn vel?!  EN av dem burde vel jobbe?  Han jobber fortsatt men hun fikk sparken.

Hva med å skrive ctrl+c hvis jeg ikke husker feil. Si ifra hvis det ikke går, så får jeg åpne Sims igjen, så skriver du rosebud;rusebud;rosebud;rosebud;rosebud; endel ganger, så får du 1000 simolions eller hva de pengene heter for hvert rosebud; :)

Gjest Zalomine
Skrevet

Babyen er bare baby i ca 3 døgn, snart blir den en unge, så slapp av. (Forå unngå å bli sparka må du la dem være hjemme hver sin dag, alternativt sørge for at en av dem har nattevakt før du får ungen.)Og la henne organisere livet sitt rundt babyen da, når hun er hjemme. De fleste slike babyer sover i 6-8 timer når de først har blitt stille. Dvs, trøster hun den rett etterathan går på jobb kan hun trygt legge seg når den er blitt stille, så tar han den neste gang, for da er han hjemme fra jobb. La evt han lage mat med en gang han kommer hjem, om hun da driver med ungepass, så får hun mat etterpå. sørg for kaffemaskin så hun får kjapp energi, og gi henne et langt bad (gjerne boblebad) innimellom.

Det ER slitsomt å ha en baby, så det er også slitsomt i sims. Meni sims varer det bare 3 dager. IRL varer det langt lengre....

Gjest Zalomine
Skrevet

Hva med å skrive ctrl+c hvis jeg ikke husker feil. Si ifra hvis det ikke går, så får jeg åpne Sims igjen, så skriver du rosebud;rusebud;rosebud;rosebud;rosebud; endel ganger, så får du 1000 simolions eller hva de pengene heter for hvert rosebud; :)

Jo, men jukser man, så blir de fleste av oss drittlei spillet ganske fort. Langt bedre å jobbe og "spare"litt penger før man får en unge, og så klare seg på en inntekt en periode. Litt sånn som i virkeligheten. Og, det er langt lettere med den neste ungen, for da kan første ungen hjelpe til som barnevakt også (Bare sørg for at karakterene ikke blir for dårlige på skolen,for da forsvinner den til millitærskole, og er borte foralltid)

Gjest Kira
Skrevet

Det er jo sant.

Men jeg finner ikke igjen Sims spillet mitt. :-?

Skrevet

Hmfr, synes det har gått evigheter jeg. Dessuten har hun alledere fått sparken, tenkte ikke på sånn annen hver dag. Har sikkert et døgn igjen da før bebisen blir større. Puh! Kaffemaskin skal jeg garantert få meg. Også må han få tid til og studere litt matlaging, for det blir bare brann når han lager mat. :oops: Slitsomt der spillet her. :ler: Får jo ikke tid til og dra ned til byen heller og finne på ting etter at den bebisen kom.

Hadde ikke så veldig lyst til og måtte ty til juksing, men ellers takk for tips, Kira. :wink:

Er litt sånn "fersk" i Sims enda, så det kommer sikkert flere spørsmål etterhvert fra meg. :roll:

Gjest Zalomine
Skrevet

Dersom du er fersk, så anbefaler jeg at du rett ogslett holder deg til en eller to voksne personer en stund, så blir det ikke så masse stress.... Men nå er snart denne babyen en unge, da blir det litt greiere.

Forøvrig: invester for all del i enbrannvarsler, så kommer brannvesenet når du lager brann. Sats på minst to streker i matlaging som en "grunnutdanning" du skaffer de voksne den første dagen i spillet.

Og spørr oss masser av spørsmål, vi elsker å svare, så kan vi "øse av vår kunnsakp", drømme oss inn i spillet, uten å bruke 15 timer i døgnet på å spille... :)

Skrevet

Det kom forslag om de skulle få en bebis etter et ganske så heftig kyss. Jeg sa NEI! Litt senere ringte telefonen og jeg fikk spørsmål om vi ville adoptere - nysgjerrig som jeg er sa jeg ja. My GOD for en skrikarunge. :frustrert: De var jo SÅÅÅÅ happy og fornøyde før det og jeg hadde masse planer om turer "down town" og greier. Nå er de slitene og leie med lite energi og lite "fun" og med en gang jeg får de i bedre humør så tar det ikke lange stunda før de er deppa igjen.

Brannvarsler har jeg fra før av, heldigvis. Brannvesenet har kommet flere ganger. Jeg tør ikke fyre opp i peisen heller nå, for da begynner det vel bare og brenne igjen.

Skrevet

Hvis du er lei av babyen, kan du bare la den gå for lut og kaldt vann. Da kommer de fra barnevernet og henter den, og du er kvitt problemet... Du kan godt sette hele babykurven ut, så slipper du å plages av skrikinga mens du venter på barnevernet...

Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, selvsagt, men kan jo la barnevernet ta ungen, men når hun har holdt ut i to døgn, av ca tre, så er jo et lite til greit nok, er det ikke det da?

Kjekt med unger... mener nå jeg da(men mitt morsinstingt er sterkt, ogsånår det gjelder simsbabyer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...