Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen her inne som har spilt Sims jeg.

Har nylig begynt å spille det. Nå har vi adoptert en baby da, men det er slitsomt. Mannen måtte bli hjemme og passe ungen,mens dama må jobbe.Men nå er de så slitne begge to at dama forsov seg og skjer det en gang til mister hun jobben. Det vil jeg ikke for hun har klatret seg opp over. Kjedelig og begynne på skratch igjen. Skal jeg bare la barnevernet komme og ta ungen? Syns det er kos med barn også, men når en skaper en familie vet jeg det går ann å skape noen barn også, men de er store da. Hvordan er det?

Syns også det er slitsomt å pleie kontakt med venner og kommer det to blir de så fort fornærmede og føler seg oversett. Mannen jeg har er veldig sosial av seg og har ingen venner enda. Det lyser konstant rødt på han. Slitsomt.. Spiller den første Sims pakka jeg da.

Har også klart å miste to stykker i brann da, de døde. Men syns det er vanskelig å få tid til alt jeg. De skal jo stige i gradene når det gjelder kreativitet, matlaging osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av.. du får nye unger hvis barnevernet kommer og tar det du har (ikke akkurat som IRL).

Store unger får du ved å gifte bort Sim-ene med noen som har unger fra før. Disse blir fort sendt på internatskole om de slurver med pugging og forsover seg mye :ler: .

Lenge siden jeg har spilt nå.. og plutselig fikk jeg kjempelyst til å sette i gang! Det er jo så morsomt (en stund).

For å slippe branner: Kjøp brannvarsler, en dyrere komfyr og en bokhylle. La sim-ene lese kokebøker ofte, da lager de ikke brann.

Skrevet
:hoho: Hva dreier dette seg om ??? Høres jo ut som om dere spiller med personer jo ?? :hoho:
Skrevet

Vi gjør jo det :ler: !

Hvis du ikke har spilt Sims før, så anbefales det.

Synes at det er kjempegøy jeg... bygge opp hus, få dem til å tjene penger, gifte seg, adoptere barn.. you name it.

Skrevet
Lurer på om det er noen her inne som har spilt Sims jeg.

Åja...Sims har tatt noen timer og dager fra meg ja. Blir hekta på det som på alt annet. Lenge siden nå, men tør ikke begynne, fordi jeg har litt tendenser til senebetennelse.

Har nylig begynt å spille det. Nå har vi adoptert en baby da, men det er slitsomt. Mannen måtte bli hjemme og passe ungen,mens dama må jobbe.Men nå er de så slitne begge to at dama forsov seg og skjer det en gang til mister hun jobben. Det vil jeg ikke for hun har klatret seg opp over. Kjedelig og begynne på skratch igjen. Skal jeg bare la barnevernet komme og ta ungen? Syns det er kos med barn også, men når en skaper en familie vet jeg det går ann å skape noen barn også, men de er store da. Hvordan er det?

Det tar bare noen få dager før barnet blir "stort", og da trenger ingen å være hjemme med det lengre. La dama ta barnet akkurat når hun kommer hjem fra jobb, mens mannen sover. Så kan han være våken med barnet om natta mens dama sover slik at hun klarer å stå opp og gå på jobb. Jeg pleier (pleide) å si nei til å adoptere (de ringer igjen senere) til jeg har fått spillet i gang skikkelig. Når man har teken på det kan man la de to voksne være hjemme med babyen annenhver dag til den er blitt stor, eller man kan lage en familie med et ektepar og en "barnepike". Eller en kan sørge for å få barn når en av de voksne jobber nattskift, men det blir fort slitsomt.

Syns også det er slitsomt å pleie kontakt med venner og kommer det to blir de så fort fornærmede og føler seg oversett.

La mannen prate med den ene og dama med den andre. Eller prat annenhver gang med hver av dem. Klem og kyss ikke mens det er noen andre til stede, sjalusi oppstår ofte. Du kan alltid be gjester om å gå, dersom du ikke har tid til dem. Det er mindre slitsomt å gjøre aktiviteter sammen med gjester, for eksempel spille sjakk (nyttig for logikken samtidig som du er sosial) eller se på TV. Det er også fint å spise sammen med gjester man ikke kjenner så godt, ellers har folk ofte en tendens til å fornærme hverandre dersom de ikke går så godt over ens. Men når de spiser er de snille og høflige.

Mannen jeg har er veldig sosial av seg og har ingen venner enda. Det lyser konstant rødt på han. Slitsomt.. Spiller den første Sims pakka jeg da.

Mannen blir mere fornøyd dersom han er sosial med kona si eller et barn i familien også. Det er viktig å passe på at alle i familien har et godt forhold til hverandre. Felles måltider er en god ide.

Har også klart å miste to stykker i brann da, de døde. Men syns det er vanskelig å få tid til alt jeg. De skal jo stige i gradene når det gjelder kreativitet, matlaging osv.

