Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Joda, homofile kan adoptere i Sims. :-) Men på lik linje med heterofile par må de ha ganske godt forhold til hverandre, altså tilnærmet full score.

Selv synes jeg de mest effektive drapsmetodene (huff, så brutalt) er enten å la dem bli leke med marsvinet til de blir syke og dør (skjer gjerne i løpet av et døgn hvis de ikke gjør annet enn å leke med det) eller la dem svømme i bassenget og slette stigen så dør de ganske raskt. Å stenge dem inne i et rom slik at de dør av sult tar ganske lang tid, i tillegg til at man til stadighet blir mint på sin egen brutalitet ved at det kommer hyl og gråt fra rommet.... :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her er linker til masse sider du kan laste ned gratis fra :-)
Gjest Anonymous
Skrevet
Trykk ctrl + alt + shift + C for å få opp jukseboksen. Skriv "move_objects on" og nå kan du slette det du måtte ønske.

Takk! Det løste problemet!

Et annet problem.. nesten hver gang ungene har dusjet kommer det masse vann på badegulvet. Kan man gjøre noe for å forhindre det?

I tillegg så har Sims familien min hushjelp og noen ganger kommer en reparatør for å fikse ting. Innimellom blir de stående utenfor terrassedøren når de er ferdige og bare løfter på armene og rister på hodet? Slik står de en stund før de plutselig forsvinner. Noen som vet hva dette kommer av?

Takk for hjelpen. :D

Skrevet

Du kan dessverre ikke gjøre noe med vannsølet, så fremt det ikke kommer av at dusjen er ødelagt. Når det gjelder som blir stående og vifte med armene er det fordi de vil prøve å gå hjem den veien men ikke kan, dette skjer gjerne hvis hagen din er omringet av hekker, busker eller annet som ikke er et gjerde. Etterhvert skjønner de at de kommer seg ut den veien og går ut ytterdøra.

Gjest Anonymous
Skrevet
Et annet problem.. nesten hver gang ungene har dusjet kommer det masse vann på badegulvet. Kan man gjøre noe for å forhindre det?

Vann på golvet = lekkasje.

La en av de voksne i huset reparere feilen. Da vil Simmen øke sin tekniske kompetanse. Alternativt ringer du etter en reparatør.

Dyre dusjer/badekar har færre lekkasjer/feil enn billige.

I tillegg så har Sims familien min hushjelp og noen ganger kommer en reparatør for å fikse ting. Innimellom blir de stående utenfor terrassedøren når de er ferdige og bare løfter på armene og rister på hodet? Slik står de en stund før de plutselig forsvinner. Noen som vet hva dette kommer av?

Det står antakelig noe i veien slik at de ikke kommer fram. Du kan ikke styre NPC-ene (Non-playable-characters), men du kan flytte dem med "move_objects on".

"move_objects on" kan brukes til så mangt, blant annet å fjerne vanndammer, fluer, irriterende gjester osv.

Du kan også bruke dette som "livreddende førstehjelp" dersom simmene dine begynner å få mange røde stolper. Om du klikker den aktuelle simmen og taster delete blir simmen borte, men kommer tilbake i fin form (helt grønn) når du aktiviserer simmen (klikker på ikonet til simmen) i live mode. Pass på å lagre spillet før du gjør dette, fordi kompetanse, venner, relasjoner, stjerner, jobber osv som er opparbeida etter siste lagring vil forsvinne når du sletter simmen.

Skrevet

Har ikke spillt "The Sims" på kjempelenge, men nå har jeg installert spillet igjen. Slite med at jeg ikke får revet/sletta vegger for å bygge om de husene jeg allerede har. Det er ikke fordi det henger noe på veggene. Om så jeg bygger en vegg alene mindt ute på en stor plen får jeg ikke til å rive den. Noen som vet om en fiks for dette?

Skrevet

hvis du holder inne ctrl-knappen mens du "bygger" veggen, altså du gjør det samme som når du skal bygge den, men holder inne crtl, da går den vekk:)

Skrevet
hvis du holder inne ctrl-knappen mens du "bygger" veggen' date=' altså du gjør det samme som når du skal bygge den, men holder inne crtl, da går den vekk:)[/quote']

Nei, den gjør ikke det, det er det som er problemet!

Skrevet

å.... da må det være noe gale i spillet ditt... :-?

Skrevet
å.... da må det være noe gale i spillet ditt... :-?

Ja, det er jo derfor jeg spør om noen vet om en fiks :wink:

Skrevet

Prøv litt flere ganger først, det kan være litt vanskelig noen ganger, at den ikke reagerer liksom... men går det absolutt ikke etter mange forsøk, så er det kanskje noe galt?

Skrevet

Tro meg, jeg har prøvd MYE nå. Har som sagt til og med bygget en ensom bit vegg langt ute på gresset for å være sikker på at det ikke skulle være i konflikt med noe når jeg prøvde å rive den. Men selv ikke den får jeg revet. Nå har jeg faktisk avistallert og installert også, men det hjelper heller ikke :veldigsur:

Skrevet

Kanskje du kan prøve denne juksekoden først. Når du har fått opp jukseboksen skriver du inn "move_objects on" og trykker på enter. Det kan hjelpe.

• 1 måned senere...
Skrevet

Noe er galt med SIMS'en min! :-? Det startet med at gjestene ikke ville gå etter at jeg hadde bedt dem om det. Hushjelpen ble også bare stående etter at hun var ferdig. Gjestene stod bare og lagde sinte lyder, før de etterhvert falt om og sovnet på gulvet. Kunne ikke klikke på dem helller, så tilslutt brukte jeg "move_objects on" og slettet dem. Dette måtte jeg også gjøre med en haug tallerkner m/fluer en gang. :-? Når jeg nå vil ringe og be naboene på besøk, er det bare en eller to familienavn som dukker opp i motsetning til 4 eller 5 før, og når jeg får ringt til noen, og de sier at de kommer, så kommer de ikke alikevel! Hadde 7 venner, men nå er de nede i 4, for jeg får jo ikke tak i dem! :( Posten og avisen kommer heller ikke lenger, og ikke gartneren og hushjelpen heller. Pluss at jeg har fått flere telefoner fra banken om regninger som må betales ellers så kommer de og tar fra meg alt! Men jeg får jo ikke posten lenger heller!! Så hva skal jeg gjøre?!? Noen som har vært borti noe lignende?! HJELP!!!!

Gjest Malama
Skrevet

Min erfaring når folk nekter å komme (gjester eller hushjelpa) er at det hjelper å flytte. De "nullstilles" på en måte i nytt hus, og da pleier det ordne seg, i alle fall for meg.

Men jeg ve ikke hvorfor dette problemet oppstår, eller om det finnes en enklere løsning på det.

Skrevet

Du bør få deg et badekar som barna kan bade i....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...