Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg var hekta på Simcity og Sims før. Det er år siden jeg har spilt! Fikk det nye Simcity spillet til bursdag, men det var ikke som før. Kanskje jeg skulle prøve Sims igjen?

Et par gode tips;

For å pleie det sosiale

Bygg en del nabohus, ta deg ti minutter inni de forskjellige familiene, inviter DIN ( den familien du satser på ) til disse familiene. Det sosiale hos DIN familie vil da øke uten at du tar av deres tid.

Om det er noe annet du/dere trenger tips om eller vil vite om sims, er det bare å spørre!

Jeg vet forresten hvordan dere får noen ekstra slanter i lommeboken, og hvordan dere fjerner postkassen, slik at dere slipper regninger! :)

Hilsen en som ble mangemillionær iløpet av 5 minutter inne på Sims.

Spille med naboene slik at DIN familie får sosiale poeng, det brukte jeg også å gjøre, syntes det var veldig genialt!!

Hvordan får man ekstra slanter? OG: hvordan blir man kvitt postkassen?? Og dere som stenger folk inne i små hus uten dører: :o er ikke det litt...creeepy? Ikke for det, barnevernet kom alltid og hentet mine barn, så jeg er vel ikke stort bedre. Jeg fikset aldri dette med jobb, sosialt OG barn!! rakk ikke å organisere alle, det blir jo så mange å holde styr på!!

Bruker dere la dem "gå på auto pilot"? Jeg har prøvd dette, men da blir det jo bare tull! Føler at jeg må styre hver minste detalj enhver skal gjøre... Rimelig hektisk hvis det er snakk om en hel familie...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant ut hvordan man ble rik ved hjelp av juksekoder.. men det gjorde faktisk at jeg ble lei hele spillet. Gøy i en time og ellers ikke noe stas.

Akkurat som i den virkelige verden. Man øsnker seg masse penger, det er kjempegøy å vinne i lotto, men når man har kjøpt alt man kan tenke seg, så blir det ikke noe spennende eller morsomt likevel. Og i Sims er det begrenset hva man kan kjøpe også.

Anbefaler ikke å bruke juksekoder.

Skrevet

Noen som har en god link hvor jeg kan laste ned tingtapetergulv ol. gratis? :hoppe:

Gjest Zalomine
Skrevet

http://www.thesimsresource.com/

Ikke alt er gratis, men noe er. Og hva som er gratisk rulerer hver 3. dag, slik at det alltid er noe nytt å finne, uten å betale. Noen ting er alltid gratis i tillegg da.

Her er det hus, møbler, vegger, gulv... ja, alt, rett og slett.

Mye av det krever forskjellige tilleggspakker da, det er det opplyst om i hvert enkelt tilfelle.

Skrevet
http://www.thesimsresource.com/

Ikke alt er gratis, men noe er. Og hva som er gratisk rulerer hver 3. dag, slik at det alltid er noe nytt å finne, uten å betale. Noen ting er alltid gratis i tillegg da.

Her er det hus, møbler, vegger, gulv... ja, alt, rett og slett.

Mye av det krever forskjellige tilleggspakker da, det er det opplyst om i hvert enkelt tilfelle.

Har lastet ned masse, men skjønner ikke hvordan jeg legger de inn i sims :oops:

Gjest Zalomine
Skrevet

Les hjelpesidene da...

Vel, korst sagt, du må ha winzip da, for å pakke ut det du laster ned. Pakk ut ting til "downloads" folderen i spillmappa. Vegger til "walls", gulv til "floors", skins til.. ja, nettopp "skins".

Spørr gjerne om mer detaljerte forklaringer, men det er godt forklart i hjelpe-sidene på den sida...

Skrevet

Får det ikke til for jeg finner ikke mappene. De ligger ikke der de skal. :evil: *Blir sint og sletter alt igjen*

Gjest Zalomine
Skrevet

sims/download den er da vel ikke vanskelig å finne?

De andre er:

sims/gamedata/floors

sims/gamedata/walls

etc...

Om ikke disse mappene finnes, da er det noe svært rart, for i dem er det jo allered de opprinnelige veggene etc (bare download, der du putter objekter, som er tom til å begynne med)

Skrevet

Fant det ut til slutt. De mappene jeg sk<l legge ting i ligger ikke under download mappa, men på et helt annet sted. Merkelig egentlig.. Takk for hjelpen uansett. :D

Gjest Zalomine
Skrevet

Selve TINGA (altså bord, senger, bilder, lamper, blomster, leker, etc... alt du kjøper, ikke bygger, stort sett) skal nettopp i download-mappa (de fleste i alle fall, enkelte spesielle skal andre steder) men vegger, tak, gulv, skins etc har sine egne mapper andre steder....

Skrevet

Kunne ikke legge tingene i download mappa heller jeg., men de dukka opp på riktig sted når jeg fikk flytta de.

Gjest Zalomine
Skrevet

Jaja, flott at det funker i alle fall :)

Lenge siden jeg har spilt sims (men jeg laster stadig ned ting innimellom) Kanskje jeg burde prøve meg igjen, snart? (Problemet er at jeg ønsker meg en tilleggspakke, jeg har spilt dette så lenge at jeg ønsker meg en utvidelse.....)

Skrevet

Mangler bare house party og onleashed jeg. Morro med alle de ekstra greiene synes jeg..

Gjest Zalomine
Skrevet

Mangler ALLE jeg, har bare den opprinnelige.... :(

Gjest Anonymous
Skrevet
Når en får barn og de vokser opp til skolebarn. Hva skjer da videre med dem? Jeg vet at om de ikke er flinke på skolen mister jeg dem for alltid' date= for de blir tatt på militærskole? Men blir de store etterhvert ? Eller må de bare bli boende hjemme.

Ett eller annet sted på nettet finnes det et tilleggsprogram der du kan endre alder på simmene dine.

Finner det ikke igjen nå, men dersom du kikker på nyhetsgruppa alt.games.the-sims er det kanskje hjep å få med det meste?

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&....games.the-sims

Gjest Mzfire
Skrevet

Så flott da :) Men jeg ble veldig usikker da jeg gikk inn på denne linken. Vet ikke hvordan jeg går fram. Noen som kan fortelle meg det? Er ikke så utlært enda :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Om du kan drøye en dag eller to så skal jeg installere og prøve det ut for deg 8)

Gjest Mzfire
Skrevet

Takk Revetispa, har ikke dårlig tid jeg :) Venter i spenning.

Gjest Zalomine
Skrevet

Da venter jeg også i spenning. Jeg kunen godt prøvd det ut selv altså, men jeg føler ikke at jeg har tid til å spille sims denne uken, med en leilighet som ser ut som et nedslagsfelt (stygt å bruke slike begreper når alle tenker på irak?), og min bror kommer på besøk for første gang i denne leiligheta på torsdag... Sims tar fort MANGE timer, og de timene hadde jeg tenkt å bruke på å legge sammen tonnevis med rene klær (måtte jo bli det, så mye som jeg vaska i helga) og på å rydde og støvsuge litt... Kanskje jeg kunne ansette en hushjelp, slik jeg alltid gjør i Sims.... (vel, det var det der med pengene da. I sims tar jeg meg fort råd til det, men i virkeligheten er det litt annerledes...)

Venter i spenning jeg. Det jeg har lest virker spennende, skal bli fint å få vite hva du synes om det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...