Som du allerede har fått råd om bør du ha en brannvarsler rett over komfyren og en komfyr av god kvalitet. Men de bør i alle fall ha to "streker" på matlaging før du lar dem holde på. I mellomtiden kan du ringe etter pizza (kjøp en telefon som har dette valget dersom du ikke har en allerede).

Krever litt trening ja, og det ha jeg mye av ;) Du har nå fått mine beste starttips, men en veldrevet sims-familie er en "kunst" ;)

Skrevet

:o

Forstår ikke noe jeg . Hva slags spill er dette? pc spill eller til nintendo eller noe?

hvordan virker det? hvordan vet man hva personene vil og hvordan de er? kan noen gi meg en innføring fra bunnen av? Synes det høres spennende ut jeg ..men ser for meg de der datadyrene som man ikke kunne legge fra seg og så måtte trykkes på ved ulike behov ....

:ler:

Skrevet

Jeg er også hekta på the sims. Utrolig morsomt. :D

Skrevet

Virgo:

Litt mye å forklare, men ta en titt på disse sidene.

http://home.no.net/entrance/thesims/

http://thesims.ea.com/

Det går ut på å få en familie eller noen personer du velger ut til å fungere. De skal ha et sted å bo, møbler, jobber, mat, søvn og kunnskap.

Hva Sim-ene trenger ser du ved å følge med på humøret dems, som vises ved indikatorer nederst på skjermen.

Gjest Zalomine
Skrevet

Adopterer så godt som ADLRI unger jeg, men familier med mange barn, det har jeg, og "halve morroa" (egentlig mer) er nettopp at de er babyer. (det er bare vanskelig med den første)

Men, jeg adopterer dem ikke. Jeg driver familiene på en annen måte. Jeg starter en singel jente og lar henne få det bra (evt venninner). Så starter jeg en sigel gutt (evt kamerater) og lar dem få det tålelig bra. Lar gutten da selvsagt møte jenta (fra tid til annen har disse to navnet til meg og min kjære da :) ) og så blir de venner, og så blir de kjæreser, og så frir han, og så blir de gift (evt flytter de sammen, slik vi har gjort)

Så kommer poenget med unger. Ja, ha nattevakt på den ene, det anbefaler jeg faktisk, lettere på den måten synes jeg. Evt veksler de på å "skulke" jobb, men det synes jeg er mer risikabelt. Denne måten å få unger gir deg unger når det passer DEG, ikke barnevernet (og du får biologiske unger, noe du kanskje ikke merker før du spiller med annet enn hvite folk. Alle mine adopterte barn er hvite. "selvlagede har samme farge som foreldra). Så da kliner de da. Kyss, klem, kyss, kyss, kyss, kyss, dans, kyss, gave, kyss.... før eller siden (forutsatt at begge er i ganske godt humør da) så spørr den ene "should we have a baby?" og DA svarer jeg ja, og så får de en baby, sin egen baby, ikke en adpotert en (men likevel ikke noe senevals, ikke noe gravid dame heller altså)

Så holder man ut med babyen i tre dager. (barnevernet kan også hente "selvlagde" babyer) Og vips, så har man en liten unge :) Det er koselig, og meget PRAKTSIK, da unger lett får mange venner (gitt mange unger i nabolaget da) slik at familien har mange venner, noe de trenger for å få bra jobb etterhvert.

Og har du først en unge, så er det lett å "oppdra" flere. For, ungen kan fint være hjemme fra skolen et par dager og leke barnepike (ingen problemer i spillet med å overlate barnepass til barna) Bare pass på at den eldre ungen studerer litt på ettermiddagen/mens babyen sover slik at karakterene ikke faller for lavt. Da risikerer du milliærskole (Les: ungen forsvinner, du ser den aldri igjen)

Lykke til, sims er gøy!

Har ikke spilt på lenge jeg... kanskje jeg må begynne påigjen... Jeg ønsker meg påbyggingspakker jeg, har bare den første utgaven...

Skrevet
Så da kliner de da. Kyss, klem, kyss, kyss, kyss, kyss, dans, kyss, gave, kyss.... før eller siden (forutsatt at begge er i ganske godt humør da) så spørr den ene "should we have a baby?"

Hvis du kjøper den vibrerende hjertesenga i Livin' Large så kan de lage barn i den også :blunke: Men da får du ikke noe spørsmål - etter en runde i "halmen" kommer det av og til en baby :ler:

Gjest Zalomine
Skrevet

Jammen, jeg har ikke livin' large. Jeg ØNSKER meg det, men jeg har bare "originalen" jeg :(

Skrevet

Stakkars Fredagsbarn :(

Spilte forresten Sims online (Betaversjonen) i den gratis testperioden - sinnsykt morsomt og omtrent 100 ganger mer vanedannende enn vanlig Sims... Det spillet kan jeg aldri kjøpe, altså - da får jeg vel ikke gjort noe annet i det hele tatt :-?

Skrevet

:hoho::hoho::hoho:

Jeg MÅ bare spørre ......hehehe .....høres jo riktig så koselig ut dette da ..mye selskap i de sikkert også :ler: ...er dette en erstattning for egen familie (av kjøtt og blod)...??

høres jo ikke ut som om man har tid til annet enn å passe på de sims folka ...*ler*...skal lese linkene ..sikkert et gøy spill :D

Gjest Zalomine
Skrevet

Man har tid til så mye annet som man bare vil, det er mulig å slå av pc-spill vet du (når vi ikke spiller online-varienten i alle fall)

Det er forøvrig ikke en erstatning for en reel familie, det er et pc-spill... Ja, når guttene spiller bilspill, skytespill, fotballspill, ser du på det som erstatninger for ting irl? Hvorfor skulle et "jentespill" være det?

(Men ja, det er enn så lenge den eneste plassen jeg får "gifte meg" og få babyer ja. Uten at jeg ser på spillet som en erstatning for noe som helst. Sambo er god å ha, tross alt :) )

Du burde prøve, det er morro :) (sier jeg som ikke har spilt på noen måneder. Går i perioder, begynner jeg, ja så spiller jeg masse... Samme med andre spill for den del)

Skrevet

Åhh.....

Nå fikk jeg også lyst til å begynne å spille The Sims igjen.....

Det er jo kjempe morro!!!!

Og vanedannende, som andre her inne skriver!!! :roll:

Nå er det jo så lenge siden jeg har spillt, at jeg ikke husker hva spillene mine heter, heller....

Hmm..

Jeg har:

- Grunnpakken

- House Party

- On vacation

JAAAAa.......

Må begynne igjen nå så fort jeg får tilgang til PC hele tiden

(Jeg er mye på hybelen hvor jeg ikke har egen PC (enda) og det erSÅÅÅÅ kjedelig!!!Sitter på skolen fra 14.00 - 18.00) for å surfe på nett (KG) hver dag, eller jeg er på en Internett-kafè....)

*klem klem*

Skrevet
Åhh.....

Nå er det jo så lenge siden jeg har spillt, at jeg ikke husker hva spillene mine heter, heller....

Hmm..

Jeg har:

- Grunnpakken

- House Party

- On vacation

Har lurt på om jeg skulle kjøpe meg de to siste pakkene du nevner. Fungerer de som direkte påbygg til grunnpakken, eller må man ha den ene for å kunen ha den andre? Er de verd pengene, eller blir det liksom bare mere klær og nye møbler?

Virgo: Dette er et vanlig pc-spill, hvilket betyr at du kan lagre og avslutte når du vil. Neste gang fortsetter du der du slutta. I teorien behøver det derfor ikke å ta mye tid, men i virkeligheten er det på samme måten som med KG; det er vanskelig å slutte....

Skrevet

Hei!

Jeg har lyst til og kjøpe the Sims på playstation, har ikke PC hjemme... Er det like bra som på PC? Noen som har noen erfaringer?

Skrevet

Etter min mening, så synes jeg at House Party var en ok påbygningspakke....

On Vacation har jeg ikke spilt så mye enda, at jeg vet om alle "finessene", men så langt så ser det ikke ut som om det var "verdt" pengene, desverre.... Men jeg håper det tar seg opp.....

Du kan kjøpe påbygningspakkene i hvilken rekkefølge du selv ønsker, så det er ikke noe problem, nei...

*klem*

Skrevet

Jeg har alle påbygningspakkene, og må si meg enig med Chiquita i at House Party er bedre enn Vacation, selv om det kan være gøy å dra på ferie også :D Fordelen med Vacation er at også barna kan være med på ferie - i House Party kan bare de voksne dra til byen.

Men den aller beste pakken synes jeg er den nyeste; Unleashed - den er kjempebra :D Med den får du større nabolag, handelssted med mange finesser, og du får mulighet til å anskaffe hund og katt som kan trenes opp og blir som en del av familien :D

Skrevet
Jeg har alle påbygningspakkene, og må si meg enig med Chiquita i at House Party er bedre enn Vacation, selv om det kan være gøy å dra på ferie også :D Fordelen med Vacation er at også barna kan være med på ferie - i House Party kan bare de voksne dra til byen.

Men den aller beste pakken synes jeg er den nyeste; Unleashed - den er kjempebra  :D Med den får du større nabolag, handelssted med mange finesser, og du får mulighet til å anskaffe hund og katt som kan trenes opp og blir som en del av familien :D

Da lurer jeg på to ting... vet du om Livin'it up og Livin' large (tror det er det den heter) er den samme pakken som går under to forskjellige navn, eller om det er to forskjellige pakker med forskjellig innhold.

Trenger du noe ekstra for å kjøre Unleashed eller bygger også den direkte på grunnpakken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...